اخبار و گزارشات کارگری (۲۷ دی ۱۳۹۶)

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

پرداخت یا وعده پرداخت قطره چکانی مطالبات کارگران حربه ای برای شکستن اعتصاب کارگران:

یازدهمین روز اعتصاب کارگران سد شفار رود

– شماره ای دیگر از سریال تجمعات اعتراضی  کارگران کارخانه ایران قوطی مقابل استانداری قزوین

– ضرب و شتم اسماعیل بخشی نماینده کارگران نیشکرهفت تپه را محکوم می کنیم!

– پرداخت قطره چکانی مطالبات کارگران شهرداری مریوان پس از اعتصاب ششم دی*

– عدم پرداخت4ماه حقوق 400کارگر شهرداری صفا دشت

– تحت فشار معیشتی قراردادن رانندگان و کارگران سامانه شش شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه به دلیل عدم مشارکت در رای گیری شورای اسلامی کار فرمایشی

– جان باختن کارگر میدان میوه و تره بار قدیم شهرستان اراک  براثر سقوط حین کار

– جان باختن یک کارگرجوان پتروشیمی شازندبراثرحادثه کاری

– گزارشی از تظاهراتهای ۶  و ۱۴ ژانویه در تورنتو

پرداخت یا وعده پرداخت قطره چکانی مطالبات کارگران حربه ای برای شکستن اعتصاب کارگران:

یازدهمین روز اعتصاب کارگران سد شفار رود

یکی از کارگران معترض سد شفارود با بیان اینکه یک ماه دیگر از معوقات امروزبیست وهفتم دی ماه  واریز شد گفت: با شکایت کارگران سد، اداره کل بازرسی گیلان به موضوع حقوق کارگران ورود می‌کند.

به گزارش یک منبع خبری محلی،یکی از کارگران معترض سدشفارودبا بیان اینکه ادامه تجمع امروز کارگران سد شفارود باعث شد صبح امروز بخشی دیگر از حقوق معوق کارگران سد شفارود واریز شود اظهار داشت: مسئولان به ما وعده داده بودند که در روز یک شنبه گذشته یک ماه و نیم از ۷ ماه حقوق معوق پرداخت شود اما عدم تحقق این وعده موجب ادامه اعتصاب ما شد.

وی افزود: روز گذشته ۱۵ روز از حقوق کارگران واریز شد اما این موضوع موجب گلایه مندی بیشتر کارگران شد چون به آنها وعده پرداخت یک ماه و نیم از حقوق را داده بودند.

این کارگر سد شفارود رضوانشهر با بیان اینکه با پرداخت یک ماه و نیم حقوق کارگران، معوقات ما تا پایان شهریور پرداخت شده است گفت: این پرداخت ها شامل حق اولاد و دیگر مزایای حذف شده نیست.

وی ادامه داد: کارگران سد شفارود صبح امروز شکایت خود را تقدیم اداره کل بازرسی استان کرده اند و پیگیری مسئولان بازرسی استان باعث شد شرکت پیمانکار حقوق یک ماه دیگر ما واریز شود اما اداره کل بازرسی با توجه به شکایت کارگران به این پرونده ورود خواهد کرد.

شماره ای دیگر از سریال تجمعات اعتراضی  کارگران کارخانه ایران قوطی مقابل استانداری قزوین

روزچهارشنبه بیست وهفتم دی ماه،شماره ای دیگراز سریال تجمعات اعتراضی*  کارگران کارخانه ایران قوطی مقابل استانداری قزوین،بنمایش گذاشته شد.

براساس گزارش منتشره،یکی از کارگران معترض گفت: ما نزدیک چهار سال است بن کارگری دریافت نکرده ایم ازطرف دیگر الان بیش از شش ماه است که شرکت حقوق و مزایا و بیمه ما را نمی پردازد. مگر کارگر چه منبع درآمدی دارد که شب عید باید شرمنده زن و فرزندش باشد.

کارگر فنی کارخانه ایران قوطی هم خبر از پرداخت نشدن حق عیدی کارگران خبر داد و افزود: نه تنها سال گذشته که سه سال حق عیدی از شرکت طلبکاریم .

*تجمع کارگران کارخانه ایران قوطی در اعتراض عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه ومطالبات دیگر مقابل استانداری قزوین برای چندمین بار

اخراج 90کارگر پس از تجمعات اعتراضی پیشین

روز سه شنبه نوزدهم دی ماه برای چندمین بار،کارگران کارخانه ایران قوطی در اعتراض عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه ومطالبات دیگردست به تجمع مقابل استانداری قزوین زدند.

به گزارش یک منبع خبری محلی،یکی از کارگران کارخانه ایران قوطی به عنوان نماینده دیگر کارگران ، اظهار کرد: از فروردین ماه سال جاری حقوق و بیمه کارگران پرداخت نشده است که همین موضوع موجب شد تا ما چندین بار تجمع کنیم.

وی با بیان اینکه ۴ سال است عیدی و سنواتمان پرداخت نشده، افزود: از زمانی که مقابل استانداری برای بیان مشکلاتمان تجمع کردیم، صاحب شرکت نیز ۹۰ نفر از کارگران را اخراج کرد و مدعی شد که این تجمعات باعث شده تا مشتری‌هایش را از دست بدهد اما این درحالی است که هم اکنون شرکت با تعدادی از نیروها تولید دارد.

این کارگر معترض در ادامه بیان کرد: شرکت اکنون با ۲۵ کارگر و تعدادی کادر اداری کار تولید را انجام می‌دهد و حقوقشان به صورت روزمزدی محاسبه میشود.

وی افزود:  برای حل مشکل به استانداری، فرمانداری و دادسرا نیز مراجعه کردیم اما متاسفانه جوابی جز اینکه پیگیری می‌کنند؛ پاسخ کارگشای دیگری نشنیده‌ایم.

این کارگر تصریح کرد: کل کارگرانی که اخراج شده اند حدود ۴۰ میلیارد از شرکت طلب دارند که بعد از شکایت برای توقیف اموال رفتند اما متاسفانه تمام اموال شرکت در رهن بانک بود.

وی عنوان کرد: مالک شرکت علاوه بر “ایران قوطی” نیز صاحب شرکت “مهرآذر” هم بود که این ۲ شرکت تعاملا باهم تولید داشتند اما متاسفانه مهرماه امسال شرکت مهرآذر را تعطیل و تمام دستگاه‌های آن را به فروش رساند.

این کارگر معترض اضافه کرد: سال گذشته صاحب شرکت از طریق سامانه بهین یاب تسهیلاتی جهت ساماندهی به اوضاع شرکت دریافت کرد که متاسفانه ریالی صرف شرکت نشد این درحالی است که ما متوجه شدیم که در خارج از شرکت برای یک شرکت خارجی سرمایه‌گذاری کرده است.

وی تصریح کرد: ما گله مندیم از مسوولینی که تسهیلات بلند مدت را جهت اشتغالزایی کارگران به کارفرما می‌دهند بدون اینکه پیگیری کنند تسهیلات صرف چه کاری می‌شود؟! در حالی که مردم عادی برای گرفتن تسهیلات باید هفت خان رستم را بگذرانند.

این کارگر افزود: امسال هم برای رفع مشکلات شرکت بنا شده مالک شرکت تسهیلات دریافت کند؛ زمانی که به مسوول پرداخت وام در استانداری مراجعه کردیم تا باتوجه به شکایت کارگران این مبلغ به حساب آن‌ها ریخته شود در جواب گفتند؛ ما در برابر کارگران مسوولیتی نداریم و وام را فقط به حساب کارفرما واریز می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در زمان قدیم مردم برای حل مشکلات به سراغ کدخدا می‌رفتند تا مشکلاتشان رفع شود و اکنون نیز ما از استاندار تقاضا داریم که فقط از حق و حقوقمان دفاع کند؛ این در حالی است که با سه بار تجمع، ما هنوز موفق به دیدار با ایشان نشدیم و مطمئنیم که حتی نامه اعتراضمان به دستشان نرسیده است.

این کارگر با بیان اینکه بیمه کارگران از اردیبهشت ماه سال جاری پرداخت نشده گفت: اکنون اداره بیمه از ادامه روند پرونده ممانعت می‌کند و حرفشان این است تا تکلیف معوقه بیمه مشخص نشود از پرداخت بیمه بیکاری معذوریم.

وی ابراز کرد: توقع زیادی نیست که ما برای حق و حقوقمان اعتراض کنیم؛ هیچ کس تاکنون پیگیر حقوق ما نیست و سرگردان هستیم که چگونه بتوانیم حقمان را بگیریم.

ضرب و شتم اسماعیل بخشی نماینده کارگران نیشکرهفت تپه را محکوم می کنیم!

بر اساس خبری که روز گذشته کانال تلگرامی سندیکای نیشکر هفت تپه منتشر کرد، “اسماعیل بخشی” پس از سخنان اش در جمع کارگران اعتصابی مجتمع نیشکر هفت تپه و در حالی که به سمت منزل اش در شهرستان دزفول می رفت؛ مورد هجوم چند نفر نقابدار قرار گرفت.

بر اساس این خبر، “اسماعیل بخشی” با جسارت تمام و با دست خالی به دفاع از خود پرداخته و بعد از دقایقی مردم حاضر در منطقه با دیدن صحنه و شنیدن سروصدا به کمک او می آیند. ضاربان هم با دیدن مردم و مقاومت اسماعیل، سریعا منطقه را با اتومبیل، ترک می کنند. بر اثر این هجوم وحشیانه، اسماعیل بخشی، از ناحیه کتف چپ دچار پاره گی می شود.

اما اسماعیل بخشی کیست و چرا مورد غضب سرمایه داران قرار گرفت؟ اسماعیل یکی از کارگران محبوب و مورد اعتماد همکارانش است که به عنوان نماینده آنها در مبارزه برای دستیابی به مطالبات شان، انتخاب شده است. مبارزه ای که در روزها و هفته های اخیر در هفت تپه شدت بیشتری پیدا کرد و به نماد همبستگی و اتحاد کارگری برای طبقه کارگر ایران تبدیل شده است. اسماعیل بخشی روز گذشته در جمع کارگران اعتصابی نیشکر هفت تپه، سخنانی ایراد کرد که خشم و بغض صاحبان سرمایه را بیشتر برانگیخت. صحبت های اسماعیل خطاب به هم طبقه ای هایش و سرمایه داران صریح و روشن است و برگی از کیفرخواست طبقه کارگر در مقابل مناسبات نابرابر سرمایه داری حاکم بر ایران می باشد. او در قسمتی از سخنان اش گفت:

«اگر تا آخر این هفته به مطالبات و وضعیت قراردادهای مان رسیدگی نشه، دیگر مطالبات مان را نمی خواهیم؛ هفت تپه را پس می گیریم! شما نمی توانید هفت تپه را اداره کنید، ما به دروغ های شما اطمنیان نداریم! اگر به وضعیت ما تا آخر هفته رسیدگی نشه، خودمان می ریم توی مدیریت می نشینیم و هفت تپه را اداره می کنیم! آباد می کنیم! ما تخصص لازم را داریم! اومده اند برای زمین های هفت تپه سند سازی می کنند. نمی توانند تولید کنند، می خواهند زمین خواری کنند. هفت تپه میراث پدران ماست.

قانون کار، قانون کار نیست. ظاهرش زیباست. وقتی به اجرا می رسد، می بینید قانون برده داری است. این قانون کار را کارگران ننوشته اند. کارگر باید در مورد قانون کار نظر بدهد، اما فرماندار و استاندار از اینها حمایت می کنند؟ به کارگران به میزان قانون کار می دهند. همه مزایا را کم کرده اند، قرارداد غیر قانونی یک ماهه است و حقوق ثابتش را هم کم کرده اند و هر چهارماه یکبار حقوق

می دهند؛ تازه منت هم می گذارد! این برده داری است. اما حقوق 900000 تومان امروزه پول نان هم نیست. قانون برده داری است باید عوض شود…

اگر تا آخر هفته مطالبات و قراردادها مشخص نشود، شنبه ما در دفتر مدیریت نشسته ایم. آنها به هیچ عنوان شیوه های پیمانکاری را نمی خواهند بردارند. طبقه بندی را سفت بچسبیم. ما چون روز مزد هستیم، اگر 20 تا 30 سال کار کنیم هیچ پیشرفت شغلی نداریم و این یعنی برده داری نوین. باید فروردین 97 طبقه بندی مشخص و اجرا شود. خیانت پشت خیانت و دروغ پشت دروغ!»

بدون تردید اسماعیل بخشی، کارگر پیشرو و آگاهی است که با تمام وجود استثمار و بردگی مزدی خود و همکاران اش را حس کرده است و تلاش دارد که شرایط وخیم کار و زندگی کارگران در ایران را تشریح کند و به دنبال راه خلاصی از این فقر و فلاکت است.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری ضمن حمایت از خواسته های و مطالبات کارگران معترض نیشکر هفت تپه، ضرب و شتم اسماعیل بخشی این کارگر مبارز را بشدت محکوم می کند. راه مقابله با سرکوب و تعرض همه حانبه صاحبان ثروت و قدرت به نان و کار و سفره خالی کارگران، باور به نیروی خود و اتحاد و همبستگی و متشکل شدن در تشکل های مستقل کارگری است.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری – 26/10/96

پرداخت قطره چکانی مطالبات کارگران شهرداری مریوان پس از اعتصاب ششم دی*

در روز‌های گذشته بخشی ازدو ماه حقوق کارگران شهرداری مریوان پرداخت شد. این کارگران هنوز پنج ماه مزدِ پرداخت نشده دارند.

به گفته این کارگران، در پرداختی که این هفته انجام شد، یک ماه مزد و مزایای کامل و یک ماه دیگر فقط پایه حقوق بدون اضافه کار پرداخت شده است.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ27دی،کارگران شهرداری مریوان با بیان اینکه نمی‌دانیم چه زمانی قرار است باقی مطالبات ما واریز شود، می‌گویند: امیدواریم در روزهای آتی معوقات مزدی ما پرداخت شود. مدتهاست که پیگیر حل مشکل تاخیر در پرداخت‌ها هستیم اما تاکنون هیچ جواب قانع کننده‌ای نگرفته‌ایم.

اعتصاب وتجمع کارگران شهرداری مریوان در اعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق

تهدید کارگران به اخراج از کار بجای پرداخت مطالباتشان

صبح روز چهارشنبه ششم دی ماه، کارگران شهرداری مریوان در اعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق دست از کارکشیده ومقابل شهرداری تجمع کردند.

برپایه گزارش منتشره،صبح امروز (ششم دی ماه) بیش از دویست نفر از کارگران خدماتی شهرداری مریوان، مقابل دفتر این شهرداری تجمع کردند.

یکی از حاضران در تجمع می‌گوید: بیش از سیصد کارگر شهرداری مریوان در ماههای گذشته دستمزد نگرفته‌اند.

به گفته او،  کارگران تنظیف و خدماتی مریوان، بیش از 5 ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند و از سال گذشته نیز مزایای مزدی معوق از جمله عیدی پرداخت نشده وجود دارد.

او می‌گوید: پرداخت‌هایی که در ماههای اخیر انجام شده مربوط به دستمزد معوق سالهای قبل است.

این کارگر بخش خدمات می‌گوید: بارها به دفتر شهرداری مراجعه کرده‌ایم؛ اما هر بار به بهانه کمبود نقدینگی، از پاسخ صریح به ما طفره رفته‌اند.

به گفته کارگران،صبح امروز در تجمع کارگران شهرداری مریوان به معترضان گفته شد که ممکن است با آنها تسویه حساب شود.

کارگران معترض می‌گویند: از ترس این که قراردادمان تمدید نشود یا با ما تسویه حساب کنند، در ماه های گذشته سکوت پیشه کردیم ولی مسئولان به هیچ کدام از وعده‌های خود عمل نکرده اند.

منابع خبری در شهرداری مریوان ضمن تایید این خبر گفتند: پس از آن که بیش از دویست نفر از  کارگران معترض مقابل شهرداری مریوان جمع شدند، از طرف مسئولان شهرداری به آنها گفته شد که ممکن است با آنها تسویه حساب شود.

به گفته این منابع خبری، کارگران شهرداری مریوان بیش از 7 ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند؛ در عین حال، کارمندان این شهرداری نیز در ماههای گذشته حقوق خود را نگرفته‌اند.

عدم پرداخت4ماه حقوق 400کارگر شهرداری صفا دشت

چهارماه حقوق 400کارگرشهرداری صفا دشت پرداخت نشده است.

یکی از کارگران شهرداری صفادشت: : پول اصلاح موی سر فرزندان خود برای مدرسه را نداریم، پول خرید لوازم التحریر پس از گذشت ۴ ماه از مدارس را نداریم، ما مستمند نیستیم، بیکار نیستیم، کار می کنیم، زحمت می کشیم، چرا باید شخصیت ما برای معوقات حق خودمان زیر پا گذاشته شود و با التماس از دیگران قرض کنیم.

براساس گزارشی که 27دی رسانه ای شد،عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری صفادشت یکی از شهرهای توابع شهرستان ملارد ، آن هم نه برای امسال، که به یک روالی در این شهرداری تبدیل شده، که سال گذشته هم شاهد آن بودیم.

اشتباه نکنید، حقوق این افراد نجومی نیست، که نتوان پرداخت کرد، این افراد زحمتکش اندکی بیشتر از حداقل حقوق تعیین شده توسط اداره کار، دریافتی دارند، کارگرانی که بسیاری از آن ها عائله مند و دارای ۲ یا چند فرزند هستند.

یکی از این کارگران، اظهار داشت: از مرداد ماه امسال تاکنون حقوق دریافت نکردیم، حقوق ما به علاوه حق اولاد حدود یک میلیون تومان است که چند ماه گذشته حقوق‌های معوقه خود را دریافت نکردیم.

وی که از انتشار نام خود و بیکاری پس از آن نگران بود، اضافه کرد: ما حدود ۴۰۰ کارگر هستیم که از مرداد تاکنون حقوق دریافت نکردیم و متاسفانه بیشتر کارگران نیز مستاجر  هستند و مشکلات مالی و معیشتی زیادی دارند، اما مسئولان تنها وعده بدون عمل می دهند.

کارگردیگری که دل پر خونی داشت، در این خصوص گفت: کارگری که ۴ ماه حقوق نگرفته است، هر روز باید از یک نفر قرض بگیرد، روی رد شدن از مقابل سوپر مارکت های محل را ندارد، چرا که آن قدر از سوپر مارکت ها اجناس نسیه خریداری کردیم، که باید صبر کنیم، حواسش نباشد و یا بسته باشد، تا از مقابل مغازه اش رد شویم، از برادر، پدر، خواهر، عمو و هرکس می شناختیم پول قرض کردیم.

وی ادامه داد: پول اصلاح موی سر فرزندان خود برای مدرسه را نداریم، پول خرید لوازم التحریر پس از گذشت ۴ ماه از مدارس را نداریم، ما مستمند نیستیم، بیکار نیستیم، کار می کنیم، زحمت می کشیم، چرا باید شخصیت ما برای معوقات حق خودمان زیر پا گذاشته شود و با التماس از دیگران قرض کنیم.

این فرد اظهار داشت: این وضعیت برای ۴ ماه اخیر نیست، سال گذشته هم همین آش و همین کاسه بود و این یعنی برنامه ریزی مالی در شهرداری وجود نداشته و هزینه ها با درآمدها هم خوانی ندارد.

وی گفت: آقای «کریمی» بیش از یک دهه، شهردار صفا دشت است، حقوق کارگران شهرداری را ندارد، اما در جاهای دیگر که برای صفادشت نیست، پروژه اجرا کرده و پول شهر را در جای دیگر هزینه می کند، چراغی که به خانه روا است، نباید برای همسایه روشن کرد، در این اوضاع گرانی مملکت، کارگری که از ۴ صبح شروع به جارو زدن می کند، حقوق نمی گیرد، از کجا خرج خانواده را در بیاورد.

یکی از کارگران شهرداری با بیان این که شهرداری پول پرداخت حقوق کارگران را دارد، گفت: آن طور که شایع شده است، شهرداری برای تحت فشار قرار دادن وزارت کشور حقوق کارگران را پرداخت نمی کند.

وی افزود: هر نهاد یا ارگانی که پیگیر حقوق پرسنل می شود، اظهار می کنند که حقوق را داده ایم، اما ترفند آن ها زخمی کردن حقوق است، یک مقدار از مرداد را می دهند، کمی از شهریور را و …جدیدا هم اعلام می کنند، که پایه حقوق را می دهیم، در حالی که پایه حقوق ما یک میلیون ۶۰۰ هزار تومان است، که هیچ دردی دوا نمی کند.

این کارگر شهرداری صفادشت افزود: در حالی که پایه حقوق شهرداری مهرشهر که نزدیک ترین شهرداری به صفادشت بوده و زیر نظر استان البرز است، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است، مسئولین می خواهند حقوق ها را زخمی کنند ولی عملا وعده های پوچ و بی اساس می دهند.

تحت فشار معیشتی قراردادن رانندگان و کارگران سامانه شش شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه به دلیل عدم مشارکت در رای گیری شورای اسلامی کار فرمایشی

با دستور پیمان سنندجی اضافه کار رانندگان و کارگران سامانه شش کاهش یافته همچنین گروه شغلی شان ارتقا نمی یابد

یکی از مسئولین سامانه شش شرکت واحد به شرط اینکه نامش فاش نشود گفت: با دستور مدیر عامل شرکت واحد پیمان سنندجی اضافه کار رانندگان و کارگران سامانه شش به دلیل عدم مشارکت در رای گیری شورای اسلامی کار فرمایشی کاهش یافته همچنین با ارتقاء گروه استحقاقی شغلی شان موافقت نمی گردد.

در حالی که اصولا شورای اسلامی کار باید نماینده کارگر باشد. اما همانگونه کارگران در طول سالیان شاهد بوده اند کاملا برعکس شورای اسلامی کار منافع مدیریت را دنبال می کند. و  انتقام گیری مدیریت از کارگران نیز بار دیگر به روشنی این موضوع را تایید می کند.

به مدیریت اخطار می کنیم هر چه زودتر رویه غلط خود را ترک کند و بترسد از روزی که کارگران همچون عدم مشارکت در رای گیری شورای فرمایشی با هم متحد گردند و در مواقعی که مدیریت نیاز به اضافه کاری رانندگان داشته باشد همه یکپارچه حاضر به اضافه کاری نباشند و چالش جدی برای مدیریت بوجود آورند.

منبع:کانال تلگرام سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

جان باختن کارگر میدان میوه و تره بار قدیم شهرستان اراک  براثر سقوط حین کار

روزگذشته(26دی)،یک کارگر میدان میوه و تره بار قدیم شهرستان اراک حین حین تخلیه بار براثر سقوط جانش را ازدست داد.

سرهنگ محمود خلجی معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان مرکزی از فوت یک نفر براثر سقوط از خودروی کامیون در حین تخلیه بار در اراک خبر داد.

سرهنگ خلجی افزود: مردی حدود ۵۵ ساله دیروز در حین تخلیه بار در میدان میوه و تره بار قدیم شهرستان اراک از ناحیه سر دچار مصدومیت شد و ساعتی بعد از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد .

جان باختن یک کارگرجوان پتروشیمی شازندبراثرحادثه کاری

روزگذشته(26دی)، یک کارگرجوان پتروشیمی شازندبراثرحادثه کاری جان باخت.

براساس گزارشات منتشره بنقل از کارگران پتروشیمی شازند، این جوان ۲۲ ساله اهل شهر آستانه بود که در یکی از بخش‌های عملیاتی پتروشیمی شازند جان باخت.

گزارشی از تظاهراتهای ۶  و ۱۴ ژانویه در تورنتو

در روزهای شنبه ۶ و یکشنبه ۱۴ ژانویه ۲۰۱۸ تظاهراتهایی در حمایت از خیزش اعتراضی مردم در ایران علیه رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی از طرف نیروها و فعالین چپ و مترقی در سطح شهر تورنتو بطور مشترک برگزار شد. این تظاهراتها با وجود سرما و یخبندان شدید مورد استقبال جمعیت قابل توجه ای قرار گرفت. دو تظاهرات فوق حاصل نشستهای نیروهای چپ و مترقی در تورنتو بود که امکان پیشبرد فعالیتهای هماهنگ تر در سطح شهر علیه کلیت جمهوری اسلامی و نیز جریانات دست راستی را مورد بررسی قرار دهند. فعالین جریانات متعددی منجمله حزب کمونیست ایران، چریکهای فدایی خلق، حزب کمونیست م ل م، حزب کمونیست کارگری- حکمتیست، فایت بک و اتحاد بین المللی از فراخوان دهندگان این تظاهراتها بودند. شعارهای این تظاهرات شامل موارد ذیل می شدند: جمهورى اسلامى، این رژیم آدمکش، سرنگون باید گردد؛ جمهوری اسلامی نمی خوایم، نمی خوایم؛ حکومت اسلامی، حکومت سلطنت، نمی خوایم نمی خوایم؛ نه به ترامپ، نه به مداخله امپریالیستی؛ این آخرین کلامه هدف کل نظامه؛ اصلاح طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا؛ مرگ بر جمهوری اسلامی؛ معترضین بازداشتی آزاد باید گردند؛ زندانی سیاسی، کارگر زندانی، دانشجوی زندانی آزاد باید گردد؛ نان، کار، مسکن، آزادی؛ زنده باد آزادی؛ زنده باد برابری؛ زنده باد سوسیالیسم.

در روز شنبه ۶ ژانویه همزمان در میدان مل لستمن تظاهراتی نیز از سوی جریانات راست که به محافظه کاران کانادا و طرفداران ترامپ و سلطنت طلبان نزدیک هستند برگزار گردید. نیروهای چپ صف خود را با شعارهایی علیه ترامپ و مداخله قدرتهای امپریالیستی و ارتجاعی و علیه سلطنت از آنها بطور کامل جدا نمودند. همانطور که در بیانیه های پیشین تاکید کرده بودیم، در این مبارزه ی حساس کارگران و زحمتکشان و فرودستان در ایران علیه رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی، حیاتی است که جلوی هر گونه اعمال نفوذ سلطنت طلبان و طرفداران امپریالیسم آمریکا و دیگر رژیمهای ارتجاعی منطقه از جمله اسرائیل و عربستان سعودی گرفته شود.

فعالین اتحاد بین المللی در کانادا از جمله سخنرانان در این دو تظاهرات بودند. لینک سخنرانی رفیق امیر پیام در تظاهرات ۱۴ ژانویه ضمیمه می باشد. همچنین، با تشکر، عکسهایی از آلبوم رفیق ستار آویهنگ ضمیمه شده اند.

ما بار دیگر ضمن حمایت فعال از خیزش توده ای سراسری در کشور، بر اهمیت تلاش بیشتر در جهت جلب حمایت گسترده جهانی از مبارزات کارگران و زحمتکشان ایران و همچنین برای آزادی کلیه دستگیر شدگان و زندانیان سیاسی تاکید می کنیم.

https://www.youtube.com/watch?v=srJQtoRKYQQ&feature=youtu.be

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران-کانادا

۱۶ ژانویه ۲۰۱۸

بیست وهفتم دی ماه1396

akhbarkargari2468@gmail.com

اخبار و گزارشات کارگری (۲۷ دی ۱۳۹۶)

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.