اخبار و گزارشات کارگری (۲۴ بهمن ۱۳۹۶)

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

– کارگران ریه ندارند یا جنس ریه شان متفاوت است؟

میزان گرد و غبار در آسمان اهواز در ساعت 12ظهر روز سه شنبه24بهمن  به هشت هزار و ششصد میکروگرم بر مترمکعب یعنی بیش از 57برابر حد مجاز و به حد فوق خطرناک رسید.

– اعتصاب وتجمع کارگران شهرداری نظرآباد دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه

– پایان اعتصاب کارگران سد شفارود پس ازیک هفته بدنبال پرداخت بخشی از مطالباتشان

– فرهاد شیخی: مرگ دردناک بیژن قلوزی باید همه وجدانهای بیدار را برای تغییر وضعیت موجود به حرکت در آورد

– جعفر عظیم زاده : درحمایت از گلرخ ایرائی، آتنا دائمی و سهیل عربی

– کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری:

اعلام حمایت از بیانیه سه تشکل کارگری در باره تعیین  حداقل دستمزد سال 97

– ادامه اعتراضات رسانه ای کارگران کارخانه متالوژی پودر ایران نسبت به عدم پرداخت6ماه حقوق

– عدم پرداخت 2ماه حقوق850کارگرشهرداری نیشابور

– تجمع  رانندگان بخش خصوصی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه مقابل وزارت کشور برای احقاق حقوق برحقشان

– تجمع اعتراضی رادیولوژیست های سراسر کشورنسبت به بخشنامه وزارت بهداشت در مورد سونوگرافی مقابل وزارت بهداشت

– تظاهرات وتجمع رانندگان تاکسی قم دراعتراض به فعالیت اسنپ مقابل شهرداری

– اعتراض رانندگان فرودگاه یزد به استقرار تاکسی اینترنتی

– تجمع  اعتراضی شیلات‌داران میانکوه مقابل استانداری چهارمحال و بختیاری

– تجمع اعتراضی نسبت به حذف مدارس سمپاد از متوسطه اول مقابل مجلس

– تجمع اعتراضی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی ناپیوسته مشهد مقابل اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی

– مصدومیت 9کارگریک شرکت غذایی اهوازدرحادثه انفجارگاز

– جان باختن یک کارگراداره برق بندرامام براثربرق گرفتگی

– مرگ کارگر کارخانه آلومینیوم جنوب بر اثر تصادف

کارگران ریه ندارند یا جنس ریه شان متفاوت است؟

میزان گرد و غبار در آسمان اهواز در ساعت 12ظهر روز سه شنبه24بهمن  به هشت هزار و ششصد میکروگرم بر مترمکعب یعنی بیش از 57برابر حد مجاز و به حد فوق خطرناک رسید.

در حالی که با وقوع پدیده گرد و غبار در خوزستان تمام مدارس و مراکز آموزشی تعطیل می‌شوند ولی متاسفانه کارگران کارخانجات از این قاعده مستثنی بوده انگار کارگران ریه ندارند.

یاداشت رسانه ای شده بتاریخ24بهمن:میزان گرد و غبار در آسمان اهواز در ساعت 12ظهر روز سه شنبه24بهمن  به هشت هزار و ششصد میکروگرم بر مترمکعب یعنی بیش از 57برابر حد مجاز و به حد فوق خطرناک رسید.

تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی و کاستن از ساعات کار کارمندان ادارات دولتی در هر وقوع پدیده گردوغبار در استان خوزستان تبدیل به عادت و قانونی نانوشته شده است.

اما چند سؤال همواره در ذهن کارگران  کارخانه‌های مختلف دولتی و خصوصی در استان خوزستان باقی‌مانده که به‌راستی جنس ریه‌های ما از چیست که در بدترین شرایط جوی نیز باید بر سر کارخود باقی بمانیم.

کارگرانی در کارخانه‌های بزرگی مثل فولاد خوزستان، پالایشگاه آبادان پتروشیمی‌های سراسر استان و سایر مجتمع‌های تولیدی که عمدتاً در هوای آزاد در حال تلاش برای تحریک چرخه اقتصادی استان و کشور هستند، چرا باید از قاعده حفاظت از سلامت جسم مستثنی باشند؟

مدیران عامل کارخانجات استان بر اساس کدام قانون و قرارداد این اجازه را به خود می‌دهند که با سلامت و جان انسان‌ها در راه رسیدن به سود  بیشتر بازی کنند؟

چرا مدیریت‌های بحران استان تاکنون به این موضوع ورود نکرده‌اند و تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است؟

چرا هیچ‌گونه خدمات و امکاناتی برای مقابله با ریزگردها در اختیار این کارگران قرار نمی‌گیرد؟

اعتصاب وتجمع کارگران شهرداری نظرآباد دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه

روز سه شنبه بیست وچهارم بهمن ماه،کارگران شهرداری نظرآباد دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه دست از کارکشیده ومقابل شهرداری این شهرستان تجمع کردند.

با حضور دادستان، شهردار، پیمانکار و رئیس خدمات شهری نظرآباد در جمع کارگران معترض ، مقرر شد ظرف 24ساعت آینده به‌حساب کارگران این سازمان به‌صورت علی‌الحساب 1میلیون تومان واریز و تا 20اسفند نیز کلیه مطالبات این کارگران پرداخت شود.

براساس گزارشی که 24بهمن رسانه ای شد،دادستان شهرستان نظرآباد در خصوص اعتصاب و تجمع اخیر کارگران خدمات شهری شهرداری نظرآباد و برخی حواشی آن گفت مطلع شدیم که کارگران سازمان خدمات شهری شهرداری نظرآباد جهت اعتراض به عدم دریافت حقوق 5ماهه و 1ماه بیمه در مقابل درب شهرداری تجمع کرده‌اند.

وی افزود: بر همین راستا طی جلسه با پیمانکار مربوطه و شهردار نظرآباد مقرر شد تا 20اسفند مطالبات این کارگران پرداخت و مشکل فعلی آن‌ها رفع شود.

محمد قیومی تصریح کرد: طبق صورت‌جلسه‌ای که امروز در دادستانی تنظیم و توسط پیمانکار نیز امضاشده است باید شهرداری مطالبات پیمانکار را واریز و وی نیز حقوق، سنوات و بیمه معوقه کارگران را پرداخت نماید.

وی تأکید کرد: قطع بر یقین پیمانکار به قول خود وفادار خواهد بود که در غیر این صورت حتماً با وی برخورد قانونی خواهد شد.

پایان اعتصاب کارگران سد شفارود پس ازیک هفته بدنبال پرداخت بخشی از مطالباتشان

اعتصاب کارگران سد شفارود دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق و وعده های توخالی مسئولین طراز اول شهرستان رضوانشهراز از روز سه شنبه هفدهم بهمن ماه آغاز وتاروز دوشنبه23بهمن ماه ادامه پیداکرد.

صبح روز سه شنبه بیست وچهارم بهمن ماه، کارگران سد شفارود بدنبال پرداخت دوماه حقوق معوقه در روزگذشته به اعتصابشان خاتمه دادند وبرسرکارشان بازگشتند.

به گزارش24بهمن یک منبع خبری محلی،، روز گذشته حقوق معوق ۲ ماه کارگران سد شفارود در حالی پرداخت شد که کارگران این سد در اعتراض به عدم پرداخت چندین ماه از معوقات خود دست از کار کشیده بودند. با پرداخت این بخش از مطالبات کارگران، کارگاه سد از صبح با حضور کارگران فعال شد.

بنابهمین گزارش،با پرداخت ۲ ماه از مطالبات کارگران سد شفارود ، هم اکنون حقوق آذر و دی ماه کارگران به عنوان مطالبات باقی مانده است که مسئولان آب منطقه ای در این خصوص نیز قول داده اند تا پایان سال همه این مطالبات به همراه حقوق بهمن و اسفند ماه و عیدی و سنوات کارگران را پرداخت کنند.

فرهاد شیخی: مرگ دردناک بیژن قلوزی باید همه وجدانهای بیدار را برای تغییر وضعیت موجود به حرکت در آورد

بیژن قلوزی کسی است که که مرگ دردناکش باید همه وجدانهای بیدار را تکان داده و جامعه ای را به حرکت در آورد، همانطور که خودسوزی یک دکه دار، مردم تونس را به حرکت در آورد و آتش حقانیت اش جامعه ای را در بر گرفت.

چه کسی او را کشت؟؟خودش یا کارفرما؟؟

چقدر دردناک است که قاتل زنده باشد و از دسترنج مقتول ارتزاق کرده باشد و یک دنیا قانون و دولت هم حامی اش باشد و راست راست در خیابان نعش کثیفش را حرکت دهد.

بیژن قلوزی را کارفرما (سرمایه) سوزاند نه خودش، درست همانزمان که شروع به ندادن حقوق اش کرد بنزین را رویش ریخت و ماه ها یکی پس از دیگری او را استثمار و به بیگاری کشاند و آخر سر فندکی زیرش گرفت.

مطمئنا اگر به مراجع قانونی هم میرفت،چیزی جز همان تجربه ی کارگران هفت تپه که باتوم و شلاق و کتک کاری از جانب مأموران قانون بود را دریافت نمیکرد.

و همه ی این عوامل دست به دست هم داد تا در روز ۲۲ بهمن که دولت سرافرازیش را جار میزند، سر افکندگی و ضد کارگری بودنش (که به دروغ رفاه مردمی را فریاد میزنند و با کلیدشان مغز همه را خورده اند) را اثبات کند و از دنیا برود.

چه مرگ دردناکی

خانواده ای پنج نفره، مستاجر، دختر دم بخت و ماه ها بیگاری و بعد خود سوزی! بیگاری و برده داری نوین را در ایران میشود در هر ناحیه ای به وفور دید.

ماه ها معوقات مزدی یعنی ماه ها نان در سفره نداشتن، یعنی ماه ها روان پریشی، یعنی ماکزیموم پتانسیل اعتراضی در وجود تک تک ما.

هر چند که با همان مزد چهار پله زیر خط فقر و با مخارج و تورم بالا و دلار پنج هزارتومانی و ارزش پایین پول ایران نانی به سفره نداشت.

خودسوزی وی در دفتر کارفرما، در جایی که پولهای کارش تل انبار و به حساب صاحب شرکت آسفالت منطقه واریز شده بیش از هر چیزی نمایانگر این است که تا چه حد کارگر بی حق و حقوق است و جز خودش یعنی جز طبقه ی کارگر که هم سرنوشت هستند، کسی را ندارد.

هم در تئوری هم در پراتیک ، هفت تپه و هپکوها بارها اثبات کرد که قانون علیه کارگر و له کارفرماست وگرنه، اگر غیر از این بود قلوزی ها خودسوزی نمیکردند و در روز کارگر جلو مجلس برچیده نمیشدند.

من بعنوان یک کارگر که کیلومترها از وی دور اما هم سرنوشت او هستم انگشت مجرمیت و نه صرفا اتهام را به طرف صاحب شرکت آسفالت و دولت دراز میکنم و همچنین شریک غم خانواده ی او که الان نان آوری ندارند هستم.

جعفر عظیم زاده : درحمایت از گلرخ ایرائی، آتنا دائمی و سهیل عربی

امروز 24 بهمن ماه، یازدهمین روز اعتصاب غذا و چهارمین روز اعتصاب خشک گلرخ ایرائی و آتنا دائمی در زندان قرچک ورامین و هیجدهمین روز اعتصاب غذای سهیل عربی است.

گلرخ ایرائی، ساعت چهار صبح امروز در نتیجه یازده روز اعتصاب غذای  تر و چهار روز اعتصاب غذای خشک دچار تشنج و سپس بیهوشی شده است.

پدر آتنا دائمی نوشته است: آتنا و گلرخ دیگر قادر به تکلم نیستند. آتنا به پدرش گفته است بدنم یخ کرده و چند بار کف بالا آورده ام.

جان گلرخ و آتنا در حالی  به شکل جبران ناپذیری در معرض خطر قرار گرفته است که سهیل عربی نیز ، که در حمایت از آنان دست به اعتصاب غذا زده است در شرایط جسمانی وخیمی قرار دارد.

آیا جنایتی بالاتر از اعمال فشار و کشاندن سه انسان ظلم ستیز و برابری طلب به اعتصاب غذا و تحمیل مرگ تدریجی به آنان وجود دارد؟

گلرخ و آتنا نمادی از ایستادگی و مقاومت زنان ایران برای پایان دادن به ستم و تبعیض هستند. آنانی که زنان را نیمه انسان می پندارند و شکنجه تشنگی و گرسنگی و خطر مرگ را به زنان جسور و سازش ناپذیری چون آتنا و گلرخ و سهیل عربی ها تحمیل میکنند باید بدانند آتناها و گلرخ ها و دختران خیابان انقلاب، پیشتازان ما مردم ایران برای رهائی از کل وضعیت نکتبار موجود هستند.

آنان دیگر زنان منفردی نیستند که علیه ستم و تبعیض به پا خاسته اند بلکه نماینده سازش ناپذیر و پرشور رهائی انسان از هر ستم و تبعیض  و درد و رنجی هستند.

آتنا دائمی، گلرخ ایرائی و سهیل عربی را زیر شکنجه اعتصاب غذا برده اید، با دختران انقلاب و میلیونها زن برابری طلب و مردم آزاده ایران چه خواهید کرد؟ پرونده خود را بیش از این در پیشگاه مردم ایران سنگین نکنید و به فوریت خواستهای بر حق آنان  را به جا آورید.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری:

اعلام حمایت از بیانیه سه تشکل کارگری در باره تعیین  حداقل دستمزد سال 97

کارگران! ستم دیده گان!

درحالی به سال جدید نزدیک می شویم که انبوه رنج امسال بر شانه ها و پیکر خسته مان هنوز سنگینی می کند. سال 96، سال تداوم بی حقوقی کارگران و لگد مال کردن خواسته های دموکراتیک و اقتصادی و سیاسی، سال تداوم قراردادهای سفید امضا، حقوق های معوقه، گسترش فقر و بیکاری و انواع تبعیض ها و در یک کلام هجوم گسترده صاحبان سرمایه به معیشت طبقه کارگر بود.

از سوی دیگر، سالی که به پایان آن نزدیک می شویم با سال های پیش از آن بسیار متفاوت بود. در این سال مبارزه طبقاتی با ابعاد هرچه گسترده تر در سرتاسر ایران و در شکل های مختلف، از هفت تپه و شرکت واحد، معلمان ، بازنشسته ها، پرستاران، کارگران معدنچی و کولبران…، گرفته تا به ستوه آمدن و خروش در خیابان ها برای نان و آزادی جریان داشته و حقانیت جدال کار و سرمایه را به عینیت تمام  نمایش می دهد.

اما مبارزات امسال و سال های گذشته، همچنان ضرورت ایجاد تشکل های مستقل و اتحاد همبستگی طبقه کارگر برای تغییر توازن قوا و پیشبرد مبارزه طبقاتی را به ما نشان می دهد.

هم زنجیران!

تعیین حداقل دستمزد یکی از مطالباتی است که مبارزه برای دستیابی به آن و داشتن یک زندگی شایسته و انسانی، همواره یکی از عرصه های مهم و اساسی مبارزه کارگران بوده است. امسال سه تشکل کارگری؛ سندیکای کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، سندیکای کارگران اتوبوسرانی تهران و حومه و گروه اتحاد بازنشستگان با درک ضرورت اتحاد و همبستگی طبقه کارگر در امر مبارزه برای حداقل دستمزد، با پیشنهاد 5 میلیون تومان حداقل مزد برای سال 97 و دعوت از بخش های مختلف کارگران برای مبارزه متحدانه؛ پرچم دار این امر شده اند.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری ضمن حمایت از بیانیه سه تشکل کارگری و پیشنهاد حداقل مزد 5 میلیون تومان؛ اعلام می دارد که برای دست یافتن به این حداقل، به یک نیروی متحد و یک پارچه طبقاتی نیاز است و این جز با اتحاد، مبارزه متشکل و متحدانه ممکن نیست.

خواست دستمزد 5 میلیون تومانی همراه با خواسته نان و آزادی را یک صدا فریاد بزنیم. پیروزی ما در گرو وحدت طبقاتی ماست.

زنده باد اتحاد و همبستگی کارگری!

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری – 24 / 11 /1396

ادامه اعتراضات رسانه ای کارگران کارخانه متالوژی پودر ایران نسبت به عدم پرداخت6ماه حقوق

اعتراضات رسانه ای کارگران کارخانه متالوژی پودر ایران نسبت به عدم پرداخت6ماه حقوق ادامه دارد.

به گزارش یک منبع خبری محلی،شرکت متالوژی پودر ایران یکی از کارخانه‌های مهم تولید قطعات در شهرصنعتی قزوین و تنها تولید کننده پودر آهن در ایران و خاورمیانه است که این روزها حال و روز خوشی ندارد، با وجود اینکه طی ماه‌های اخیر کارگران این شرکت اعتراضات خود را در قالب خبرهای مختلف در رسانه‌ها بیان کرده‌اند اما هنوز مشکلات آن‌ها حل نشده و ۶ ماه حقوق دریافت نکرده‌اند.

این کارگران بیان می‌کنند که با وجود پایین آمدن تولید اما کارخانه همچنان فعال است و هر روز خط تولیدها کار می‌کنند اما خبری از حقوق نیست.

کارگران کارخانه متالوژی پودر ایران می‌گویند: پاسخی که مدیران کارخانه به ما می‌دهند این است که مشتریان هزینه تولیدات را نداده‎اند، سرمایه نداریم و توان پرداخت حقوق‌ها را نداریم.

این کارگران با بیان اینکه کارخانه متالوژی پودر ایران با مشکلاتی مواجه است که علت آن را نمی‌دانند ابراز کردند: حل مشکلات کارخانه نیاز به ورود جدی مسئولان استان و استاندار دارد، ما از استاندار خواستار هستیم تا از نزدیک برای بازدید کارخانه حضور یابند و مسئولان کارخانه را در رفع مشکلات یاری کنند.

این کارگران با بیان اینکه بدون دریافت حقوق زندگی سختی را می‌گذرانند عنوان کردند: ما مدت‌هاست که به امید حل مشکلاتمان صبر کرده‌ایم و از مسئولان استان می‌هخواهیم صدای ما را بشنوند و با توجه به اینکه در پایان سال قرار داریم اقدامی جدی انجام دهند.

عدم پرداخت 2ماه حقوق850کارگرشهرداری نیشابور

2ماه حقوق850کارگر پیمانی و قراردادی شهرداری نیشابور پرداخت نشده است.

تجمع  رانندگان بخش خصوصی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه مقابل وزارت کشور برای احقاق حقوق برحقشان

صبح روزسه شنبه بیست وچهارم بهمن ماه، برای احقاق حقوق برحقشان دست به تجمع مقابل وزارت کشورزدند.

عدم انتقال سند مالکیت اتوبوس‌های بخش‌خصوصی علیرغم پرداخت اقساط،وضعیت بیمه ومحرومیت از از مزایای بازنشستگی پیش از موعد، طولانی شدن واریز درآمدِ بلیت‌های الکترونیکی به حساب رانندگان، بالا بودن هزینه‌های نگهداری اتوبوس‌های بخش خصوصی، بالا بودن جریمه‌های مربوط به تخطی از سرعت و توقف غیرمجاز اتوبوس از جمله دلایلی است که باعث گردهمایی امروز رانندگان شرکت واحد شده است.

براساس گزارش منتشره،جمعی از رانندگان بخش خصوصی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، صبح امروز در اعتراض به مشکلات خود، مقابل ساختمان وزارت کشور تجمع کردند.

تجمع‌کنندگان که گردهمایی خود را مقارن ساعت ۱۱ صبح امروز (سه‌شنبه، بیست و چهارم بهمن‌ ماه) آغاز کرده‌اند، نسبت به عملکرد مدیران شرکت‌های خصوصی و کارفرمای اصلی اعتراض دارند.

حدود نیم ساعت پس از برپایی این گردهمایی ، تعدادی از این کارگران به نمایندگی از دیگر همکاران خود برای گفتگو با مسئولان مربوطه داخل ساختمان وزارت کشور می‌شوند. از قرار معلوم این گفتگوها با محوریت میزان تبعیت شهردای تهران از مقررات حاکم بر وزارت کشور ادامه دارد.

افراد حاضر در این اجتماع ، کارگرانی هستند که از طریق شرکت‌های مختلف خصوصی در ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران مشغول به کار هستند.

انتقاد از منتقل نشدن سند مالکیت اتوبوس‌های بخش‌خصوصی به رانندگانی که در سال‌های قبل اقساط آنها را پرداخت کرده‌اند، یکی از خواسته‌های تجمع‌کنندگان است. به گفته یکی از رانندگان معترض، او وهمکارانش برای مدت ۱۰ سال، ماهانه قسط خرید اتوبوس را پرداخت کرده‌اند اما حالا خبری از انتقال سند مالکیت در بین نیست.

همچنین طولانی شدن واریز درآمدِ بلیت‌های الکترونیکی به حساب رانندگان، بالا بودن هزینه‌های نگهداری اتوبوس‌های بخش خصوصی، بالا بودن جریمه‌های مربوط به تخطی از سرعت و توقف غیرمجاز اتوبوس از دیگر دلایلی است که باعث گردهمایی امروز رانندگان شرکت واحد شده است.

آنها در این باره می‌گویند: هزینه نگهداری اتوبوس‌ها بالاست و دولت، شهرداری و کارفرمای خصوصی از این بابت هیچ کمکی نمی‌کنند، از طرف دیگر درآمد مربوط به بلیط‌های اعتباری ممکن است با چند ماه تاخیر به حساب رانندگان واریز و در این میان بیشتر رانندگان به بهانه‌های مختلفی از جمله تخطی از سرعت مطمئنه و یا توقف نابجا در مسیر تردد جریمه‌های سنگینی می‌شوند.

مشکلات بیمه‌ای رانندگان بخش خصوصی شرکت واحد یکی دیگر از گرفتاری‌های آنهاست، در این باره یکی دیگر از رانندگان بخش خصوصی گفت: بیمه بخش خصوصی به صورت خویش فرما پرداخت می‌شود، برای همین این رانندگان برخلاف همکارانی که در استخدام شرکت واحد هستند، از مزایای بازنشستگی پیش از موعد محرومند و تازه حق بیمه‌‌های آنها  در حد و اندازه حداقل‌های قانونی پرداخت می‌شود.

خصوصی‌سازی ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی شهر تهران، اتفاقی بود که در سالهای نیمه دوم، دهه هشتاد اتفاق افتاد و از آن زمان تاکنون دست‌کم بیش از بیست شرکت خصوصی مسئولیت جابجایی بخشی از خطوط اتوبوسرانی این شرکت را برعهده دارند.

تجمع اعتراضی رادیولوژیست های سراسر کشورنسبت به بخشنامه وزارت بهداشت در مورد سونوگرافی مقابل وزارت بهداشت

صبح روز سه شنبه بیست وچهارم بهمن ماه،صدها نفر از رادیولوژیست های سراسر کشوردراعتراض به بخشنامه وزارت بهداشت در مورد سونوگرافی دست به تجمع مقابل وزارت بهداشت زدند.

براساس گزارشات منتشره،، اخیرا بخشنامه‌ای از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده که در آن علاوه بر متخصصان رادیولوژی ، متخصصان زنان و مامایی را نیز مجاز به انجام سونوگرافی در حوزه بیماری های زنان دانسته است که این بخشنامه اعتراضات گسترده رادیولوژیست ها را به دنبال داشته و امروز جمعی از رادیولوژیست ها در اعتراض به این بخشنامه مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند.

تظاهرات وتجمع رانندگان تاکسی قم دراعتراض به فعالیت اسنپ مقابل شهرداری

روزسه شنبه بیست وچهارم بهمن ماه،جمعی از رانندگان تاکسی قم دراعتراض به فعالیت اسنپ بدنبال تظاهرات سواره در سطح شهر،مقابل شهرداری تجمع کردند.

برپایه گزارش منتشره،رانندگان تاکسی با خودروهای خود به صورت هماهنگ ازبلوار پیامبر اعظم وارد میدان مطهری و خیابان خاکفرج قم شدند تا از این طریق اعتراض خود را به مسئولان شهرداری برسانند.

رانندگان با نصب دست نوشته هایی برروی خودروهای خود، از اینکه اسنپ بدون هماهنگی و اخذ مجوز از سازمان تاکسی رانی درقم فعالیت می کند، ابراز نارضایتی کردند.

یکی از رانندگان تاکسی بی سیم گفت: اسنپ ( تاکسی اینترنتی )مجوزی از شهرداری قم ندارد با این وجود به راحتی در سطح شهر درحال ارائه فعالیت با کم ترین قیمت است. مردم باید بدانند که این شرکت ها بعد از این در جامعه شناخته شدند ، اقدام به افزایش قیمت می کنند.

یکی دیگر از رانندگان تاکسی دراین باره گفت: مردم به راحتی به رانندگان اسنپ اعتماد می کنند رانندگانی که به صورت شخصی و تنها زیر نظر شرکت خصوصی که اصلا مجوزی ندارد فعالیت می کند.ما رانندگان زیرنظر شهرداری فعالیت می کنیم در صورتی که مشکلی ایجاد شود ، می توانند به راحتی از حق خود دفاع کنند.

وی افزود: ایجاد اشتغال در جامعه زمانی که باعث مشکل برای یک مجموعه فعال درشهر شود ، اخلاقی نیست وما رانندگان مطالبه گر حقمان هستیم، چندین سال است که به مردم بر اساس تعرفه های مشخص خدمات داده ایم اما امروز عده ای بدون مجوز فعالیت ما را با مشکل مواجه کرده اند.

یکی دیگر از رانندگان تاکسی گفت: افرادی که به عنوان راننده در اسنپ فعالیت می کنند، شغل دوم شان هست ،این در حالی است که رانندگان تاکسی قم تنها از این راه امرار معاش می نمایند.

هم اکنون 6 هزار تاکسی در سطح شهر قم فعال است که این تعداد شامل 2 هزار و 300 تاکسی خطی، 2 هزار و 400 تاکسی گردشی و یک هزار دستگاه تاکسی بیسیم و باقیمانده تاکسی‌ها بین قم و شهرهای اقماری می باشد.

اعتراض رانندگان فرودگاه یزد به استقرار تاکسی اینترنتی

صبح روز سه شنبه24بهمن، جمعی از رانندگان تاکسی های فرودگاه صدوقی یزد نسبت به اسقرارتاکسی اینترنتی در فرودگاه شاکی شدند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،رمضانی یکی از رانندگان تاکسی های فرودگاه یزد گفت:ما حدود 50 نفر هستیم که حدود 27 سال در تاکسی های فرودگاه صدوقی یزد مشغول به فعالیت هستیم . وی افزود. اخیرا فرودگاه یزد یک کیوسک در اختیار یکی از تاکسی های اینترنتی گذاشته و این تاکسی ها با کاهش شدید نرخ تاکسی منجر به کسادی کار ما شده اند .

به گفته این راننده تاکسی این در حالیست که وزیر کشور در نامه ای فعالیت تاکسی های اینترنتی در محدوده 800 متری فرودگاه را ممنوع اعلام کرده است .

این راننده تاکسی افزود سیاست تاکسی های اینترنتی نوعی دامپینگ برای ورشکستگی تاکسی های فرودگاه است حال آن که نرخ تاکسی های فرودگاه توسط شورای شهر تعیین می شود.

تجمع  اعتراضی شیلات‌داران میانکوه مقابل استانداری چهارمحال و بختیاری

ظهر روز24بهمن، جمعی از شیلات‌داران بخش میانکوه از توابع شهرستان اردل مقابل استانداری چهارمحال و بختیار ی تجمع کردند.

براساس گزارش منتشره،سال گذشته خط لوله انتقال نفت مارون در بخش میانکوه شهرستان اردل دچار ترکیدگی شد و این امر خسارت‌های فراوانی برای منابع آبی، مزارع پرورش ماهی و زمین‌های  این منطقه به‌دنبال داشت.

از همین رو امروز جمعی از شیلات‌داران بخش میانکوه با تجمع در مقابل استانداری چهارمحال و بختیاری خواستار رسیدگی مسؤولان استانی به مشکل خود شدند.

تجمع اعتراضی نسبت به حذف مدارس سمپاد از متوسطه اول مقابل مجلس

روز24بهمن،تعدادی از فارغ‌التحصیلان مدارس استعدادهای درخشان، اولیای دانش‌آموزان سمپادی و دغدغه‌مندان امر تعلیم و تربیت در اعتراض به حذف تدریجی مدارس سمپاد از متوسطه اول، مقابل مجلس تجمع کردند.

بنابه گزارشات رسانه ای شده،این تجمع کنندگان به مصوبه ممنوعیت برگزاری هرگونه آزمون در مقطع ابتدایی که به حذف مدارس استعدادهای درخشان ظرف 3 سال منجر می‌انجامد، معترض هستند.

این دومین تجمع اعتراض‌آمیز به مصوبه حذف مدارس سمپاد از متوسطه اول است که از هفته گذشته برگزار می‌شود، تجمع نخست مقابل وزارت آموزش و پرورش بود.

یکی از شرکت‌کنندگان با بیان اینکه ما موافق برگزاری آزمون به شیوه قدیمی نیستیم، اظهار داشت: اگر آزمون زمینه‌ساز استرس و عامل از بین بردن نشاط در مدارس است به جای آن مکانیسم دیگری برای شناسایی استعدادهای برتر پیدا کنند چرا به جای حل مسئله، صورت مسئله را پاک کرد‌ه‌اند؟

تجمع اعتراضی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی ناپیوسته مشهد مقابل اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی

صبح روز سه شنبه بیست وچهارم بهمن ماه،جمعی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی ناپیوسته مشهد دست به تجمع اعتراضی مقابل اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی

زدند.

براساس گزارش منتشره، دانشجویان رشته‌های مهندسی دانشگاه های کشور که به صورت ناپیوسته تحصیل کرده اند، چند روزی است در اعتراض به تبصره ماده ۷ قانون نظام مهندسی اعتراضات مختلفی را آغاز کردند.

موج اعتراضات دانشجویان امروز به مشهد نیز رسید، صبح امروز تجمع اعتراضی به این مصوبه در مقابل اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی شکل گرفت و دانشجویان ناپیوسته رشته‌های هفت‌گانه مهندسی استان خراسان رضوی نسبت به این مصوبه اعتراض خود را اعلام کردند.

تبصره ۲ ماده ۷ قانون نظام مهندسی که آبان امسال به تصویب رسید، محدودیت‌‌هایی را برای فارغ‌التحصیلان ناپیوسته رشته‌های هفت‌گانه مهندسی ایجاد می‌کند.

در این تبصره آمده است:

١در خصوص فارغ‌التحصیلان کارشناسی ناپیوسته در زمینه رشته‌های هفتگانه مهندسی ساختمان، صرفا مدرک کاردانی که تاریخ اخذ آن قبل از ورود به مقطع کارشناسی باشد، قابل ‌قبول است.

۲به مدارک کارشناسی ناپیوسته آموزش عالی غیررسمی که به تصویب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده و در اسفندماه ۱۳۷۰ به دانشگاه‌ها ابلاغ گردیده است، فقط کد مرتبط و صلاحیت نظارت تعلق می‌گیرد.

۳به دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی عمران- آب و فاضلاب، عمران- سد وشبکه، جریه راه‌آهن و شیمی صنایع گاز، با توجه به‌عنوان رشته و محتوای علمی آموزشی، هیچ‌گونه پروانه اشتغال به کار مهندسی در زمینه رشته‌های هفتگانه ساختمان تعلق نمی‌گیرد.

۴به فارغ‌التحصیلان کارشناسی مهندسی اجرایی عمران فقط پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته مرتبط با مهندسی عمران با حدود صلاحیت نظارت و اجرا تعلق می‌گیرد.

۶به فارغ‌التحصیلان رشته کارشناسی عمران- راه، پروانه اشتغال به کار مرتبط با مهندسی عمران با حدود صلاحیت نظارت و اجرا بدون محدودیت و محاسبات، حداکثر تا پایه سه تعلق می‌گیرد.

۷کد رشته و حدود صلاحیت فارغ‌التحصیلان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی مکانیک بدون گرایش، به استناد اعلام گرایش تحصیلی متقاضی از سوی دانشگاه محل فارغ‌التحصیلی و با رعایت بند «الف» ماده ۷ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و سایر ضوابط مربوطه تعیین می‌شود.

محمدی، یکی از دانشجویان در توضیح این تجمع و درخواست دانشجویان ، گفت : طی مصوبه ای که توسط کمسیون تبصره 2 ماده 7 وزارت راه و شهرسازی به تصویب رسیده است تمامی کارشناسان ناپیوسته رشته های هفتگانه ساختمان با پیشوند علمی کاربردی یا تکنولوژی مجاز به دریافت پروانه طراحی تنها تا پایه 3 می باشند و امکان ارتقا به پایه های بالاتر وجود ندارد و ما دانشجویان امروز به این موضوع اعتراض داریم.

محمدی ادامه داد: متاسفانه وزارت علوم و وزارت راه و شهرسازی به مهندسین کارشناسی ناپیوسته اعتقادی ندارند و عملا با عملکرد خود این موضوع را ثابت کردند.

این دانشجوی کارشناسی ناپیوسته معماری افزود: از حدود ده سال پیش وزارت علوم با تصمیمات و ابلاغیه های عجولانه و غیر اصولی پیشوند علمی کاربردی و تکنولوژی را به خیلی از مدارک کارشناسی ناپیوسته اضافه کرده اند، بدون اینکه تغییری در سرفصل دروس ایجاد نماید.

ایوبی فارغ التحصیل کارشناسی ناپیوسته عمران گفت: این مصوبه اینطور نشان می دهد،که ما مهندس نیستیم یا بی‌سوادیم و این ناپیوسته بودن و علمی‌ کاربردی یا تکنولوژی بودن، ارزش مدرک ما را زیر سوال برده است، این درحالی است که تمامی محتوای درسی و سیلابس‌های دروسی که گذرانده‌ایم عینا با کارشناسی ناپیوسته‌های بدون پیشوند که در گذشته این مدرک را دریافت می‌کردند، یکی است و به دلیل استفاده عنوان گروه در مدرک افراد این‌طور به‌نظر می‌رسد که رشته دیگری را تحصیل کرده‌اند.

ایوبی افزود: این مصوبه باعث شده است که تعداد زیادی دانشجو که در حال گذراندن درس خود هستند نا امید شوند و بخواهد که ادامه تحصیل را رها کنند و این موضوع واقعا ضربه بدی را به دانشجویان وارد کرده است.

تجمع دانشجویان مهندسی کارشناسی ناپیوسته مشهد که از ساعت 10 صبح امروز در مقابل  اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی آغاز شده است در حالی ادامه دارد که تعدادی از دانشجویان معترض برای تشریح مشکلات خود به داخل ساختمان اداره کل راه شهرسازی دعوت شده اند.

مصدومیت 9کارگریک شرکت غذایی اهوازدرحادثه انفجارگاز

‌معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان از مصدوم‌شدن 9 کارگردر حادثه انفجار گاز در یک شرکت غذایی در اهواز خبر داد.

صادق سلامت گفت: حوالی ساعت 20:30  روز گذشته(23بهمن) حادثه انفجار گاز در طبقه فوقانی یک شرکت غذایی واقع در میدان سه راهی تپه( میدان چهار اسب) به سمت برومی به جمعیت هلال احمر اطلاع رسانی شد.

‌وی افزود: در این حادثه که منجر به آتش‌سوزی و فرو ریختن بخشی از ساختمان این شرکت شده بود، 9 نفر دچار سوختگی شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: مصدومان این حادثه پس از رهاسازی توسط نیروهای فوریت‌های پزشکی و جمعیت هلال احمر به بیمارستان سوانح و سوختگی آیت الله طالقانی اهواز و دیگر مراکز درمانی انتقال یافتند.

‌وی در خصوص علت وقوع این حادثه عنوان کرد: این حادثه به علت انفجار پیک نیک گاز در یک اتاق در طبقه فوقانی این شرکت رخ داد و تمام مصدومان این حادثه از کارگران شرکت بودند.

یک منبع خبری از کردستان 8کارگرمصدوم این حادثه را اهل مریوان وسروآباد گزارش کرد ونوشت:

هشت کارگر جوان در اهواز بە دلیل انفجار کپسول گاز زخمی و راهی مراکز درمانی اهواز شدند.

این کارگران در شرکت ایستک خورشید زریوار اهواز کار می کردند.

منبع دیگری اسامی کارگران زخمی این حادثه رابقرارزیر اعلام داشت:

١- عطا داراشی ٣٨ ساله ٢- زانیار داردان ٢٣ ساله ٣- عدنان سعیدی ٢۴ ساله ۴- نریمان داردان ١٩ ساله ۵- محمد کریم ۶- آریز برادر محمد کریم ٧- عبدالرحمن کریمی ٨- محمد یوسفی

جان باختن یک کارگراداره برق بندرامام براثربرق گرفتگی

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان بندرماهشهر گفت: یکی از کارکنان اداره برق بندرامام روز دوشنبه23بهمن هنگام کار بر روی شبکه برق، بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست داد.

قدرت اله کرد  اظهار کرد: این حادثه در تماس تلفنی ساعت ۹ و ۵۵ دقیقه صبح با مرکز فوریت‌های پزشکی بندرامام اعلام شد.

وی افزود: این مامور برق هنگام انجام کار بر روی ترانس برق اصلی دچار برق گرفتگی شد و پس از آن بر روی زمین سقوط کرد که در دم جان باخت.

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان بندرماهشهر خاطر نشان کرد: یک دستگاه آمبولانس بلافاصله به محل حادثه اعزام شد، اما پیش از رسیدن آمبولانس فرد آسیب دیده جان خود را از دست داد.

مرگ کارگر کارخانه آلومینیوم جنوب بر اثر تصادف

صبح روز24بهمن، یکی از کارگران پیمانکاری کارخانه آلومینیوم جنوب که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری صفا فولاد در این واحد مشغول کار بود، در مسیر کارخانه با یک خودروی سنگین برخورد و بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

صمدی (سرپرست کارگاه شرکت پیمانکاری صفا فولاد) ضمن تایید این مطلب گفت: فرد فوت شده از کارگران پیمانکاری شرکت آلومینیوم جنوب بود که در مسیر کارخانه بر اثر تصادف با خودرو کامیون جان خود را از دست داد.

به گفته وی، عمار فیاض (کارگر جان‌باخته) متولد ۱۳۶۸ اهل بیرم شهرستان لارستان بود که مدت کوتاهی است مراحل استخدامی و بیمه‌اش انجام شده و در کلاس‌های ایمنی شرکت کرده و آموزش‌های لازم را گذرانده بود.

براساس اظهارات سرپرست کارگاه شرکت پیمانکاری صفا فولاد، در این حادثه شدت برخورد با کارگری که جان‌باخته آنقدر شدید بود که پیکر وی چند متر آن طرف‌تر از محل حادثه پرتاب شده بود.

او گفت: راننده خودرو سنگین دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شده است.

مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سهامی خاص) در سال ۱۳۸۲ در منطقه ویژه اقتصادی لامرد در استان فارس تاسیس شده است.

بیست وچهارم بهمن ماه1396

akhbarkargari2468@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.