اخبار و گزارشات کارگری (۸ تیر ۱۳۹۶)

اخبار و گزارشات کارگری (۸ تیر ۱۳۹۶)

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اخبار و گزارشات کارگری (۸ تیر ۱۳۹۶)

اعتراض به طرح کارورزی و مهارت آموزی وظیفه ای همگانی (کارگران،معلمان،پرستاران،کارمندان،دانشجویان،فارغ التحصیلان دانشگاه ها،دانش آموزان ،جوانان متقاضی کارو….) است
اعتراض به اجرای طرح کارورزی و مهارت آموزی دفاع ازدستاوردهای کارگران، حقوق خود ونسل های آینده است
– اعتصاب وتجمع کارگران راهسازی رامیان به شاهرود دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق
– از برگزاری جلسه گزارش کارگروه پیگیری مطالبات کارگران معدن سنگ آهن ومردم بافق خبری نیست؟
– تجمع اعتراضی رانندگان اتوبوسرانی رشت نسبت به عدم پرداخت مطالباتشان مقابل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت
– پاتولوژیست‌های پزشکی خواستار رعایت اصل تناسب شغل هستند
– جان باختن یکی از کارگران کارخانه کاغذ سازی پارس پاپیروس مازندران براثربدق گرفتگی حین کار
اعتصاب وتجمع کارگران راهسازی رامیان به شاهرود دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق
اخباروگزارشات کارگری:صبح امروز۸تیر،کارگران شرکت مراغ در راهسازی جاده رامیان به شاهرود،دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوقشان دست از کار کشیده ومقابل شرکت تجمع کردند.
به گزارش یک منبع خبری محلی، کارگران شرکت مراغ پروژه جاده سازی رامیان به شاهرود، صبح امروز به نشانه اعتراض و برای دریافت مطالبات ۱۶ ماهه معوقاتشان مقابل این شرکت تجمع کرده و کار را تعطیل کرده اند.
بای رئیس اداره کار با حضور در بین این کارگران، طبق روال گذشته با دادن وعده های بی عمل قصد خواباندن صدای اعتراض را دارد ولی کارگران مصمم بر گرفتن حق خود هستند.
درهمین رابطه:
*چهارمین تجمع اعتراضی کارگران جاده رامیان به شاهرود (شرکت مراغ)!
اخباروگزارشات کارگری:امروز۱۷اسفند برای چهارمین بار در یک ماه، کارگران جاده رامیان به شاهرود (شرکت مراغ) دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوقشان مقابل کارگاه این شرکت تجمع کردند و هیچ یک از مدیر و پیمانکار این شرکت برای پاسخگویی حضور نیافت.
به گزارش منابع خبری محلی،روز گذشته۱۶اسفند هم این کارگران برای دریافت مطالبات یکساله شان در همین محل تجمع کردند و باید دید چرا مسئولان این شرکت پاسخگو نیستند؟!
در این تجمع روسای ادارات کار، تعاون و رفاه اجتماعی رامیان و آزادشهر و رئیس کارگاه این شرکت حضور داشتند.
*اعتصاب وتجمع کارگران جاده رامیان به شاهرود (شرکت مراغ)برای دومین روزمتوالی!
اخباروگزارشات کارگری:صبح امروز۲اسفندبرای دومین روزمتوالی، کارگران جاده رامیان به شاهرود (شرکت مراغ)به اعتصابشان ادامه دادند و با تجمع مقابل ساختمان شرکت خواهان پرداخت مطالبات ۱۰ ماهه خود شدند.
http://etehadbinalmelali.com/ak/wp-content/uploads/۲۰۱۷/۰۳/۱۷-۱۲-۹۵-۴.jpg
به گزارش منابع خبری محلی،کارگران این شرکت می گویند: پیمانکار این شرکت هر بار با وعده هایی که عملی نمی شود کارگران را نزدیک به یک سال بدون هیچ حقوق و مزایایی مشغول کرده است.
آنها می گویند: این بار هم وعده پرداخت حقوق تا پایان این ماه را می دهد.
این کارگران در ادامه می گویند: از فروردین ماه سال گذشته بابت معوقات حقوق و سنوات خود از این شرکت طلبکارهستیم.
*تجمع کارگران جاده رامیان به شاهرود (شرکت مراغ)دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوقشان!
اخباروگزارشات کارگری:روزگذشته۱اسفند، کارگران جاده رامیان به شاهرود دراعتراض به عدم پرداخت۱۰ماه حقوقشان مقابل شرکت مراغ تجمع کردند.
به گزارش منابع خبری محلی، کارگران تجمع کننده گفتند: از فروردین ماه سال گذشته بابت معوقات حقوق و سنوات خود از این شرکت طلبکارند.
این کارگران تصریح کردند: مشکلات در پرداخت دستمزد، آنها را در شرایط بد مالی قرار داده است و با توجه به نزدیک شدن به سال جدید و شب عید نیازمند دریافت معوقاتشان هستند.
بر اساس این گزارش، این شرکت موظف است تا حقوق کارگرانش را پرداخت کند و در این مدت با وعده و وعید، کارگران را نگه داشته است و دیگر بعد از گذشت ۱۰ ماه و عملی نشدن وعده ها، صبر کارگران هم لبریز شد و امروز با تجمع اعتراض خود را ابراز داشتند.
*اعتراض کارگران جاده رامیان به شاهرود (شرکت مراغ) نسبت به عدم پرداخت یکسال حقوق رسانه ای شد!
صدای اعتراض کارگران جاده رامیان به شاهرود (شرکت مراغ) هم بلند شده که از عدم پرداخت حقوق و مزایای یک ساله شان ابراز نارضایتی و شکایت داشتند و خواستار دریافت مطالباتشان بودند.
به گزارش منابع خبری محلی، فرماندار شهرستان رامیان و مدیرکل صنعت ومعدن گلستان در حال پیگیری هستند تا پایان بهمن، دوماه از حقوق معوقه کارگران شاهرود گرانیت پرداخت شود.
همچنین فرماندار گفت: تا پایان بهمن ماه قرار است اسناد خزانه ای برای پیمانکار پرداخت شود تا معوقات کارگران پرداخت شود.
از برگزاری جلسه گزارش کارگروه پیگیری مطالبات کارگران معدن سنگ آهن ومردم بافق خبری نیست؟
بالغ بر ۱۰۰ روز از آخرین جلسه گزارش کارگروه پیگیری مطالبات کارگران معدن سنگ آهن ومردم بافق می گذرد و خبری از برگزاری جلسه گزارش بعدی به گوش نمی رسد.
کارگروهی که قرار بود هر دو ماه یک بار گزارش اقدامات انجام شده درباره تحقق مواد صورتجلسه۹*/۶/۱۳۹۳ازجمله پاسخ به خواسته های کارگران اعتصابی معدن سنگ آهن بافق مبنی بر اجرایی کردن تصمیمات۱۶بندی به امضا رسیده از طرف علی ربعی وزیرکار،لغو واگذاری ۵/۲۸درصدی شرکا،احداث کارخانه های جوار معدنی و تعلق ۱۵ درصد از سهام شرک سنگ آهن مرکزی به بافق برای جبران عقب ماندگی ها را شفاف ارائه دهد کم کم دارد به حاشیه می رود و بعید نیست صورتجلسه مشهور ۹۳/۶/۹ نیز مانند دیگر صورتجلسه های امضاء شده در تاراج معادن بافق به تاریخ بپیوندد.
امروز یک منبع خبری محلی درهمین رابطه نوشت،در اینکه چرا کارگروه گزارش دهی در چند ماه اخیر حاضر به برگزاری جلسه عمومی با مردم نشده چند موضوع قابل تصور است:
۱-آنها که باید برای گزارش دهی اقدام و عملی داشته باشند دستشان خالی است و حرفی برای گفتن در جلسه ندارند.
۲-نفع برخی از مسؤلین خصوصا صندوق بازنشستگی فولاد در تعطیلی جلسات گزارش دهی است چرا که با تعطیل شدن آن قول و وعده ها از اذهان خواهد رفت و دیگر مجبور نیستند علی رغم میل باطنی خود برای بافق سرمایه گذاری جوار معدنی داشته باشند.
۳-جلسات کارگروه برگزار نمی شود چون مسؤلین اصلی اعم از استانی و شهرستانی حاضر به شرکت در جلسات نیستند که نمونه آن عدم حضور حتی یک بار مسؤلین استانی و فرار مدیر عامل شرکت سنگ آهن از پاسخگویی در چند جلسه اخیر را شاهد بوده ایم.
۴-احتمالا اعضای جدید شورای اسلامی شهر اعتقادی به کارگروه و گزارش به مردم در زمینه های مطرح شده را ندارد.

۵-قوت و ضعف کارگروه به پیگیری نماینده مجلس بافق بوده و هست و اگر برای گزارش اقدامی نمی شود به این خاطر است که وی آنچنان که باید پیگیر ماجرا نیست.
*

تجمع اعتراضی رانندگان اتوبوسرانی رشت نسبت به عدم پرداخت مطالباتشان مقابل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت
روزگذشته(۷تیر)، رانندگان اتوبوسرانی رشت دراعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان مقابل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت تجمع کردند.
بنا به گزارشاتی که امروز رسانه ای شد،مطالبات رانندگان اتوبوسرانی رشت از اسفندماه سال گذشته پرداخت نشده است.
سرپرست شهرداری رشت،با حضور در جمع رانندگان ناوگان اتوبوسرانی ضمن شنیدن خواسته‌ها و مشکلات آنها دستور پرداخت معوقات رانندگان را صادر کرد.
جمشیدپور امروزدرهمین رابطه گفت: حقوق معوقه رانندگان سازمان حمل و نقل بار و مسافر به مبلغ ۵۰۰میلیون تومان پرداخت شد و سایر حقوق معوقه رانندگان ناوگان اتوبوسرانی نیز تا دو هفته دیگر پرداخت می‌شود.
پاتولوژیست‌های پزشکی خواستار رعایت اصل تناسب شغل هستند
پاتولوژیست‌های پزشکی کشور خواهان رعایت اصل تناسب شغلی در حرفه خود هستند.
یکی از این پاتولوژیست‌ها به ایلناگفت: مگر می‌شود دو متخصصِ از دو رشته متفاوت برای یک کار واحد متخصص شناخته شوند، اگر چنین چیزی ممکن است، چه نیازی به وجود هر دو رشته است.
وی با اشاره به اصل تناسب شغلی اظهار داشت: باید سازگاری بین فرد و سازمان در کاری که انجام می‌دهد، برقرار باشد یعنی دانش، مهارت و توانایی‌های فرد‌‌ همان دانش، مهارت‌ها و توانایی‌هایی است که شغل فرد در سازمان به آن نیاز دارد.
به گفته وی، این اقدام وزارت بهداشت یعنی سپردن سلامت مردم به افرادی که دانش پزشکی بالینی ندارند.
وی افزود: با تجمع اعتراضی دستیاران تخصصی پاتولوژی به یکی از آیین‌نامه‌های وزارت بهداشت؛ ما خواهان رفع این مشکل و پاسخ منطقی وزارت بهداشت به خواسته‌های پاتولوژیست‌ها هستیم.
به گفته وی، هیئت بورد پاتولوژى، مدیران گروه‌هاى پاتولوژى سراسر کشور و هیئت مدیره انجمن پاتولوژی و دستیاران رشته جراحی عمومی شیراز اعتراضاتی را تاکنون به این اقدام وزارت بهداشت داشته‌اند.
لازم به یادآوری است، مهم‌ترین اشکال از دید این پزشکان متخصص به تغییرات آیین‌نامه تأسیس آزمایشگاه و افزودن بندهایی به آن، ندید گرفتن دانش ایشان در پزشکی است. دانشی که در تشخیص به کار می‌آید و براساس آن، متخصص آزمایشگاه می‌تواند به پزشک مشاوره دهد.
درهمین رابطه:
تجمع دستیاران جراحی شیراز در اعتراض به احضاردستیاران پاتولوژیست معترض به کمیته انظباطی!
صبح امروز۷تیرماه،دستیاران رشته جراحی عمومی شیرازدر اعتراض به احضاردستیاران پاتولوژیست معترض به کمیته انظباطی دست به تجمع در دانشکده پزشکی شیراز زدند و ضمن محکوم کردن احضار و صدور حکم علیه دستیاران پاتولوژی معترض خواستار پاسخ منطقی وزارت بهداشت به خواسته های پاتولوژیست ها شدند.

 

در پی اعتراضات دستیاران پاتولوژی به یکی از آیین نامه های وزارت بهداشت تعداد زیادی از دستیاران این رشته در سراسر کشور به کمیته های انضباطی احضار شده اند.
بنا به گزارشاتی که امروز رسانه ای شد،یکی از دستیاران حاضر در این تجمع گفت: دستیاران پاتولوژی طییکماه گذشته اعتراضات خود را به صورت قانونی و مشروع بیان کرده اند و برخوردهای وزارت بهداشت با این درخواست ها برای جامعه پزشکی قابل پذیرش نیست.
یکی دیگر از دستیاران جراحی گفت: دستیاران پاتولوژی مورد حمایت همه جامعه پزشکی هستند و چنانچه وزارت بهداشت در نوع برخورد با خواسته های آنان تجدید نظر نکند با اعتراضات شدیدتر تمام جامعه پزشکی مواجه خواهد شد.
گفتنی است در پی اعتراضات دستیاران پاتولوژی به یکی از آیین نامه های وزارت بهداشت تعداد زیادی از دستیاران این رشته در سراسر کشور به کمیته های انضباطی احضار شده اند.
جان باختن یکی از کارگران کارخانه کاغذ سازی پارس پاپیروس مازندران براثربدق گرفتگی حین کار
صبح امروز۸تیر، یکی از کارگران کارخانه کاغذ سازی پارس پاپیروس مازندران واقع در شهرک صنعتی چمستان نور جانش را بدلیل برق گرفتگی در حین کار ازدست داد.
برپایه گزارشات منتشره درعصرامروز،یکی از کارگران کارخانه کاغذ سازی پارس پاپیروس در شهرک صنعتی چمستان نور هنگام شستشوی دینام پمپ خمیرکاغذ بود که بخاطر خیس شدن و اتصال سیم برق دچار برق گرفتگی شد.
کارگرجان باخته نعمت اکبری نام داشت و اهل روستای جلیکان چمستان بود.
هشتم تیر ماه ۱۳۹۶
akhbarkargari۲۴۶۸@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.