اخبار و گزارشات کارگری (۷ تیر ۱۳۹۶)

اخبار و گزارشات کارگری (۷ تیر ۱۳۹۶)

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اخبار و گزارشات کارگری (۷ تیر ۱۳۹۶)

اعتراض به طرح کارورزی و مهارت آموزی وظیفه ای همگانی (کارگران،معلمان،پرستاران،کارمندان،دانشجویان،فارغ التحصیلان دانشگاه ها،دانش آموزان ،جوانان متقاضی کارو….) است
اعتراض به اجرای طرح کارورزی و مهارت آموزی دفاع ازدستاوردهای کارگران، حقوق خود ونسل های آینده است
– تجمع دستیاران جراحی شیراز در اعتراض به احضاردستیاران پاتولوژیست معترض به کمیته انظباطی!
– تجمع اعتراضی کارگران معدن شماره۲ گل گهرنسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی در جاده
– تجمع کارگران وکارکنان شرکتی مخابراتِ مشهد مقابل اداره کار درهفتمین روز اعتصاب!
– تجمع مجدد بازنشسته های نیشکرهفت تپه،این سریال کی به قسمت آخرمیرسد؟
– تجمع اعتراضی همزمان کارگران اخراجی دوکارخانه صبافولاد زاگرس وبرفاب مقابل استانداری چهارمحال و بختیاری!
– عدم پرداخت مطالبات نگهبانان میادین میوه و تره‌بار تهران!
– جان باختن کارگری ۶۰ساله در محلات بر اثر برق گرفتگی
– مرگ یک کارگرمقنی درتبریز!
تجمع دستیاران جراحی شیراز در اعتراض به احضاردستیاران پاتولوژیست معترض به کمیته انظباطی!
صبح امروز۷تیرماه،دستیاران رشته جراحی عمومی شیراز در اعتراض به احضاردستیاران پاتولوژیست معترض به کمیته انظباطی دست به تجمع در دانشکده پزشکی شیراز زدند و ضمن محکوم کردن احضار و صدور حکم علیه دستیاران پاتولوژی معترض خواستار پاسخ منطقی وزارت بهداشت به خواسته های پاتولوژیست ها شدند.
در پی اعتراضات دستیاران پاتولوژی به یکی از آیین نامه های وزارت بهداشت تعداد زیادی از دستیاران این رشته در سراسر کشور به کمیته های انضباطی احضار شده اند.
بنا به گزارشاتی که امروز رسانه ای شد، یکی از دستیاران حاضر در این تجمع گفت: دستیاران پاتولوژی طی یکماه گذشته اعتراضات خود را به صورت قانونی و مشروع بیان کرده اند و برخوردهای وزارت بهداشت با این درخواست ها برای جامعه پزشکی قابل پذیرش نیست.
یکی دیگر از دستیاران جراحی گفت: دستیاران پاتولوژی مورد حمایت همه جامعه پزشکی هستند و چنانچه وزارت بهداشت در نوع برخورد با خواسته های آنان تجدید نظر نکند با اعتراضات شدیدتر تمام جامعه پزشکی مواجه خواهد شد.
گفتنی است در پی اعتراضات دستیاران پاتولوژی به یکی از آیین نامه های وزارت بهداشت تعداد زیادی از دستیاران این رشته در سراسر کشور به کمیته های انضباطی احضار شده اند.
تجمع اعتراضی کارگران معدن شماره۲ گل گهرنسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی در جاده
صبح امروز۷تیر، جمعی از کارگران معدن شماره ۲ گل گهر دراعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی به عدم پرداخت۴ماه حقوق وبیکاری دست به تجمع در جاده سیرجان – گل گهر زدند.
به گزارش یک منبع خبری محلی، امروزجمعی از کارگران معدن شماره ۲ گل گهر دراعتراض به عدم پرداخت۴ماه حقوق وبیکاری دست به تجمع در جاده سیرجان – گل گهر زدند.
تجمع کارگران وکارکنان شرکتی مخابراتِ مشهد مقابل اداره کار درهفتمین روز اعتصاب!
امروز هفتم تیرماه،کارگران وکارکنان شرکتی مخابرات در هفتمین روز اعتصاب خود مقابل اداره کار مشهد تجمع کردند.
درهمین رابطه ایلنا امروز نوشت،از قرار معلوم تجمع‌کنندگان از ساعات آغازین صبح امروز مقابل اداره کار رفته‌اند و خواستار این هستند که اداره کار به روابط میان کارگر و کارفرما در مخابرات نظارت داشته باشد و مخابرات را وادار به اجرای قانون کند.
درهمین رابطه:
*اعتصاب کارگران وکارکنان شرکتی مخابراتِ مشهد ادامه دارد!
اعتصاب کارگران وکارکنان شرکتی مخابراتِ مشهد که سه شنبه هفته گذشته آغاز شده، همچنان ادامه دارد.
تجمع‌کنندگان: امروز (شنبه/ سوم تیر) نیز حاضر نیستیم سرِ کار حاضر شویم.
حاضران در تجمع به ایلنا می‌گویند: ما جمعی از پرسنل شرکتی مخابرات ایران هستیم، به دلیل اینکه بعد از گذشت حدود هشت سال از خصوصی سازی مخابرات و با وجود اینکه اجرای صریح قانون اساسی را بارها از مخابرات خواستار شدیم، هنوز شاهد قانون گریزی مخابرات بوده و هستیم و این تا جایی رسیده که حتی ما را جزء نیروی مخابرات ندانسته و میگویند نیروی پیمانکار هستیم!
یکی از معترضان می‌گوید: میخواهیم قبل از آن که فاجعه‌ای رخ بدهد و تعامل سخت شود، مسئولان حرفهای ما را بشنوند و خواسته‌هایمان را نادیده نگیرند.
لینک اخبار مرتبط:
*ادامه اعتصاب کارگران وکارکنان شرکتی مخابراتِ مشهد برای سومین روزمتوالی!
http://etehadbinalmelali.com/ak/۰۲-۰۴-۹۶/
تجمع مجدد بازنشسته های نیشکرهفت تپه،این سریال کی به قسمت آخرمیرسد؟
صبح امروز(۷تیر)،بازنشسته های اسفندماه این شرکت بدلیل بدعهدی مکررکارفرما، درخصوص وعدهای داده شده،در مقابل درب اموراداری شرکت تجمع اعتراضی برگزارکردند.
مدیراموراداری دراین تجمع اعلام کرد که باهماهنگی های به عمل آمده چند جانبه، بین سازمان تامین اجتماعی وشرکت واستانداری، مقررشده که ازطریق شورای تامین استان این توافق اجرایی شده ومشکل ۴درصدسهم کارفرمای ۳۴۱نفرکارگران بلاتکلیف شرکت ومشکل دفترچه های درمانی کارگران که ۴ماه است بخاطر پرداخت نکردن مبلغ بیمه ماهیانه کارفرما ،فاقد اعتبارهستند باموافقت تامین اجتماعی حل شود.
شرکت نیشکرهفت تپه بیش از۲۳۰میلیارد تومان برابربا یک چهارم ارزش وسرمایه شرکت ،به تامین اجتماعی بدهکاراست و از زمان خصوصی سازی دراین ۱۵ماه اخیر،حدود۵۰میلیارد تومان به مبلغ مذکور اضافه شده است.لذا نیشکرهفت تپه بزرگترین بدهکارسازمان تامین اجتماعی درسطح کشوراست. حال سئوال اساسی اینجاست که چرا شرکت رابا مبلغ پرداختی فقط شش میلیارد تومان یعنی دوسوم حقوق پرداختی یک ماه پرسنل شرکت، ازطریق مناقصه سوری یک جانبه، به مالکین جدید واگذارکردند که جای سوال وتحقیق وتفحص دارد ولی این شرکت رابه سازمان تامین اجتماعی که یک شخصیت حقوقی قدرتمنداست بجای طلبهای خود واگذارنکردند تا کارگران هم دچار معضلات عدیده موجود نشوند.
متاسفانه شرکت نیشکر هفت تپه ،خودمانی سازی شده نه خصوصی سازی .بخاطرهمین موضوع است که فریاد پرسنل این شرکت دراین مدت بجایی نمیرسد.کارگران این شرکت ۲حقوق و۲پاداش سالهای گذشته وعلاوه براینها ،شرکت حقوق کارگران روزمزد(قراردادهای سفید امضا)دربهمن واسفندسال ۹۴رابه همراه حق بیمه شان ،بدلیل اختلاف با پیمانکارطرف قرارداد خود ، پرداخت نکرده است وهنوز۱۰میلیارد بیمه سهم کارفرماها ،که مصوبه مجلس درسال۹۲ است را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نکرده تا حدود۱۸۰تن کارگران فصلی نی بر، بلاتکلیف بمانند . درپایان، دولت باید پاسخ دهد که چرااین شرکت رابا وجود کوهی از مشکلات حل نشده و معوق ،به کسانی واگذارکرده که حتا ازپرداخت جیره ماه رمضان حدود۲۵۰۰نفر از پرسنل خود ، شامل ۲عدد مرغ ویک پاکت خرما ویک کیسه برنج برنمی آید.چرا با اینگونه واگذاریها ،شرایط منطقه رادرنظرنگرفته وهرروزکارگران برای ابتدایی ترین حقوق خود ،باید دست به اعتصاب بزنند وبصورت فله ای توسط کارفرما اخراج شوند. ازمسئولین مربوطه که درخواب غفلت هستند میخواهیم که هرچه زودتربه این اقدامات غیرکارشناسانه ،رانتی و ظالمانه ،پایان دهند وواگذاری شرکت را لغووبه دولت بازگردانند
جمعی از کارگران وپرسنل شرکت نیشکر هفت تپه
۷/۴/۱۳۹۶
تجمع اعتراضی همزمان کارگران اخراجی دوکارخانه صبافولاد زاگرس وبرفاب مقابل استانداری چهارمحال و بختیاری!
اخباروگزارشات کارگری:ظهرامروز۷تیر، کارگران اخراجی دوکارخانه صبافولاد زاگرس وبرفاب دراعتراض به بیکاری وبرای بازگشت بکار،همزمان مقابل استانداری چهارمحال و بختیاری تجمع کردند.
به گزارش منابع خبری محلی، درحالی که تجمع کارگران کارخانه صبافولاد زاگرس در اعتراض به اخراج از کارخانه وارد روز سوم شده اما هنوز هیچ مسئولی به وعده هایش در این باره عمل نکرده و این در حالی است که امروز کارگران اخراج شده برفاب نیز به جمع کارگران معترض اضافه شدند.
کارگران کارخانه صبافولاد زاگرس گفتند:مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری به آن‌ها قول حل مشکل را داده است.
این کارگران وقتی با درهای بسته کارخانه مواجه شدند چاره‌ایی جز تجمع مقابل استانداری نداشتند اما متاسفانه هنوز هیچ مسئولی برای حل مشکل آن‌ها اقدامی نکرده کارگران سرگردان بودند.
لازم به ذکر است هنوز مشکل کارگران صبا فولاد زاگرس حل نشده که موضوع اخراج کارگران با سابقه بیش از ۲۰ سال برفاب مطرح شده است و متاسفانه نه تنها کارگران صبافولاد زاگرس سرکارشان باز نگشتند بلکه کارگران معترض برفاب نیز امروز مقابل استانداری ایستاده منتظر جواب مسئولان بودند اما از مسئولی که بخواهد پاسخ آن‌ها را بدهد خبری نبود.
امروز کارگران با شعار “استاندار بیا بیرون” درخواست دیدار استاندار چهارمحال و بختیاری را داشتند که علی‌رغم اصرار چند ساعته کارگران این دیدار محقق نشد و این تجمع با پادرمیانی مدیرکل سیاسی و انتخابات استاندار و وعده مجدد برای رفع این مشکل خاتمه پیدا کرد.
درهمین رابطه:
*ادامه تجمعات اعتراضی کارگران اخراجی کارخانه صبافولاد زاگرس،امروز مقابل استانداری چهارمحال و بختیاری
اخباروگزارشات کارگری:امروزیکشنبه۴تیرماه، کارگران اخراجی کارخانه صبافولاد زاگرس درادامه اعتراضات روزهای گذشته نسبت به اخراج از کار، مقابل استانداری چهارمحال و بختیاری تجمع کردند.
این کارگران روزگذشته مقابل اداره صنعت،معدن و تجارت استان وپیش تر مقابل اداره کار شهرستان بروجن اجتماعاتی برای بازگشت بکار برپا کرده بودند.
*تجمع کارگران اخراجی کارخانه صبا فولاد زاگرس مقابل اداره صنعت، معدن و تجارت استان چهار محال و بختیاری برای بازگشت بکار!
صبح شنبه سوم تیرماه، کارگران اخراجی کارخانه صبا فولاد زاگرس با تجمع مقابل اداره صنعت،معدن و تجارت استان چهار محال و بختیاری خواستار بازگشت بکارشدند.
به گزارش منابع خبری محلی،کارخانه صبا فولاد زاگرس واقع در شهرک صنعتی سفید دشت بروجن از توابع استان چهار محال و بختیاری در یک اقدام از قبل طراحی شده چندروزپیش تعداد ۱۲۰ نفر از کارگران این کارخانه را به بهانه تعدیل اخراج کرد.
در همین ارتباط تعداد ۱۲۰ نفر از کارگران اخراجی این کارخانه با حضور در مقابل اداره صنعت ،معدن و تجارت استان دست به تجمع زده و خواستار رسیدگی فوری رئیس این سازمان به مشخص شدن وضعیت این تعداد کارگر اخراجی شدند.
یکی از کارگران بنام(م-غ) گفت: متاسفانه این دولت فقط ادعای تدبیر و امید دارد در صورتی که مدیر و مسئولان کارخانه صبا فولاد زاگرس دقیقا” اسامی ۱۲۰ کارگر اخراجی را از مدتها پیش تهیه و تظیم و به اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی جهت پرداخت بیمه بیکاری اعلام کردند که این ظلم و جفا به کارگران این شرکت است.
کارگری دیگر بنام(ج-امیرخانی) گفت: مدیر این کارخانه تمامی اعتبارات و وام های کلان مناطق محروم این استان را دریافت کرده و بنا دارد با تاسیس کارخانه ای دیگر تحت عنوان کارخانه مونتاژ هیوندا در شهر ساوه استان مرکزی سرمایه گذاری کرده تا مسئولان و مدیران استان را تشویق به خرید سهام این کار خانه کند.
در ادامه(م-ح) گفت: تمامی کارگران این شرکت حداقل حقوق را دریافت می کردند و مدیر و مسئولان این شرکت حاضر نبودند طبقه بندی مشاغل و سختی کار را اعمال نمایند.
*تجمع اعتراضی کارگران کارخانه صبا فولاد زاگرس نسبت به نداشتن امنیت شغلی مقابل اداره کار بروجن
جمعی از کارگران صبا فولاد زاگرس واقع در شهرک صنعتی سفید دشت در اعتراض به اعلام تعطیلی دو هفتگی این کارخانه در مقابل اداره کار شهرستان بروجن تجمع کردند.
به گزارش منابع خبری محلی،کارگران می گویند کارخانه صبا فولاد زاگرس این روزها به علت عدم تامین مواد اولیه با کاهش تولید مواجه شده و به کارگران اعلام کرده دو هفته به مرخصی بروند.
کارخانه صبا فولاد زاگرس در شهرکرد، کیلومتر ۳۵ جاده بروجن ودر شهرک صنعتی سفید دشت واقع شده است.
عدم پرداخت مطالبات نگهبانان میادین میوه و تره‌بار تهران!
بخشی از مطالبات نگهبانان میادین میوه و تره‌بار تهران کماکان پرداخت نشده است.
از قرار معلوم این مطالبات مربوط به عیدی و سنوات سالهای گذشته است که تا کنون به این کارکنانِ شاغل در زیرمجموعه‌های شهرداری تهران پرداخت نشده‌است.
این کارگران که پیش از این در استخدام شرکت‌های پیمانکاری بخش خصوصی بودند، از ابتدای خرداد امسال به استخدام شرکت هادیان شهر از زیر مجموعه‌های شهرداری تهران درآمدند؛ این کارکنان به ایلنا گفتند: امیدوار بودیم و هستیم که این تبدیل وضعیت باعث شود مشکلاتی مثل تعویق دستمزدها و مطالبات برطرف شود.
در عین حال این کارگران می‌گویند: انتظار داریم نه تنها از این به بعد، کارها روی روال بیفتد؛ بلکه میخواهیم مطالبات پیشین نیز در اسرع وقت پرداخت شود.
جان باختن کارگری ۶۰ساله در محلات بر اثر برق گرفتگی
مسئول خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرداری محلات گفت:روزگذشته(۶تیر)، کارگری که در حال کار کردن با سنگ فرز بود بر اثر برق گرفتگی جان باخت.
محمود فلفلی درگفتگوبا خبرنگاران افزود: این حادثه در ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه عصر روز سه شنبه در پشت بام یک واحدمسکونی در کوی شکر الهی محلات روی داد.
وی بیان کرد: این کارگر در حال کار کردن با سنگ فرز بود که بر اثر اتصال رابط سیم برق دچار برق گرفتگی شد.
مسئول خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرداری محلات اظهارکرد: این کارگر که حدود ۶۰ سال سن داشت دچاربرق گرفتگی سه فاز شد و در دم جان باخت.
فلفلی توضیح داد: فرد حادثه دیده در زمانی که نیروهای عملیاتی به محل حادثه رسیدندجان سپرده بود.
مرگ یک کارگرمقنی درتبریز!
امروز۷تیر،معاون عملیاتی سازمان آتش‌نشانی خدمات ایمنی شهرداری تبریزازمرگ یک کارگرمقنی خبرداد.
جلیل ستاری در گفت‌وگو با با خبرنگاران، درباره جزئیات حادثه ریزش یک چاه در خیابان جوان تبریز اظهار کرد: ساعت ۱۲:۳۷ امروز حادثه ریزش یک چاه در انتهای خیابان جوان پشت ورزشگاه یادگار امام اعلام شد که به دنبال آن آتش نشانان در ساعت ۱۲:۴۸ دقیقه به محل حادثه اعزام شدند.
وی با اشاره به‌علت این حادثه افزود: این حادثه ضمن لایروبی از قنات رخ داده است و به‌دنبال آن، دو مرد ۳۱ و ۸۲ ساله در قنات گیر کرده که یکی از آن‌ها در آب غرق شده است.
وحید شادی‌نیا مسئول روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی نیزبا اعلام این خبر افزود: آتش‌نشانان حاضر در محل حادثه پس از رهاسازی مصدومین و فوتی، دو مصدوم این حادثه را توسط دو دستگاه آمبولانس به بیمارستان امام رضاانتقال دادند.
وی ادامه داد: عوامل آتش‌نشانی افراد سقوط کرده به داخل چاه را خارج کردند که مشخص شد یک مرد ۳۵ ساله در دم جان باخته است.
هفتم تیرماه۱۳۹۶
akhbarkargari۲۴۶۸@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.