اخبار و گزارشات کارگری ۱۷ و ۱۸ آذر ۱۳۹۶

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

– سندیکای کارگری نیشکر هفت تپه:اعتراض گسترده کارگران نیشکر هفت تپه

– عصیان کارگران شرکت نیشکر هفت تپه نوک کوه یخ خشم و انزجار کارگران ایران از وضعیت فلاکتبار موجود است

– تجمع اعتراضی کارگران خدمات شهری مناطق ۵،۶و۷شهرداری کرج نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه وقرارداد کارشان مقابل ساختمان شورای شهر

– تجمع جوانان جویای کارشهرستان کارون برای اشتغال مقابل مجتمع نیشکر سلمان فارسی

– ادامه تلاش های کارگر معترض اخراجی معدن چادرملو برای بازگشت بکار

– اخذ تعهد نامه از کارگران پارس جنوبی مبنی براعتصاب نکردن درصورت عدم پرداخت حقوق

– جنبش دانشجوئی بخش مهمی از طبقه کارگر ایران و جنبش ستم دیدگان و خلع ید شوندگان علیه خلع ید کنندگان است

– بلاتکلیفی ۴۰ معلم حق‌التدریس در همدان

– تجمعات اعتراضی اهالی سرپل ذهاب نسبت به بی تفاوتی و کم کاری وزارت آموزش و پرورش در راه اندازی و ایمنی مدارس

– مفقودشدن ۸صیاد بدنبال غرق شدن دو شناور

– جان باختن یک کارگر کارخانه سیمان مارگون بر اثر واژگونی لودر

– مرگ کارگر ۳۰ ساله در حادثه آتش سوزی مغازه الکتریکی خیابان قزوین تهران

– انفجار سیلندر گاز جان یک کارگر ۳۵ ساله را گرفت

سندیکای کارگری نیشکر هفت تپه:اعتراض گسترده کارگران نیشکر هفت تپه

امروز شنبه ۱۸آذرکارگران بخش کشاورزی به همراه دیگر کارگرانی که بیش از یک سال است که باز نشسته شده اند دست به اعتراض زدند.

این اعتراض بصورت گسترده درسطح شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه صورت گرفت و تعداد زیادی از کارگران در این اعتراض شرکت داشتند. کارگران بخش کشاورزی بیش از چهار ماه است که دستمزد های معوقه داشته و همچنین دفترچه بیمه این کارگران به دلیل عدم پرداخت حق بیمه از طرف کار فرما تمدید نمیشود.

بیش از ۱۰۰۰ نفر از کارگران معترض به این بی حقوقی ها دراین اعتراض گسترده حضور داشتند .

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ضمن حمایت از خواست و مطالبات به حق کارگران، خواستار آن می باشد سریعا نسبت به خواست کارگران رسیدگی و مطالبات آنها پرداخت شود. ما معتقد یم که تنها با اعتراض و اعتصاب های کارگری و با نیروی متحد و متشکل می شود در مقابل این بی حقوقی ها ایستادگی کرد.

زنده باد اتحاد و همبستگی کارگران

مورخ .۱۸/۹/۹۶

سندیکای کارگری نیشکر هفت تپه

عصیان کارگران شرکت نیشکر هفت تپه نوک کوه یخ خشم و انزجار کارگران ایران از وضعیت فلاکتبار موجود است

در پی کشکمشهای چند هفته ای کارگران شرکت نیشکر هفت تپه با کارفرما، صبح امروز کارگران روزمزد و بخش کشاورزی شرکت با خواباندن کار در اقدامی خشمگینانه با در دست داشتن ابزارهای کار خود از قبیل بیل و قمه ی برداشت نیشکر وارد کارخانه شدند و با بستن درب اصلی و درب ورود تریلرها، کوره های بخار و آسیابها را خاموش و تعدادی از مسئولین شرکت منجمله کریم پور مدیر بخش کشاورزی و عباس خنیفر مدیر حراست را کتک کاری کردند و در پی جواب فتحیان پور رئیس بانک ماشین الات که بدنبال اعتصاب کارگران قسمت پنچر گیری به آنان اعلام کرده بود همگی اخراجید او را نیز مورد حمله قرار داده و علیرغم اقدام به فرار نامبرده به قسمت تراشکاری، وی را همانجا گیر انداخته و پس از شکستن درب اتاقی که در آنجا مخفی شده بود بر روی بدنش گازوئیل خالی کرده و بشدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.

بنا بر گزارشهای لحظه به لحظه ای که از صبح امروز از سوی کارگران اعتصابی شرکت نیشکر هفت تپه به اتحادیه آزاد کارگران ایران ارسال میشد در پی این اقدامات خشمگینانه از سوی کارگران، مومن غریب مدیر صنعت شرکت و مدیران دیگر قسمتها از ترس کارگران هر کدام خود را در قسمتهای مختلف کارخانه مخفی کردند و سیامک نصیری افشار مدیر کارخانه در اتاق خود گیر افتاد و کارگران با حمله به ساختمان مدیریت تلاش کردند او را نیز بیرون بکشند اما علیرغم شکستن شیشه ها و دربهای ورودی سالن مدیریت موفق به ورود به اتاق دارای درب ضد سرقت ایشان نشدند و وی نیز از ترس کارگران حاضر به خروج از دفتر خود نشد و اعلام کرد فقط با وساطت یکی از بزرگان طوایف حاضر به خروج از دفتر است اما وساطت شیخ عامر از طایفه آلبوحمدان نیز خشم و انزجار کارگران را فرو ننشاند و افشار پس از ساعتها حبس در دفتر خود در ساعت پایانی وقت اداری که بسیاری از کارگران محل کار را ترک کرده بودند با وساطت مامورین امنیتی از شرکت خارج شد.

بنا بر آخرین گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران(ساعت ۳۰/۱۸) بدنبال اعتصاب و عصیان امروز کارگران شرکت نیشکر هفت تپه، حقوق مرداد ماه کارگران روزمزد پرداخت شد اما تا لحظه مخابره این خبر حقوق مرداد ماه ۸۰۰ کارگر پیمانکاری و ۱۵۰۰ کارگر نی بر پرداخت نشده است.همچنین امروز گروهی از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه پس از پایان وقت اداری و خروج از شرکت با مراجعه به دفتر کانال تلگرامی “صدای کرخه” و صحبت با مدیر آن، خواهان انعکاس مطالبات و اعتراضات خود در این کانال شدند اما مدیر کانال مذکور اعلام نمود ما نمیتوانیم بر خلاف میل کارفرما و مسئولین شهر مسائل شما را منعکس کنیم.

اتحادیه آزاد کارگران ایران با هشدار به پایمال کردن سیستماتیک بدیهی ترین حقوق انسانی کارگران شرکت نیشکر هفت تپه، هر گونه تبعات غیر قابل جبران ناشی از اعتراضات این کارگران و عدم رسیدگی به خواستهای آنان را متوجه کارفرما، مسئولین محلی و دولت روحانی به عنوان قوه اجرائی کشور میداند و بدینوسیله با حمایت قاطعانه از خواستها و مبارزات کارگران شرکت نیشکر هفت تپه و با تاکید بر رسیدگی فوری به خواستهای آنان و محاکمه کارفرما بدلیل عدم پرداخت سیستماتیک دستمزد کارگران ، مصرانه خواهان رسیدگی به زوایای تردید برانگیز واگذاری این شرکت به بخش خصوصی* و انجام فوری اقدامات لازم برای بازگرداندن آن به بخش دولتی به عنوان یکی از خواستهای اصلی کارگران این شرکت می باشد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – ۱۸ آذر ماه ۱۳۹۶

تجمع اعتراضی کارگران خدمات شهری مناطق ۵،۶و۷شهرداری کرج نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه وقرارداد کارشان مقابل ساختمان شورای شهر

روزشنبه هیجدهم آذرماه،جمعی از کارگران خدمات شهری مناطق دهگانه شهرداری کرج دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه وقرارداد کارشان مقابل ساختمان شورای این شهرتجمع کردند.

براساس گزارشات منتشره، تجمع کنندگان اعلام کردند که شرکت های پیمانکاری طرف قرارداد شهرداری کرج حدود ۳ماه است که حقوق و مطالبات آنها را پرداخت نمی کنند.

آنان اظهار داشتند که به رغم شرایط سخت کاری و فعالیت در هوای گرم و سرد سال، شرکت های پیمانکاری به خواسته های آنان توجهی ندارند.

یکی از معترضان گفت:قراردادی که پیمانکار با ما منعقد می کند به صورت یک ماهه است و طبق قانون می بایست یک نسخه از آن در اختیار کارگران قرار گیرد که پیمانکار نسخه مختص کارگر را به آنان نمی دهد.

یکی دیگر از کارگران با بیان اینکه در قرارداد حقوق آن ها مشخص است، گفت: برخی مواقع پس از دریافت حقوق متوجه می شویم که پیمانکار مبالغی از حقوق را به حساب ما واریز نکرده است.

وی افزود: متاسفانه حق بیمه کارگران نیز به موقع پرداخت نمی شودبه طوری که چند وقت گذشته یکی از کارگران که فرزندش بیمار بود و برای معالجه آن به بیمارستان مراجعه می کند متوجه می شود که بیمه ی وی پرداخت نشده است.

وی اظهارداشت: این کارگر حین پیگیری موضوع بیمه، دختر بیمارش فوت کرد.

تجمع جوانان جویای کارشهرستان کارون برای اشتغال مقابل مجتمع نیشکر سلمان فارسی

روزشنبه هیجدهم آذرماه،جمعی از جوانان جویای کارشهرستان کارون دراعتراض به بیکاری وبرای اشتغال مقابل ورودی مجتمع نیشکر سلمان فارسی دست به تجمع زدند.

براساس گزارش منتشره،بیش از ۶۰ نفر از جوانان جویای کار شهرستان کارون در اعتراض به آنچه که استخدام نیروهای غیر بومی در شرکت نیشکر سلمان فارسی خواندند، روز شنبه در مقابل در ورودی این مجمتع نیشکری تجمع کردند.

تجمع کنندگان: در حالی که تعداد زیادی از جوانان شهرستان کارون بیکار هستند، شرکت نیشکر سلمان فارسی نیروهای غیر بومی را به کار می گیرد.

یکی از این معترضان که خواست نامش در خبر ذکر نشود به خبرنگار ایرنا گفت: استخدام های بی ضابطه این شرکت، آلودگی و سوزاندان مزارع نیشکر که منجر به بارش خاکستر در کوت عبدا… – مرکز شهرستان کارون در روزهای گذشته شده، دلیل این تجمع است.

مجتمع کشت و صنعت سلمان فارسی واقع درکیلومتر ۴۰ جاده اهواز-آبادان بیش از یک هزار نفر و ۶۰۰ کارگردارد.

ادامه تلاش های کارگر معترض اخراجی معدن چادرملو برای بازگشت بکار

بهرام حسنی‌نژاد،کارگر معترض اخراجی معدن چادرملو از برگزاری مجدد هیات حل اختلاف و امیدواری برای بازگشت به کار خبر داد.

براساس گزارشی که۱۸آذر رسانه ای شد،حسنی‌نژاد می‌گوید: این که من از دیوان عدالت، حکم بررسی مجدد گرفتم و توانستم از حق بازگشت به کار خود دفاع کنم، گام بزرگیست که می‌تواند نقطه امیدی باشد برای کارگران قراردادی و پیمانکاری تا از پیگیری حقوق خود نهراسند.

داستان از آنجا شروع شد که حسنی‌نژاد، ۵ آذر ۹۲ در حالی‌که هنوز سه ماه به پایان قراردادِ موقتش مانده بود، اخراج شد؛ در اردیبهشت ماه ۹۳، هیات‌های حل اختلاف حکم اخراج را تایید کرد.

حالا بعد از گذشت سه سال، دادگاه تجدیدنظرِ دیوان عدالت؛ رای داده که اخراج باطل است و بایستی پرونده دوباره بررسی شود.

حسنی‌نژاد در ارتباط با اخراج خود می‌گوید: به دلیل پیگیری حقوق و فعالیت‌هایی که داشتم سه ماه قبل از خاتمه قرارداد اخراج شدم؛ به همراه چند تن دیگر از همکارانم، به خاطر برگزاری تجمعات، در دادگاه‌های عمومی پرونده داشتیم که در نهایت همگی تبرئه شدیم.

او می‌گوید در هفته گذشته دادگاه حل اختلاف برگزار شد و من براساس قانون از حق بازگشت به کارم دفاع کردم؛ گفتم تا زمانی که حکم نهایی دادگاه کیفری مشخص نشود، قراردادهای کاری از نظر قانونی به حالت تعلیق درمی‌‌آید و قابل فسخ نیست. بنابراین کارفرما نمی‌توانست، یک طرفه قرارداد من را فسخ کند و از آن مهمتر این که حالا همه اتهامات در دادگاه صالحه رد شده و من و همکارانم تبرئه شده‌ایم، پس باید بتوانم به سر کار بازگردم.

این فعال کارگری می‌گوید: ظرف ۱۵ روز آینده رای نهایی هیات حل اختلاف صادر می‌شود و امیدوارم بتوانم به سر کار بازگردم.

اخذ تعهد نامه از کارگران پارس جنوبی مبنی براعتصاب نکردن درصورت عدم پرداخت حقوق

با توجه به افزایش اعتصاب های کارگری در منطقه، کارفرماها برای مهار جنبش اعتصابی دست به حیله جدیدی زده اند و این از شرکت ستاره درخشان بندرعباس شروع شد که در تعهد نامه ای، کارگر متعهد می شد که در صورت پرداخت نشدن حقوقش توسط کارفرما دست به اعتصاب نزند.

گزارش خبرنگار پیام سندیکا از پارس جنوبی

با توجه به افزایش اعتصاب های کارگری در منطقه، کارفرماها برای مهار جنبش اعتصابی دست به حیله جدیدی زده اند و این از شرکت ستاره درخشان بندرعباس شروع شد که در تعهد نامه ای، کارگر متعهد می شد که در صورت پرداخت نشدن حقوقش توسط کارفرما دست به اعتصاب نزند. نمونه دیگری از این نوع قرارداد ها را در زیر برایتان می آوریم.

جنبش دانشجوئی بخش مهمی از طبقه کارگر ایران و جنبش ستم دیدگان و خلع ید شوندگان علیه خلع ید کنندگان است

گذشته از چند دوره تاریخی کوتاه در دهه ۲۰ شمسی تا مقطع کودتای ۲۸ مرداد ماه ۱۳۳۲ و انقلاب بهمن ۱۳۵۷ که توام با خلاء قدرت فائقه دیکتاتوری وعدم تسلط کامل استبداد وخفقان بود، احزاب سیاسی و تشکلهای صنفی و مدنی آزاد و مستقل در عرصه سیاسی و اجتماعی کشور وجود نداشته است. از این رو در غیاب این تشکل ها و ضعف نهادهای مدنی، دانشجویان و دانشگاهیان با هزینه های بسیار سنگین توانسته اند این کمبود را تا حدودی جبران کنند.

از فردای تاسیس دانشگاه تهران در سال ۱۳۱۳، جنبش دانشجویی بر متن شرایط سیاسی و اجتماعی زمانه خود، وارد چرخه تاثیر گذاری بر معادلات سیاسی کشور شد و علیرغم افت و خیزهایی که از آندوره تاکنون پشت سر گذاشته است، امروزه همچنان یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین جنبش های اجتماعی حاضر در صحنه تحولات سیاسی و اجتماعی ایران است.

این جنبش در طول تاریخ مبارزاتی خود، همگام و همراه با جنبش ملی شدن صنعت نفت و بدنبال کودتای ۲۸ مرداد برعلیه آن شورید و در این راه سه تن از یاران راست قامت خود «احمد قندچی، مصطفی بزرگ نیا و مهدی شریعت رضوی» را از دست داد. همچنین در سرنگونی رژیم پهلوی وانقلاب ۵۷ از تاثیرگذارترین گروه های اجتماعی بود و در خلال سالهای اختناق و سرکوب دهه ۶۰، جنبش اعتراضی سال ۱۳۷۸ و وقایع سال ۸۸ هزینه های بسیار سنگینی متحمل شد. اما علیرغم این فشارها و سرکوب ها، هر بار که حکومتیان سعی کرده اند با یورش گسترده به آزادیهای فردی و اجتماعی و تضیع حقوق کارگران و مزدبگیران و فشار بر زنان و دانشجویان و سایر اقشار جامعه سکوتی قبرستانی حاکم کنند، جنبش دانشجویی ققنوس وار از آتش اختناق عبورکرده، از خاکستر اعتراضات توده ای به پاخاسته و آرامش ستمگران را برهم زده است.

و اینک، این جنبش در پس سرکوب سالهای ۸۶ و ۸۸ بار دیگر سر برآورده و دست اندر کار برپائی جنبشی نوین بر متن واقعیات عینی و مقتضیات زمانه حاضر است. دانشگاه و دانشجویان بار دیگر آماده مقاومت در برابر ستم و سرکوب میشوند. اما اینبار بدون نیاز به تئوری پیوند با کارگران و بطور بلاواسطه ای به عنوان بخش مهمی از طبقه کارگر ایران در حال وارد شدن به کشمکشهای حاد طبقاتی هستند.

دانشجویان در طول هفته گذشته، ۱۶ آذر متفاوتی را در دانشگاههای سراسر کشور به منصه ظهور رساندند و نشان دادند که دانشگاه و روز دانشجو، علیرغم فضای امنیتی و فشارهای سنگینی که بر روی آنان قرار دارد، دیگر مکان و زمانی برای دعوت از سران حکومت و جولانگاه دفتر تحکیمی ها و اصلاح طلبان و اصول گرایان و یا حداکثر مکان و زمانی برای آزادیخواهی و فریاد کارگر دوستی و عدالت طلبی گذرای نسل جوان در حال تحصیل نیست بلکه خود یک ایرانخودرو و هپکو و آذر آب و نیشکر هفت تپه ی دیگر است و روز ۱۶ آذر روز اعتراض به صنعت سودآور و غارتگر آموزش و تحصیل، روز اعتصاب غذای دانش آموختگان صنعت نفت به بیکاری و شرایط استخدام، روز اعتراض به ارزان سازی نیروی کار، روز شوراهای صنفی مستقل دانشجویان، روز اعتراض و مبارزه علیه بیکاری و فقر و فلاکت و تبعیض جنسیتی و بطور بلاواسطه ای روز مبارزه جوانان در حال تحصیل با منویات سرمایه است که پیش از فارغ التحصیل شدن، برده وارترین شکلی از ورود به بازار کار را با طرح کارورزی برای آنان تدارک دیده است.

جنبش دانشجوئی، دیگر بخشی از جنبش ستم دیدگان و خلع ید شوندگان و جنبش ۹۹ درصدیها علیه خلع اقلیت ناچیز خلع ید کنندگان یک درصدی است که امروزه در ایران و جای جای جهان زندگی و سرنوشت و آینده بشریت را به گرو گرفته اند.

سخن هفته ازکانال تلگرامی اتحادیه آزاد کارگران ایران – ۱۸ آذر ماه ۹۶

بلاتکلیفی ۴۰ معلم حق‌التدریس در همدان

چهل نفر از معلمان حق‌التدریس در همدان: امسال حتی یک ساعت کلاس نداریم.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ۱۸آذر،از ۹۲ معلم حق‌التدریس شهرستان همدان، ۵۲ نفر توانسته‌اند هفته‌ای دوازده ساعت کلاس بگیرند؛ اما وضعیت چهل نفر باقیمانده همچنان نامشخص است. به نظر می‌رسد آنها در سال تحصیلی جاری، امکان تدریس ندارند.

یکی از این معلمان حق‌التدریس که با وجود گذشت سه ماه از سال تحصیلی، هنوز حتی یک ساعت در هفته کلاس درس ندارد؛ می‌گوید: به ما گفته‌اند کلاس خالی نداریم؛ اما همکاران ما در ناحیه یک همدان، مدرسه به مدرسه رفته‌اند و کلاس‌های خالی را پیدا کرده‌اند؛ با وجود این، زیر بار جذب ما نمی‌روند.

وی ادامه داد: مجلس، آموزش و پرورش را ملزم به جذب حق‌التدریسی‌ها کرده؛ اما در برخی از شهرها و استان‌ها از جمله همدان این الزام اجرا نشده است.

تجمعات اعتراضی اهالی سرپل ذهاب نسبت به بی تفاوتی و کم کاری وزارت آموزش و پرورش در راه اندازی و ایمنی مدارس

اهالی سرپل ذهاب چند روزی است با مراجعه به مدارس مناطق زلزله زده نسبت به بی تفاوتی و کم کاری وزارت آموزش و پرورش در راه اندازی و ایمنی مدارس اعتراض می کنند.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ۱۸آذر،اهالی شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب از کم کاری وزارت آموزش پرورش برای استقرار کانکس های آموزشی در مدارس به شدت گلایه دارند.

بر اساس این گزارش والدین دانش آموزان سرپل ذهابی با بیان اینکه آموزش و پرورش برای استقرار کانکس های آموزشی کم کاری می کند، اجازه ورود دانش آموزان خود را به مراکز تحصیلی نمی دهند و معتقدند با توجه به پس لرزه ها و دستپاچه شدن دانش آموزان ایمنی لازم برای فرزندانشان وجود ندارد.

ساجدی یکی از والدین دانش آموزان سرپل ذهابی گفت: مسئولین آموزش و پرورش و نوسازی مدارس نسبت به قول ها و وعده هایی که می دهند متعهد نیستند.

وی افزود: نه کانکس وجود دارد و نه ساختمانها ایمن هستند. داخل محوطه مدارس هم خانواده های زلزله زده مستقر هستند و با توجه به تردد خانواده ها نمی توانیم دختر بچه های خود را به مدرسه بفرستیم.

مفقودشدن ۸صیاد بدنبال غرق شدن دو شناور

بر اثر طوفان دریایی که صبح امروز۱۸آذر در آب‌های استان بوشهر اتفاق افتاد، دو شناور صیادی مفقود شدند، یکی از این دو شناور در محدوده آب‌های بندر «تنگستان» به گِل نشسته و شناور دوم با هشت سرنشین در محدوده بندر «جفره» غرق شده است.

براساس گزارش منتشره، محمد آبخو، مدیر عامل تعاونی صیادان استان بوشهر گفت: براثر طوفان دریایی که صبح امروز در آب‌های استان بوشهر اتفاق افتاد، دو شناور صیادی مفقود شدند.

وی گفت: طبق آخرین پیگیری‌ها؛ این دو شناور از منطقه «تنگستان» و بندر «جفره» برای صیادی به آب زده بودند و در جریان طوفان ارتباط رادیویی و مخابراتی آنها با ساحل قطع شده بود.

او ادامه داد: طبق شواهد و گزارشاتی که تا این لحظه به دست ما رسیده است، شناور تنگستانی در آب‌های ایران به گِل نشسته و صدمه‌ای به صیادان آن وارد نشده است ولی گویا شناوری که از بندر جفره به دریا زده بود، با خدمه خود غرق شده است.

وی افزود: در حال حاضر قایق‌های ناجی و همچنین نیروهای شیلات برای بررسی وضعیت به منطقه اعزام شده‌اند.

آبخو در مورد تعداد خدمه‌های شناور غرق شده گفت: گمان می‌رود این شناور، بین ۸ تا ۱۰ نفر خدمه داشته باشد

جان باختن یک کارگر کارخانه سیمان مارگون بر اثر واژگونی لودر

بخشدار مارگون شهرستان بویراحمد از استان کهگیلویه و بویراحمد از جان باختن یک کارگردر کارخانه سیمان مارگون خبر داد.

علی‌اصغر ملکی در تشریح این حادثه گفت: ساعت ۱۹ روز پنجشنبه ۱۶ آذرماه ۹۶ در سانحه واژگونی یک دستگاه لودر در حین انجام کار در کارخانه سیمان مارگون، یک کارگرجان باخت.

وی افزود: راننده لودر که در اثر این حادثه جان خود را از دست داد ۴۲ ساله بود.

کارخانه سیمان مارگون بویراحمد در فاصله حدود ۷۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

مرگ کارگر ۳۰ ساله در حادثه آتش سوزی مغازه الکتریکی خیابان قزوین تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت:حریق مغازه الکتریکی در خیابان قزوین باعث مرگ کارگر ۳۰ ساله شد.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: ساعت ۰۱:۴۷ بامداد روز۱۷آذر یک مورد حادثه آتش سوزی در یک مغازه در خیابان قزوین خیابان شراره به آتش نشانی اعلام شد.

وی افزود: در پی وقوع این حادثه نیرو‌های ۲ ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران بیان کرد: محل آتش سوزی یک مغازه الکتریکی به وسعت ۲۰ متر بود که مقدار زیادی از آن اجناس آن دچار آتش سوزی شده بود.

وی افزود: آتش نشانان در زمان اطفای حریق با جوان ۳۰ ساله ای مواجه شدند که بر اثر شدت سوختگی جان خود را از دست داده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران بیان کرد: بنابه اظهارات اهالی محله سالها بود که این کارگر شب ها در این مغازه استراحت می کرد.

انفجار سیلندر گاز جان یک کارگر ۳۵ ساله را گرفت

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران از انفجار سیلندر گاز در بزرگراه آزادگان، بازار آهن و فوت یک کارگر ۳۵ ساله خبر داد.

جلال ملکی گفت: در ساعت ۸:۲۹ روز۱۸آذر حادثه انفجار سیلندر گاز در بزرگراه آزادگان داخل محوطه بازار آهن به سامانه آتش‌نشانی شهر تهران اعلام و مأموران یک ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده شده یک آقای ۳۵ ساله در حال انجام تخلیه سیلندرهای اکسیژن برای برشکاری بود که یکی از سیلندرها منفجر می‌شود و آسیب‌های زیادی به بدن این کارگر وارد می‌شود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: آتش‌نشانان بلافاصله این فرد را تحویل عوامل اورژانس دادند که مشخص شد به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

هیجدهم آذرماه۱۳۹۶

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.