اخبار و گزارشات کارگری (۱۹مهر ۱۳۹۶)

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

– اعتصاب کارگران ارگ قدیم بم دراعتراض به عدم پرداخت 3ماه حقوق وحق بیمه برای دومین روز متوالی!

– تجمعات اعتراضی کارگران معدن زغال سنگ آق دربند نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه مقابل استانداری خراسان رضوی

– پرداخت بخشی از مطالبات کارگران سد سرنی میناب  پس از اعتصاب وتجمعات اعتراضیشان

– تجمع معلمان حق التدریس استان گستان در اعتراض به بلاتکلیفی استخدامی مقابل استاندار

– تجمع  اعتراضی بازنشستگان صنعت فولاد خوزستان همزمان با تجمع سراسری همقطارانشان

– همزمان با تجمع اعتراضی  سراسری بازنشستگان کشوری وفرهنگی،بازنشستگان فرهنگی استان فارس مقابل استاداری  تجمع کردند

– تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات استان مازندران نسبت به عدم پرداخت مطالبات

-2فعال کارگری دیگر به اداره اطلاعات سنندج احضار شدند

– رضا شهابی از دردهای متعدد رنج می‌برد اما عملاً هنوز به بیمارستان منتقل نشده است!

-‌مظفر صالح نیا آزاد شد

– اخراج گسترده کارگران نورد و‌ لوله صفا

– اعتراض راننده‌های اتوبوسرانی آبادان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وقراردادهای پیمانی

– تجمع اعتراضی نسبت به خشک شدن زاینده رود دراصفهان

– تجمع جوانان دهستان افرینه برای  احداث سالن ورزشی مقابل فرمانداری پلدختر

– تجمع اعتراضی دانشجویان تغذیه دانشگاه بهشتی مقابل وزارت بهداشت

– مرگ دلخراش یک کارگر خودروی سنگین حین کار درآبادان

– مرگ دلخراش یک کارگر خودروی سنگین حین کار درآبادان

– جان باختن کارگرکارخانه جهان ترمز کاشان درحادثه آتش سوزی

اعتصاب کارگران ارگ قدیم بم دراعتراض به عدم پرداخت 3ماه حقوق وحق بیمه برای دومین روز متوالی!

از صبح روز گذشته(18مهر)،کارگران پروژه مرمت ارگ قدیم بم از زیرمجموعه‌های سازمان میراث فرهنگی در اعتراض به عدم پرداخت 3ماه حقوق وحق بیمه و وعده های توخالی،دراعتصاب هستند.

براساس گزارشی که امروز19مهررسانه ای شد،از صبح دیروز (۱۸ مهر ماه) حدود ۱۲۰ کارگر پروژه مرمت ارگ قدیم بم در اعتراض به پرداخت نشدن سه ماه مطالبات مزدی خود دست از کار کشیده و محل کار خود را‌ ترک کرده‌اند.

این کارگران از زیرمجموعه‌های سازمان میراث فرهنگی محسوب می‌شوند که تا ساعتی قبل شماری از آنها مقابل در ورودی پایگاه ارگ قدیم  تجمع کرده‌ بودند.

کارگران معترض می‌گویند؛ پیش از این حقوق کارگران حدود سه تا ۴  ماه به تعویق می‌افتاد و مدیر پایگاه میراث فرهنگی ارگ بعد از اعتراض چند روزه کارگران آن را پرداخت می‌کرد اما در حال حاضر چندین روز در ماه جاری دست به تجمع اعتراضی زده‌ایم و هنوز خبری از پرداخت دستمزد تیر، مرداد و شهریور ما کارگران نیست.

به گفته کارگران، علاوه بر تاخیر سه تا چهار ماهه در پرداخت حقوق از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور، یکی از عمده‌ترین مشکلات کارگران روالی است که سازمان میراث فرهنگی برای پرداخت دستمزد کارگران پروژه‌های عمرانی در پیش گرفته است.

طبق اظهارات این کارگران، سازمان میراث فرهنگی بودجه معینی برای ترمیم و مرمت بناهای فرهنگی مانند ارگ قدیم بم درنظر نگرفته است و برای همین هر ماهه پایگاهای میراث فرهنگی برای تامین منابع مالی پروژه‌هایی که در دست مرمت است، دچار مشکل هستند.

طبق اظهارات کارگران ارگ قدیم بم، با وجود آنکه کارگران در چندین نوبت از مسئولان سازمان میراث فرهنگی خواسته بودند به مشکلات این پایگاه رسیدگی کنند اما در عمل اتفاقی نیفتاده است.

درهمین رابطه:

*تجمع کارگران ارگ بم دراعتراض به عدم پرداخت 3ماه حقوق وحق بیمه مقابل ساختمان پایگاه میراث فرهنگی ارگ قدیم بم

صبح امروز15مهر،جمعی ازکارگران پروژه مرمت مجموعه ارگ قدیم بم دراعتراض به خلف وعده مدیرکل امور پایگاهای میراث جهانی کشور* مبنی برپرداخت 3ماه حقوق وحق بیمه،مقابل ساختمان پایگاه میراث فرهنگی ارگ قدیم بم،تجمع کردند.

برپایه گزارش منتشره،این کارگران با یادآوری وعده‌ای که از زبان «فرهاد عزیزی» مدیرکل امور پایگاهای میراث جهانی کشور برای پرداخت معوقات مزدی وبیمه‌ای آنها اعلام شده بود، گفتند: هنوز این وعده، محقق نشده است.

آنها افزودند: در نتیجه طولانی‌تر شدن موعد دریافت مطالبات معوقه، هر روز برای امرار معاش خانواده‌هایمان بیشتر زیر بار قرض از اطرافیانمان می‌رویم.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که حق بیمه این کارگران نیز به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده‌ و در نتیجه برای خانواده‌های آنها تامین نیازهای درمانی به یک مسئله تبدیل شده است.

فرهاد عزیزی مدیرکل امور پایگاهای میراث جهانی کشور از پرداخت همه معوقات این کارگران در چند روز آینده خبر داده بود.

طبق اظهارات وی قرار بود همه معوقات مزدی کارگران پروژه‌های ارگ بم، چغارزنبیل، شوشتر و چند پروژه دیگر به زودی یک‌جا پرداخت شود.

*عدم پرداخت ماه ها حقوق کارگران پروژه های میراث جهانی کشور

مدیرکل امور پایگاهای میراث جهانی کشور ازعدم پرداخت ماه ها حقوق کارگران پروژه های این اداره خبرداد.

برپایه گزارش منتشره بتاریخ دهم مهرماه،فرهاد عزیزی با تایید عدم پرداخت3ماه حقوق کارگران ارگ بم  وعده پرداخت همه معوقات مزدی کارگران پروژه‌های ارگ بم، چغارزنبیل، شوشتر و چند پروژه دیگررا درآینده نزدیک داد.

*وعده پرداخت قطره چکانی حقوق معوقه کارگران ارگ قدیم بم

درحالیکه نزدیک به ۸۷ روز از پرداخت نشدن دستمزد حدود ۱۲۰ کارگر پروژه مرمت «ارگ قدیم بم» می‌گذرد؛ مدیرکل امور پایگاهای میراث جهانی کشور از پرداخت دستمزد تیرماه این کارگران در روزهای آینده خبر داد.

برپایه گزارش منتشره بتاریخ27شهریورماه،«فرهاد عزیزی» با بیان اینکه آنچه باعث تاخیر در پرداخت مطالبات کارگران پروژه‌های میراث فرهنگی همانند پروژه ارگ قدیم بم شده، زمان تخصیص اعتبارات است، افزود: متاسفانه اعتبارات عمرانی همانند اعتبارات جاری سازمان نیست به همین دلیل با چند ماه تاخیر پرداخت می‌شود.

به گفته وی، هر سال مشکل تخصیص اعتبارات عمرانی وجود دارد و طبق روال هر سال این اعتبارات باید در مرداد و در نهایت شهریور ماه پرداخت می‌شد که هنوز انجام نشده است.

اظهارات مدیرکل امور پایگاه‌های میراث جهانی کشور درحالی‌ست که افشین ابراهیمی (مدیر پایگاه میراث جهانی بم) از زمان پرداخت مطالبات مزدی کارگران پروژه ارگ بم اظهار بی‌اطلاعی کرد.

او با تایید معوقات سه ماهه کارگران ارگ بم با احتساب شهریور ماه گفت: در جریان مشکلات کارگران پروژه مرمت ارگ قدیم بم هستم  واین کارگران حق دارند پیگیر مطالبات خود باشند.

او با بیان اینکه نسبت به مطالبات کارگران ارگ قدیم بم بی‌توجه نیست و تمام تلاش خود را برای پیگیری مطالبات معوقه کارگران انجام می‌دهد، افزود: در حال حاضر برای پرداخت مطالبات کارگران نمی‌توان زمان مشخصی تعیین کرد با این حال این مشکل در نتیجه کمبود منابع مالی و اعتبارات پروژه بازمی‌گردد.

وی افزود: سالهاست که با کارگران پروژه ارگ قدیم بم همکارم و از نزدیک در جریان مشکلات آنها هستم بنابر این در خصوص نگرانی این کارگران می‌توان گفت حق با آنها است.

همچنین روز سیزدهم ماه جاری صالح برایی‌نژاد (رئیس اداره کار شهرستان بم) با یادآوری اینکه کارگران ارگ قدیم بم مانند سایر کارگران برای پیگیری مطالبات خود از حق مراجعه انفرادی به مراجع تشخیص و حل اختلاف ادارات کار برخوردارند، گفته بود: کارگران ارگ بم هنوز شکایتی را در ارتباط با معوقات مزدی خود با اداره کار مطرح نکرده‌اند.

او با بیان اینکه اداره کار شهرستان بم برای رسیدگی به شکایت‌های احتمالی کارگران این پروژه عمرانی اعلام آمادگی می‌کند، افزود: تا این لحظه ازسوی کارگران پروژه مرمت ارگ بم، شکایتی در اداره کار شهرستان بم مطرح نشده است.

به گفته وی، در سه تا چهار ماه نخست سال جاری کارگران مجموعه ارگ بم معوقات مزدی داشتند که نارضایتی کارگران را فراهم کرده بود و درنهایت با وساطت اداره کار و سایر نهادهای مرتبط در شهرستان بم مشکل معوقات مزدی کارگران حل شد.

*اعتراض رسانه ای کارگران ارگ قدیم بم نسبت به عدم پرداخت حقوق وحق بیمه

کارگران پروژه مرمت ارگ قدیم بم،اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت حقوق وحق بیمه،را رسانه ای کردند.

براساس گزارش منتشره بتاریخ13شهریور این کارگران گفتند: ما نزدیک ۱۲۰ نفر هستیم که هنوز  بابت معوقات مزدی دو ماه  گذشته طلبکاریم.

این کارگران از حدود ۱۵ سال قبل به صورت قراردادی در پروژه مرمت و بازسازی ارگ بم مشغول کارند و می‌گویند: پایگاه خبری فرهنگی ارگ بم در مقام کارفرما در تمامی این سالها به تعهدات خود درست عمل نکرده است.

این کارگران می‌گویند به دلیل مشکلات مالی دیگر قادر به گذران زندگی خود نیستند و این در حالی است که اگر این وضعیت بیشتر از این استمرار پیدا کند؛ خانواده‌های آنها قادر به ثبت‌نام بچه هایشان را در مدرسه نخواهند بود.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که به دلیل عدم پرداخت حق بیمه این کارگران، تمدید دفترچه بیمه‌های آنها با مشکلاتی همراه بوده است.

در ادامه کارگران قراردادی پروژه مرمت ارگ قدیم خواستار آن هستند که سازمان میراث فرهنگی در مقام کارفرمای اصلی، مطالبات معوقه آنها را پرداخت کند.

از قرار معلوم از ابتدای سال جاری  میزان معوقات مزدی کارگران ارگ بم به ۴ ماه رسیده بود که اعتراضات کارگری را به همراه داشت در نتیجه این اعتراضات مسئولان وقت سازمان میراث فرهنگی با تغییر مدیر اجرایی پروژه تمامی مطالبات معوقه کارگران را به صورت یکجا پرداخت کرد اما به فاصله زمانی کوتاهی دوباره پرداخت مطالبات جاری کارگران با تاخیرهای قبلی شروع شد.

تجمعات اعتراضی کارگران معدن زغال سنگ آق دربند نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه مقابل استانداری خراسان رضوی

امروزچهارشنبه نوزدهم مهرماه،جمعی از کارگران معدن زغال سنگ آق دربند دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه مقابل استانداری خراسان رضوی،تجمع کردند.

روزگذشته(18مهرماه)،این کارگران مقابل دفتر مرکزی آستان قدس رضوی در مشهد که 30 درصد سهام معدن آق دربند را در اختیار دارد،تجمع اعتراضی برپاداشتند.

برپایه گزارش منتشره،یکی از این کارگران به خبرنگاری گفت: از حدود چهار سال پیش معدن با مشکل مواجه شد و به مرور پرداخت حقوق کارگران آن به تاخیر افتاد. تا چند ماه پیش معوقات حقوق 130 کارگران 19 ماه بود اما با تغییر مدیرعامل و فروش یکی از ساختمانهای معدن چند ماه از حقوق معوقه پرداخت شد.

وی که خواست نامش ذکر نشود افزود: شش ماه است که هیچ حق بیمه ای نیز برای ما واریز نشده اما معدن فعالیت خود را ادامه داده است.

او گفت: دیروز هم به دفتر مرکزی آستان قدس رضوی در مشهد که 30 درصد سهام معدن آق دربند را در اختیار دارد مراجعه کردیم اما پاسخی دریافت نکردیم. فقط گفتند مطالبات و خواست خود را از طریق نامه ارائه کنید پس از بررسی طی یک ماه آینده پاسخ داده خواهد شد.

معدن آق دربند در بخش مرکزی مرزداران شهرستان سرخس قرار دارد. 70 درصد این معدن در اختیار بخش خصوصی و 30 درصد آن متعلق به آستان قدس رضوی است.

پرداخت بخشی از مطالبات کارگران سد سرنی میناب  پس از اعتصاب وتجمعات اعتراضیشان

بخشی از مطالبات کارگران سد سرنی میناب  پس از اعتصاب وتجمعات اعتراضیشان،پرداخت شد.

براساس گزارشی که امروز19مهر رسانه ای شد،ابوذر مهدی نخعی فرماندار میناب گفت: بخشی از دستمزد عقب افتاده کارگران سد سرنی میناب ، پرداخت شد.

وی بابیان اینکه هنوز کارگران دستمزد خود را به روز دریافت نمی کنند،افزود:پرداخت نشدن دستمزد عقب افتاده کارگران موجب ایجاد مشکل در روند احداث سد سرنی شده بود.

عملیات اجرایی سد و نیروگاه سرنی و همچنین سامانه انتقال و تصفیه خانه آن، واقع در شهرستان میناب استان هرمزگان، 17 بهمن سال 95 آغاز شد.

78 میلیون یورو برای اجرای سد، خط انتقال و تصفیه خانه که قرار است جایگزین تصفیه خانه کنونی میناب شود توسط یکی از بانک ها پرداخت می شود.

زمان ساخت این سد سه سال پیش بینی شده و بخشی از آب آن برای شرب مردم بندرعباس و بندر خمیر اختصاص می یابد.

حجم مخزن این سد 62 میلیون متر مکعب خواهد بود که سالانه 46 میلیون متر مکعب آب وارد آن می شود وحوزه آبریز آن نیز 706 کیلومتر مربع بر ثانیه و به طول هفت کیلومتر خواهد شد.

این سد در 32 کیلومتری جنوب شرق میناب و در120کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

تجمع معلمان حق التدریس استان گستان در اعتراض به بلاتکلیفی استخدامی مقابل استاندار

عصرامروز19مهرهمزمان با اولین روز انتصاب استاندار، معلمان حق التدریس استان گستان در اعتراض به بلاتکلیفی استخدامی مقابل استاندار،تجمع کردند.

تجمع  اعتراضی بازنشستگان صنعت فولاد خوزستان همزمان با تجمع سراسری همقطارانشان*

عصرروزگذشته(18مهر)همزمان با تجمع  اعتراضی سراسری بازنشستگان صنعت فولاد،جمعی از بازنشستگان صنایع فولاد مقابل استانداری خوزستان به دلیل پرداخت نشدن حقوق شهریورماهشان تجمع کردند.

* تجمع  اعتراضی سراسری بازنشستگان صنعت فولاد نسبت به پرداخت نشدن مطالبات وعدم همسان سازی حقوق

امروز18مهر، بازنشستگان صنعت فولاد دراعتراض به پرداخت نشدن مطالبات وعدم همسان سازی حقوق دست به تجمع سراسری زدند.

بازنشستگان صنعت فولاد استان های تهران والبرز برای چندمین بار مقابل نهاد ریاست‌جمهوری تجمع کردند.

همزمان با تجمع اعتراضی بازنشستگان صنعت فولاد استان های تهران والبرز مقابل نهاد ریاست جمهوری همزمان بازنشستگان صنعت فولاد دیگر استان ها نیز مقابل ساختمان استانداری‌های محل سکونت خود دست به تجمع اعتراضی زدند.

برپایه گزارش منتشره،آنها در توضیح مطالبات خود می‌گویند: در حال حاضر مستمری شهریور ماه‌مان به تاخیر افتاده و از سال ۹۱ تاکنون نیز بخشی از مطالبات مربوط به اجرای احکام معلق شده حق سرپرستی و حق سختی کارمان پرداخت نشده است.

بازنشستگان صنعت فولاد کشور همچنین خواستار همسان‌سازی مستمری هم‌صنفان پیشکسوت خود هستند که گویا از حدود پنج سال قبل تاکنون نسبت به آن ترتیب اثری داده نشده است.

آنها با یادآوری اینکه برای پرداخت مستمری شهریور ماه بازنشستگان فولاد، سازمان برنامه و بودجه روز ۱۵ ماه جاری نامه‌ای به خزانه دولت در وزارت اقتصاد داریی ارسال کرده‌است؛ افزودند: به‌صورت مشخص در جلسه روز گذشته؛ مدیرکل خزانه با دولت به دلیل مشخص نبودن منابع مالی، نامه ارسالی را به سازمان برنامه و بودجه عودت داده است.

این بازنشستگان می‌گویند: تاکنون پاسخ درست و شفافی در خصوص مشکلات مان به ما داده نشده و ما می‌خواهیم بگوییم با گزارش و نامه‌نگاری کار بازنشستگان حل نخواهد شد در نتیجه این تجمعات ادامه خواهد یافت.

همزمان با تجمع اعتراضی  سراسری بازنشستگان کشوری وفرهنگی*،بازنشستگان فرهنگی استان فارس مقابل استاداری  تجمع کردند

روزگذشته(18مهر) همزمان با تجمع اعتراضی  سراسری بازنشستگان کشوری وفرهنگی،بازنشستگان فرهنگی استان فارس مقابل استاداری  تجمع کردند.

به گزارش امروز19مهریک منبع خبری محلی،یکی از حقوق پایین خود نسبت به شاغلین میگوید و دیگری از هزینه های بالای زندگی و درآمدی که کفاف این هزینه ها را نمی دهد.

دیروز ساختمان استانداری فارس شاهد حضور تعداد زیادی از مونقره ای هایی بود که سال ها از زندگی و جوانی خود را در حوزه های مختلف به جامعه خدمت کرده اند و حال پس از بازنشستگی توقع دارند حداقل حقوقشان کمتر از کسانی که جایگزین آن ها شده اند نباشد و خواستار اجرای قانون یکسان سازی حقوق کارکنان دستگاه های اجرایی و بازنشستگان شدند.

در این تجمع که بخش گسترده آن ها را فرهنگیان بازنشسته تشکیل می دادند شرکت کنندگان بر لزوم توجه به حقوق بازنشستگان تاکید کردند.

یکی از فرهنگیان بازنشسته در این زمینه گفت: هنوز حقوق هیچ بازنشسته ای به 2 میلیون تومان نرسیده است و تنها تقاضای ما این است که حقوق ما نیز مانند شاغلین باشد. وی افزود: در حال حاضر، حقوق بازنشستگان با حقوق یک کارگر خدماتی با حداقل حقوق هم همسان نیست اما حتی یکی از مسئولین هم نیامد از ما بپرسد که مشکل شما چیست!

یکی دیگر از فرهنگیان شرکت کننده در این تجمع گفت: الان در هر کدام از خانه های ما چند جوان بیکار حضور دارند که همگی با رتبه های خوب فارغ التحصیل شده اند اما کاری برای آنها نیست و ما باید هزینه های آن ها را نیز بپردازیم و مخارج ما بیشتر شده است.

وی ادامه داد: این مشکلات در حالی است که مسئولان فکر میکنند ما چون بازنشسته شده ایم هزینه هایمان نیز کاهش یافته است.

یکی دیگراز شرکت کنندگان در این تجمع نیز گفت: مسئولین نباید جوانان دیروز و پیشکسوتان امروز را با یک مجموعه کوچک مقایسه کنند بلکه باید در زمینه تامین هزینه های معیشت و نیز ایجاد اشتغال برای بازنشستگان کاری انجام دهند که اصلی ترین کار میتواند همسان سازی حقوق و نیز به کارگیری بازنشستگان در امور مختلف باشد.

تجمع اعتراضی  سراسری بازنشستگان کشوری وفرهنگی

صبح امروزسه شنبه هیجدهم مهرماه، بازنشستگان کشوری وفرهنگی در راه احقاق حقوق برحقشان مبنی بر همسان‌سازی مستمری‌ها، اجرای دقیق قانون خدمات مدیریت کشوری و بهبود کیفی سطح خدمات بیمه در تهران و برخی از شهرستانها تجمع کردند.

در تهران این تجمع مقابل ساختمان نهاد ریاست جمهوری در خیابان پاستور صورت گرفت و در آن حدود صد نفر از بازنشستگان کشوری شرکت کردند. در بین آنها تعداد زیادی از بازنشستگان فرهنگی حضور داشتند.

در برخی از استانها نیز بازنشستگان تجمعات مشابه برگزار کردند. برای نمونه بازنشستگان کشوری در استان فارس مقابل استانداری جمع شدند.

براساس گزارش منتشره،بازنشستگان که پیش از این بارها مقابل نهادهای مختلف، ازجمله مجلس و سازمان برنامه و بودجه تجمعات اعتراضی برگزار کرده‌اند؛ خواسته‌های خود را همسان‌سازی مستمری‌ها، اجرای دقیق قانون خدمات مدیریت کشوری و بهبود کیفی سطح خدمات بیمه عنوان می‌کنند.

یکی از حاضران در تجمع امروز می‌گوید: برای چندمین بار در سال جاری به پایین بودن سطح معیشتی و رفاهی خود اعتراض کرده‌ایم؛ مسئولان تاکنون پاسخگوی ما نبوده‌اند؛ امیدواریم پس از این کَمی هم به بازنشستگان و مستمری بگیران بیندیشند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات استان مازندران نسبت به عدم پرداخت مطالبات

پیش از ظهر روزگذشته(18مهر)همزمان باتجمعات اعتراضی سراسری بازنشستگان صنعت فولاد،کشوری ولشکری، بازنشستگان شرکت مخابرات استان مازندران دراعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان درمحوطه ساختمان اداری این مجموعه تجمع کردند.

به گزارش یک منبع خبری محلی،این بازنشستگان مواردی مانند اعتبار دفترچه‌های بازنشستگان خدمات‌درمانی، طلب مانده فاکتورهای درمانی تکمیلی دانا و آسیا، عدم پرداخت به موقع اقساط وام‌های تحمیلی بابت پرداخت مطالبات نقدی و قانونی بازنشستگی و پیگیری طلب وام‌های بازنشستگی مربوط به صندوق تعاون از جمله خواسته‌های معترضین بود.

گفتنی است در سال گذشته نیز این اعتراضات به برخی مشکلات بازنشستگان مخابرات وجود داشت که با وعده های مسئولان تا حدودی برطرف شد اما برخی مطالبات گذشته به همراه وعده‌های داده شده در جهت حل مشکلات امروز دوباره باعث ایجاد اجتماع در محوطه ساختمان این اداره شد.

2فعال کارگری دیگر به اداره اطلاعات سنندج احضار شدند

براساس خبرهای منتشره صبح امروز 19 مهر دو فعال کارگری دیگر،  سهراب جلالی و شریف ساعدپناه احضار شده اند. از آنان خواسته شده است ساعت هشت و نیم صبح فردا پنجشنبه 20 مهرماه خود را به ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج معرفی نمایند.

رضا شهابی از دردهای متعدد رنج می‌برد اما عملاً هنوز به بیمارستان منتقل نشده است!

بیانیه شماره 100

امروز ۱۹ مهر خانواده رضا شهابی با این کارگر زندانی  ملاقات کردند. بنا بر گفته رضا شهابی، روز سه شنبه 18 مهر مأموران زندان قصد داشته اند که با دستبند و پابند! وی را جهت انجام MRI به بیمارستان منتقل کنند اما با اعتراض و مخالفت رضا روبرو شدند. رضا شهابی به مأمور مربوطه گفته است: «مگر من جانی و جنایتکار هستم که می خواهید به من دستبند و پابند بزنید!؟»

مأمور زندان نیز به وی گفته است که: «ما بدون دستبند و پابند نمی توانیم تو را به بیمارستان ببریم و باید امضا بدهی که خودت با انتقال به بیمارستان مخالفی!»

در حال حاضر و پس از گذشت 2 هفته از شکستن مشروط اعتصاب غذای رضا شهابی، وضعیت جسمی وی وخیم است و علاوه بر مشکلات جسمی سابق (درد کمر و پا) از تبعات اعتصاب غذای 50 روزه (بیش از 7 هفته) نیز رنج ‌می‌برد؛ به دلیل فشار خون بالا مدام خون دماغ می شود، از درد شدید معده رنج میبرد و بعد از هر وعده غذایی دچار درد و سوزش شدید معده می شود، دچار ورم شده است که دلیل آن احتمالاً نارسایی کلیه است و دردهای ناحیه گردن و کتف اش شدت گرفته است و متاسفانه به دلیل عدم دسترسی به پزشک، از دارو نیز محروم است و همین، مشکلات جسمی وی را دو چندان کرده است.

کمیته دفاع از رضا شهابی اعلام می دارد که دسترسی به امکانات پزشکی و درمانی مناسب  از ابتدایی ترین حقوق هر زندانی است؛ همچنین شرط دستبند و پابند زدن جهت انتقال به بیمارستان توهین به همه کارگران و شأن انسانی رضا شهابی است و قویاً محکوم است. این کمیته اعلام می دارد که رضا شهابی باید با حفظ شأن و کرامتش هر چه زودتر جهت مداوا به بیمارستان منتقل شود و عواقب قصور در این زمینه مستقیماً متوجه مسئولان است!

رضا شهابی باید فوری و بدون قید و شرط آزاد گردد.

کمیته دفاع از رضا شهابی

19 مهرماه 1396

‌مظفر صالح نیا آزاد شد

اتحادیه آزاد کارگران ایران: بعد از ظهر امروز 19 مهر ماه مظفر صالح‌ نیا پس از شانزده روز بازداشت توسط ستاد خبری اطلاعات سنندج به قید وثیقه بیست میلیونی (فیش کارمندی )آزاد شد.

مظفر صالح‌‌ نیا عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران در تاریخ ۴/۷/۹۶ توسط ستاد خبری اطلاعات سنندج به دلایل نامعلومی بازداشت شد و در این مدت نیز در همان محل محبوس بود.

اتحادیه آزاد کارگران ضمن محکوم کردن پرونده سازی به هر بهانه ایی بر علیه فعالین کارگری، آزادی وی را به خانواده و دوستدارانش تبریک و شادباش می گوید و خواهان آزادی بی قید و شرط همه فعالین صنفی و مدنی می باشد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران

19 مهر 96

اخراج گسترده کارگران نورد و‌ لوله صفا

اتحادیه آزاد کارگران ایران : در ماههای اخیر کارفرمای نورد و‌ لوله صفا دست به اخراج گسترده کارگران نموده است.

بنا به گزارش های رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، هر ماه تعدادی بیشتری از کارگران نورد و‌ لوله صفا توسط کارفرما ،اخراج و بیکار می شوند، بطورتیکه  در مردادماه ۹۶ بیش از ۷۰ نفر و در شهریورماه بیش از ۱۳۰ نفر از کارگران توسط کارفرما اخراج شدند و طبق آخرین خبرهای ارسالی در مهرماه نیز بیش از ۱۵۰ نفر در لیست سیاه اخراج قرار گرفتند.

سونامی اخراج و بیکارسازی کارگران نورد و لوله صفا در حالی صورت می گیرد که این کارگران نزدیک به هشت سال است که‌ درگیر حقوق های معوقه و دیگر مطالبات خود هستند و هم اکنون نیز بیش از پنج ماه حقوق از کارفرما طلبکار میباشند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران ،موج گسترده ی اخراج  و بیکار سازی و نپرداختن حقوق و مزایای کارگران را در راستای سرکوب حقوق بنیادین نیروی کار میداند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران

19 مهر 96

اعتراض راننده‌های اتوبوسرانی آبادان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وقراردادهای پیمانی

امروز19مهر،اعتراض140کارگر پیمانی اتوبوسرانی شهر آبادان  نسبت به عدم پرداخت4ماه حقوق وقراردادهای پیمانی رسانه ای شد.

برپایه گزارشی که امروز19مهر رسانه ای شد،این کارگران گفتند: پرداخت دستمزد حدود ۱۴۰ کارگر پیمانی اتوبوسرانی شهر آبادان، دست‌کم برای مدت ۴ ماه به تاخیر افتاده‌است. حدود ۴۰ کارگر رسمی دیگر هم که در بخش اداری این مجموعه مشغول‌ به کار هستند، یک ماه معوقات مزدی دارند.

این کارگران پیمانکاری که در حرفه‌هایی همچون رانندگی، تعمیرات موتوری و ستادی مشغول کارند، بابت مطالبات ماه‌های خرداد، تیر، مرداد و شهریور ماه سال جاری طلبکارند و هنوز عیدی سال ۹۵ خود را دریافت نکرده‌اند.

این کارگران خواستار مستقیم شدن قراردادهای شغلی خود و برداشته شدن پیمانکار هستند و می‌گویند؛ در ساختار کنونی بخشی از درآمدهای آنها درحالی به پیمانکار اختصاص پیدا می‌کند که مالکیت تمام خودروها و وظیفه تامین تمامی هزینه‌های مربوط به آنها برعهده سازمان اتوبوسرانی آبادان است.

کارگران پیمانکاری اتوبوسرانی آبادان خواهان آن هستند تا مانند همکاران رسمی خود به صورت قرارداد مستقیم  همکاری خود را با این شرکت ادامه دهند و بتوانند از مزایا‌ی ویژه‌ای همانند پاداش، حق طرح طبقه‌بندی مشاغل و…. برخوردار شوند.

تجمع اعتراضی نسبت به خشک شدن زاینده رود دراصفهان

عصر روز سه شنبه18مهر، در روزی که به نام زاینده رود نام گذاری شده بود، جمعی ازاهالی شهراصفهان از کشاورزان،طرفدران محیط زیست و…درکنار زاینده رود تجمع کردند وبا سردادن شعارها وبرافراشتن بنرها وپلاکاردها  اعتراضشان را نسبت به خشک شدن زاینده رود وانفعال مدیران و مسئولان شهر و وعده های مسئولان طراز اول کشور منجمله شخص حسن روحانی بنمایش گذاشتند.

تجمع جوانان دهستان افرینه برای  احداث سالن ورزشی مقابل فرمانداری پلدختر

روزچهارشنبه19مهر،جمعی از جوانان دهستان افرینه پلدختر برای  احداث سالن ورزشی مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.

براساس گزارش منشره، حدود 50 نفر از جوانان دهستان افرینه از توابع شهرستان پلدختر روز چهارشنبه با تجمع اعتراض‌آمیز مقابل فرمانداری این شهرستان خواستار احداث سالن ورزشی سرپوشیده فوتسال شدند.

تجمع اعتراضی دانشجویان تغذیه دانشگاه بهشتی مقابل وزارت بهداشت

امروز 19مهر، جمعی از دانشجویان تغذیه دانشگاه بهشتی در اعتراض به اجرای آیین نامه M.D ph.d، مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند.

براساس گزارشات منتشره،این چندین تجمع  اعتراضی کارشناسان تغذیه درهمین رابطه مقابل وزارت بهداشت است،که به گفته ی یکی از معترضین اعتراض آنان به مسائل زیر است:

1-با شروع طرح تحول سلامت در سال 94 و به کارگیری کارشناسان تغذیه در مراکز خدمات جامع شهر، مردم و مسولین بیشتر با کارکرد کارشناسان تغذیه در آموزش های گروهی و مشاوره های فردی آشنا شدند. اما اخیرا با دستورالعملی از سوی دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، قرار بر این شده است که نیروهای با مدارک غیرمرتبط در جایگاه کارشناس تغذیه به کارگرفته شوند. این اقدام علاوه بر سلامت انداختن سلامت جامعه بر خلاف دستورالعمل های پیشین وزارت بهداشت است.

2-اعتراض به اجرای بی عدالت ترین آیین نامه آموزشی معروف به MD_PHD است.

در سال 1389 آیین نامه ای تحت عنوان آیین نامه دوره MD-PhD به تصویب رسیده است که دانشجویان سال آخر پزشکی عمومی می توانند بدون شرکت در آزمون PhD و تنها بر اساس داشتن معدل حداقل 16 و انجام یک مصاحبه وارد دوره PhD رشته های علوم پایه از جمله علوم تغذیه شوند. این آیین نامه هم اکنون در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال اجرا است.

3-تحت پوشش قرار نگرفتن خدمات رژیم درمانی؛ در حالی که همه مسولان به این نکته اذهان دارند که بیماران با داشتن تغذیه سالم و رژیم غذایی مناسب زمان کمتری در بستری هستند و هزینه های بیمار و بیمارستان کاهش می یابد ولی مشاوره ها و رژیم درمانی کارشناسان تغذیه تحت پوشش بیمه نیست، که خود این مسلئه باعث کاهش عملکرد کارشناسان تغذیه در بیمارستان و حوزه بالینی می شود.

در دو سال گذشته دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته تغذیه تجمع ها و فعالیت های گسترده ی داشتند که از جمله آن اعتراض به دبیر بورد تخصصی تغذیه و سایر اعضای بورد به دلیل بی تفاوتی در مقابل اقدامات اخیر است. دکتر کشاورز پس از 28 سال همچنان دبیر بورد تخصصی تغذیه هستند و بسیاری از اتفاقات با نظر ایشان اعمال می شود.

امروز نیز آنها مقابل وزارت بهداشت تجمع کرده اند تا مراتب اعتراض خود را به مسئولین این وزارتخانه برسانند.البته قبل از این تجمع اقدامات بسیاری برای جلب توجه مسئولین وزارت بهداشت برای رسیدگی به این مسائل شده است که هنوز به نتیجه نرسیده است.

مرگ دلخراش یک کارگر خودروی سنگین حین کار درآبادان

عصرروزگذشته(18مهر)،یک کارگر خودروی سنگین(کمپرسی) در هنگام کار در یک شرکت در شهرستان آبادان به دلیل گیر کردن در زیر اطاق حمل بار آن جان خود را از دست داد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان سه شنبه شب گفت:کارگر خودرو کمپرسی در حین کار جان خود را از دست داد.

مجید فرهانی پور افزود:این حادثه ساعت ١۵:٣٠ دقیقه به آتش نشانی آبادان اطلاع داده شد که یک تیم از گروه نجات پنج دقیقه بعد به محل حادثه رسیدند.

وی اظهار داشت: متاسفانه شدت حادثه به گونه ای بود که کارگر این خودرو قبل از رسیدن تیم نجات آتش نشانی در دم جان باخته بود.

فرهانی پور افزود:قرار نگرفتن نگهدارنده در قسمت بار کمپرسی علت گیر کردن کارگر فوت شده میان شاسی و اتاق خودرو شد که در نهایت به مرگ این کارگر منجرشد.

مرگ کارگر جوان مغازه در لنگرود بر اثر گیر کردن بالابر

امروز19مهر،یک کارگرجوان مغازه ای درلنگرودبر اثر گیر کردن بالابر از ناحیه گردن دچار سانحه شد و جان خود را از دست داد.

سرهنگ حسین نیک فرد، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنگرود گفت: جوان 18 ساله ای اهل و ساکن لنگرود هنگام کار در مغازه فروش وسایل صیادی در بازار ماهی فروشان این شهرستان به علت گیر کردن بین بالابر و دیوار و آسیب دیدگی سر، گردن و بینی جان خود را از دست داد.

وی افزود: جسد این جوان برای سیر مراحل قانونی به اداره پزشکی قانونی شهرستان لنگرود تحویل داده شد.

جان باختن کارگرکارخانه جهان ترمز کاشان درحادثه آتش سوزی

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی کاشان ضمن اشاره به آتش سوزی کارخانه جهان ترمز این شهر گفت: عصرامروز19مهر،آتش‌سوزی کارخانه جهان ترمز کاشان جان یک کارگر را گرفت.

روح الله فدایی امشب در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به وقوع آتش‌سوزی در کارخانه جهان ترمز این شهر اظهار داشت: در ساعت 16:37 یک فقره آتش‌سوزی در کارخانه جهان ترمز کاشان واقع در شهرک صنعتی راوند این شهرستان دریافت شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان با بیان اینکه علت حادثه تاکنون در دست بررسی است، افزود: متأسفانه کارگر در حال کار کارخانه جهان ترمز کاشان بر اثر این آتش‌سوزی جان خود را از دست داد.

نوزدهم مهرماه1396

akhbarkargari2468@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.