اخبار و گزارشات کارگری (۲۸ شهریور ۱۳۹۶)

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

– کارگران کارخانه آذرآب با بستن جاده تهران-اراک عزم راسخشان را درراه دستیابی به مطالباتشان بنمایش گذاشتند
– کارگران معترض کارخانه هپکوباتجمع درمسیر راه آهن خشمشان را نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی بنمایش گذاشتند
– گزارشاتی درباره اعتصاب کارگران فاز۲۲و۲۴پارس جنوبی عسلویه دراعتراض به عدم پرداخت حقوق وحق بیمه
*تجمع کارگران فاز۲۲و۲۴پارس جنوبی دراعتراض به عدم پرداخت حقوق وحق بیمه
*گزارش خبرنگار پیام سندیکا از اعتصاب کارگران در فاز ٢٢ و ٢۴ پارس جنوبی
– گزارش خبرنگار پیام سندیکا از پروژه های نفت و گاز
– شهرداری املش و بازی با سرنوشت کارگران
– در گرامی داشت شاهرخ زمانی به مناسبت دومین سالگرد قتل او
– مرگ دلخراش ۳کارگر شرکت خوراک دام الوند هیدج
– کشته،زخمی ومفقودالاثرشدن ۸کارگر درحادثه ریزش تونل گردنه چری
– کشته وزخمی شدن ۴کارگر کارخانه ارکان شیمی شهرک رازی شهرضا درحادثه انفجار مخزن اسید
– کشته وزخمی شدن ۴کارگر کارخانه ارکان شیمی شهرک رازی شهرضا درحادثه انفجار مخزن اسید
کارگران کارخانه آذرآب با بستن جاده تهران-اراک عزم راسخشان را درراه دستیابی به مطالباتشان بنمایش گذاشتند
امروزسه شنبه۲۸شهریورماه،کارگران کارخانه آذرآب درادامه اعتراضاتشان نسبت به عدم پرداخت ماه ها مطالباتشان با تجمع در جاده تهران-اراک عزم راسخشان را درراه دستیابی به مطالباتشان را بنمایش گذاشتند که با دخالت یگان ویژه باراهپیمایی دربلوار منتهی به میدان خمینی دراین میدان مرکزی شهراراک تجمع کردند.
به گزارش یک منبع خبری محلی، یکی از کارگران کارخانه آذرآب با اشاره به اینکه امسال حقوق خودشان را دریافت نکرده اند خواستار پرداخت معوقاتشان شدند.
وی ادامه داد: شرکت از لحاظ کار و نقدینگی هیچ مشکلی ندارد و سوء مدیریت شرکت باعث بروز این مشکلات شده است.

درهمین رابطه:
تجمع کارگران خشمگین کارخانه آذرآب همزمان با مجمع عمومی شرکت برای تعیین هیئت مدیره
امروزدوشنبه بیست وهفتم شهریورماه، کارگران خشمگین کارخانه آذرآب در اعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوقشان همزمان با مجمع عمومی شرکت صنایع آذرآب برای تعیین هیئت مدیره دست به تجمع زدند.
تجمع این کارگران،مجمع عمومی شرکت صنایع آذرآب را با حواشی همراه کرد و حتی سهامدار عمده که کارگزار بانک کشاورزی بود، مورد فحاشی و زد و خورد قرار گرفت.
براساس گزارشی که عصرامروز رسانه ای شد،شرکت آذرآب درصدد بود تا از طریق برگزاری مجمع به صورت مخفیانه تا ۲ سال مدیر عامل و هیات مدیره را به صورت ثابت نگه دارند. کارگران این شرکت در اعتراض به عدم پرداخت حقوق خود به مدت ۹ ماه، دست به اعتراض زدند.
کارگران معترض کارخانه هپکوباتجمع درمسیر راه آهن خشمشان را نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی بنمایش گذاشتند
امروزسه شنبه بیست وهشتم شهریورماه، کارگران معترض کارخانه هپکوبا تجمع زیرپل بختیاری در مسیر راه آهن خشمشان را نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی بنمایش گذاشتند.
کارگران کارخانه هپکو دراعتراض به عدم پرداخت ۶ماه حقوق ونداشتن امنیت شغلی امروز سه شنبه ۲۸ شهریور ماه خط راه آهن اراک را مسدود کردند.
گزارشاتی درباره اعتصاب کارگران فاز۲۲و۲۴پارس جنوبی عسلویه دراعتراض به عدم پرداخت حقوق وحق بیمه
*تجمع کارگران فاز۲۲و۲۴پارس جنوبی دراعتراض به عدم پرداخت حقوق وحق بیمه
صبح امروز۲۸شهریور،جمعی از کارگران پیمانکاری شاغل در فاز ۲۲ و ۲۴ پارس جنوبی دراعتراض به عدم پرداخت حقوق وحق بیمه دست به تجمع زدند.
به گزارش یک منبع خبری محلی بنقل ازیکی از کارگران تجمع کننده، تاکنون هیچ پرداختی از اردیبهشت ماه صورت نگرفته و آنها که درحدود ۷۰ نفر هستند ناچار شده اند صبح امروز مقابل درب ورودی محل کارشان تجمع اعتراضی برگزار کنند.

به گفته آنها، حق بیمه کارگران مربوط به اسفند ۹۵ و فروردین ۹۶ نیز پرداخت نشده است.
*گزارش خبرنگار پیام سندیکا از اعتصاب کارگران در فاز ٢٢ و ٢۴ پارس جنوبی
به گفته کارگران، شرکت های تلاش گستر و پتروسازه مبین صبح امروز ٢٧ شهریور دست به اعتصاب زدند .علت اعتصاب کارگران عدم پرداخت حقوق و مزایای ماه های اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد می باشد .از دیگر مطالبات کارگران شرکت پتروسازه مبین – پیمانکاری که مسلم طهماسبی آن را اداره می کند، عدم پرداخت حق بیمه آن ها در اسفند ٩۵ و فروردین ٩۶ می باشد.
به گفته شاهدان عینی درب ورودی دفاتر شرکت پتروسینا آریا به مدت سه ساعت توسط کارگران مسدود شد و با حضور حراست و گشت ارشد منطقه ویژه بازگشایی شد .
گفتنی است عدم پرداخت حقوق به این پرسنل آن هم در آستانه مهرماه ؛ باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای خانواده و فرزندان این کارگران زحمت کش شده است .به گفته کارگران ؛ این اعتصابات تا دریافت کلیه مزایای قانونی ادامه دارد.
مسلم طهماسبی جزو پیمانکارانی است که تاکنون دوبار ورشکست شده اما بازهم در پروژه ها فعالیت دارد.او یکی از بد حساب ترین پیمانکاران پروژه ای است.
گزارش خبرنگار پیام سندیکا از پروژه های نفت و گاز
شرکت های پیمانکاری که درعسلویه و کنگان مشغول فعالیت هستند به تازه گی دستمزد ماه اردیبهشت کارگران را پرداخت کردند.
در فاز ١٣ امروز ٢٧ شهریور ماه حقوق خرداد ماه پرداخت شد.
شرکت های مستقر در پالایشگاه بندرعباس هنوز حقوق بهمن ماه کارگران را نداده اند.
کارگران پالایشگاه رجایی هنوز حقوق اردیبهشت را دریافت نکرده اند.
کارگران در کمپ شهید حاجبی دو روز است که در اعتصاب بسر می برند و پیمانکار حتا به سرکار هم نمی آید. کارگران امروز گیت خوابگاه رابستند تاهیچکس سرکار نرود.
کارگران ستاره خلیج ، سلحشور،آبادراهان دستمزد اردیبهشت ماه را دریافت نکرده اند.
شهرداری املش و بازی با سرنوشت کارگران
بر اساس خبرها، ” بابک ریحانی ” شهردار املش در استان گیلان که در یک سال گذشته موقعیت متزلزلی در شهرداری این شهر داشته، با هدف جلب افکار عمومی در جهت منافع خود دست به یک سری سیاست های عوام فریبانه زده و در همین راستا، تعدادی نیرو را از طریق قرارداد یک ساله و قول استخدام بعد از یک سال، جذب شهرداری املش نموده است. اما این افراد که هم اکنون تعدادشان ۳۲ نفر است، بعد از گذشت یک سال نه تنها استخدام نشده اند؛ بلکه این کارکنان و بقیه کارکنان شهرداری املش (که بخشی به صورت قرارداد موقت و یا شرکتی و بخشی نیز پرسنل رسمی می باشند)، درگیر مشکلات زیر می باشند :
۱- تعدادی از کارکنان در چهار ماه اخیر هیچ حقوقی دریافت نکرده اند.
۲- عده ای بین ۱۵ تا۲۰ ماه اضافه کاری طلب دارند.
۳- نیروهای قرارداد موقت و رسمی نیز دو ماه حقوق و۱۷ ماه اضافه کار طلب دارند .
۴- نیروهای شرکتی، تنها نصف مبلغ عیدی سال جاری را دریافت کرده اند.
صاحبان سرمایه و حامیان آن، چه در بخش خصوصی و چه در سازمان های دولتی، هدفی جز منافع خود دنبال نمی کنند و برای حفظ موقعیت و کسب منافع مستقیم و غیر مستقیم خود از هر روشی که برای شان امکان پذیر باشد، استفاده می کنند. اما در مقابل کارگران و فرودستان راهی جز متشکل شدن و اتکا به نیروی خویش ندارند. تنها در این صورت است که می توانند در مقابل سرمایه داران و همه ارگان ها و نهادهایی عریض و طویلی که برای به بردگی کشیدن آنها و تعرض به سفره خالی شان، ایجاد شده، ایستاده گی کنند. چاره ما کارگران، اتحاد و همبستگی و ایجاد تشکل های مستقل کارگری است.
کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری – ۲۷/۰۶/۹۶
در گرامی داشت شاهرخ زمانی به مناسبت دومین سالگرد قتل او
دوسال پیش، در ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۵، جسم بی جان شاهرخ زمانی، فعال کارگری جسور و مبارز، توسط هم سلولی هایش در زندان گوهردشت یافت شد. مقامات جمهوری اسلامی بلافاصله اعلام کردند که او از سکته مغزی درگذشته است. اندکی بعد محسن اژه ای، این جانی معروف و سخنگوی قوه قضایه رژیم جمهوری اسلامی، اعلام کرد که علت “درگذشت” شاهرخ زمانی “بررسی” خواهد شد. اما در همان هنگام، رژِیم از کالبد شکافی برای روشن شدن آنچه بر شاهرخ رفته بود جلو گیری کرد و از درخواست تشکیل کمیسیون مستقل برای بررسی علت مرگ شاهرخ سر باز زد. و آن گونه که از آخرین گزارش رسمی “کمیته آزادی انجمن” سازمان جهانی کار پیداست مقامات رژیم به این کمیته، بدون ارائه کوچکترین سندی، گزارش داده اند که “تحقیقات مستقل در مورد شرایط درگذشت شاهرخ زمانی” در جریان است و هنور به نتیجه نرسیده است؛ که این نیز دروغی بیشرمانه بیش نیست. دلیل همه اینها نیز روشن است: از نظر مقامات رژیم ، پرونده شاهرخ زمانی بسته شده است؛ زیرا خود می دانند که چه بر سر شاهرخ آوردند. چگونگی کشته شدن شاهرخ زمانی، رازی است که مصلحت رژیم ایجاب می کند که پنهان بماند. بنابراین، نتیجه ای دیگر نمی توان گرفت که ادعای بی پایه اژه ای، جلوگیری از کالبد شکافی، نپذیرفتن در خواست تشکیل کمیسیون مستقل تحقیق و نیز دروغ بیشرمانه به “کمیته آزادی انجمن” همه برای پنهان نگاه داشتن و پرده پوشی قتل شاهرخ بوده است و بس.
شاهرخ زمانی، کارگر سوسیالیستی بود که جمهوری اسلامی نتوانسته بود حتی با به بند کشیدنش صدای او را که در حقیقت صدای اعتراض، دادخواهی و ادعانامه ی طبقه کارگر ایران علیه استثمار، فقر، بی حقوقی و سرکوب عریان نظام سرمایه داری و رژیم اسلامی اش در ایران بود، خاموش کند. او از پشت دیوارهای زندان، شرایط ضد انسانی در زندان های جمهوری اسلامی را افشا و به آن اعتراض می کرد. با شجاعت و جسارت ستودنی، حکومت اسلامی را آشکارا حکومت “ثروت و جنایت” می نامید. در باره مسایل جنبش کارگری و کمونیستی و موانع تشکل یابی کارگران و راه برون رفت از آن مقالات و مطالب تحلیلی و تحقیقی می نوشت. شاهرخ در زندان خاموش نبود و همین باعث انتقام گیری ازاو حتی در حبس می شد. او را از زندانی به زندان دیگر، از بندی به بندی دیگر تبعید می کردند: از زندان تبریز به زندان یزد، از رجایی شهر به قزل حصار و از بند انفرادی به بند انفرادی دیگر.
در تمام مدتی که شاهرخ در حبس بود، هیچگاه به او مرخصی ندادند. نه اجازه یافت تا در مراسم ازدواج دخترش حضور یابد و نه توانست در مراسم خاک سپاری مادر پیر و مبارزش شرکت کند. در زمانی که در زندان بسر می برد به اتهام تبلیغ علیه ولی فقیه به شش ماه حبس دیگر محکومش کردند. شاهرخ نخستین بار در سال ۱۳۷۲، ۱۸ ماه را در زندان گذارند. دومین بار در ۱۳۹۰ در تبریز دستگیر شد و ۳۶ روز تمام را در سلول انفرادی بسر برد. دادگاه او را به اتهام “تبلیغ علیه نظام” و تشکیل “گروه به قصد بر هم زدن امنیت ملی” به ۱۱ سال حبس محکوم کرد. شاهرخ در آوریل ۲۰۱۴ علیه تبعیدش به زندان قزل حضار دست به اعتصاب غذا زد که بیش از چهل روز به طول انحامید . اعتصاب غذای او فریاد دادخواهی فعال کارگری ای بود که به دست جنایت کاران حاکم اسیر شده بود. این فریاد از دیوارهای بلند زندان جمهوری اسلامی گذشت و به یاری کمپین های سراسری، بازتاب جهانی یافت. دهها تشکل بین المللی کارگری، به همراه تشکل ها و صدها فعال کارگری در ایران با انتشار بیانیه و اطلاعیه و برگزاری اکسیونهای اعتراضی جمهوری اسلامی را به دلیل اقدامات ضد کارگری و ضد انسانی علیه زندانیان سیاسی محکوم کردند و حمایت خود را از شاهرخ زمانی اعلام داشتند.
رژیم جمهوری اسلامی که می دید با به بند کشیدن شاهرخ زمانی و انتقام گیری هایش از او در دوران حبس نتوانسته صدای او خاموش کند آخرین چاره را در حذف فیزیکی او یافت و به این ترتیب با کوتاه کردن زندگی پر بار شاهرخ، جنایتی دیگر بر کارنامه سراسر جنایت خود افزود.
شاهرخ زمانی مبارز سازش ناپذیر جنبش کارگری و سوسیالیستی علیه کلیت سرمایه و برای برقراری جهانی آزاد، برابر و سوسیالیستی بود. با جان باختن شاهرخ جنبش سوسیالیستی و کارگری ایران ضربه ای سخت خورد. تا بود، سر فراز و استوار بر آرمان های این جنبش پای فشرد و با تمام نیرو برایش در کلیه عرصه ها سازماندهی و مبارزه کرد. یاد شاهرخ زمانی و راهش را گرامی می داریم و به نوبه خود همچنان به کارزار برای دادخواهی او ادامه خواهیم داد.
اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران
سپتامبر ۲۰۱۷
مرگ دلخراش ۳کارگر شرکت خوراک دام الوند هیدج
مسئول روابط عمومی فوریت های پزشکی شهرستان ابهر از مرگ دلخراش ۳کارگرحین کار در شرکت خوراک دام الوند هیدج خبرداد.
عین الله سپهری فر افزود: با گزارش سانحه ساعت ۱۵:۳۵ روز۲۷شهریور به مرکز اورژانس شهر هیدج، تکنسین های فوریت های پزشکی ساعت ۱۵:۳۷ دقیقه در محل حادثه حاضر شدند.
وی افزود: این ۳ نفر که از کارگران شرکت خوراک دام الوند هیدج بودند هنگام کار، به داخل مخزن نگهداری مواد اسیدی و قلیایی سقوط کرده بودند.
مسئول روابط عمومی فوریت های پزشکی شهرستان ابهر خاطرنشان کرد: با وقوع حادثه ۲ نفر در صحنه فوت کردند و یک نفر توسط همکاران شیفت به درمانگاه هیدج انتقال داده شد که متاسفانه با وجود انجام اقدامات لازم به دلیل شدت آسیب وارده این فرد نیز فوت کرد.
کشته،زخمی ومفقودالاثرشدن ۸کارگر درحادثه ریزش تونل گردنه چری
۸کارگردرحادثه ریزش تونل گردنه چری در مسیر ارتباطی شهرکرد – مسجد سلیمان کشته،زخمی ومفقودالاثرشدند.
مدیر جمعیت هلال احمر شهرستان کوهرنگ گفت: تعداد مصدومان و فوتی های این حادثه به هفت نفر رسیده است و یک نفر نیز در داخل تونل محبوس است.
وی عنوان کرد: در حال حاضر تعداد فوتی ها دو نفر، تعداد مصدومان پنج نفر و یک نفر نیز در داخل تونل محبوس است که خبری از وضعیت آن در دست نیست.
مدیر جمعیت هلال احمر کوهرنگ اظهار داشت: شش اکیپ امدادی هلال احمر شامل ۴۰ نیروی امدادی در منطقه مستقر هستند.
وی ادامه داد: چهار کارگر مصدوم توسط نیروهای امدای هلال احمر به بیمارستان انتقال داده شدند.
طاهری اظهار داشت: با توجه به اینکه احتمال ریزش در تونل وجود دارد، آوار برداری بسیار سخت انجام می شود.
مدیر جمعیت هلال احمر کوهرنگ بیان داشت: تلاش برای نجات کارگر محبوس شده در این تونل همچنان ادامه دارد.
تونل گردنه چری در گردنه چری در مسیر ارتباطی شهرکرد – مسجد سلیمان استان خوزستان در حال احداث است.
کشته وزخمی شدن ۴کارگر کارخانه ارکان شیمی شهرک رازی شهرضا درحادثه انفجار مخزن اسید
امروز۲۸شهریور،سرپرست اورژانس شهرضا از کشته وزخمی شدن۴کارگر کارخانه ارکان شیمی شهرک رازی شهرضا بدنبال انفجار مخزن اسید،خبرداد.
درهمین رابطه،پیر حسین کولیوندگفت: ساعت ۱۲:۵۰ امروز وقوع حادثه در کارخانه ارکان شیمی شهرک رازی شهرضا به اورژانس اعلام شد. بلافاصله ۲ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. وی ادامه داد: این حادثه به علت انفجار مخزن اسید رخ داده بود.
سرپرست اورژانس کشور، تاکید کرد: عوامل اورژانس دو مرد که دچار سوختگی ۱۰ و ۲۵ درصد شده بودند را به بیمارستان منتقل کردند. متاسفانه در این حادثه دو نفر جان خود را از دست دادند.
جان باختن یک کارگردرحادثه انفجارکارخانه روغن و فرآورده های نفتی شهرک صنعتی فجرگرمسار
مسئول آتش نشانی گرمسار گفت: ظهر امروز بر اثر انفجار در یکی از واحد های تولیدی روغن و فرآورده های نفتی در شهرک صنعتی فجر یک کارگر جان خود را ازدست داد.
به گزارش یک منبع خبری محلی،عباس قندالی با اعلام این خبر افزود: این انفجار در ساعت ۱۱:۵۰ دقیقه ظهر امروز به ایستگاه آتش نشانی گرمسار اطلاع داده شد که بلافاصله ۳ خودرو به همراه ۴ نیروی آتش نشان به محل اعزام شدند .
مسئول آتش نشانی گرمسار در ادامه گفت: با حضور به موقع آتش نشانان ایستگاه شهری گرمسار و ایستگاه آتش نشانی شهرک فجر حریق ایجاد شده بر اثر انجار مخازن موجود در این واحد تولیدی بلافاصله مهار شد و از وقوع حادثه ای عظیم جلوگیری شد .
قندالی اظهارداشت: بر اثر انفجار در محل حادثه یک کارگر بر اثر شدت جراحت جان خود را از دست داد.
وی در ادامه به وقوع چندین حادثه در واحد های تولیدی روغن و فرآورده های نفتی در چند سال گذشته در شهرک فجر به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی در این واحد ها اشاره کردو افزود: مسئولان برای کاهش این گونه حوادث که به زخمی و کشته شدن چندین کارگر بومی و غیر بومی در این حوادث شده است برنامه ریزی و تصمیم گیری نمایند .
بیست و هشتم شهریور ماه ۱۳۹۶
akhbarkargari۲۴۶۸@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.