اخبار و گزارشات کارگری (۲۱ تیر ۱۳۹۶)

اخبار و گزارشات کارگری (۲۱ تیر ۱۳۹۶)

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اخبار و گزارشات کارگری (۲۱ تیر ۱۳۹۶)

اعتراض به طرح کارورزی و مهارت آموزی وظیفه ای همگانی (کارگران،معلمان،پرستاران،کارمندان،دانشجویان،فارغ التحصیلان دانشگاه ها،دانش آموزان ،جوانان متقاضی کارو….) است

اعتراض به اجرای طرح کارورزی و مهارت آموزی دفاع ازدستاوردهای کارگران، حقوق خود ونسل های آینده است

– جان باختن6کارگر براثر حوادث کاری طی 24ساعت گذشته!

*جان باختن 3کارگر کارخانه بشارت تبریز درچاه سپتیک بر اثر مسمومیت گاز

*مرگ دلخراش کارگر جوان کارخانه فولاد بوتیاکرمان

*کشته شدن یک کارگر مقنی در پیشوا

*جان باختن یک  کارگرمقنی در چاه عشرت آباد سبزوار

– پیگیری مطالبات آموزشی توسط معلمان، نیازمند فعالیت آزادانه و بدون مانعِ تشکل‌های مستقل است

-100کارگرکارخانه آجر ماشینی آزادشهربا ماه ها حقوق،حق بیمه ومطالبات معوقه دیگردرآستانه بیکاری!

– عدم پرداخت ماه ها حقوق کارگران کارخانه  سنگ پاسارگاد تاکستان

اخراج 50کارگر این واحد سنگبری دراسفندماه سال گذشته

– عدم پرداخت مطالبات 20کارگر تونل گزردره در جاده سنندج مریوان

– تجمع اعتراضی شبانه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران نسبت به کیفیت پایین غذا و ناهماهنگی زمانی توزیع آنبرای دومین شب متوالی

– مرگ کارگر شهرداری چغادک براثر گرمای زیاد وسکته قلبی

جان باختن6کارگر براثر حوادث کاری طی 24ساعت گذشته!

*جان باختن 3کارگر کارخانه بشارت تبریز درچاه سپتیک بر اثر مسمومیت گاز

صبح امروز21تیر،3کارگرکارخانه بشارت تبریزبراثر مسمومیت گازی درچاه سپتیک جانشان را ازدست دادند.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی تبریز،مطلبی مدیر روابط عمومی با اعلام این خبر گفت: صبح امروز سه نفر  از کارگران کارخانه بشارت زمانی که جهت تنظیف ، به داخل چاه سپتیک رفته بودند،دچار گاز گرفتگی شده و به داخل چاه سقوط کردند.

وی تصریح کرد: آتش نشانان پس از حضور شاهد سقوط و غوطه ور شدن سه نفر کارگر در داخل فاضلاب شدند که بلافاصله هر سه نفر را به بیرون منتقل و  جهت احیاء در  اختیار عوامل اورژانس قرار دادند.

مطلبی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه، هر سه نفر جان باختند.

یادآوری:شرکت فرآورده های گوشتی بشارت کهن تبریز بانام تجارتی بشارت واقع  درسه راه اهر ، پشت کبریت سازی ممتاز یکی از بزرگترین کارخانجات تولید فرآورده های گوشتی اعم از انواع سوسیس وکالباس و همبرگر در کشور است .

*مرگ دلخراش کارگر جوان کارخانه فولاد بوتیاکرمان

نیمه شب گذشته(20تیر)، یک کارگر جوان کارخانه فولاد بوتیاکرمان حین کار در قسمت گندله سازی دستش پس ازگیر کردن در نقاله قطع شده وجان باخته است.

درهمین رابطه امروز21تیر،رییس بازرسی کار اداره کل کاراستان کرمان گفت: نیمه شب گذشته کارگر جوانی در قسمت گندله سازی کارخانه فولاد بوتیاکرمان دستش هنگام کارپس ازگیر کردن در نقاله قطع شده وجان باخته است.

امامی خاطر نشان کرد :با توجه به اینکه دستگاه سنسور خودکار قطع فعالیت داشته علت حادثه در دست بررسی است.

*کشته شدن یک کارگر مقنی در پیشوا

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ورامین اعلام کرد: جسد کارگر مقنی که ساعاتی پیش در عمق 75 متری یک چاه در حال حفر سقوط کرده بود، خارج شد.

بهنام کرمانی روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: نیروهای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری های ورامین و پیشوا ساعاتی پیش با اطلاع از سقوط یک کارگر مقنی در عمق 75 متری چاهی در حال حفر در حوالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا اقدام به برپا کردن کارگاه عملیاتی کردند.

وی افزود: به دلیل بالا آمدن سطح آب، امکان دست یابی به کارگر وجود نداشت که با استفاده از دستگاه های کف کش، آب این چاه تخلیه شد.

وی بیان کرد: پس از حدود 4 ساعت تلاش نیروهای امدادی، جسد این کارگر از عمق 75 متری زیر زمین خارج شد.

*جان باختن یک  کارگرمقنی در چاه عشرت آباد سبزوار

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار گفت: پس از انجام عملیات جستجو پیکرکارگر مقنی حادثه قنات روستای عشرت آباد این شهرستان سبزوار کشف شد.

هادی زارعی امروز21تیر در خصوص این حادثه اظهار کرد: این جسد متعلق به فردی به نام مرحوم” ابراهیم سنگ سفیدی” 47 ساله است که عصر دیروز در پی انجام عملیات لایروبی وارد چاه شد.

وی افزود: این فرد به علت نامشخصی در چاهی به عمق 5 متری دچار حادثه می شود و به علت افزایش حجم دبی آب قنات، پیکر این مرحوم در 100 متری شمال محل حادثه در یکی از چاه های قنات روستای عشرت آباد پیدا شد.

زارعی خاطرنشان کرد: با اعلام مالک چاه مبنی بر گم شدن این مقنی نیرو های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار از عصر دیروز عملیات جست وجو و نجات این فرد را آغاز کردند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار عنوان کرد: پس از 20 ساعت عملیات جست وجو در پنج میل چاه جسد بی جان این مقنی در چاهی به عمق 12 متر کشف شد.

پیگیری مطالبات آموزشی توسط معلمان، نیازمند فعالیت آزادانه و بدون مانعِ تشکل‌های مستقل است

رضا مسلمی عضو کانون صنفی معلمان همدان می‌گوید: پیگیری مطالبات آموزشی، نیازمند تشکل‌های مستقل و قوی است و در این میان مسئولان باید به معلمان اجازه طرح و پیگیری خواسته‌های خود را بدهند.

رضا مسلمی با اشاره به اظهارات مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان مبنی بر آزادی عمل تشکل‌های معلمان و توضیحاتی که در این ارتباط در گفت‌وگو با یک رسانه محلی مطرح کرده است،به ایلنا گفت: این اظهارات نشان دهنده این است که اطلاعات ایشان نسبت به تشکل‌هایی که در مجموعه آموزش و پرورش  استان فعالیت می‌کنند،  چندان دقیق نیست.

وی با بیان این که کانون صنفی معلمان همدان یک تشکل صددرصد صنفی است و مجوز فعالیت هم دارد؛ افزود: اگر از معلمان توقع داریم که در سیستم آموزشی کشور مشارکت داشته باشند و با بهره‌مندی از رضایت شغلی بتوانند نقش بسزایی در افزایش سطح کیفی آموزش داشته باشند، باید برای فعالیت آزادانه و بدون مانعِ تشکل‌های مستقل، بسترسازی شود و در مسیر فعالیت آنها، سنگ‌اندازی نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در مصاحبه خود گفته بود “در دولت یازدهم با هیچ معلمی به دلیل فعالیت سیاسی برخورد نشده است، مگر نهاد دیگری آنها را احضار کرده باشد اما ما شکایتی نکردیم” که در این رابطه مسلمی توضیح داد:  هرچند که در مصاحبه تان “نهاد های دیگر” را در این بازداشت ها و احضار ها مقصر قلمداد کرده اید، اما فراموش نفرمایید که وظیفه اداره کل حراست آموزش و پرورش، حراست و حمایت از فرهنگیان است و توقع ما از وزارتخانه آموزش و پرورش در دولت دوازدهم، توجه بیشتر  به این حراست و حمایت است.

عضو کانون صنفی معلمان همدان در پایان اظهار داشت: بایستی منتقدان سیاست‌های دولت که در قالب تشکل‌های قانونی فعالیت می‌کنند، حاشیه امنیت داشته باشند؛ تنها در این صورت است که مطالبه‌گری در جامعه رونق می‌گیرد و مسیر رشد و ترقی هموار می‌شود.

100کارگرکارخانه آجر ماشینی آزادشهربا ماه ها حقوق،حق بیمه ومطالبات معوقه دیگردرآستانه بیکاری!

مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در مورد کارخانه آجر ماشینی آزادشهر کارگشا نشد واین کارگاه تولیدی در آستانه تعطیلی است درحالیکه ۱۰۰کارگر آن ۲۱۰ روز حقوق دریافت نکرده اند.

شرکت قابوس آجر در اوایل دهه ۷۰ با هدف تولید آجر ماشینی در آزادشهر فعالیت خود را آغاز کرد و در فاصله کوتاهی در لیست واحدهای تولیدی بالای ۵۰ نفر کارکن استان قرار گرفت.

این واحد تولید پس از دو دهه فعالیت در سال ۱۳۹۳ اجرای طرح توسعه را در دستور کار قرار داد و به گفته برخی از کارگران و توضیحات مسئولان، اجرای این طرح توسعه سرآغاز مشکلاتی شد که امروز این کارخانه را در آستانه تعطیلی قرار داده است.

در حالی این واحد تولیدی در آستانه تعطیلی قرار دارد و احتمال بیکار شدن ۱۰۰ کارگر آن وجود دارد که استان گلستان حدود یک هزار واحد تولیدی و صنعتی دارد و  کمتر از ۵۰ واحد آن حدود ۱۰۰ نفر کارگر دارند و بیکاری مهم ترین معضل این استان است.

یکی از کارگران کارخانه آجر ماشینی آزادشهر به مهر گفت: این کارخانه با مشکلات عدیده مالی مواجه شده و کارگران نمی توانند مطالبات خود را دریافت کنند.

این کارگر با سابقه که نخواست نامی از وی ذکر شود، افزود: هم اکنون کارگران این کارخانه بین دو تا ۹ ماه حقوق دریافت کرده اند و به طور میانگین هر کارگر بین پنج تا هفت ماه حقوق معوق دارد.

وی با بیان اینکه پس از گذشت چهار ماه از سال جدید هنوز عیدی و پاداش کارگران پرداخت نشده، ادامه داد: بیشتر از دو سال است حق بیمه سهم کارگر از حقوق کارگران کسر می شود اما به حساب تامین اجتماعی واریز نمی شود.

بیشتر از دو سال است حق بیمه سهم کارگر از حقوق کسر می شود اما به حساب تامین اجتماعی واریز نمی شودوی اضافه کرد: کارگران با مشکل بیمه ای مواجه اند و از خدمات بیمه ای فقط برای مراجعه به پزشک عمومی می توان استفاده کرد.

وی به توضیح داد: از بهمن ماه سال گذشته تامین اجتماعی دیگر حاضر به تمدید دفترچه های درمانی نبود و با همکاری مسئولان استانی دفترچه ها ۶ ماهه دیگر مجدد تمدید شد و در حال حاضر در آستانه پایان اعتبار بیمه هستیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۹۰ کارگر قراردادی و بین ۲۰ تا ۲۵ آجر بار کن در این کارخانه مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: در حال حاضر خبری از گروه بندی مشاغل در این کارخانه نیست و من با ۲۰ سال سابقه فعالیت هم اندازه کارگری که تازه استخدام شده حقوق دریافت می کنم.

وی با تاکید بر اینکه با تمام مشکلات موجود در پرداخت نشدن مطالبات، حقوق و بیمه ای نگران تعطیلی کارخانه هستیم، خاطرنشان کرد: تا سال ۱۳۹۱ دستگاه های کارخانه آلمانی بود و بعد از آن تجهیزات ایتالیایی در کارخانه استقرار یافت اما تحریم ها باعث شد مدیر کارخانه نتواند قطعات مورد نیاز را فراهم کند و قطعات چینی هم پاسخگو نیست.

وی بیان کرد: بسیاری از قطعات چینی به ویژه بُلبرینگ ها پس از یک هفته مستهلک می شوند و کار چند روزی تعطیل می شود.

این کارگر با سابقه کارخانه همچنین گفت: مشکلات پیش آمده در راستای طرح توسعه و پرداخت نشدن تسهیلات از سوی صنعت، معدن و تجارت این کارخانه را در آستانه تعطیلی قرار داده  وگرنه در دو دهه گذشته حقوق و مزایا کارگران به موقع پرداخت می شد.

وی با بیان اینکه در یکسال گذشته بارها گاز و برق کارخانه قطع شده و کارگران بیکار شده اند، افزود: در ماه های گذشته مشکلات را به گوش مسئولان شهرستانی و فرماندار رسانده ایم و قرار بود موضوع کارخانه آجر در جلسه شورای تامین بررسی شود اما تا این لحظه خبری از نتایج این جلسه به دست ما نرسیده است.

وی اضافه کرد: به گفته آقای قنبری (مدیر شرکت) کارخانه برای ادامه فعالیت به تسهیلات دو تا سه میلیارد تومانی نیاز دارد و اگر این تسهیلات تامین نشود چاره ای جز تعطیلی کارخانه وجود ندارد.

در حالی که کارگران چند ماه حقوق دریافت نکرده و مشکلات بیمه ای دارند اما همچنان نگران تعطیلی این کارخانه هستند و از رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آزادشهر در خصوص مشکلات این کارخانه پرسیدیم و حسن قدیمی در پاسخی کوتاه گفت: کارخانه آجر ماشینی آزادشهر با ۸۳ کارکن از سال های گذشته بدهی هایی دارد که هنوز نتوانسته پرداخت کند.

وی افزود: پرداخت نشدن حقوق کارگران و بیمه تنها بخشی از مشکلات مالی این شرکت است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آزادشهر ادامه داد: در حال حاضر این کارخانه نزدیک به یکسال حق بیمه کارگران را پرداخت نکرده و کارگران بین چهار تا پنج ماه مطالبات دارند.

وی با این توضیح که هم اکنون مشکل اصلی کارخانه بدهی به شرکت برق است، تصریح کرد: کارخانه آجر هم اکنون حدود دو میلیارد تومان به شرکت گاز و به همین میزان به شرکت گاز استان بدهی دارد.

به گفته قدیمی هم اکنون مشکل بدهی این کارخانه به شرکت گاز به طور توافقی حل شده اما مشکلات این واحد تولیدی با شرکت توزیع نیروی برق همچنان ادامه دارد.

در حالی که رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آزادشهر تلاش بر کلی گویی در خصوص این کارخانه دارد، رئیس صنعت، معدن و تجارت استان گلستان به صراحت به مشکلات موجود در خصوص این واحد تولیدی و صنعتی اشاره کرد وگفت: کارخانه آجر ماشینی آزادشهر به دلیل تکنولوژی که از چندین سال قبل به کار گرفته مصرف گاز و برق بالایی دارد.

حسینقلی قوانلو با تاکید بر اینکه با وضعیت فعلی این کارخانه اقتصادی کار نمی کند، افزود: از چند سال پیش مدیر این کارخانه تلاش دارد تکنولوژی کارخانه را به کوره تونلی تبدیل کند.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۱ این کارخانه وام ارزی را به مبلغ ریالی از بانک صنعت و معدن دریافت کرد اما با افزایش قیمت ارز و تحریم ها نتوانست طرح را تمام کند.

تازمانی که تسهیلات طرح توسعه پرداخت نشود و تکلیف بدهی های غیرجاری آن مشخص نشود، نمی توان کاری انجام دادوی با بیان اینکه همه تسهیلات دریافتی این شرکت در کارخانه هزینه شده، اضافه کرد: در یکی دو سال اخیر مدیر کارخانه پیگیر افزایش سقف تسهیلات است اما در حالی که این افزایش در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مصوب شد اما بانک صنعت و معدن مخالف پرداخت تسهیلات جدید است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با یادآوری اینکه بانک صنعت و معدن خواستار پرداخت اقساط از سوی این شرکت (کارخانه آجر ماشینی) است، تصریح کرد: مسئولان بانک صنعت، معدن و تجارت معتقدند این طرح اقتصادی نیست و به صراحت اعلام می کند حاضر به سرمایه گذاری نیستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت این طرح اقتصادی است یا خیر، اظهار کرد: از نظر ما این طرح توجیه اقتصادی دارد و نظرمان را اعلام کرده ایم اما طبق قوانین بانک تصمیم گیرنده است.

قوانلو خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات جدید به این کارخانه را در کارگروه تسهیل استان مصوب کرده و به دلیل اشتغال حدود ۱۰۰ نفره این کارخانه از دستگاه های خدمات رسان مانند برق، دارایی، بیمه و گاز خواستیم فقط بدهی های جاری را دریافت کنند و با بدهی سنوات گذشته کارخانه کاری نداشته باشند و این موضوع در کارگروه تسهیل به تصویب رسید.

وی متذکر شد: حل مشکلات این کارخانه از توان ما خارج است و تا زمانی که تسهیلات طرح توسعه پرداخت نشود و تکلیف بدهی های غیرجاری این واحد تولیدی مشخص نشود، نمی توان کاری انجام داد.

قوانلو به مصوبه امسال کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هم اشاره و اظهار کرد: پرداخت تسهیلات سه میلیارد تومانی برای این کارخانه مصوب شده اما مطابق مصوبه امسال کارگروه تسهیل کشور نباید بدهی های واحد تولیدی بیشتر از تسهیلات دریافتی باشد.

وی با بیان اینکه این مصوبه هم معضل جدیدی برای این کارخانه ایجاد کرده است، گفت: در حال حاضر بدهی این واحد تولیدی بیشتر از پنج تا ۶ میلیارد تومان است و امیدواریم بتوانیم با مساعدت بانک صنعت و معدن مشکل این کارخانه را حل کرده و آن را از شرایط بحرانی خارج کنیم.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با یادآوری اینکه همچنان بخش ساختمان در کشور با رشد منفی مواجه است، بیان کرد: هرچند کارخانه های تولید آجر در فروش مشکل دارند و میزان تولید آجر استان در سال ۹۴ و ۹۵  یکسان بوده اما امیدواریم رشد بخش ساختمان امسال بهبود داشته باشد.

عدم پرداخت ماه ها حقوق کارگران کارخانه  سنگ پاسارگاد تاکستان

اخراج 50کارگر این واحد سنگبری دراسفندماه سال گذشته

منابع خبری در تاکستان از عدم پرداخت مطالبات مزدی کارگران کارخانه سنگ پاسارگاد خبر می‌دهند؛ این کارگران که تعداد آنها ۷۵ نفر است، بین ۸ تا ۱۱ ماه مزد پرداخت نشده طلب دارند.

این وضعیت درحالی است که پیش از این تعداد ۵۰ کارگر دیگر این واحد سنگ‌بری در اسفند ماه سال ۹۵ پس از خاتمه قراردادهای کاری خود اخراج شده بودند.

یکی از کارگران کارخانه سنگ پاسارگاد در تشریح پرداخت مطالبات مزدی خود وهمکارانش به ایلناگفت: ظاهرا کارفرما توانایی مالی لازم برای پرداخت مطالبات معوقه را ندارد و برای همین درصدد برآمده است تا از طریق دریافت وام بانکی این بدهی خود را تسویه کند.

وی افزود: در همین راستا به تازگی کارفرما با یکی از بانکهای خصوصی وارد مذاکره شده است تا طلب هر کارگر را از طریق وامهای ۱۰ میلیونی جبران کند.

این کارگر تاکید کرد: حتی در صورتی که این وام بانکی به تمامی کارگران باقیمانده سنگ پاسارگاد پرداخت شود بازهم این تسیلات پاسخگوی تمامی معوقات مزدی آنها نخواهد بود.

براساس این اظهارات قرار است مسئولیت بازپرداخت تمامی اقساط این تسهیلات برعهده کارفرما باشد اما ضمانت آنها برعهده خود کارگران سپرده شده است.

این کارگربا بیان اینکه برای تشکیل پرونده ودریافت وام هر چند روز یکبار کارگران به صورت گروهای چند نفره به تهران سفر می‌کنند افزود: نگرانی ما کارگران از این است در صورتی که کارفرما به هر دلیل توانایی پرداخت اقساط بانکی این وام‌ها را نداشته باشد مشکلات ما کارگران دو چندان خواهد شد.

طبق اظهارات یکی دیگر از کارگران پیش از این نیزبیمه تامین اجتماعی ما کارگران دست کم ۴ تا ۵ ماه به تاخیر افتاده بود که حدودا دو هفته پیش معوقات بیمه‌ای مان به تامین اجتماعی پرداخت شده است.

این کارگر با بیان اینکه تاخیر در پرداخت مطالبات بیمه‌ای از سوی کارفرما باعث شده بود دفتر چه‌های درمانی کارگران فاقد اعتبار شود در ادامه افزود: تعدادی از کارگران که از دریافت خدمات بیمه اجتماعی نا‌امید شده بودند بدنبال دریافت بیمه سلامت بودند وحتی عده‌ای از کارگران موفق به دریافت دفترچه‌های بیمه سلامت نیزشدند.

وی گفت: اگر مسئولان هر چه سریع‌تر به وضعیت کارخانه رسیدگی نکنند در آینده نزدیک شاهد تعطیلی کامل کارخانه وبیکاری کارگرانش خواهیم بود.

عدم پرداخت مطالبات 20کارگر تونل گزردره در جاده سنندج مریوان

حدود ۲۰ کارگر که بر روی پروژه راه سازی تونل همرو – گزردره در جاده سنندج مریوان کار می‌کردند پس از اتمام کارشان مشکلاتی در پرداخت معوقات مزدی خود دارند.

کارگرانی که بر روی این پروژه کار می‌کردند به ایلنا گفتند:معوقات مزدی آنها مربوط به سال‌های ۹۵ و ۹۶ است.

این کارگران افزودند که سال گذشته برای دریافت معوقات خود تجمع اعتراضی برگزار کرده‌اند با این وجود تاکنون معوقات آنها پرداخت نشده است.

این کارگران سال گذشته و امسال از طریق اداره کار استان کردستان پیگیر معوقات مزدی خود بوده‌اند اما حالا با اتمام کارهایشان از اینکه پیمانکار پروژه مطالبات آنها را به صورت کامل پرداخت نکرده است، نگران هستند.

تجمع اعتراضی شبانه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران نسبت به کیفیت پایین غذا و ناهماهنگی زمانی توزیع آنبرای دومین شب متوالی

شب گذشته(20تیر)،جمعی از دانشجویان خوابگاه امام علی دانشگاه علوم پزشکی ایران در اعتراض به “کیفیت پایین غذا و ناهماهنگی زمانی توزیع آن”برای دومین شب متوالی دست به تجمع زدند.

براساس گزارشاتی که امروز21تیررسانه ای شد،وعده غذای دانشجویان ساکن خوابگاه امام علی دانشگاه علوم پزشکی ایران علاوه براینکه با تاخیری دو ساعته به محل خوابگاه رسیده، از کیفیتی بسیار پایین برخوردار بوده است و اعتراض دانشجویان را به همراه داشته است.

به نظر می‌رسد با توجه به اینکه امتحانات پایان ترم دانشگاه علوم پزشکی ایران مدتی قبل به پایان رسیده است و هنوز ترم تابستان این دانشگاه آغاز نشده است، دانشجویان ساکن خوابگاه امام علی،در اسکان تابستانی بسر می‌برند و فعالیت آموزشی خاصی را در برنامه خود ندارند.

طبق آنچه در پایگاه اینترنتی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی ایران آمده است، خوابگاه پسرانه امام علی این دانشگاه، حدود 540 ظرفیت اسکان دارد و در حوالی فلکه دوم صادقیه واقع شده است.

مرگ کارگر شهرداری چغادک براثر گرمای زیاد وسکته قلبی

روزگذشته(20تیر)،بر اثر گرمای شدید و رطوبت بالا کارگرجوان شهرداری چغادک دچار حمله قلبی شده و جان خود را از دست داد.

به گزارش منابع خبری محلی،این حادثه روز گذشته برای یوسف زنده بودی رخ داده و وی پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.

البته شهرداری چغادک در این خصوص گفته: این کارگر بیماری قلبی داشته و دچار حمله قلبی می شود و نمی توان اصلی علت فوت را گرما عنوان کرد اما ممکن است گرما نیز مزید بر علت شده باشد.

براساس اعلام هواشناسی استان بوشهر، امروز دمای هوای شهرهای برازجان، اهرم و خورموج از 45 درجه گذشته و پیش بینی می شود گرما و شرجی طی روزهای آینده افزایش یابد.

بیست ویکم تیرماه1396

akhbarkargari2468@gmail.com

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.