اخبار و گزارشات کارگری (۱۰ تیر ۱۳۹۶)

اخبار و گزارشات کارگری (۱۵ تیر ۱۳۹۶)

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اخبار و گزارشات کارگری (۱۰ تیر ۱۳۹۶)

اعتراض به طرح کارورزی و مهارت آموزی وظیفه ای همگانی (کارگران،معلمان،پرستاران،کارمندان،دانشجویان،فارغ التحصیلان دانشگاه ها،دانش آموزان ،جوانان متقاضی کارو….) است

اعتراض به اجرای طرح کارورزی و مهارت آموزی دفاع ازدستاوردهای کارگران، حقوق خود ونسل های آینده است

– ادامه تجمعات رزیدنت‌های رشته‌های مختلف پزشکی درحمایت از دستیاران پاتولوژیست معترض!

– اعتصاب کارگران شهردارى زیدآباد دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق

– شرکت دونماینده سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در کنگره کنفدراسیون اتحادیه های بخش خدمات عمومی ترکیه (KESK)

– عدم پرداخت6ماه حقوق کارگران سد شفارود رضوانشهر

– اطلاعیه کمپین برای آزادی اسماعیل عبدی

– کشته وزخمی شدن3کارگر درحادثه ریزش دیوار یزد

ادامه تجمعات رزیدنت‌های رشته‌های مختلف پزشکی درحمایت از دستیاران پاتولوژیست معترض!

امروزپنج شنبه15تیرماه، رزیدنت‌های رشته‌های مختلف دانشگاه ‌های علوم پزشکی از جمله دانشگاه شیراز و بهشتی درحمایت از رزیدنت‌های پاتولوژیست  معترض دست به تجمع زدند.

اعتراض کنندگان ضمن محکوم کردن احکام تعلیق و محرومیت از امتحان و قطع حقوق دستیاران معترض پاتولوژی با برافراشتن پلاکاردی اعلام داشتند: «جامعه پزشکی یکپارچه در کنار رزیدنت‌های پاتولوژی خواهد بود»

قابل یاد آوری است که در پی اعتراضات دستیاران پاتولوژی به یکی از آیین نامه های وزارت بهداشت تعداد زیادی از دستیاران این رشته در سراسر کشور به کمیته های انضباطی احضار شده اند.

درهمین رابطه در گزارشاتی که امروز رسانه ای شد،بیش از سی تشکل دانشجویی کشور در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری به سیاست‌های وزارت بهداشت اعتراض کرده‌اند.

درهمین رابطه:

تجمع دستیاران جراحی شیراز در اعتراض به احضاردستیاران پاتولوژیست معترض به کمیته انظباطی!

صبح امروز7تیرماه،دستیاران رشته جراحی عمومی شیرازدر اعتراض به احضاردستیاران پاتولوژیست معترض به کمیته انظباطی دست به تجمع در دانشکده پزشکی شیراز زدند و ضمن محکوم کردن احضار و صدور حکم علیه دستیاران پاتولوژی معترض خواستار پاسخ منطقی وزارت بهداشت به خواسته های پاتولوژیست ها شدند.

در پی اعتراضات دستیاران پاتولوژی به یکی از آیین نامه های وزارت بهداشت تعداد زیادی از دستیاران این رشته در سراسر کشور به کمیته های انضباطی احضار شده اند.

بنا به گزارشاتی که امروز رسانه ای شد،یکی از دستیاران حاضر در این تجمع گفت: دستیاران پاتولوژی   گذشته اعتراضات خود را به صورت قانونی و مشروع بیان کرده اند و برخوردهای وزارت بهداشت با این درخواست ها برای جامعه پزشکی قابل پذیرش نیست.

یکی دیگر از دستیاران جراحی گفت: دستیاران پاتولوژی مورد حمایت همه جامعه پزشکی هستند و چنانچه وزارت بهداشت در نوع برخورد با خواسته های آنان تجدید نظر نکند با اعتراضات شدیدتر تمام جامعه پزشکی مواجه خواهد شد.

گفتنی است در پی اعتراضات دستیاران پاتولوژی به یکی از آیین نامه های وزارت بهداشت تعداد زیادی از دستیاران این رشته در سراسر کشور به کمیته های انضباطی احضار شده اند.

اعتصاب کارگران شهردارى زیدآباد دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق

روزگذشته(14تیر)، کارگران شهردارى زیدآباد دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق دست از کار کشیده ومقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند.

برپایه گزارشات منتشره،این کارگران معترض که چندین ماه حقوقشان پرداخت نشده است بر درب ورودی شهرداری قفل زده اند.

شرکت دونماینده سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در کنگره کنفدراسیون اتحادیه های بخش خدمات عمومی ترکیه (KESK)

حسن سعیدی وسید رسول طالب مقدم ساعت04:4روز پنجشنبه با دعوت و هزینه کنفدارسیون ک.س.ک برای حضور در اجلاس کنفدراسیون اتحادیه های کارکنان عمومی ترکیه، تهران رابه مقصد آنکارا ترک کردند.

منبع:کانال تلگرام سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

عدم پرداخت6ماه حقوق کارگران سد شفارود رضوانشهر

حقوق کارگران سد شفارود6ماه است که پرداخت نشده است.

برپایه گزارشاتی که امروز رسانه ای شد،حقوق کارگران سد شفارود رضوانشهراز6ماه پیش تابه امروز پرداخت نشده است.

اطلاعیه کمپین برای آزادی اسماعیل عبدی

روز چهارشنبه ، ۱۴/ ۴ / ۱۳۹۶ یک لوح فشرده حاوی بیش از ۱۹۶۳۰ امضای معلمان ، کارگران و هموطنان فرهیخته همراه با نامه ای که توسط پنج نفر از کنشگران صنفی امضا شده بود و متقاضی آزادی معلم و فعال صنفی ، آقای اسماعیل عبدی از رییس قوه قضائیه بود به دلیل خودداری کارشناس باجه ۵ دفتر رییس قوه قضائیه  از تحویل گرفتن لوح و نامه با پست پیشتاز به دفتر رییس قوه قضاییه ارسال شد .

اطلاعیه

بزرگواران

روز چهارشنبه ، ۱۴/ ۴ / ۱۳۹۶ یک لوح فشرده حاوی بیش از ۱۹۶۳۰ امضای معلمان ، کارگران و هموطنان فرهیخته همراه با نامه ای که توسط پنج نفر از کنشگران صنفی امضا شده بود و متقاضی آزادی معلم و فعال صنفی ، آقای اسماعیل عبدی از رییس قوه قضائیه بود به دلیل خودداری کارشناس باجه ۵ دفتر رییس قوه قضائیه  از تحویل گرفتن لوح و نامه با پست پیشتاز به دفتر رییس قوه قضاییه ارسال شد .

*عین همان نامه به انضمام یک لوح فشرده به رییس دیوان عالی پیشتاز شد .

*در ضمن عین همان نامه همراه با یک لوح فشرده تحویل دبیرخانه ریاست مجلس شورای اسلامی گردید .

*همانطور یک نسخه تحویل دبیرخانه کمیسیون اصل نود مجلس شد .

ضمن تشکر و قدردانی از همدلی ، همراهی و یاری شما بزرگوارانی که از ابتدای شروع کمپین جانانه ، فداکارانه و دلسوزانه در گسترش این کارزار تلاش کردید امیدواریم عواطف انسانی و مهربان شما معلمان و کارگران بزرگوار بر قلوب و اندیشه های مسوولان موثر باشد و امکان آزادی کامل و برگشت به کار نه تنها آقای اسماعیل عبدی بلکه لغو احکام ناروای دیگر معلمان و کارگران را موجب شود .

با تشکر و قدردانی از تمام کنشگران صنفی معلمان و کارگران بزرگوار

*نامه های همراه لوح فشرده بدین سان بود فقط عنوان مسوولان مخاطب فرق می کرد:

بسمه تعالی

سلام علیکم

به ریاست محترم قوه قضائیه

موضوع : تقدیم لوح فشرده درخواست آزادی آقای اسماعیل عبدی

با احترام و عرض ادب

به پیوست یک عدد لوح فشرده ( CD ) محتوی درخواست و مشخصات بیش از ۱۹۶۳۰ ( نوزده هزار و ششصد و سی ) معلم و هموطنان فرهیخته که متقاضی آزادی آقای اسماعیل عبدی ، فرزند احمد ، دبیر ریاضی ، فعال صنفی و دبیر کل سابق کانون صنفی معلمان ایران ( به مرکزیت تهران ) که از ۱۹ / ۸ / ۱۳۹۵ زندانی می باشد و از ۱۰ / ۲ / ۱۳۹۶ به مدت ۳۷ روز در اعتصاب غذا بود ، تقدیم می گردد .

خواهشمندیم دستور فرمایید ، هر چه زودتر در مورد آزادی و برگشت به کار این معلم آزاده ، فرهنگ دوست و دلسوز آموزش و پرورش کشور اقدام لازم را به عمل آورند .

با احترام : امضا کنندگان زیر :

نام و نام خانوادگی و شماره تلفن پنج تن از کنشگران تحویل دهنده نامه ها و لوح ها

کشته وزخمی شدن3کارگر درحادثه ریزش دیوار یزد

حوالی ظهرروزگذشته(14تیر)، ریزش دیوار در خیابان کاشانی خیابان چمران کوچه شماره 5 (دکتر رشتی ) ، مرگ یک کارگر و مصدومیت 2 کارگر دیگری را به دنبال داشت.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتـش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد، به دنبال تماس شهروندان ساعت 14:15 چهارشنبه 14 تیرماه آتش نشانان ایستگاه شماره 1 و 5 را به محل مورد نظر اعزام کرد.

محمدرضا رحیمی معاون عملیات سازمان که از ابتدا در محل حادثه حضور داشت،گفت: در یک قطعه زمینی با کاربری مسکونی در طبقه منفی 1 در حال دیوار چینی بودند و همزمان خاکریزی پشت دیوارها را انجام می داده اند که به یکدفعه دیوار روی 3 نفری که در آن محل مشغول به کار بوده اند ریزش می کند و این حادثه رقم می خورد.

رحیمی ادامه داد: آتش نشانان به سرعت با کشیدن نوار هشدار دهنده به ایمن سازی محل حادثه پرداختند و 2نفر از کارگران که دچار آسیب دیدگی جزئی شده بودند را برای انتقال به مراکز درمانی تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل دادند.

این معاون عملیات با اشاره به اینکه کارگر سومی بدن وی زیر آوار قرار گرفته بود، اضافه کرد: آتش نشانان با استفاده از ابزار ویژه کارگر سومی را از زیر آوار خارج و تحویل عوامل اورژانس دادند که متأسفانه پس از انجام معاینات اولیه مرگ این کارگر به نام م.یوسف زهی 52 ساله از سوی عوامل اورژانس تأیید شد.

پانزدهم تیرماه1396

akhbarkargari2468@gmail.com

اخبار و گزارشات کارگری (15 تیر ۱۳۹۶)

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.