اخبار و گزارشات کارگری (13 و 14 مرداد ۱۳۹۶)

اخبار و گزارشات کارگری (13 و 14 مرداد ۱۳۹۶)

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اخبار و گزارشات کارگری (13 و 14 مرداد ۱۳۹۶)

اعتراض به طرح های کارورزی و مهارت آموزی وظیفه ای همگانی (کارگران،معلمان،پرستاران،کارمندان،دانشجویان،فارغ التحصیلان دانشگاه ها،دانش آموزان ،جوانان متقاضی کارو….) است

اعتراض به اجرای طرح های کارورزی و مهارت آموزی دفاع ازدستاوردهای کارگران، حقوق خود ونسل های آینده است

– احضار چهل کارگر دیگر هفت تپه توسط دادگستری شوش

– کارورزی: امتیاز و استثمار

– حقوق کار درتله ی مقررات زدایی بازار آزاد از انقلاب تا کنون “

– واکنش کنشگران به بیگارورزی دولت در قالب ” طرح کارورزی

– پرداخت کمک هزینه کارورزی به شرط موفقیت در سنجش مهارت

– اعتراضات کارگران پروژه قطارشهری اهواز(شرکت کیسون)ادامه دارد

تجمع مقابل استانداری خوزستان برای چند مین بار

– تجمع اعتراضی  کارگران صنایع ریخته‌گری آذرین اصفهان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

– تجمع اعتراضی کارگران آبفار خوزستان نسبت به عدم پرداخت  بموقع حقوق

– بیانیه 130نفر از فعالین کارگری /معلمی در اعتراض به بازداشت اسماعیل عبدی و فشار بر فعالین به همراه اسامی

 نگرانی آتش نشانان نسبت به عدم اجرای آیین‌نامه سخت و زیان‌آور

 مهلت سه روزه کارفرمایان برای اعلان حادثه کار/الزام کارفرمای مقصر به جبران خسارت

 جان باختن 3کارگرمقنی درروستای محمدیارنقده براثر گازگرفتگی

 کشته وزخمی شدن 2کارگرگازرسان هنگام عملیات گاز رسانی در روستای دستگرد شهرستان درمیان

 بازهم کولبری درپی شلیک نیروهای مسلح جانش را ازدست داد

احضار چهل کارگر دیگر هفت تپه توسط دادگستری شوش

بدنبال آزادی کارگران بازداشتی شرکت کشت وصنعت نیشکر هفت تپه، طی چند روز گذشته، چهل کارگر دیگر توسط شعبه اول دادیاری دادگستری شوش احضار شده اند. این کارگران بایستی روز یکشنبه، ۱۵ مرداد، ساعت هشت صبح در دادگاه حضور یابند. اتهام اولیه محرک ذکر شده است. طبق اطلاعات رسیده، این اسامی توسط مدیر عامل شرکت، سیامک افشار، و با همکاری حراست، تهیه شده و به دادگستری شوش ارسال گردیده است.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه تهدید واحضار کارگران هفت تپه و هرگونه پرونده سازی علیه همکاران خود و کارگران دیگر بخشها در سراسر کشور را محکوم می کند.

کلیه اتهامات نیروهای امنیتی و قضایی علیه کارگران لغو باید گردند.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

۱۳ مرداد ماه ۱۳۹۶

کارورزی: امتیاز و استثمار

مصاحبه‌ی جان بریسندن با راس پرلین

ترجمه‌ی شهره شفیعی

مقدمه‌ی: با اجرایی‌شدنِ طرح کارورزیِ دولت، که ذیل طرح بزرگ‌تر «برنامه‌ی اشتغال فراگیر» تعریف شده است، بحث بر سر عواقب مثبت و منفی این برنامه بالا گرفته است. طبعاً دولت، و مشخصاً وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که طراح برنامه است، از ابتکار خود دفاع می‌کنند و آن را به اقتضای بحران هر دم فزاینده‌ی بیکاری راه‌حل مؤثری برای کاستن از گستره‌ی بحران فارغ‌التحصیلان بیکار معرفی می‌کنند و ثبت‌نام نسبتاً چشمگیر خودِ فارغ‌التحصیلان در سامانه‌های کارورزی را شاهدی بر اقبال عمومی بازار کار به طرح یادشده می‌گیرند. در برابر، دانشجویان و فعالان کارگری و اجتماعی بر پیامدهای جبران‌ناپذیر طرح کارورزی در تعمیق مصائب نیروهای کار در ایران دست گذاشته‌اند و اجرای آن را، به درستی، مسبب قانونی‌سازی استثمار علنی نیروی کار جوان و تضعیف بیش از پیش جایگاه «موقتی» نیروهای کار در نگاه‌ها، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها می‌دانند. سرنوشت طرح کارورزی به سرنوشت تنش پیکارجویانه‌ی نیروهای موافق و مخالف آن بستگی دارد.

با توجه به قرابت نسخه‌ی ایرانی طرح کارورزی با نسخه‌های مشابه جهانی‌اش و با نظر به منطق مشترک آن در جغرافیای جهانگستر نظام سرمایه بر آن شدیم تا نمونه‌ای از واکنش‌های جهانی به آن را در اینجا بیاوریم. راس پرلین، نویسنده و زبان‌شناس آمریکایی، در سال ۲۰۱۱ کتاب مهمی نوشت به نام  ملت کارورز: چگونه در اقتصاد قشنگ نو هیچ چیز به دست نیاوریم و اندک بیاموزیم. پرلین در این کتاب به تفصیل، به اتکای شواهد و قرائن تجربی، فراگیرشدن کارورزی‌ها را که چیزی جز منطق «کارِ بدون مزد» نیست را بررسی کرده و عواقب و اثرات آن بر اقتصادهای جهانی – به ویژه آمریکا و بریتانیا –  را واکاویده است. راس پرلین در گفتگوی حاضر که بلافاصله بعد از انتشار کتابش انجام گرفته است علاوه بر توضیح چگونگی استثمار کارورزان، توضیح می‌دهد که رانت و امتیاز از خلال چه مکانیسم‌هایی در خود گروه کارورزان نابرابری و بهره‌کشی را بازتولید می‌کند.آنچه پرلین درباره‌ی مخاطرات منطق گسترش‌یابنده‌ی کارورزی می‌گوید نه تنها در قبال جامعه‌ای چون جامعه‌ی ما کم‌وبیش صدق می‌کند بلکه به واسطه‌ی فقدان هرگونه اتحادیه‌ی مستقل کارگری و تشکیلات دانشجویی فراگیر و تأثیرگذار و موقعیت به غایت شکننده‌ی کسانی که آماج طرح کاورزی‌اند، یعنی نیروهای کار به معنای اعم کلمه، ، و نیز ناکارآمدی نظام آموزشی و  خیل عظیم فارغ‌اتحصیلان  بیکار و وجود یک قانون کار نیم‌بند، و البته عدم تمکین به همان قانون، می‌تواند به مراتب بحران‌سازتر و مخاطره‌آمیزتر باشد وو دست کارفرمایان و ذی‌نفعان را برای استثمار بیش از پیش نیروهای کار بازتر بگذارد. روشن است برای اِشراف به آنچه مشخصاً دارد به واسطه‌ی اجرای طرح کارورزی در ایران می‌گذرد به مطالعاتی تجربی، مستند و دقیق همپای مطالعات پرلین و دیگران نیاز داریم. چنین مطالعاتی بی‌تردید به مقاومت و ایستادگی «ما» در برابر  منطق جهانگیر استثمار و کنترل سرمایه یاری خواهند رساند.

لینک متن کامل:

http://problematicaa.com/internship/

حقوق کار درتله ی مقررات زدایی بازار آزاد از انقلاب تا کنون “

به عنوان کسی که نزدیک به نیم قرن مناسبات و روابط کار را تجربه کرده و حقوق کار را از طریق مطالعات منابع موجود حدالمقدور فراگرفته ام توصیه ام به فعالان کارگری و دانشجویی اینست که اولا بکوشیم این فاصله بین النسلی را که به ویژه پس از انقلاب بین ما انداخته اند؛ از میان برداریم تا بتوانیم با هم آموزی از تجربیات و دانش موجود در نزد نسل های حاضربه درک متقابل یکدیگر از حقوق کار یاری رسانیم. سپس اینکه بیاموزیم که شناخت قانون و حقوق کار و سهم ما از آن زیر بنای و سنگ پایه شناخت ما از روابط و مناسبات سرمایه دارانه ای است که تله های بسیاری از جمله تله مقررات زدایی از روابط و مناسبات کار را بر سر راهمان نهاده است. دیگر آنکه بیاموزیم جزبا تکیه برهمبستگی آگاهانه و سازمان یافته برای بهبود خواهی راه دیگری متصور نیست و در واقع چاره رنجبران وحدت و تشکیلات است .

حقوق کار درتله­ ی مقررات زدایی بازار آزاد از انقلاب تا کنون  “

حسین اکبری

قرار بود روز دوشنبه نهم مرداد ماه 1396 در میزگردی با عنوان “تبعات اجتماعی طرح کارورزی” در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران شرکت کنم و به “حقوق کار درتله ­ی مقررات زدایی بازار آزاد” بپردازم که متاسفانه مجوز این میزگرد یک روز مانده به برگزاری لغو شد. نهاد دانشجویی برگزار کننده مجوزی دیگر ازدانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برای این میزگرد راگرفت که متاسفانه باز هم حدود یک ساعت مانده با اجرا، این برنامه کاملا لغو شد و درنتیجه بحث مورد نظر هم ارایه نگردید. البته وقتی حقوق کار درایران محترم شمرده نمی­شود و همان حداقل های پذیرفته شده نیز نقض می­گردد بدیهی است که از نظر نقض­ کنندگان و دستگاه های ذی نفوذ از گفتگو درباره آن هم جلوگیری شود. به هر روی متن سخنانم را به این وسیله در اختیار علاقمندان و محرومین از آن میزگرد ملغی شده قرار می دهم، باشد که این مطلب آغازی گردد برای ترویج حقوق کار( که امروزه به عنوان بخش مهمی از حقوق اجتماعی در دانشکده های حقوق جهان آموزش داده میشود) ودرک بیشتر این حقوق به کارگران و دانشجویان که نیروی های کار ذخیره کشور هستند و از هم اکنون به ناحق از حقوق کار به بهانه کارورزی محروم شده اند.

لینک متن کامل:

http://www.kargareirani.blogsky.com/1396/05/13/post-187/

واکنش کنشگران به بیگارورزی دولت در قالب ” طرح کارورزی

محمد حسن پوره، فعال صنفی معلمان، در گفتگو با رادیو ندا پیرامون ”طرح کارورزی” دولت با بیان اینکه این طرح ضداشتغال و ماهیتا ً بحران زاست ، گفت : ” ماهیت طرح فقط تامین نیروی کار مفت و مجانی برای دستگاه ها و نهادهای خاص [حکومتیان] و بیگاری کشیدن مفت و مجانی از نیروی کار تحصیل کرده است! ”

گوش کنید:

http://www.radioneda.de/2017/08/04/Pooreh170804.mp3

پرداخت کمک هزینه کارورزی به شرط موفقیت در سنجش مهارت

پرداخت کمک هزینه آموزشی کاروزی در سه مرحله و پس از موفقیت کارورز در سنجش مهارت و صدور گواهی کارورزی پرداخت می شود.

طرح کارانه اشتغال جوانان(کاج) یکی از طرح هایی بود که در دولت دوازدهم در راستای برنامه اشتغال پایدار 7تیر ماه از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به سراسر کشور ابلاغ شد.

 پرداخت کمک هزینه ماهانه تا سقف 3100 هزار ریال از سوی دولت برای هر کارورز بر اساس دستورالعمل اجرایی یکی از بندهای این طرح بود. اما جزئیات این بند برای سطوح تحصیلی مختلف متفاوت است.

ماده 10 این طرح در بخش حمایت ها بیان می کند: سقف کمک هزینه آموزشی کارورزی در سال 96 به صورت میانگین ماهیانه سه میلیون و یکصد هزار (3100000) ریال تعیین می گردد که توسط دستگاه ناظر به تناسب حضور کارورز در واحد پذیرنده و مقطع تحصیلی(کاردانی تا 2700000 ریال، کارشناسی تا 3100000 ریال و کارشناسی ارشد و دکتری تا 3500000 ریال)، در طول دوره محاسبه وحداکثر در سه مرحله به گونه ای که مرحله آخر پس از موفقیت کارورز در آزمون سنجش مهارت و یا صدور گواهی کارورزی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای باشد، از سوی موسسه عامل به حساب کارورزان واریز می شود.

هر مرحله از پرداخت کمک هزینه مستلزم تأیید گزارش نظارتی توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و دستگاه ناظر می باشد.

به گزارش تسنیم، با توجه به این ماده از طرح کارانه اشتغال جوانان، پرداخت کمک هزینه آموزشی کاروزی در سه مرحله و پس از موفقیت کارورز در سنجش مهارت و صدور گواهی کارورزی پرداخت می شود.

اعتراضات کارگران پروژه قطارشهری اهواز(شرکت کیسون)ادامه دارد

تجمع مقابل استانداری خوزستان برای چند مین بار

امروزشنبه14مرداد، کارگران پروژه قطارشهری اهواز(شرکت کیسون)دراعتراض به عدم پرداخت یکسال مطالباتشان برای چندمین بار مقابل استانداری خوزستان اجتماع کردند.

یکی از کارگران قطارشهری اهواز با اشاره به پرداخت نشدن حقوق این کارگران در یک سال گذشته، اظهار کرد: تجمع کارگران از هفته گذشته آغاز شده اما هیچکدام از مسئولان تا کنون پاسخی به تجمع کنندگان نداده اند.

وی که خواست نامش فاش نشود، گفت: شرکت کیسون (پیمانکار قطارشهری اهواز) کارگران معترض را تهدید به اخراج کرده و اعلام داشته هر کدام از کارگران که خواستار مطالبات خود هستند باید با شرکت تسویه حساب کنند.

وی با بیان اینکه کارگران این طرح با مشکل معیشتی روبه رو هستند افزود: در این مدت حتی توان پرداخت هزینه درمان و اجاره خانه و تحصیل فرزندان خود را نداشتیم و بی پولی کارگران، خانواده های آنها را در معرض فروپاشی قرار داده است.

درهمین رابطه مدیرعامل سازمان قطارشهری اهوازگفت: پرداخت حقوق کارگران پیمانکاری متروی اهواز (شرکت کیسون) در حال پیگیری است.

شهرام شاهین زاده درباره اعتراض کارگران در یک هفته اخیر برای دریافت حقوق معوقه خود، گفت: در روزهای اخیر حدود 10 میلیون ریال به صورت علی الحساب به کارگران پرداخت شده است.

درپاسخ به شاهین زاده،یکی از کارگران با طرح این مسأله که پس از یکسال دوندگی تنها ۹۵۰هزار تومان به حساب ما واریز کردند که توهین به ما محسوب می شود،گفت: شرایط به قدری برای ما سخت است که در اوضاع نابسامان اقتصادی توان خرید هیچ کالایی را نداریم.

وی با اشاره به اینکه سه ماه پیش فرزند یکی از کارگران به علت بیماری و بی پولی فوت کرد، ادامه داد: این کارگر سه بار درخواست مساعده یک میلیون تومانی داشت که هر سه مرتبه درخواستش رد شد و در نهایت در اثر تشنج و بی پولی از دنیا رفت.

لینک اخبار مرتبط:

ادامه تجمعات اعتراضی کارگران پروژه قطارشهری اهواز(شرکت کیسون)امروزبازهم مقابل استانداری خوزستان

اقدام به خودکشی یک از کارگران در اجتماع امروز

http://etehadbinalmelali.com/ak/11-05-96/

تجمع اعتراضی  کارگران صنایع ریخته‌گری آذرین اصفهان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

پیش از ظهر امروز14مرداد، کارگران صنایع ریخته‌گری آذرین اصفهان دراعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی ونیز شرایط کاری وپایمال شدن حق وحقوقشان دست به تجمع دراین واحد تولیدی واقع در شهرک صنعتی فولاد شهرستان لنجان،زدند.

یکی از کارگران حاضر در این تجمع در گفت‌وگو باخبرنگاری از ماجرای پلمپ ژنراتورهای برق این مجموعه پرده برداشت و اظهار کرد: مسئولان کارخانه از یک‌ طرف مواد اولیه در اختیار ما قرار نمی‌دهند و از طرف دیگر پیشنهاد خاتمه کار را به ما می‌دهند و بعد هم ادعا می‌کنند که ما می‌خواهیم از تولید حمایت کنیم.

تعدادی از کارگران حاضر درتجمع امروز گفتند:فعالیت ما در ردیف مشاغل سخت و زیان‌بار قرار دارد، اما با این‌ وجود مسؤولان این صنایع ما را در ردیف مشاغل سخت قرار نداده‌اند و اصرار دارند که خودمان از کارمان استعفا دهیم.استاندارد نبودن کوره‌های موجود در این کارگاه از دیگر دغدغه‌های کارگران در این مجموعه صنعتی بود که توجه ما را به خودش جلب کرد.

به گزارش یک منبع خبری محلی،یکی از کارگران معترض نیز گفت: بعضی از کارگران بیش از 16 ماه است که عیدی و برخی دیگر از مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند و اکنون با شرایط سختی روبه‌رو هستند.

مشکلات مربوط به ایمنی کارگران هم از دیگر مواردی بود که نگرانی افراد حاضر در این مجموعه را فراهم کرده بود موضوعی که با اندکی نگاه سطحی در این مجموعه کاملاً مشهود بود.

پلمپ ژنراتورهای برق این مجموعه خبر از آن می‌داد که مدت زیادی است صنایع ریخته‌گری آذرین اصفهان فعالیتی ندارد، ماجرا را که پیگیر شدیم مشخص شد که به علت شکایت برخی از کارگران قبلی این کارخانه، این ژنراتورها پلمپ شده‌اند.

استاندارد نبودن کوره‌های موجود در این کارگاه، عدم وجود چرخه تولید و مواد اولیه در این کارگاه و وجود سرویس‌های بهداشتی نامناسب و غیربهداشتی در مجموعه ازجمله مشکلاتی بود که در گفتگو با کارگران این کارخانه آشکار شد.

رئیس صنایع ریخته‌گری آذرین اصفهان با اشاره به اعتراض امروز کارگران گفت: ژنراتورهای برق ما پلمپ شده و بسیاری از شرکت‌ها مواد اولیه را در اختیار ما قرار نمی‌دهند.

مرتضی رضی زاده با اشاره به علت رکود حاکم در این مجموعه صنعتی تصریح کرد: یک دوره‌ای در سال 94 به ایران‌خودرو محصول می‌فروختیم که در مقابل این شرکت پولی به ما پرداخت نکرد و تمام چک‌های ما در این مدت برگشت خورد.

وی در پاسخ به این سؤال که شواهد موجود نشان می‌دهد که به‌غیراز معوقات کارگران،مشکلات سخت‌افزاری هم در مجموعه وجود دارد که همین موضوع مانع از چرخه تولید این مجموعه می‌شود یادآور شد: برای برطرف شدن مشکلات مربوط به دو کوره موجود، یک قرارداد به مبلغ هشت میلیارد ریال بسته‌شده است.

رئیس صنایع ریخته‌گری آذرین اصفهان در پاسخ به این سؤال که چرا مجموعه شما در حال حاضر از داشتن مواد خام و اولیه محروم است متذکر شد: به خاطر بدهی‌های این مجموعه و شکایت تعدادی از کارگران،دادگاه تولیدات ما را توقیف کرده است و به همین خاطر شرکت‌های طرف مقابل از واگذاری مواد اولیه و قراضه‌ها به ما امتناع می‌کنند.

وی بابیان اینکه پیش‌ازاین 120 نیرو در صنایع ریخته‌گری آذرین اصفهان فعالیت می‌کردند که این عدد در حال حاضر به 50 نفر رسیده است تصریح کرد: تمام کارگران ما قرارداد موقت هستند و تنها سه ماه از اتمام قرارداد آن‌ها باقی است و افرادی که دیگر تمایل ندارند با مجموعه ما همکاری داشته باشند می‌توانند با توافق طرفین برای دریافت بیمه بیکاری مراجعه کنند.

تجمع اعتراضی کارگران آبفار خوزستان نسبت به عدم پرداخت  بموقع حقوق

امروز14مرداد،بیش از 100 نفر از کارگران آب و فاضلاب روستایی خوزستان در اعتراض به عدم پرداخت بموقع  حقوقشان دست از کار کشیده  ودراین شرکت تجمع کردند.

یکی از کارگران شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان به نمایندگی از سایر کارگران در گفت‌وگو با خبرنگاری، اظهار کرد: این شرکت از ماه‌های پایانی سال ٩٣ تاکنون همواره حقوق کارکنان خود را با ٣ یا ۴ ماه تاخیر و به صورت مقطعی پرداخت کرده است که این مساله فشار زیادی را به ما وارد می‌کند.

وی افزود: دلیل پرداخت با تاخیر یا مقطعی حقوق‌ها، عدم وجود اعتبارات کافی و ارایه بودجه لازم از سوی مسئولان دولت به شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان است.

وی تصریح کرد: در سال 95 تنها سه حقوق به کارگران پرداخت شد. شرکت حقوق‌ها را به صورت مقطعی و به صورت هر 3 تا 4 ماه یکبار، پرداخت می‌کند. در برخی از مواقع نیز تنها حقوق یک ماه را به کارگران پرداخت می‌کند. امسال نیز اولین حقوق در خردادماه پرداخت شد که مربوط به حقوق فروردین‌ماه بود.

وی ادامه داد: مشکلات عدم پرداخت حقوق یا مقطعی پرداخت کردن آن به کارگران حدود سه سال است که شرایط را برای کارگران شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان سخت کرده است. باید اقدامی انجام گیرد تا این مشکل به صورت ریشه‌ای حل شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت بحرانی در پرداخت حقوق‌ها داریم. برخی از کارگران خانه‌هایشان مصادره شده است و حتی تعدادی به مسافرکشی روی آورده‌اند. باید به این وضعیت رسیدگی شود زیرا تحت فشار هستیم و شرایط زندگی بسیار دشوار است.

یکی دیگراز کارگران حاضر در این تجمع به خبرنگاری گفت: ﺣﺪﻭﺩ یک هزارو 800 نفر پرسنل آبفار خوزستان اعم ﺍﺯ ﮐﺎﺭﮔﺮﺍﻥ و کارکنان آبدار، راننده ها و اداری، از پایان سال 93 تاکنون برخی چهار ماه و بعضی کارگران و راننده ها 12 ماه و کارکنان اداری حدود پنج ماه معوقه حقوق طلب دارند.

ﻭﯼ ﮐﻪ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﻧﺎﻣﺶ ﻓﺎﺵ ﻧﺸﻮﺩ ﺍﻇﻬﺎﺭ ﮐﺮﺩ: مدیر عامل و معاون بهره برداری آبفار خوزستان با حضور در میان تجمع کننده ها قول پیگیری موضوع را داد.

وی ادامه داد: به تجمع کنندگان قول تلاش برای دریافت اعتبار از تهران داده شد اما زمان مشخصی برای پرداخت مطالبات اعلام نشد.

بیانیه 130نفر از فعالین کارگری /معلمی در اعتراض به بازداشت اسماعیل عبدی و فشار بر فعالین به همراه اسامی

بازگرداندن اسماعیل عبدی به زندان و تداوم تعقیب قضایی  و حبس سایر فعالین را محکوم میکنیم .

صبح پنجشنبه 5 مرداد ، اسماعیل عبدی دبیرکل سابق وعضو ارشد کانون صنفی معلمان ایران که پس از اعتصاب غذای سخت 38 روزه درمرخصی بسر می برد از مقابل منزلش توسط مامورین امنیتی به شیوه ای غیرمعمول و دور از شان و منزلت وجایگاه معلمین ، بازداشت ومجددا”  به بند 350 زندان اوین منتقل گردید.

بازداشت مجدد وبازگرداندن اسماعیل عبدی به زندان، ادامه حبس معلمان حق طلبی همچون محسن عمرانی ، تبعیدعلی اکبرباغانی و فشار بربهشتی وجعفر عظیم زاده فعال کارگری،صدور 91روز حکم تعلیقی بمدت سه سال برای طاهر قادر زاده  و یکسال تعلیقی برای رضا مسلمی درچارچوب فشار بر فعالین صنفی و تعرضی گسترده به منافع معلمان و کارگران برای به سکوت وادارکردن و تمکین آنان به شرایط سخت و مشقت باری ا ست که هر روزه به آنها تحمیل می شود و زندگی رابرای آنها  سخت وطاقت فرسا کرده است.

بدین جهت ما معلمان و کارگران درگروه 19 اسفند ، دفاع از عبدی وسایر عزیزان دربند و تحت فشار و محرومیت را ، دفاع از معیشت و بهبود شرایط زندگی همه مزدبگیران جامعه میدانیم که  مورد تعرض بی مهری مسولان قرارگرفته  اند . همسرنوشتی مشترک همه معلمان،کارگران ومزدبگیران مارا در دفاع برای آزادی این معلم مقاوم و مطالباتش مصمم تر میکند.

ما بخشی از این مزد بگیرانی هستیم که صدای حق طلبانه ومطالبه گری خودمان راکه امروز برای دفاع از سطح معیشت و بهبود شرایط زندگی مان تلاش کرده و متحمل هزینه های سنگینی میشوند را انعکاس میدهیم.

حضور  موثر همه تشکلهای مستقل کارگری و  بویژه کانونهای صنفی معلمان در سراسر کشور برای محکوم کردن وجلوگیری ازادامه این  فشارها و اعمال محدویت ها وتلاش همه این تشکل ها بمنظور ایجاد شرایط ایمن و آزادانه برای فعالیتهای صنفی جهت پیگیری مطالبات حق طلبانه معلمان و کارگران وهمه مزدبگیران جامعه، به امری عاجل و حیاتی برای ادامه زندگی مان تبدیل شده است.

همانگونه که مرخصی و آزادی موقت اسماعیل عبدی حاصل  ایستادگی و مقاومت این معلم برجسته و مبارزات و حمایت های گسترده معلمان  و کارگران ایران و پشتیبانی سازمانهای مستقل بین المللی بود اینک نیز آزادی دوباره اسماعیل عبدی در گرو حمایت های ما معلمان وکارگران و افکار عمومی جامعه ایران و وجدانهای آگاه و بیدار در سرتاسر جهان است.

اسماعیل عبدی از فعالین برجسته و محبوب جنبش صنفی معلمان ایران همراه با محسن عمرانی و سایر فعالین تحت فشار  ،  هیچ جرمی جز دفاع از حقوق صنفی خود و همکارانشان و دفاع از حق یک زندگی انسانی مطابق  استانداردهای بشر امروزی برای ما و فرزندان این جامعه مرتکب نشده اند.

ما اعضاء گروه 19 اسفند در جلسه هم اندیشی مورخ 8مرداد با حضور سرکار خانم منیره عبدی همسر آقای اسماعیل عبدی ضمن قدردانی  از حمایتهای بموقع و بیدریغ همه تشکل های مستقل کارگری و معلمان که ازنخستین دقایق بازداشت مجدد اسماعیل عبدی در کناراین خانواده و همکاران حضوری موثروپرشورداشته اند،سپاسگزاری می نماییم و ضمن اینکه لحظه ای در حمایت برای رهائی اسماعیل عبدی و محسن عمرانی  و لغو احکام  قادر زاده ،مسلمی وعظیم زاده  و حمایت از معلمان و کارگران دربند و تحت فشار دریغ نخواهیم کرد. همه تشکل های صنفی معلمان، کارگران، دانشجویان، نهاد های اجتماعی مدنی ، شخصیت ها  وسازمانهای مستقل بین المللی را برای کمک به پایان دادن به ادامه این وضعیت غیر قابل قبول فرا میخوانیم.و تلاشهای ما تلاش و کنشی است صنفی و از تلاشهای صنفی حق طلبانه معلمان و کارگران همواره حمایت می نماییم.

1)محمد حسن پوره

2)نسرین جوادی

3)تهمینه خسروی

4)نسرین بهمن پور

5)غلامعباس غلامی

6)جواد لعل محمدی

7)شهین مقامی

8)سهیلا سیاوشی

9)بهنام محمدی

10)فرشید هکی

11)عبدالله صیادی

12)مجید گنودی مشهد

13)سعید رضایی

14)فاطمه بازیار

15)منوچهر خطیر

16)نرگس محمدیان

17)صلاح آزادی

18)عارف فاتحی

19)غیاث نعمتی

20)زیبا ابراهیمی

21)بهنام ابراهیم زاده

22)شهناز هاشمی

23)مصطفی پوره

24)حسین کرمی

25)رحمان بیگی

26)منیره عبدی

27)کرد محمد

28)مسعود آذری خیاوی

29)علی پیروز

30)محمدعلی زحمتکش

31)حسین شاهی زاده

32)مجتبی ابطحی

33)سعید باقری

34)پروین توکلی

35)ژیلا خیر

36)مسعود شفیعی

37)حسین شاه پری

38)پروین محمدی

39)جعفر عظیم زاده

40)شاپور زنگنه احسانی راد

41)علی کامیاب

42)هاشم خواستار

43)حسین رضایی

44)حمید پرویز

45)قاسم کریمی

46)ژاله روحزاد

47)رزگار محمدیان

48)مبشر نادری

49)محسن مرادی

50)ناهید خداجو

51)مریم حق شناس

52)سیمین ملکی

53)افشین مبارکی

54)علی نجاتی

55)روح انگیز نوشادی مقدم

56)فاطمه مرادی

57)حسن رزاقیان

58)زینب سپهری

59)پروین اسفندیاری

60)پروانه قربانی

61)علی لکی زاده

62)م.م.جوکار

63)شبنم بهارفر

65)میر آقا رضا زاده

66)مرید ساطور

67)شهاب کاردان

68)اکرم رحیم پور

69)امیرحسین محمدی فرد

70)ساناز اله یاری

71)محمد رضا رمضانزاده

72)آرام قادری

73)عثمان کریمیان

74)سید جواد مکی آبادی

75)محبوبه فرحزادی

76)منصوره فرحزادی

77)سید حسین رئیس زاده

78)سکینه باقری

79)یدالله باقری

80)غلامرضا غلامی کندازی

81)علی اکبر باغانی

82)سارا ملک

83)مهناز بهادری

84)دریانورد

اخبار و گزارشات کارگری (13 و 14 مرداد ۱۳۹۶)

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.