اخبار و گزارشات کارگری (۱۱ بهمن ۱۳۹۶)

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

– کارگران نیشکر هفت تپه از صبح امروز دست به اعتصاب زده اند

– تداوم اعتصاب کارگران شرکت نیشکر هفت تپه

– اعتصاب کارگران کارخانه ماشین سازی تبریز

– پنجمین روز اعتصاب وتجمع اعتراضی کارگران شهرداری بروجرد

– تجمع اعتراضی کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در اعتراض به وضعیت نامعلوم پروژه‌های مسکونی سپیدار 2 و3 مقابل ساختمان شهرداری تهران برای سومین بار

– ادامه بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی1100کارگر کارخانه کیان تایر

– پرداخت قطره چکانی مطالبات کارگران حربه ای برای شکستن اعتصاب

درحاشیه پرداخت بخشی از مطالبات کارگران معترض راه آهن

– کار اقماری* در صنعت نفت ممنوع شد

– یکماه از بازداشت مجید رحمت آبادی دانشجوی دانشکده فنی همدان گذشت

– بیانیه انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه در حمایت از زنان معترض به حجاب اجباری (دختران خیابان انقلاب)

– بهنام ابراهیم زاده:به یاری خانواده های زلزله زده کرمانشاه بشتابیم

— مرگ یک  کارگرمقنی در بیرجند

– جان باختن یک کارگرجوان درمعدن سنگان بدنبال سقوط از ارتفاع 30متری

کارگران نیشکر هفت تپه از صبح امروز دست به اعتصاب زده اند

صبح امروز چهارشنبه 11 بهمن ماه کارگران بخش های نی بر و کارخانه و بخش های دیگری از شرکت نیشکر هفت تپه  در اعتراض به تاخیر در پرداخت مطالبات معوقه دست به اعتصاب و تجمع زدند.

این کارگران که در چند ماهه گذشته مدام در تلاش برای گرفتن حق و حقوق خود بودند توانستند بعد از وقفه های طولانی حقوق ماههای بهمن و اسفند 94 را دریافت کنند. این در حالی است که این مبلغ هنوز  به  180 نفر از کارگران پیمانکاری انوشه پرداخت نشده است.

بنا بر خبرهای ارسالی از سوی کارگران شرکت نیشکر هفت تپه به اتحادیه آزاد کارگران ایران، مدیریت شرکت  از یک هفته قبل فیش های حقوق آبان ماه را بین کارگران توزیع کرده و علیرغم شرایط سخت معیشتی که این کارگران دارند همچنان از پرداخت حقوق آبانماه خودداری میکند.

بنا بر این خبرها، روز یکشنبه هفته جاری مدیریت شرکت پس از شنیدن خبر زمزمه اعتصاب در بین کارگران، خبری را در کانال مدیریتی مبنی بر پرداخت حقوق آبانماه در روز دوشنبه منتشر کرد اما در پایان روز دوشنبه هم، با بهانه واهی اشکال در سیستم بانکی از پرداخت خودداری نمود و از آنجا که تا دیروز سه شنبه تنها به 200 نفر از5000 کارگراین مجموعه، این پرداختی صورت گرفت، کارگران خشمگین از حجم بالای معوقات انباشته شده و پراکندگی پرداخت آن ،صبح امروز دست به اعتصاب زدند.

کارگران شرکت نیشکر هفت تپه، با توجه به فرا رسیدن اسفند ماه و هفته ها و روزهای پایان سال، بشدت نگران عدم پرداخت دستمزدهای معوقه خود هستند.

بنا بر آخرین گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، در پی شروع اعتصاب در شرکت نیشکر هفت تپه، جمعهایی از کارگران برای تجمع در مقابل مدیریت عازم این محل شده اند و تراکتورهای شخصی و جمعهایی از کارگران نیز دربهای ورودی و خروجی شرکت را بسته اند.

خبرهای تکمیلی اعتصاب امروز کارگران شرکت نیشکر هفت تپه متعاقبا از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران منتشر خواهد شد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 11 بهمن ماه 1396

تداوم اعتصاب کارگران شرکت نیشکر هفت تپه

بنا بر گزارشهای ارسالی کارگران شرکت نیشکر هفت تپه به اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران این مجتمع بزرگ تولیدی که از صبح امروز دست به اعتصاب زده بودند تا آخر وقت اداری اعتصاب را ادامه دادند و اعلام کردند از فردا اعتراضات خود را تشدید خواهند کرد.

این اعتصاب در پی آن آغاز شد که کارفرمای این شرکت در طول هفته ها و روزهای گذشته، به جز پرداخت معوقات ماههای بهمن و اسفند 94 به دیگر وعده های خود مبنی بر به روز رسانی حقوقهای معوقه سالجاری و دیگر مطالبات کارگران عمل نکرد و بویژه از حدود ده روز پیش به این سو به طور مرتب در مورد پرداخت حقوق آبانماه کارگران، آنان را سر دواند.

بنا بر این گزارش، مدیریت شرکت  علیرغم توزیع فیشهای حقوق آبانماه که یک هفته پیش صورت گرفت نسبت به واریز آن به حساب کارگران خودداری کرد اما پس از شنیدن خبر زمزمه اعتصاب در بین کارگران، خبری را در کانال مدیریتی شرکت مبنی بر پرداخت حقوق آبانماه در روز دوشنبه منتشر نمود با این حال در پایان روز دوشنبه هم با بهانه واهی اشکال در سیستم بانکی از پرداخت حقوق آبانماه خودداری نمود تا اینکه دیروز سه شنبه تنها به 200 نفر از5000 کارگراین مجموعه این پرداخت صورت گرفت و همین امر خشمگین کارگران را بر انگیخت و آنان از صبح امروز در اعتراض به حجم بالای حقوقهای معوقه خود  و پراکندگی پرداختها  دست به اعتصاب زدند.

بنا بر آخرین خبرهای ارسالی کارگران شرکت نیشکر هفت تپه به اتحادیه آزاد کارگران ایران، در پی شروع اعتصاب در این شرکت که از ساعات اولیه صبح آغاز شد،  کارگران بخش کشاورزی دروازه ورود و خروج یارد شمالی شرکت را بستند و کارگران همه قسمتهای کارخانه به جز قسمت کوره دست از کار کشیدند. همچنین توام با این اعتصاب، جمعهایی از رانندگان تراکتورهای استیجاری نیز در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات خود دست به تجمع اعتراضی زدند و با گذاشتن تراکتورهایشان در مقابل درب شرکت مانع ورود و خروج به شرکت شدند  و علیرغم حضور سنگین نیروهای انتظامی که به قصد برداشتن تراکتورها از مقابل درب به محل اعزام شده بودند راننده ها حاضر به اینکار نشدند و اعتراض خود را ادامه دادند.

کارگران شرکت نیشکر هفت تپه، با توجه به فرا رسیدن اسفند ماه و هفته ها و روزهای پایان سال و بد عهدیهای مکرر کارفرما، بشدت نگران عدم پرداخت دستمزدهای معوقه خود هستند و اعلام کرده اند فردا نیز با اتحاد و همبستگی بیشتری به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 11 بهمن ماه 1396

اعتصاب کارگران کارخانه ماشین سازی تبریز

صبح روزچهارشنبه یازدهم بهمن ماه،کارگران کارخانه ماشین سازی تبریز در اعتراض به عدم پرداخت به موقع حقوق،کاهش دریافتی و رکود حاکم بر این واحد تولیدی دست به اعتصاب زدند.

به گزارش یک منبع خبری محلی،این کارگران به مواردی چون نحوه پرداخت حقوق خود و همچنین رکود موجود در کارخانه معترض بودند.

یکی از کارگران معترض این کارخانه واقع در قراملک تبریز در باره علل اعتصابشان گفت: حقوق ها به موقع پرداخت نمی شود و در ۵ قسط به دست ما می رسد و از این جهت با مشکل روبرو هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به نبود قطعات مورد نیاز کارخانه، مدتی است که کارخانه به حالت نیمه تعطیلی رو آورده و رکود بر کارخانه حاکم شده است.

این کارگر معترض در ادامه گفت: مدتی است که اضافه کاری کارگران نیز حذف شده و از این حیث نیز همگی ناراضی هستند.

پنجمین روز اعتصاب وتجمع اعتراضی کارگران شهرداری بروجرد

روزچهارشنبه یازدهم بهمن ماه برای پنجمین روز متوالی،جمعی از کارگران شهرداری بروجرد به اعتصاب وتجمعشان مقابل ساختمان شهرداری مرکزی دراعتراض به عدم پرداخت 8ماه حقوق ادامه دادند.

دربعضی ازمناطق شهر بروجرد زباله ها جمع آوری نشده است.

برپایه گزارش منتشره،بیش از50 تن ازکارگران و کارمندان شهرداری بروجرد برای پنجمین بارمتوالی درهفته جاری با حضور در محوطه ساختمان شهرداری مرکزی خواستار پرداخت حقوق معوقه هشت ماهه خود شدند.

تجمع اعتراضی کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در اعتراض به وضعیت نامعلوم پروژه‌های مسکونی سپیدار 2 و3 مقابل ساختمان شهرداری تهران برای سومین بار

روزچهارشنبه یازدهم بهمن ماه برای سومین بار، جمعی از کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در اعتراض به وضعیت نامعلوم پروژه‌های مسکونی سپیدار 2 و3 مقابل ساختمان شهرداری تهران تجمع کردند.

کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی که عضو پروژه سپیدار۲و۳تعاونی مسکن هستند در اعتراض به تعویق پنج ساله تحویل مسکن شان امروز۱۱بهمن برای سومین روزدر مقابل شورای شهر و شهرداری تهران تجمع کردند.

منبع:کانال تلگرام سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

ادامه بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی1100کارگر کارخانه کیان تایر

بدنبال قطع انشعاب گاز کارخان کیان ‌تایرتوسط اداره گاز تجهیزات خطوط تولیداین واحد صنعتی از کار افتاد وبه بلاتکلیفی شعلی ومعیشتی 1100کارگر دامن زد.

کارخانه کیان تایر در سه شیفت کاری مجموعا 1100کارگر داردکه دستمزد دی ماه وچهارماه اضافه کار و بن انگیزشی آنها پرداخت نشده است.

حدود 100 کارگراین کارخانه در آستانه بازنشستگی با استفاده از قانون نوسازی صنایع هستند که بازنشستگی آنها در گرو پرداخت سهم 4درصدی کارفرما جهت استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان‌آورمی باشد.

برپایه گزارش منتشره،اعضای شورای اسلامی کار کارخانه کیان تایر، سرپرستان، کارشناسان و مدیران این کارخانه که حدود پنجاه نفر هستند، از ساعت هشت صبح امروز تا ساعت ۱۱ صبح مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت تجمع کردند.

تجمع کنندگان با اشاره به نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت به «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری به منظور صدور دستور پرداخت وام به کارخانه کیان تایر، افزودند: معاون اول رئیس جمهوری درخواست پرداخت وامی به مبلغ ۴۴ میلیارد تومان را به کارگروه ویژه‌ای که به این منظور تشکیل شده، ارائه کرده است تا سیستم بانکی این وام را به منظور حل تمامی مشکلات کیان تایر پرداخت کند.

با این حال افرادی که در تجمع امروز حضور یافته‌اند، می‌گویند: به علت بدهی که کیان تایر به سیستم بانکی دارد، هیچ بانکی تاکنون حاضر به پرداخت وام نشده است.

به گفته یک نفر از افردای که در تجمع امروز حضور داشت، هم‌اکنون به علت بدهی، اداره گاز محل، انشعاب گاز کیان‌تایر را قطع کرده که این امر موجب از کار افتادن تجهیزات خطوط تولید شده است.

قابل یاد آوری است که بدنبال تجمعات اعتراضی روزهای 25و26مهرماه سال جاری این کارگران، حاتم شاکرمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران توضیح داد: قرار بوده که کارخانه کیان تایر تنها ۶ ماه توسط هیات حمایت از صنایع اداره شود اما حالا به ۶ سال رسیده است.

وی با بیان اینکه این بلاتکلیفی به سود هیچکس نیست، افزود: باید تکلیف اداره کارخانه از لحاظ حقوقی مشخص شود البته پیگیری‌ها برای بازگشت این کارخانه برای ادامه فعالیت با سطح تولید گذشته انجام شده است اما باید درنظر داشته باشیم که کیان تایر مشکلات مالی دارد و همین امر مانع از تامین مواد اولیه آن شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با بیان اینکه کارگران کیان تایر مطالباتی دارند که باید به آنها رسیدگی شود، افزود: اگر شکایتی از سوی کارگران به هیات‌های تشخیص ادارات کار ارائه شود به آن رسیدگی می‌کنیم اما کیان تایر همین حالا نیز توسط شورای اسلامی کار آن اداره می‌شود.

شاکرمی در ادامه با تاکید بر این امر که با خلع ید خریدار کارخانه کیان تایر بهتر می‌توان به مشکلات آن رسیدگی نمود، افزود: یکی از ملزومات حل مشکلات کیان تایر تعیین تکلیف آن از نظر مالکیت است پس می توان اینگونه نتیجه گرفت که این کارخانه تحت شرایط عادی اداره نمی‌شود.

پرداخت قطره چکانی مطالبات کارگران حربه ای برای شکستن اعتصاب

درحاشیه پرداخت بخشی از مطالبات کارگران معترض راه آهن

بدنبال اعتصاب کارگران راه آهن (شرکت تروارس)در استان های مختلف کشور دوماه از حقوقشان پرداخت شد.

کارگران شرکت تراورس در 12 استان کشور با معوقات چند ماهه حقوق خود مواجه بودند.

ودرهمین رابطه طی روزهای گذشته شاهد اعتصاب کارگران این شرکت در شهرهای مختلف ازجمله زنجان،شاهرود،دورود و…بودیم.

یکی از کارگران شرکت تراورس  درشاهرود گفت: حقوق معوق دو ماه ما پرداخت شده و در حال حاضر دو ماه حقوق معوقه داریم اما بیمه های کارگران در ماه های تیر، مرداد، شهریور و مهر واریز نشده است.

برپایه گزارشات منتشره بنقل از کارگران شرکت تراورس، از پرداخت عیدی پایان سال نیز که هر ساله در این وقت از سال پرداخت می‌شد هم خبری نیست.

نداشتن امنیت شغلی یکی دیگر ازعلل اعتراضات این کارگران به سبب داشتن قراردادهای کوتاه‌مدت است که کماکان بقوت خود باقی است.

کار اقماری* در صنعت نفت ممنوع شد

با دستور وزیر نفت و موافقت شورای اداری و استخدامی صنعت نفت، اجرای طرح حذف فعالیت‌های اقماری در صنعت نفت و تبدیل کار اقماری به نوبت کاری یا روزکار در تمامی شرکت‌های اصلی و فرعی تابعه وزارت نفت (به استثنای کارکنان شاغل در سکوها و جزایر) ابلاغ شده است.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ یازدهم بهمن ماه،بر این اساس با موافقت شورای اداری و استخدامی صنعت نفت، تسهیلاتی برای اسکان کارکنان اقماری در مناطق عملیاتی ازجمله پرداخت وام خرید و یا اجاره مسکن بدون بهره به صورت 12 ساله و با کسر از حقوق در قالب اقساط به میزان 50 میلیون تومان تصویب شده است.

میزان وام مسکن برای کارکنان دارای پایه سازمانی 15،  مبلغ 50 تومان تعیین شده که به ازای افزایش هر پایه،10 درصد به حجم وام آنها افزوده می شود.

علاوه بر این معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت، شرایط اسکان کارکنان اقماری صنعت نفت را بار دیگر دی ماه امسال به تمامی شرکت های اصلی و فرعی تابعه وزارت نفت ابلاغ و خواستار تسریع در روند اجرای آن شده است.

*کار اقماری چیست؟

به آن دسته از کارهایی که مطابق نظر کارفرما، دارای فعالیت بیش از یک روز بوده و برابر با همان تعداد روز کاری، همان تعداد روز استراحت دارد کار اقماری گویند. مثلاً کاری که دارای 7 روز فعالیت شبانه روزی و 7 روز استراحت می باشد یک نوع کار اقماری است.

یکماه از بازداشت مجید رحمت آبادی دانشجوی دانشکده فنی همدان گذشت

مجید رحمت آبادی دانشجوی دانشکده فنی همدان نزدیک به یک ماه است که در بازداشت به سر می برد.

علی‌رغم گذشت این زمان طولانی هنوز هیچگونه تکلیف قانونی برای شرایط این دانشجو مانند قرار کفالت یاوثیقه صادر نشده است.

کانال شوراهای صنفی دانشگاههای کشور مسئولیت پیگیری شرایط فعالین دانشجویی کشور در مقابل برخوردهای امنیتی را بر عهده وزارت علوم و شخص وزیر دانسته و خواستار عکس‌العملی عاجل و قاطع برای پیگیری شرایط و آزادی مجید رحمت‌آبادی می‌باشد.

بیانیه انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه در حمایت از زنان معترض به حجاب اجباری (دختران خیابان انقلاب)

با شروع اعتراضات خیابانی مردم علیه گرانی، فقر و بیکاری، مطالبات سیاسی و اجتماعی  جامعه نیز با جدیت و توان تازه ای در کنار مطالبات معیشتی پیش کشیده شده اند. آزادی بیان و تشکل و تجمع، لغو حجاب اجباری و قوانین تبعیض آمیز علیه زنان، با سر دادن شعار آزادی زندانی سیاسی توسط  مردم معترض در خیابان و تبدیل کردن روسری (حجاب اجباری) به پرچم اعتراض بوسیله دختران و زنان عاصی از تبعیض و پوشش اجباری، امروز به مطالبه ای سراسری تبدیل شده است که با مبارزات حول خواستهای معیشتی توده های محروم جامعه در هم تنیده و به پیش برده می شود .

خواست حق آزادی پوشش و لغو قانون حجاب اجباری، یکی از خواسته هائیست که همواره در پلاتفرم مطالباتی طبقه کارگر طی 39 سال گذشته جای داشته و مردان و زنان کارگر برای تحقق آن در کنار دیگر مطالباتش مبارزه کرده اند. امروز زنان آزادیخواه بطور گسترده همگام با دیگر بخشهای محروم  جامعه برای رسیدن به حقوق پایمال شده خود طی 39 سال اخیر به میدان آمده اند و با بر داشتن حجاب توسط دختر خیابان انقلاب، نقطه عطفی تعیین کننده در تاریخ مبارزاتی این نیمه از جامعه رقم خورده است. این نوع اعتراض صریح و آشکار به حجاب اجباری به سرعت در حال گسترش و فراگیر شدن در خیابانها و میادین تهران و بقیه شهرها می باشد و مردان برابری طلب زیادی را هم تا امروز با خود به عرصه اعتراض خیابانی آورده است.

ظهور دختران و پسران معروف به «خیابان انقلابی ها»، بدون شک شامل زنان و مردان کارگر و    لایه های پایینی جامعه نیز می گردد. در نتیجه طبقه کارگر ایران که نیمی از آن را زنان تشکیل می دهند، جنبش جاری اعتراض به حجاب اجباری را به خود مرتبط می داند و مؤظف به پشتیبانی و حمایت قاطعانه از آن می باشد.

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه با تمان توان از مبارزه زنان معترض به حجاب اجباری در خیابان (دختران خیابان انقلاب) حمایت می کند و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط نرگس حسینی «دومین دختر خیابان انفلاب» و دیگر دختران احتمالا بازداشت شده می باش.

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه    10/11/1396

بهنام ابراهیم زاده:به یاری خانواده های زلزله زده کرمانشاه بشتابیم

موج دوم  حمایت و کمک رسانی  کمک به زلزله زدگان کرمانشاه را فورا به راه بیندازیم

جلوی قربانی شدن بیشتر کودکان در اثر سرما را بگیریم.

دیدار فعالین حقوق کودک با خانواده های اسیب دیده .

در ادامه حضورمان و کار امداد وکمک رسانی در کرمانشاه خصوصا سرپل ذهاب  به دیدا ر تعدادی از خانواده هایی رفتیم که یا عزیزانشان را از دست داده بودند یا عزیزی بشدت دچار اسیب جدی شده بود خانواده مرادی وچند خانواده دیگر تنها فرزندشان را ازدست داده بودند.

خانواده مرادی در منطقه فولادی داخل کانکسی که بدون هیچ امکاناتی بود ساکن  بودند.

با خانواده اقای عزیز قنبری و خانم فرشته نظری و خانواده اقای فاروق حجازی وچند خانواده دیگر هم در منطقه مسکن مهر دیدار داشتیم. خانواده اقای قنبری و نظری وحجازی به گرمی از ما استقبال کردند ما به صرف چای لحظاتی مهمان خانه های سردشان اما قلب مهربانشان بودیم .

من گفتگوی کوتاهی با اقای عزیز قنبری انجام دادم. از مشکلات پیشرو از نبود حمایت مسئولان از اینکه تا این لحظه دریغ از همدردی وکمکی از جانب مسئولان که نشده برایم گفت .

اقای قنبری قبلا به کار وحرفه ارایشگری مشغول بوده اما الان دیگر کاملا زمین گیر شده است..این را هم بگویم که فاروق حجازی عزیز با وجود تلی از مشکلات همیشه در کنار مان بوده و هست همچنین در پخش نیازسنجی های هرروزه.

من در این چند لحظه  بابودن در کنار این خانواده ها اشک مادران وپدرانی را دیدم که نگویید و نپرسید. خانوادهایی که تنها فرزند عزیزشان را ازدست دادند داغ عزیزان و فرزند از یک طرف و نگرانی ها و مشگلات دیگر هم از طرف دیگر .

اما این دردها و مشقتها تمامی ندارد و یکی دو تا هم  نیست. در کنار پای سوخته و تاول زده اقای قنبری خانم نظری پدرش به مریضی  حاد صحب الحلاج دچار شده است اما دریغ از کمک وپوشش و حمایتی ! حتی داروهای پدرش را باید ازاد تهیه کند. ما انها را با بغض و نگرانی وناراحتی ترک کردیم .

اما نگران اقای قنبری عزیز وپدر گرامی خانم نظری وخانواده خانم صبوری واقای فاروق حجازی  و دهها خانواده دیگر هستیم که به کمک های فوری نیاز دارند نگران کودکانی هستیم که به رسیدگی فوری نیاز دارند! نگران کودکان و نوزادانی هستیم که به سرنوشت سارینا ها وماتیارها ووو دچار شوند. باید موج دوم حمایت وکمکها را روانه کرمانشاه کرد! باید پزشکان، روانشناسان و هرانساندوستی که در توانش است کمک کند و راهی کرمانشاه خصوصا سرپل ذهاب بشود. این مردم شایسته یک زندگی انسانی هستند چرا نباید دولت حمایت کند؟  تا کی باید با این وضع کنار بیایند؟ تا کی شاهد مرگ عزیزان و جگر گوشه هایشان باشند؟ تاکی نگران حداقلی ها باشند .

مردم باید مطالبه گر باشند و طومار جمع کنند و جلو فرمانداری و دیگر نهادهای حکومتی از مسئولان بخواهند دیگر بس است! باید خواستار کانکس فوری ودیگر امکانات باشند همین الان  ..چند کودک دیگر باید قربانی شوند تا مسئولین به خود آیند. دیگر اجازه نمیدهیم این وضع ادامه یابد.

باید در حسینه ها و مساجد ساکن شویم و فشار بیاوریم تا به نیازهای ما پاسخ داده شود و اعلام کنیم که این اماکن را ترک نخواهیم کرد تا مسکن در اختیارمان گذاشته شود. تا وسایل گرمایشی دراختیارمان قرار گیرد. تا خوراک و پوشاک و وسایل مورد نیازمان تامین شود. ما کار میخواهیم تا زندگی مان را تامین کنیم. ما مردم زلزله زده بخاطر محرومیت از هر چیز و نبودن تجهیزات لازم در برابر زلزله و مصائبی از این دست تمام زندگی مان را از دست داده ایم و حالا دولت در قبال زندگی ما مسئول است. مسکن، خوراک، پوشاک، مدرسه برای کودک، بهداشت و درمان و داشتن کار برای تامین معاش حق مسلم ماست. ما تا رسیدن به حقوقمان به اعتراضمان ادامه میدهیم.

و ما فعالان حقوق بشری، کارگری، کودک و رسانه ای باید از همین الان طوفان توییتری در حمایت از این مردم اسیب دیده براه بیندازیم .

بهنام ابراهیم زاده وبلا گ نویس و فعال کارگری و کودک عضو جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان وکمیته پیگیری

نهم بهمن 96

مرگ یک  کارگرمقنی در بیرجند

ﻣﺪﻳﺮﻋﺎﻣﻞ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺁﺗﺶ ﻧﺸﺎﻧﻲ ﻭ ﺧﺪﻣﺎﺕ اﻳﻤﻨﻲ شهرداری بیرجند ازمرگ  کارگر 50 ساله  در حال حفر چاه در دشت علی آباد خیابان پیروزی بیرجند براثرریزش فاضلاب چاه کناری و گاز گرفتگی خبرداد.

حسینی ﻣﺪﻳﺮﻋﺎﻣﻞ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺁﺗﺶ ﻧﺸﺎﻧﻲ ﻭ ﺧﺪﻣﺎﺕ اﻳﻤﻨﻲ شهرداری بیرجند گفت: این حادثه ساعت 15 و 8 دقیقه به آتش نشانی اعلام شد  که سه تیم امدادی از ایستگاههای غفاری ، میدان امام و بلوار بقیه الله  به محل حادثه اعزام و بعد از 20 دقیقه  تلاش اتش نشانان جسد این کارگر به بیرون منتقل شد.

جان باختن یک کارگرجوان درمعدن سنگان بدنبال سقوط از ارتفاع 30متری

فرمانده انتظامی خواف گفت: یک کارگر28 ساله هنگام کار ساخت سوله در یکی شرکت های معدنی در شهر سنگان این شهرستان، از ارتفاع 30 متری سقوط کرده و جان باخت.

سرهنگ قربانعلی قربانی افزود: جسد این کارگر جوان اهل اصفهان با دستور مقام قضائی به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیقات درباره علت وقوع حادثه ادامه دارد .

یازدهم بهمن ماه1396

akhbarkargari2468@gmail.com

اخبار و گزارشات کارگری (۱۱ بهمن ۱۳۹۶)

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.