اخبار و گزارشات کارگری (7 خرداد ۱۳۹۶)

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

 

سکوت نسبت به اجرای طرح کارورزی جایز نیست

– اعتصاب کارگران فاز ۱۳ کنگان برای دومین روز متوالی!

– تجمعات اعتراضی کارگران شهرداری بروجردنسبت به عدم پرداخت5ماه حقوق مقابل شهرداری وفرمانداری!

– تجمع اعتراضی چندباره فرهنگیان اصفهان مقابل صندوق ذخیره

– بیانیه کانون صنفی معلمان تهران در ارتباط با اعتصاب غذای اسماعیل عبدی

– بیکاری143کارگرچوب و فلز اردکان با 4ماه حقوق وعیدی معوقه بدنبال تعطیلی کارخانه!

– بازهم درباره تجمعات اعتراضی  تاکسیرانان فرودگاهی تهران؟

– تجمع اهالی روستای مال حاجی جاوید در اعتراض به نبود آب آشامیدنی مقابل اداره آب و فاصلاب روستایی شهرستان ممسنی!

– کارگران کارخانه فولاد بویراحمد: با درد بزرگ فقدان برادران و همکارانمان، تنها ماندیم…

– کارگری در تهران با خودکشی به زندگیش پایان داد

– جان باختن دوکارگر و یک آتش نشان در فولادشهر لنجان

– جان باختن کارگر معدن آسیا سنگان براثربرق گرفتگی!

عدم رعایت اصول ایمنی وبهداشتی دراین معدن!

– جان باختن کارگرجوان شرکت برق در ابهر بر اثر برق گرفتگی!

اعتصاب کارگران فاز ۱۳ کنگان برای دومین روز متوالی!

امروزهفتم خرداد ماه برای دومین روزمتوالی، اعتصاب کارگران پیمانکاری شاغل در پروژه‌های فاز ۱۳ کنگان دراعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان ادامه پیدا کرد.

امروز این کارگران که شمار آنها در حدود سیصد نفر برآورد می‌شود، حاضر به خروج از استراحتگاه‌های خود (کمپ) نشده و منتظر وصول معوقات مزدی خود هستند.

امروز ایلنا درهمین رابطه نوشت،در پی محقق نشدن خواسته های کارگران پیمانکاری شاغل در پروژه‌های فاز ۱۳ کنگان امروز صبح (یکشنبه/ هفتم خرداد ماه)نیز این تجمع اعتراضی ادامه یافت.

اعتراض کارگران شرکت پایندان که از دیروز صبح آغاز شده بود به دلیل آنچه که بی‌توجهی کارفرمای اصلی نسبت به خواسته های مطروحه عنوان می‌شود، برای امروز نیز ادامه یافت.

علت اصلی برپایی این تجمع اعتراضی وضعیت نامعلوم مطالبات مزدی عنوان شده است که پرداخت آن از ابتدای زمستان گذشته برزمین مانده است.

برخلاف روز گذشته که اجتماع کارگران معترض در مقابل دفتر کارفرمای اصلی برپا شد برای امروز این کارگران که شمار آنها در حدود سیصد نفر برآورد می‌شود، حاضر به خروج از استراحتگاه‌های خود (کمپ) نشده و منتظر وصول معوقات مزدی خود هستند.

درهمین رابطه:

تجمع اعتراضی کارگران پیمانکاری فاز 13 کنگان نسبت به عدم پرداخت مطالباتشان!

صبح امروزشنبه6خرداد،حدود سیصد نفر از کارگران پیمانکاری شاغل در پروژه‌های فاز 13 کنگان در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان مقابل دفتر کارفرمای اصلی تجمع کردند.

به گزارش امروز ایلنا درهمین رابطه،این کارگران از طریق یکی از پیمانکاران به نام پایندان در پروژه‌ در دست ساخت یونت‌های 101، 104 و 105 فاز 13 کنگان مشغول کارند و بابت مطالبات مزدی زمستان گذشته تاکنون از کارفرمای خود طلبکارند.

به صورت مشخص یک منبع مطلع در همین باره اظهار داشت: کارگران مورد نظر از دی ماه سال گذشته تاکنون برای دریافت معوقات مزدی خود با مشکل مواجه بوده‌اند.

تجمعات اعتراضی کارگران شهرداری بروجردنسبت به عدم پرداخت5ماه حقوق مقابل شهرداری وفرمانداری!

صبح امروز7خرداد، جمعی از کارگران شهرداری بروجرد دراعتراض به عدم پرداخت5ماه حقوق ابتدا  مقابل شهرداری و سپس مقابل فرمانداری این شهر دست به تجمع زدند.

به گزارش منابع خبری محلی، در این تجمع حدود 60 نفر از کارگران شهرداری بروجرد خواستار رسیدگی به این وضیعت بودند و می گفتند پنج ماه است حقوق دریافت نکرده اند و زندگی آنها هر روز با مشکلات بیشتری همراه می شود.

بعد از تجمع کارگران شهرداری، بار دیگر تنها وعده های پوچ و توخالی را از مسئولین تحویل گرفتند و این اولین باری نیست که کسی صدای کارگران را نمی شوند.

قصه شهرداری بروجرد و حقوق معوقه کارگران مدتهاست ادامه دارد، قصه ای که کارگران زحمتکش شهرداری برای دریافت یک ماه حقوق باید چند روز تجمع کنند و فریاد بزنند تا شاید یک ماه حقوق برای آنها پرداخت شود.

تجمع اعتراضی چندباره فرهنگیان اصفهان مقابل صندوق ذخیره

صبح امروز7خردادبرای چندمین بار، جمعی از فرهنگیان اصفهان مقابل صندوق ذخیره فرهنگیان تجمع کردند.

درهمین رابطه،تجمع‌کنندگان به ایلنا گفتند: پروژه هزار واحدی فولادشهر که قرار بود به معلمان تحویل شود، پس از گذشت ده سال هنوز به نتیجه نرسیده است.

به گفته یکی از تجمع کنندگان،معلمان اصفهانی تا کنون بارها اعتراض خود را به گوش مسئولان رسانده اند اما هیچ پاسخی نگرفته‌اند.

بیانیه کانون صنفی معلمان تهران در ارتباط با اعتصاب غذای اسماعیل عبدی

به نام خداوند جان و خرد

اسماعیل عبدی، عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان تهران، در حالی بیست و هفتمین روز اعتصاب غذایش را پشت سر می‌گذارد که تا کنون هیچ اقدام مثبتی از سوی مسئولان برای پیگیری وضعیت ایشان انجام نشده است. اسماعیل عبدی که جرمی جز پیگیری حقوق صنفی خود و دیگر معلمان انجام نداده است از تاریخ 10 اردیبهشت در اعتراض به حکم امنیتی خود و با درخواست “خروج حکم خود از امنیتی به عادی” دست به اعتصاب غذا زده است. اسماعیل عبدی قبل از شروع اعتصاب غذا با ارسال نامه از زندان اعتراض خود را به “نگاه واپسگرایانه، بی‌درایتی برخی مسئولان و انحصاری کردن تصمیمات، اختصاص کمترین بودجه به آموزش و پروش و برخوردهای امنیتی با عدالت‌خواهان در تشکل‌های صنفی مستقل” اعلام کرده بود.

سوال بی پاسخ ما این است که جرم عبدی چیست؟ اکنون چرا او باید در زندان باشد؟ چرا باید اتهامات امنیتی به او نسبت داده شود؟ چرا به بهانه های مختلف از دادن مرخصی به او جلوگیری می شود؟ چرا از حضور در جمع خانواده محروم است؟ این سوالات در حالی بی پاسخ مانده‌اند که معتقدیم عبدی کاری جز این انجام نداده است که به عنوان یک معلم با اتکا به حقوق شهروندی خویش به عضویت تشکلی قانونی در آمده و برای کمک به رفع برخی ایرادات اساسی موجود در آموزش و پرورش که تمامی دست اندرکاران نیز به آن ها اذعان دارند همراه با صدها و شاید هزاران معلم در سراسر کشور به صورت مسالمت آمیز، اعتراض نموده است. متاسفانه برای فرار از پاسخگویی به چنین پرسش هایی همواره تکرار می شود که اتهامات عبدی ربطی به معلم بودن او ندارد. اگر چنین است، محتویات پرونده او و اتهامات وارده به او در پرونده را منتشر کنند تا همگان و دست کم معلمان بدانند اتهام واقعی عبدی چیست.

این روزها این معلم عدالتخواه جسم و جان خود را که تنها ابزار موجود در زندان برای اعتراض است به خطر انداخته است تا نظر مسئولان و نیروهای امنیتی را به خواسته‌های خود جلب کند. در بیست و هشتمین روز از اعتصاب غذا وضعیت جسمی ایشان نگران کننده است و معلمان و خانواده‌ی ایشان شدیدا نگران شرایط جسمی ایشان هستند و بارها با مراجعه به مسئولان خواهان پیگیری وضعیت ایشان شده‌اند؛ اما متاسفانه هنوز مسئولان تصمیمی برای شنیدن صدای این معلم که صدای اعتراض بخش وسیعی از معلمان است ندارند.

کانون صنفی معلمان تهران که هرگونه برخورد امنیتی با فعالین صنفی را برنمی‌تابد ضمن حمایت از خواسته‌های اسماعیل عبدی نگرانی خود را از وضعیت جسمی ایشان اعلام می دارد و در صورت هرگونه اتفاق برای سلامتی ایشان مقامات ذیربط را مسئول آن می‌داند. همچنین لازم به ذکر است با توجه به اینکه خواسته‌ی اسماعیل عبدی خواسته‌ی کانون صنفی معلمان تهران،اعضای آن و بسیاری از معلمان در سرتاسر کشور می‌باشد و با توجه به نگرانی جامعه‌ی معلمی از وضعیت ایشان احتمال هرگونه تحرک اعتراضی از سوی بدنه در روزهای آتی دور از انتظار نیست.

کانون صنفی معلمان تهران.1396.3.6

بیکاری143کارگرچوب و فلز اردکان با 4ماه حقوق وعیدی معوقه بدنبال تعطیلی کارخانه!

اخباروزارشات کارگری:کارخانه چوفا تولید کننده مبلمان، میز و صندلی ازپنج شنبه هفته گذشته تا اطلاع ثانوی تعطیل و143کارگرش با 4ماه حقوق وعیدی معوقه بیکارشدند.

یکی از کارگران این کارخانه با اشاره به نیمه تعطیل بودن این کارخانه از ابتدای سال 96به خبرنگاری گفت: کارخانه از ابتدای سال تقریبا به حالت نیمه تعطیل درآمده بودو بیشتر کارگران به خاطر نبود مواد اولیه و جنس در کارخانه بیکار بودند و تنها در محل کار حضور پیدا می‌کردند.

وی ادامه داد: البته ابتدای امسال پس از تعطیلات نوروزی کارگران در روز 14 فروردین که به کارخانه مراجعه می‌کنند با درهای بسته کارخانه مواجه می‌شوند که بعد از پیگیری‌های زیاد از طریق شورای عالی کار، فرمانداری و استانداری بالاخره 24 فروردین درب کارخانه باز شد و کارگران به محل کار خود برگشتند اما کاری نبود که کارگران بخواهند انجام بدهند.

کارگر این کارخانه با بیان اینکه این روند تا پنج شنبه هفته گذشته ادامه داشت، افزود: پنج شنبه هفته گذشته مدیران شرکت برای تعیین ساعت کاری در ماه رمضان جلسه ای گذاشتند و قرار بر این بود تا ساعت کاری جدید به کارگران اعلام شود که پایان وقت اداری همان روز وقتی که کارگران به منزل خود برگشته بودند پیامکی از سوی کارخانه برایمان آمده بود مبنی بر اینکه کارخانه تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌باشد.

وی با اشاره به تعداد کارگران بیکار شده این کارخانه اظهار داشت: حدود 143 نفر بودیم که در این کارخانه کار می‌کردیم و حدود 4 ماه حقوق و عیدی معوق سال 95 را از کارخانه طلب داریم که هنوز به ما نداده‌اند.

این کارگر بیکار شده از کار خود با توجه به علت تعطیل شدن این کارخانه بیان داشت: چیزی که خود مدیران کارخانه اعلام می‌کنند اینست که به خاطر نداشتن بازار فروش و سرمایه در گردش کافی فعلا مجبور به تعطیل کردن کارخانه شده اند اما از آنجایی که چندین سال است من در این کارخانه مشغول به کار هستم سالی نبوده که کارگران سر ماه حقوق و مزایای خود را دریافت کنند و با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم نکنند.

وی با اشاره به اینکه سوء مدیریت وضعیت کارخانه را به این سمت کشانده است، عنوان کرد: سالها پیش این کارخانه با بیش از 600 نیروی فعال مشغول به کار و تولید با ظرفیت بسیار بالا بود که متاسفانه سوء مدیریت‌های صورت گرفته باعث شده تا رفته رفته تعداد این نیروها به 140 نفر رسیده و این 140 نفر هم که فعلا در انتظار سرنوشتی نا معلوم هستند.

این کارگر در پایان خاطر نشان کرد: الان ما 140 نفر کارگری که از کار خود بیکار شده‌ایم وضعیت مشخصی نداریم و معلوم نیست که تعطیلی این کارخانه تا کی ادامه داشته باشد در حالی که نزدیک به 4 ماه هم هست که حقوق معوق خود را دریافت نکرده ایم و تنها امیدواریم که زودتر این مشکلات حل شود و ما بتوانیم سرکار خود برگردیم.

درهمین رابطه:

ادامه تجمعات اعتراضی کارگران کارخانه چوب و فلز اردکان نسبت به بیکاری وعدم پرداخت مطالبات اینبار مقابل دفترنماینده مجلس!

اخباروگزارشات کارگری:امروز19فروردین،کارگران کارخانه چوب و فلز اردکان (چوفا)درادامه اعتراضاتشان نسبت به بیکاری وعدم پرداخت مطالباتشان دست به تجمع مقابل دفترنماینده مجلس زدند.

برپایه گزارش منابع خبری محلی، یکی از کارگران حاضر در تجمع گفت: اعتصاب و اعتراضمان در تجمع مقابل فرماندای شهرستان، اداره کار و امور اجتماعی و صبح امروز در دفتر نماینده شهرستان همچنان بی نتیجه مانده است.

وی با ابراز گلایه مندی از سکوت عجیب مسئولان اردکان افزود: در این وضعیت سخت اقتصادی، چه کسی جوابگوی درآمد معیشتی و هزینه نان شب سفره ما کارگران است که برای این کارخانه زحمت کشیده ایم.

یکی از کارگران کارخانه چوفای اردکان در خصوص عدم پرداخت حقوق و مزایا گفت: دو ماه است که حقوق ما پرداخت نشده است و این در حالی است که هرسال در نزدیکی عید این مشکل تکرار می شود.

وی افزود: هر سال در نزدیکی عید کارگران را به کار می گیرند اما وقت حقوق دادن که می شود در را می بندند و می گویند که فروش نداریم ولی همه می دانیم که کارخانه فروش کافی را دارد.

کارگر این کارخانه ادامه داد: 150 نفر در این کارخانه کار می کنند که همگی افراد زحمت کشی هستند که دوماه حقوق و عیدی نگرفته اند. این کارگر ها در روز14فروردین جلوی فرمانداری جمع شدند اما نتیجه ای حاصل نشد و فقط گفتند شلوغ نکنید و به اداره کار مراجعه کنید.

وی مراجعه به اداره کار را بی نتیجه خواند و اظهار داشت: اداره کار حل مشکل را از جانب فرمانداری دانست و گفت تا زمانی که کار به صورت قانونی پیش نرفته است اداره کار حق ورود ندارد و کارگران باید شکایت کنند که دنبال شکایت هستیم.

وی علت پرداخت نشدن حقوق کارگران را بهانه ی رئیس کارخانه برا ی گرفتن وام دانست و افزود: کارخانه فروش خوبی دارد و حتی برخی از مبل ها را پیش فروش کرده است اما با این کار می خواهد وامی بگیرد که با این اوضاع فرمانداری گفته است که دیگر وامی به این کارخانه نخواهد داد.

دیگر کارگر این کارخانه در خصوص وضعیت بیمه گفت: روزی دفترچه بیمه ما را مهر می کنند و روزی مهر نمی کنند. خانمی چندین سال در این کارخانه کار می کند و دچار بیماری شد و عملی انجام داد اما کارخانه حاضر نشد هزینه عمل وی را پرداخت کند و این خانم با این سابقه کارمجبور شد کل هزینه را که چندین میلیون بود از جیب خود پرداخت کند.

کارگر کارخانه چوفا اظهار داشت: چندین بار در سال این اوضاع را داریم حتی به یزد هم مراجعه کردیم اما اقدامی صورت نگرفته است.

تجمع کارگران کارخانه چوفا دراعتراض به بیکاری وعدم پرداخت مطالبات مقابل فرمانداری اردکان!

اخباروگزارشات کارگری:امروزدوشنبه14فروردین ماه،جمعی از کارگران چوب وفلز اردکان(چوفا) دراعتراض به بیکارشدن بدنبال تعطیلی کارخانه وعدم پرداخت3ماه حقوق وعیدی دست به تجمع مقابل فرمانداری اردکان زدند.

به گزارش منابع خبری،بیش از چهل نفر از  کارگران شرکت تولیدی چوفای اردکان (کارخانه چوب وفلز ) در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و مطالبات خود و تعطیلی موقت شرکت، به فرمانداری شهرستان اردکان مراجعه کردند .

کارگران معترض این شرکت تولیدی با اعتراض مقابل فرمانداری خواستار پاسخ مسئولان در مقابل تعطیلی کارخانه وعدم پرداخت حقوق ومزایای خود شدند .

یکی ازاین کارگران معترض گفت: حدود سه ماه است که کارفرما به ما حقوق نداده واز عیدی امسال نیز خبری نبود .

تعدادی از کارگران این کارخانه نیز گفتند صاحب کارخانه از بانک درخواست وام کرده که این وام هنوز پرداخت نشده است .

کارخانه چوب و فلز اردکان(چوفا ) واقع دراردکان ،خیابان طالقانی  درزمینه صنایع چوبی وفلزی شامل صندلی  و مبل  فعالیت می کند .

بازهم درباره تجمعات اعتراضی  تاکسیرانان فرودگاهی تهران؟

حضور آقازاده ها در پست هایی که هیچگونه تخصص و سابقه ای در آن ندارند باعث شده تا طی چند روز گذشته شاهد تجمع رانندگان سازمان تاکسرانی کشور مقابل مجلس و وزارت راه باشیم .

برپایه گزارشاتی که امروز7خرداد رسانه ای شد،رانندگان معترض، سرگردانی و از دست دادن کارشان را نتیجه انتصاب و عملکرد غیر تخصصی مدیرعاملی که تنها با توصیه پدرش به شهردار تهران بر مسند ریاست نشسته می دانند و خواستار رسیدگی مسئولین به این اقدام هستند .

مشکلاتی که آن ها خواستار ورود مراجع قضایی به آن هستند بسیار زیاد است اما مهمترین آن ها حق بیمه ای است که پرداخت کرده اند و در سوابق پرونده آن ها نوشته نشده و در جیب مدیران تعاونی تاکسیرانی پیدا شده و نیز بیکاری تعداد زیادی از رانندگان در پی الزام خرید خودروهای خارجی است.

ماجرا از این قرار است که رانندگان تاکسی های مسیر فرودگاه خمینی را مجبور به خرید خودروهای وارداتی تویوتا کرده و حق حضور تاکسی دارهایی که خودرو سمند دارند را ممنوع کرده اند !

اینکه دلیل استفاده از خودروی تویوتا چه توجیهی برای سازمان تاکسیرانی داشته خود جای سوالهای متعددی است و نهادهای بازرسی باید به این موضوع رسیدگی کنند اما فروش خودرو تویوتا به قیمت ١٨٠ میلیون با بهره بالا، برای رانندگانی که توان خرید سرپناهی طی چند سال گذشته نداشته اند را نمی توان به هیچ وجه توجیه کرد .

شهردار تهران  با انتخاب میثم مظفر و بواسطه رفتار سیاسی ، مدیری را برای اداره این سازمان انتخاب نمود که اینک آن را تا مرز سقوط به پیش برده است  و جمعی از زحمت کش ترین افراد را دچار سرگردانی کرده است .

تجمع اهالی روستای مال حاجی جاوید در اعتراض به نبود آب آشامیدنی مقابل اداره آب و فاصلاب روستایی شهرستان ممسنی!

صبح روزگذشته(6خرداد)،جمعی از اهالی روستای مال حاجی دهستان جاوید در اعتراض به مشکلات و کمبود آب آشامیدنی مقابل اداره آب و فاصلاب روستایی شهرستان ممسنی تجمع کردند.

به گزارش منابع خبری محلی،روستای مال حاجی یکی از روستاهای شهرستان ممسنی است که مردمش چندین سال است با مشکل کمبود آب شرب مواجه هستند و طبق گفته یکی از معترضین علیرغم مراجعات مکرر، اقدام عملی از سوی مسئولین صورت نگرفته است.

کارگران کارخانه فولاد بویراحمد: با درد بزرگ فقدان برادران و همکارانمان، تنها ماندیم…

کارگران کارخانه فولاد بویراحمد می گویند واکنش مسئولان در ارتباط با این حادثه غم انگیز، قابل قبول نیست؛ نه عزای عمومی اعلام کردند؛ نه به محل حادثه آمدند تا به بازماندگان تسلی بدهند و نه حتی پیام تسلیت فرستادند.

کارگران فولاد بویراحمد از بی‌کنشی و بی تفاوتی مسئولان در قبال حادثه انفجار در این کارخانه انتقاد کردند.

نیمه شب اول خرداد ماه، حادثه انفجار در کوره ذوب کارخانه فولاد بویراحمد، 9 کارگر را مصدوم کرد؛ سه نفر از این مصدومان که در جریان حادثه دچار صد درصد سوختگی شده بودند، در روزهای گذشته فوت شدند.

حالا نزدیک به یک هفته از وقوع این حادثه دردناک گذشته است؛ کارگران فولاد بویراحمد به ایلنا گفتند:واکنش مسئولان در ارتباط با این حادثه غم انگیز، قابل قبول نیست؛ نه عزای عمومی اعلام کردند؛ نه به محل حادثه آمدند تا به بازماندگان تسلی بدهند و نه حتی پیام تسلیت فرستادند.

این کارگران می‌گویند به مسئولان بگویید درست است که انتخابات ریاست جمهوری گذشته و آب ها از آسیاب افتاده، اما قرار نیست به همین زودی جان کارگران تا این حد بی‌ارزش شود که زحمت فرستادن پیام تسلیت را هم به خود ندهید؛ ما در یاسوج چشم انتظار همراهی‌ها و همدردی‌ها بودیم ولی متاسفانه با درد بزرگ فقدان برادران و همکارانمان، تنها ماندیم…

درهمین رابطه:

آیین نامه ایمنی در صنایع ریخته‌گری چه می‌گوید؟

آیین نامه ایمنی در صنایع ریخته‌گری مصوب اسفند ۱۳۹۲، به الزامات ایمنی در صنایع قطعه ریزی و لوله‌ریزی اختصاص دارد.

انفجار کارخانه فولاد بویراحمد در شامگاه اول خرداد، تا کنون سه کشته و سه مصدوم بر جای گذاشته‌است. به گزارش ایلنا این انفجار در کارخانه ای که حدود ۱۶ نفر کارگر دارد و متعلق به بخش خصوصی است، رخ داد.

به همین بهانه سراغ  آیین نامه ایمنی در صنایع ریخته گری مصوب اسفند ۱۳۹۲ رفتیم تا مشخص شود که  علاوه بر فصل چهارم قانون کار و الزامات مندرج در آن، این آیین‌نامه اختصاصی  در ارتباط با اصول ایمنی کارخانه‌های ذوب و فولاد چه می‌گوید.

به صورت مشخص موضوع فصل دوم این آیین نامه (قسمت مقررات عمومی/ مواد ۱ تا ۲۵) به شرایط ایمنی کارگران کارگاه‌های ریختگری و ذوب در پای کوره اختصاص دارد، اهمیت بازخوانی این مقررات در این است که بعد از حادثه کارخانه فولاد بویر احمد،  اخباری از زبان کارگران این واحد صنعتی منتشر شد که از عدم رعایت ابتدایی ترین اصول ایمنی کار در این واحد تولیدی حکایت می‌کرد.

لینک متن این آیین‌نامه:

http://oh.muq.ac.ir/uploads/rikhtegari.pdf

کارگری در تهران با خودکشی به زندگیش پایان داد

روزگذشته(6خرداد)، یک کارگر یکی از کارگاه‌های صنعتی تهران با  حلق‌آویز نمودن خود،به زندگیش پایان داد.

منابع خبری محلی،هویت این کارگر 23ساله را “کامل.ب” واهل روستای “شریف‌آباد” از توابع منطقه چهل چشمه دیواندره اعلام کردند.

جان باختن دوکارگر و یک آتش نشان در فولادشهر لنجان

صبح امروز7خرداد،دو کارگر مقنی و یک آتش نشان در کارخانه شن ماسه شهرستان لنجان بر اثر سقوط در چاه جان باختند. دو کارگر 34 و 35 ساله ، برادر هستند و محمد بگری هم آتش نشان جان باخته است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی فولاد شهر گفت:در این حادثه که صبح امروز اتفاق افتاد نیروهای امدادی ساعت 9 و 52دقیقه به محل حادثه اعزام شدند که پس از آغاز  امداد رسانی،یکی از نیروهای این سازمان هنگام  ماموریت در چاه سقوط و هر سه نفر جان باختند.

عماد السادات با اشاره به کمک و امداد رسانی نیروهای آتش نشان از شهرستان نجف آباد و سازمان هلال احمر لنجان و نجف آباد افزود :جسد نیروی آتش نشان و یکی از کارگران بیرون کشیده شده و هم اکنون در حال خارج کردن کارگر دوم هستیم .

به دستور بازپرس، مسوول شرکت شن ماسه به دلیل رعایت نکردن نظامات دولتی و مقررات مربوط به روابط کارگر و کارفرما بازداشت شد.

جان باختن کارگر معدن آسیا سنگان براثربرق گرفتگی!

عدم رعایت اصول ایمنی وبهداشتی دراین معدن!

روزگذشته(6خرداد)،کارگر 51ساله معدن آسیا سنگان درروستای خواف استان خراسان رضوی براثر برق گرفتگی جان خود را از دست داد .

فرمانده انتظامی خواف گفت:این کارگر به علت عدم رعایت نکات ایمنی در استفاده از کابل برق دراین معدن دچار حادثه شد .

سرهنگ قربان علی قربانی افزود: با اطلاع نیروهای اورژانس از این حادثه در محل حاضر شدند اما تلاش آنان برای نجات جان این فرد بی نتیجه بود.

براساس گزارشات منتشره،با این که حدود 100کارگر در نوبت شب در این معدن مشغول به کار هستند،اصول ایمنی و بهداشتی در این نوبت کاری اصلا رعایت نمی شود.

جان باختن کارگرجوان شرکت برق در ابهر بر اثر برق گرفتگی!

ظهر امروز7خرداد یکی از کارگران جوان شرکت برق در ابهر هنگام شستشوی مقره دکل دچاربرق گرفتگی شد و جان باخت.

براساس گزارشات منتشره،ظهر امروز یک کارگر۲۵ ساله در اتوبان زنجان-قزوین و از کارگران شرکت برق در ابهر بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست داد.

این جوان که جهت تعویض و شستشوی مقره دکل به بالای دکل برق رفته بود در اثر برق گرفتگی  سقوط  کرده و در دم جان باخت.

ماموران آتش‌نشانی پس از حضور در اتوبان با پیکر بیجان این جوان کارگر مواجه شدند.

هفتم خردادماه1396

akhbarkargari2468@gmail.com

اخبار و گزارشات کارگری (7 خرداد ۱۳۹۶)

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.