اخبار و گزارشات کارگری (17 و 18 مرداد ۱۳۹۶)

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اعتراض به طرح های کارورزی و مهارت آموزی وظیفه ای همگانی (کارگران،معلمان،پرستاران،کارمندان،دانشجویان،فارغ التحصیلان دانشگاه ها،دانش آموزان ،جوانان متقاضی کارو….) است

اعتراض به اجرای طرح های کارورزی و مهارت آموزی دفاع ازدستاوردهای کارگران، حقوق خود ونسل های آینده است

 طرح‌های پیشنهادیِ دولت برای به افلاس کشیدن هر چه بیشتر کارگران و زحمتکشان

 با دفاع از مبارزات شجاعانه کارگران هفت تپه و فولاد اهواز اتحاد و هبستگی خود را تعمیق و گسترش بخشیم

 ادامه اعتصاب وتجمعات اعتراضی کارگران گروه ملی فولاد ایران

 تجمع اعتراضی کارگران شبکه آب و فاضلاب روستایی آبادان نسبت به عدم پرداخت4ماه حقوق وحق بیمه

 تجمع کارگران اخراجی شرکت شهرک صنایع دریایی ساحل اروند مقابل سازمان منطقه آزاد اروند واداره کار

31 مرداد، آغاز وزارت و آغاز اعتراض

 جزئیات تفویض بیمه بیکاری به کاریابی‌ها/اجرای سراسری طرح به زودی

 آخرین خبرها درباره بازگشت رضا شهابی به زندان

* سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

رضا شهابی به زندان رجایی شهر بازگردانده شد

* سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

بازگرداندن مجدد رضا شهابی به زندان را محکوم می کنیم

*سندیکای کشت و صنعت نیشکر هفت تپه :

بازگرداندن رضا شهابی به زندان را قویا محکوم می کنیم.

 حمید شرقی عضو سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران بازداشت شد

 عدم پرداخت6ماه حقوق و13ماه حق بیمه کارگران کارخانه ایران سوئیچ

اخراج20کارگر درسال جاری وسایه بیکاری بالای سر کارگران باقیمانده این واحد تولیدی

 عدم پرداخت 4ماه حقوق وماه ها حق بیمه کارگران فضای سبز شهرداری بندرعباس

 اعتراض کارگران معدن زغال‌سنگ زرند نسبت به سطح پایین حقوق وعدم پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه

 تجمع زنان تاکسیران بجنورد در اعتراض به افزایش حق کمیسیون

 جان باختن 2 کارگردر مشهد براثر سقوط از داربست

 جان باختن یک کارگر معدن سنگ حقانی رودباردر حادثه سقوط بیل مکانیکی

طرح‌های پیشنهادیِ دولت برای به افلاس کشیدن هر چه بیشتر کارگران و زحمتکشان

هر روز طرح جدیدی از سوی دولت‌مردان ارائه میشود که مضمون تمام آنها به افلاس کشیدن و گسترش فقر و سیه‌روزی در میان کارگران و حقوق بگیران و اقشار تحت ستم است . طرحهایی مانند کارورزی، مهارت آموزی و آموزش پرستاران در محیط بیمارستان ها که به اصطلاح برای مقابله با بیکاری قشر جوان و تحصیل کرده و اشتغال زایی اجرایی می شوند. در هیچ کدام از این طرح ها نشانه‌ای از ایجاد اشتغال جدید دیده نمیشود بلکه تنها بیگاری کشیدن از نیروی کار متخصص جویای کار است.

چند سال قبل، طراحان چنین طرحهائی برای به اصطلاح مقابله با بحران بیکاری، به گسترش موسسات آموزش عالی خصوصی دست زدند تا ضمن پنهان کردن ظاهری بیکاری، سودهای باد آورده را از طریق خصوصی سازی آموزش عالی به دست آورند! اما امروز که بیکاری در میان دارندگان تحصیلات عالی گسترده شده، باز سودای دیگری برداشته اند تا این نیروی متخصص و آموزش دیده را به بیگاری بکشانند چرا که اجرایی شدن قراردادهای نفتی عظیم با شرکت های بزرگ و غارتگری مانند توتال آن هم با چنان شرایط خفت بار و سایر طرح های مشابه، نیاز به نیروی کار تقریبا رایگان نیز دارد.

تمامی این طرح‌ها به طور اساسی سود بیشتر صاحبان سرمایه را مد نظر دارد و در راستای سیاستهای بانک جهانی و صندوق بین المللی پول برای ارزان سازی نیروی کار است. نظام اقتصادی‌ای که بنیانش بر استثمار هر چه بیشتر نیروی کار گذارده شده و تمام تلاشش برای بالا بردن سود سرمایه‌ها باشد و در آن نقش نیروی کار و مردم به وجود آورنده‌ی ثروت به هیچ انگاشته شود؛ در ذات خود با بحران‌های غیر قابل علاج مواجه است که هر روز ابعاد آن گسترده‌تر میشود.

ارائه چنین طرح هائی نه تنها داروی بحران‌های این نظام اقتصادی نخواهد بود بلکه همانند گذشته بحران با ابعادی وسیع‌تر در آینده‌ای نه چندان دور سر بر خواهد آورد. اعتراضات سراسری پرستاران، دانشجویان و کارگران و تشکلهای مستقل کارگری به این طرح های ضدکارگری، هر روزه ابعاد وسیع تری می یابد و قدرتمداران که هیچ گونه توجهی به این اعتراضات ندارند همچنان بر اجرای چنین طرح هائی پای میفشارند.

تنها راه علاج ، تغییر اساس این سیستم اقتصادی است که باید با دستان توانای کارگران و زحمتکشان و با پایه گذاری یک سیستم اقتصادی صورت گیرد که مبنای آن نه سودپرستی ، بلکه انسانیت انسان‌ها باشد.

کانون مدافعان حقوق کارگر

۱۶مرداد ۱۳۹۶

با دفاع از مبارزات شجاعانه کارگران هفت تپه و فولاد اهواز اتحاد و هبستگی خود را تعمیق و گسترش بخشیم

کارگران مبارز هفت تپه ماه ها است مبارزات خود را برای گرفتن حقوق غصب شده از جمله حقوق های به تعویق افتاده چندین ماهه به پیش می برند. این کارگران چه در گذشته و چه هم اکنون شیوه های مدرن و کارسازی در جریان مبارزات و اعتراضات خود تجربه کرده و حالا به سنتهای ارزشمندی در جنبش کارگری ایران تبدیل گشته اند. به همراه داشتن خانواده های خود در تجمعات اعتراضی خیابانی که علاوه بر تقویت صفوف رویاروئی با کارفرمایان و حامیان آنان،  در جلب حمایت های عمومی نقش بسزائی داشته اند و همچنین دفاع از رهبران بازداشتی خود که تا آزادی آنها کوتاه نیامده اند، از جمله تجارب کارگران هفت تپه هستند.

علاوه بر کارگران هفت تپه، تقریبا به طور همزمان کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران (کارخانه ای که سه هزار میلیارد تومان آن اختلاس و غارت شد) چندین روز متوالی در اعتراض به عدم پرداخت سه ماه دستمزد و تعطیل شدن خط تولید این کارخانه دست به اعتصاب زده اند. این کارگران نیز مانند کارگران هفت تپه از سنت همراهی کردن خانواده ها و کشاندن مبارزاتشان به بیرون از کارخانه، به حق استفاده کرده اند. اعتصاب 19 روزه ماههای بهمن و اسفند سال قبل و تجمع با همراهی خانواده های آنها در مقابل استانداری نمونه موفقی بود که کارگران توانستند بخشی از حقوق معوقه خود را دریافت کنند.

حالا به خاطر تجارب موفقی که این کارگران بخصوص کارگران هفت تپه در جریان مبارزات طولانی و مداوم خود کسب کرده اند و حاضر به تسلیم و سکوت در برابر گرو گرفته شدن ( غصب حقوق) حقوقشان توسط کارفرمای تحت حمایت دستگاه قضائی و پلیس نیستند، دستگاه قضائی، پلیس و دیگر نیروهای ضد کارگر و حامی بی چون و چرای کارفرمایان به عبث تنها  راه چاره را در یازداشت و اخراج رهبران اعتراضات یافته و سراسیمه برای ایجاد رعب و وحشت اقدام به بازداشت دسته جمعی آنان می کنند.

بازداشت بیش از 50 کارگر که تنها خواستشان دریافت دسترنج ماه ها زحمتی است که از قبل کشیده اند، قبل از هر چیز نشانه عمق بحران و فلج کامل اقتصادی در سایه دزدیها،اختلاس ها و چپاول ها است که این گونه صاحبان قدرت و ثروت را در پرداخت چندرغاز حقوق چهاربرابر زیر خط فقر کارگران ناتوان ساخته است.

موفقیت هر اعتصاب و اعتراض کارگری تأثیر مستقیم در بهبود شرایط کار و زندگی همه بخش های طبقه کارگر دارد. دفاع از اعتراض هر بخشی از کارگران، راه ایجاد اتحاد مستحکم تر و ایجاد تشکل های سراسری و قدرتمند را بر روی ما خواهد گشود. امروز این موقعیت را کارگران هفت تپه و فولاد اهواز در برابر ما گذاشته اند. با تمام قدرت از کارگران هفت تپه و فولاد اهواز و هر تجمع و اعتراض کارگری دیگر دفاع کنیم.

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه      16/5/1396 

ادامه اعتصاب وتجمعات اعتراضی کارگران گروه ملی فولاد ایران

صبح روزسه شنبه17مرداد،بیش از ۵۰۰ نفر از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد مقابل برج سرپرستی بانک ملی خوزستان واقع درامانیه اهوازتجمع کردند.

این کارگران پیش از ظهرروزدوشنبه شانزدهم مردادماه هم مقابل شعبه مرکزی بانک ملی اهواز واقع  در خیابان ۲۴ متری تجمع کردند.

یکی از کارگران گروه ملی فولاد ایران: حدود 20 روز است که شرکت خوابیده و کسی کار نمی‌کند، سنوات 2 سال کارگران را پرداخت نمی‌کنند برخی نیز 3 و جمع دیگری نیز 4 سال از شرکت طلب دارند.

مسئولان فقط وعده می‌دهند ولی هیچ کدام عملی نمی‌شود قرار بود روز یکشنبه یعنی 15 مرداد حقوق پرداخت شود ولی خبری نشد تمام کرایه خانه، قسط‌‌های وام ما عقب افتاده است نمی‌دانیم چه کار کنیم کسی پاسخگوی ما نیست.

یکی از کارگران معترض به خبرنگاری گفت: الان 2 سال است که قسط وام‌ها رو از حقوق بچه‌ها کم می کنند ولی به بانک‌های مربوطه نمی‌دهند، مبلغی نیز بابت بیمه تکمیلی کسر می‌شود اما به بیمه‌ها داده نمی‌شود.

وی ادامه می‌دهد: بیمه تامین اجتماعی را از حقوقمان کم می‌کنند ولی مبلغ آن را به بیمه نمی‌دهند این پول‌هایی که جمع می‌کنند کجا رفته است کسی نمی‌داند.

این کارگر تصریح می‌کند: تولیدی که در سال 1396 داشته‌ایم پول و سودش کجا می‌رود این را هم کسی خبر ندارد.

یکی دیگر از کارگران نیز در همین ارتباط بیان می‌کند: متاسفانه مدیرعامل گروه ملی هم در مصاحبه‌هایش می‌گوید که کارگران فقط 2 ماه طلب دارند در صورتی که این طور نیست.

وی یادآور می‌شود: مسئولان فقط وعده دروغ می‌دهند مدیرعامل در مصاحبه با خبرگزاری‌های اعلام می‌کند که فقط یک ماه حقوق معوق داریم چرا این صحبت‌ها را در جمع کارگران انجام نمی‌دهد چرا از ما فراری است.

این کارگر اضافه می‌کند: چرا شرکت در اهواز است ولی مدیرعامل آن در تهران زندگی می‌کند و به اینجا نمی‌آید اگر هوا گرم است برای ما هم گرم است و ما در این دمای بالا کار می‌کنیم.

وی تاکید می‌کند: دمای کارخانه 70 تا 80 درجه درجه است کار ما با آهن 1400 درجه است شوخی نیست 14 سال کار می‌کنیم ولی این دستمزد و حقوق حق یک پرسنل زحمت کش در این گرمای شدید هوا نیست.

یکی دیگر از کارگران معترض گروه ملی نیز می‌گوید: دلیل تجمع ما این است که بچه‌ها 4 ماه حقوق نگرفتند و بیمه‌ها پرداخت نشد، کارکنان وضع معیشتی خوبی ندارند.

وی ادامه می‌دهد: الان حدود 2 سال است که کارخانه به این روز افتاده و مسئولان رسیدگی نمی‌کنند و توجهی به ما ندارند، دلایش هر چه باشد ولی نباید وضعیت معیشت کارکنان را تحت شعاع قرار دهد.

این کارگر خاطرنشان می‌کند: آن طوری که مسئولان می‌گویند شرکت به بانک ملی واگذار شده ولی مسئولان بانک ملی نیز تا کنون به مطالبات ما پاسخی ندادند.

در همه خبرگزاری‌های آمده که گروه ملی به بانک ملی واگذار شده ولی هیچ کس جوابگوی ما نیست ما هم به خاطر این جمع شده‌ایم که کسی جوابگوی ما باشد، اینها حرف‌های کارگری است که با مشقت زندگی خود را می‌چرخاند و ادامه می‌دهد: پرسنل مستقیم 3 هزار نفر هستند ولی با خانواده حدود 20 هزار نفر هستیم که 4 ماه حقوق نگرفتیم و بیمه ما نیز پرداخت نشد.

وی با بیان اینکه مشکلات زیادی برای کارگران گروه ملی به وجود آمده، عنوان کرد: کارخانه‌ای که روزی کارخانه ما در خاورمیانه حرف اول را می‌زد الان با مشکل مواجه شد. ما به عنوان پرسنل این کارخانه دوست داریم یکی بیاید و جواب ما را بدهد که چرا این مشکلات به وجود آمده، یک نفر بیاید بگوید حق و حقوق شما با من هست تا بدانیم طرف حساب ما چه کسی است.

بانک ملی نه مشکلات را برطرف می‌کند و نه شرکت را واگذار می‌کند ما را بلاتکلیف گذاشته است، اینها آغازگر سخنان یکی دیگر از کارگران گروه ملی فولاد ایران است که ادامه می‌دهد: کارگران فقط ما 3 هزار نفر نیستیم بلکه راننده اتوبوس‌ها، راننده جرتقیل هست که جمعا حدود 20 هزار نفر هستیم.

وی اضافه می‌کند: آقای حسن‌زاده از مسئولان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفته اگر کار گروه ملی بخوابد قلب فولاد خوزستان نیز به تپش می‌افتد چون فولاد خوزستان ششم‌های این گروه را به صورت مرتب می‌خرد.

اما یکی دیگر از کارگران گروه ملی فولاد ایران در تکمیل سخنان دوستش می‌گوید: حدود 20 روز است که شرکت خوابیده و کسی کار نمی‌کند، سنوات 2 سال کارگران را پرداخت نمی‌کنند برخی نیز 3 و جمع دیگری نیز 4 سال از شرکت طلب دارند.

وی بیان می‌کند: مسئولان فقط وعده می‌دهند ولی هیچ کدام عملی نمی‌شود قرار بود روز یکشنبه یعنی 15 مرداد حقوق پرداخت شود ولی خبری نشد تمام کرایه خانه، قسط‌‌های وام ما عقب افتاده است نمی‌دانیم چه کار کنیم کسی پاسخگوی ما نیست.

لینک اخبار مرتبط:

کارگران گروه ملی فولاد ایران درنوزدهمین روز اعتصابشان مقابل شعبه مرکزی بانک ملی اهواز تجمع کردند

http://etehadbinalmelali.com/ak/16-05-96/

تجمع اعتراضی کارگران شبکه آب و فاضلاب روستایی آبادان نسبت به عدم پرداخت4ماه حقوق وحق بیمه

ظهرروزدوشنبه16مردادماه، جمعی از کارگران شبکه آب و فضلاب روستایی آبادان با تجمع در مقابل اداره آب و فاضلاب این شهرستان،اعتراضشان نسبت به عدم 4ماه حقوق وحق بیمه را بنمایش گذاشتند..

به گزارش یک منبع خبری محلی،یکی از کارگران به نمایندگی از دیگر معترضین عنوان کرد : مشکلات ما در این اداره بسیار است .

وی گفت : حقوق و مزایای ما از سال 93 هر چهار ماه به طور نا منظم پرداخت شده است.

وی افزود : اکنون حدود 4 ماه است که هیچ گونه حقوقی دریافت نکرده ایم و می بایست مسئولین فکری بحال ما کنند.

نماینده معترضین ادامه داد : علاوه بر اینکه حقوق هایمان در موعد خود پرداخت نمی شود و با وجود تاخیر 4 ماه متاسفانه حق بیمه هایمان نیز در موعد مقرر و در سر ماه پرداخت نمی شود.

وی گفت : از آنجایی که همه ما دارای همسر و فرزند هستیم چنانچه برایمان خدایی ناکرده مشکل درمان بوجود آید بدلیل نداشتن اعتبار دفترچه بیمه مشکلات عدیده ایی از جمله هزینه های بسیار زیاد درمان برایمان بوجود می آید.

نماینده معترضین با بیان اینکه بجز این 4 ماه حقوق معوق مطالباتی دیگر نیز وجود دارد، اظهار داشت : مطالباتی از جمله هزینه های لباس کار ، کفش ایمنی ، بن کارگری و خدمات رفاهی هم نیز وجود دارد که هنوز به ما پرداخت نشده است.

وی گفت : در بحث خدمات رفاهی می بایست 60 درصد آن نیز به همه ما تعلق می گرفت که اینگونه نشده و فقط شامل 4 الی 5 نفر از پرسنل رسمی این اداره شده است که این حق همه ما می باشد و میبایست به همه تعلق می گرفت.

یکی دیگر از این معترضان با اشاره به اینکه نفراتی که قراردادی و با پیمانکار هستند در قرادادشان 44 ساعت کار در هفته قید شده است اما بیشتر از این ساعت کاری به کار خود مشغول هستند ، اظهار داشت : بدون داشتن شیفت کاری ، استراحت و اضافه کاری 55 ساعت در هفته کار می کنیم اما در قرارداد هایمان 44 ساعت کار قید شده است.

وی ادامه داد : در طی این چند سال تا کنون حق شیفت کاری ، اضافه کاری ، بن کارگری به ما تعلق نگرفته است .

وی افزود : همچنین 4 عدد از خودروهای استیجاری این اداره نیز مدت ده ماه می باشد حقوق خود را دریافت نکردند و این باعث بروز مشکلات عدیده زندگی این رانندگان شده است.

رئیس شبکه آب و فاضلاب روستایی آبادان در این زمینه به خبرنگاری گفت: با پیمانکاران مربوطه جلساتی برگزار شد تا حقوق کارگران و همچنین بیمه آنها پرداخت شود.

داود حسینی اظهار کرد: تا پایان ماه جاری بخشی از حقوق معوقه این کارگران پرداخت می شود و بخش باقی مانده معوقات نیز در آینده ای نزدیک به آنها پرداخت می شود.

تجمع کارگران اخراجی شرکت شهرک صنایع دریایی ساحل اروند مقابل سازمان منطقه آزاد اروند واداره کار

روزدوشنبه16مرداد،جمعی ازکارگران شرکت شهرک صنایع دریایی ساحل اروندبرای بازگشت بکار واعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان مقابل ساختمان سازمان منطقه آزاد اروندواداره کار،تجمع کردند.

کارگران اخراجی شرکت صنایع دریایی ساحل اروند در باره دلایل اجتماع خود به خبرنگاری گفتند:9 ماه است که از سوی شرکت اخراج شدیم و سنوات و عیدی ما پرداخت نشده است.

این کارگران افزودند:هر کدام از این کارگران، بیش از 6 تا 10 سال سابقه کار در شرکت را دارند، که از 9 ماه پیش اخراج و حقوق و مزایایی آنها پرداخت نشده است.

کارگران اخراجی شرکت صنایع دریایی ساحل اروند اظهارکردند: پس از اخراج، کارگران هندی، بنگلادشی و یا شهرستانی جذب شدند، در حالی که اولویت استخدام و جذب نیروی کار با کارگران بومی منطقه است.

این کارگران گفتند:شرکت صنایع دریایی ساحل اروند حتی اضافه کار کارگران را نیز پرداخت نکرده و انتظار دارند با کمترین هزینه برای آنها کار کنیم.

آنها اظهار داشتند:هر کدام از ما بیش از صد میلیون ریال از این شرکت طلب کار هستیم اما شرکت حاضر به پرداخت طلب ما نیست.

این کارگران افزودند:اداره کار سازمان منطقه آزاد اروند دستور پرداخت حق و حقوق ما را صادر کرد اما به یک باره این دستور پس گرفته شد.

وکیل این کارگران اخراجی نیزگفت:از اردیبهشت ماه سال گذشته شرکت صنایع ساحلی اروند 150 کارگر را اخراج کرد که 37 نفر از آنان بومی خرمشهر هستند.

آرش هاشمی اظهار داشت:پس از شکایاتی که به اداره کار سازمان منطقه آزاد اروند شد حکمی از سوی این اداره در خصوص پرداخت حق و حقوق کارگران صادر شد.

وی تصریح کرد:البته قرار شد این رای بار دیگر مورد بررسی قرار گیرد که این نیز بر خلاف قوانین است.

این کارگران پس از حضور نیروی انتظامی در محوطه ساختمان سازمان منطقه آزاد اروند برای پیگیری مطالبات خود به اداره کار سازمان منطقه آزاد اروند مراجعه کردند.

درهمین رابطه:

تجمع کارگران اخراجی شرکت شهرک صنایع دریایی ساحل اروند دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات وبرای بازگشت بکار مقابل ساختمان سازمان منطقه آزاد اروند

امروز دوشنبه 9مرداد،حدود70 کارگر اخراجی شرکت شهرک صنایع دریایی ساحل اروند دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات وبرای بازگشت بکار مقابل ساختمان سازمان منطقه آزاد اروند تجمع کردند.

کارگران اخراجی شرکت صنایع دریایی ساحل اروند در باره علت تجمع اعتراضیشان به خبرنگاران گفتند:9 ماه است که از سوی شرکت اخراج شدیم و سنوات و عیدی ما نیز پرداخت نشده است.

این کارگران افزودند:هر کدام از این کارگران، بیش از 6 سال سابقه کار در شرکت را دارند، ولی از 9 ماه پیش همه کارگران اخراج شده اند.

آنها اظهارکردند: پس از اخراج کارگران، شرکت کارگران هندی، بنگلادشی و شهرستانی جذب این شرکت شدند، در حالی که اولویت استخدام و جذب با کارگران بومی است.

این کارگران گفتند:شرکت صنایع دریایی ساحل اروند حتی اضافه کاری کارگران را نیز پرداخت نکرده و انتظار دارند با کمترین هزینه برای آنها کار کنیم.

31 مرداد، آغاز وزارت و آغاز اعتراض

محمد حسن پوره

سی و یک مرداد در فراخوان بازنشستگان ،روز اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی بازنشستگان از سوی کنشگران صنفی بازنشسته اعلام شد.

تقارن این فراخوان اعتراضی با معرفی وزیر آموزش و پرورش ،یعنی بطحایی ،این پیام خاص را با خود همراه دارد ،که منتظر تغییرات موثر چه در موضوع معیشتی و چه در مورد آموزشی ،در دستگاه پر جمعیت و پر مخاطب و با پوشش بیش از 50درصدی از جمعیت کشور نباشیم . بطحایی در میان ناباوری ،قاطبه فرهنگیان بعنوان وزیر پیشنهادی برای کسب رایی اعتماد به مجلس معرفی شد ،

وزیر پیشنهادی دا رای ،سوابقی چون ،رئیس مرکز ملی نظارت راهبردی سازمان برنامه و بودجه،سرپرست وزارت بعد از کنار. کشیدن فانی و در اواخرنیز قائم مقام وزیر و معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی  را برعهده داشت .بطحایی در سوابق کاری خود دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بعنوان مهمترین نهاد قانونگزاری این وزارت را دارد .

اما از فساد صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان ،بطحایی و فانی در حساسترین شرایط بعد از کنار گیری از سمت وزارت و معاونت پشتیبانی ،خود را از پاسخگویی در صورت استیضاح فانی کنار کشیدند.

بطحایی که به دادن وعده هایی دروغ پرداخت مطالبات و رسانه ایی کردن مطالبات فرهنگیان چهره ایی شناخته شده است،در حالی گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و.پرورش است که حجم زیاد مطالبات انباشت شده این وزارت یکی از اصلی ترین چالش های این دستگاه است که بطحایی از تجربه خوبی در دادن وعده های خالی برخوردار است .

بطحایی از تجربه های خوبی برای وزارت از قانونگزاری تا پشتیبانی و.تدریس و مدیریت برخوردار است اما عملکرد حضور طولانی مدت او در این دستگاه عملکرد قابل قبول و.مثبتی نیست .

از 13وزیر بعد از انقلاب فقط 5وزیر دوره چهار ساله را به اتمام رساندند آیا وزیر پیشنهادی قادر خواهد بود رایی اعتماد مجلس را بدست بیاورد و اگر بدست آورد به جمع وزرایی خواهد پیوست که دوره چهار ساله را به اتمام خواهد رساند یا در تور استیضاح صید خواهد شد؟؟؟

اما تقارن کار معرفی وزیر به مجلس با بیانیه تجمعی 31مردادبازنشستگان ،از این جنبه اهمیت دارد که فرصت مناسبی است برای بیان کاستیها چه در بعد معیشت و چه در بیان نارساییهای آموزشی این دستگاه .

اعلام خواسته هاو نارساییهای در آغاز کار وزیر جدید از آن جهت اهمیت دارد که وزیر بهانه ای برای بی اطلاعی از کاستیها نخواهد داشت هر چند شخصی  چون بطحایی هیچ بهانه ای برای بی اطلاعی از این کاستیها نخواهد داشت.

سی و یک مرداد فرصت مناسبتی است برای بیان تبعیض ،فقر و فرق و کاستیهای آموزشی .

همه با هم این تبعیض را فریاد میزنیم .

درهمین رابطه:

فراخوان تجمع بازنشستگان سراسر کشور

زمان: سه شنبه 31 مرداد ماه  ساعت 10 صبح

مکان: مقابل مجلس شورای اسلامی

فراخوان تجمع  کشوری (اولین تجمع سال 96)

دوستان و همراهان عزیز ، پیشکسوتان پیشرو

همانطور که مستحضر می باشید برای استیفای حقوق از دست رفته خود راههای بسیاری را آزموده ایم و در سال جدید نیز ، تا کنون مسیر مذاکره و رایزنی را پیش گرفته ایم ، ولی بر هیچکس پوشیده نیست که پشتوانه قوی و محکم مذاکره یک تجمع وسیع و عظیم خواهد بود .

تا کنون دولت متقبل شده :

در بازه زمانی 5 ساله حقوق بازنشستگان را همترازی و از طرفی بعد از 37 سال برای اولین بار  ردیف بودجه در لایحه بودجه برای بازنشستگان در نظر گرفته شده

ولی اینها کافی نیست ،ما خواهان اجرای دقیق و صحیح قانون مدیریت خدمات کشوری هستیم و مهمترین خواسته ما این است که قانون با در نظر گرفتن منافع بازنشستگان در مجلس به تصویب برسد .

از این رو  در کنار مذاکره و رایزنی ، ما پیشکسوتان همدل و متحد در تجمعی سراسری شرکت کرده و یکبار دیگر وظایف دولت و مجلس را در برابر قشر عظیمی از ملت یادآور می شویم .

و تا گرفتن حق قانونی خود از پای نخواهیم نشست .

از آنجا که همواره شاغلین عزیز درخواست همراهی با پیشکسوتان را داشته و از طرفی آینده اقتصادیشان نیز با موفقیت پیشکسوتان ارتباط مستقیم دارد ، از دوستان شاغل نیز دعوت میکنیم تا در این حرکت عظیم ما را همراهی نمایند

وعده ما :

روز سه شنبه 31 مرداد ماه  ساعت 10 صبح

مقابل مجلس شورای اسلامی

منتظر حضور سبز شما همراهان همیشه هستیم

پیشکسوتان پیشرو کشوری

جزئیات تفویض بیمه بیکاری به کاریابی‌ها/اجرای سراسری طرح به زودی

رئیس کانون کاریابی‌های کشور با تشریح جزئیات فرایند تفویض طرح بیمه بیکاری به کاریابی‌ها گفت: پس از ارزیابی‌های اجرای آزمایشی این طرح، به زودی در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

بابک هاشمی پور در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت تفویض پرداخت بیمه‌های بیکاری به کاریابی‌ها گفت: واگذاری تصدی‌گری‌های غیرحاکمیتی به کاریابی‌ها به ویژه طرح بیمه بیکاری یکی از درخواست‌های کاریابی‌ها و در عین حال برنامه‌های وزارت کار بود که فرآیند آن در حال انجام است.

وی افزود: طبق ماده ۱۲ قانون بیمه بیکاری، سازمان تأمین اجتماعی مکلف است که هزینه‌های بیمه بیکاری را پوشش دهد اما این سازمان تاکنون در برابر پرداخت این هزینه‌ها در صورت تفویض بیمه بیکاری به کاریابی‌ها مقاومت می‌کرد اما در این زمینه با دستور وزیر و ابلاغ به سازمان تامین اجتماعی، مشکلات پرداخت این هزینه‌ها از سازمان به کاریابی‌ها برطرف شد.

رئیس کانون کاریابی‌های کشور «تشکیل پرونده»، «ثبت نام مشاوره شغلی»، «معرفی به فنی‌وحرفه‌ای»، «نهضت سواد آموزی(برای افراد کم سواد)، «حضور و غیاب هفتگی» و «معرفی به کار و به کارگماری» را ۶ فرآیند معرفی مقرری بگیران بیمه بیکاری به بازار کار عنوان کرد و گفت: پس از ثبت نام متقاضی و مشاوره شغلی، افراد با سواد برای کسب مهارت به مراکز فنی و حرفه‌ای و افراد کم سواد نیز به نهضت سواد آموزی برای ارتقای سطح سواد معرفی می‌شوند.

هاشمی پور ادامه داد: بعد از کسب مهارت، افراد بر حسب نوع مهارت و سوابق کاری از سوی کاریابی‌ها به کارفرمایان معرفی می‌شوند و اگر فرد مقرری بگیر از سوی کارفرما به کار گمارده شد گزارش جذب وی به کاریابی ارائه می‌شود که در این شرایط کاریابی‌ها از سوی تامین اجتماعی به دلیل به کارگماری مقرری بگیر بیمه بیکاری پاداش دریافت می‌کنند چراکه در این شرایط مقرری فرد بیکار قطع خواهد شد.

وی افزود: اما در این فرایند موضوع حضور و غیاب افراد جذب شده در بازار کار به صورت هفتگی در دستور کار قرار دارد تا افراد پس از اشتغال به کار به صورت همزمان مقرری بیمه بیکاری دریافت نکند و این مقرری وی بالافاصله پس از اشتغال قطع شود.رئیس کانون کاریابی‌های کشور با بیان اینکه طرح تفویض بیمه بیکاری به کاریابی‌ها از مهر سال گذشته در دو استان البرز و قزوین به صورت پایلوت (آزمایشی) اجرا شد گفت: هفته آینده قرار است عملکرد آزمایشی اجرای این طرح در دو استان مذکور مورد ارزیابی قرار گیرد تا در صورت تایید از سوی وزارت کار، در سراسر کشور اجرایی شود.

آخرین خبرها درباره بازگشت رضا شهابی به زندان

* سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

رضا شهابی به زندان رجایی شهر بازگردانده شد

رضا شهابی عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه صبح روز هیجدهم مرداد با اصرار دادستانی تهران به زندان رجایی شهر بازگردانده شد.

این کارگر زندانی عضو سندیکا که به دلیل دو مرحله عمل جراحی سنگین در ناحیه گردن و کمر با گذاردن وثیقه دویست میلیون تومانی به مرخصی آمده بود بیش از یکسال بود از سوی دادستانی تهران تهدید می شد که در صورت عدم مراجعت به زندان ملک وثیقه گذار ضبط خواهد شد و اخیرا هم دستور ضبط وثیقه صادر شده بود.

اصرار دادستانی تهران برای بازگرداندن شهابی در حالی صورت می گرفت که پزشکی قانونی با مرخصی پزشکی باقیمانده حبس ایشان موافقت کرده بود. این کارگر زحمتکش زندانی برای جلوگیری از ضبط وثیقه بعد از ظهر روز هفدهم مرداد به زندان رجایی شهر مراجعه کرد و مسولان زندان به ایشان گفتند کهنامه آزادی شما در پرونده است و فردا صبح برای تحویل وسایل خود مجددا به زندان مراجعه کنید

صبح روز هجدهم مرداد شهابی به همراه یکی از اعضای سندیکا و همسرش به زندان رجایی شهر مراجعه کرد تا وسایل خود را تحویل بگیرد و با وجود اینکه خود ایشان نامه آزادی خود به تاریخ بیست و چهارم شهریور سال 1394 را در پرونده دید اما با بهانه قرار دادن غیبت شهابی در سال 1393 ایشان را راهی بند قرنطینه کردند و تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی دیگری از وضعیت ایشان در دست نیست.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه زندانی کردن رضا شهابی و فشارهای مضاعف و غیرقانونی بر ایشان و سندیکای کارگران شرکت واحد را قویا محکوم می کند و اعلام می دارد حتی تداوم این فشارها نمی تواند خللی در عزم و اراده کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی برای حق خواهی و به دست آوردن حقوق مسلم و قانونی خود ایجاد کند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

* سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

بازگرداندن مجدد رضا شهابی به زندان را محکوم می کنیم

رضا شهابی عضو هیات مدیره سندیکا کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به دلیل اقدام دادستانی برای ضبط ملک وثیقه گذار امروز 17 مردادماه به زندان رجایی شهر باز میگردد.

شهابی 22 خردادماه 1389 هنگام رانندگی با اتوبوس و جابجای مسافران توسط نیروهای امنیتی بازگشت و پس از 19 ماه فشار در انفرادی 209 اوین به شش سال حبس و پرداخت مبلغ هفت  میلیون و پانصد هزار تومان جریمه نقدی و پنج سال محرومیت از فعالیت های سندیکایی از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب محکوم گردید.

رضا شهابی به دلیل جراحات ناشی از خشونت نیروهای امنیتی در هنگام بازداشت و همچنین بازجویی های طولانی و طاقت فرسا از ناحیه گردن و کمر اسیب های جدی دید و به دلیل اینکه مسئولان قضایی با درمان ایشان در خارج از زندان مخالفت می کردند این عضو سندیکا در سه مرحله دست به اعتصاب غذا زد و به علت وخامت جسمانی در اثر اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل گردید و در دو مرحله از ناحیه گردن و کمر تحت عمل جراحی قرار گرفت و با تایید پزشکی قانونی به مرخصی پزشکی اعزام شد مبنی بر اینکه مراحل درمان و بهبودی در خارج از زندان صورت بگیرد. با وجود اینکه مرخصی پزشکی جزء دوران محکومیت زندانی محسوب می شود. متاسفانه دادستانی مدعی است که سه ماه از مرخصی پزشکی مورد تایید قرار نگرفته است  بر همین اساس دستور ضبط وثیقه را صادر کرده است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه اقدامات دادستانی برای باز گرداندن رضا شهابی را به زندان محکوم می کند و خواهان آزادی بی قید و شرط ایشان و لغو احکام زندان برای ابراهیم مددی و داود رضوی دو عضو دیگر هیات مدیره سندیکا می باشد و همچنین خواستار آزادی دیگر کارگران و معلمان در بند هستیم.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

*سندیکای کشت و صنعت نیشکر هفت تپه :

بازگرداندن رضا شهابی به زندان را قویا محکوم می کنیم.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه اعلام نمود که رضا شهابی، عضو هیات مدیره این سندیکا، به دلیل اقدام دادستانی برای ضبط ملک وثیقه گذار، امروز، ۱۷ مرداد ماه، به زندان رجایی شهر بازگردانده می شود. رضا شهابی به شش سال حبس و پرداخت مبلغ هفت  میلیون و پانصد هزار تومان جریمه نقدی و پنج سال محرومیت از فعالیت های سندیکایی از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب محکوم گردیده بود که بخش اعظم آنرا در زندان گذراند و سپس به علت جراحات وارده در دوران حبس در مرخصی پزشکی قرار داشت. اما طبق بیانیه سندیکای واحد دادستانی مدعی است که سه ماه از مرخصی پزشکی او مورد تایید قرار نگرفته است و بر همین اساس دستور ضبط وثیقه را صادر کرده است.

بازگرداندن مجدد کارگران ومعلمان به زندان، از جمله آقای اسماعیل عبدی در روزهای اخیر، و همچنین تشدید اذیت و آزار کارگران هفت تپه و دادگاهی نمودن دهها کارگر زحمتکش طی روزهای اخیر در شرایطی که رشوه خواران و چپاولگران اموال عمومی هر روز فربه تر می شوند، مایه ننگ و از نظر ما کارگران محکوم است.

سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت تپه، خواهان لغو کامل احکام زندان و جریمه نقدی علیه رضا شهابی و دیگر فعالین کارگر

اخبار و گزارشات کارگری (17 و 18 مرداد ۱۳۹۶)

اخبار جدید ایران

آخرین اخبار سیاسی

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.