اخبار و گزارشات کارگری (۱۰ دی ۱۳۹۶)

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

– ادامه تجمعات اعتراضی نسبت به بیکاری،گرانی،اختلاس،اختناق و…درشهرهای دورود،کرج،اهواز،اراک،گرگان،نجف آباد، ساری،شاهرود،بجنورد،ایلام و……با هشت کشته وزخمی ودستگیری صدها نفر
– بیانیه انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه در حمایت از اعتراضات مردم شهرها نسبت به گرانی، فقر و
– کانون مدافعان حقوق کارگر:اعتراضات رو به گسترش و وظایف جنبش کارگری!
– حمله به تجمع کنندگان معترض در روز های اخیر هیچ مشکلی از بن بست های حکومت را حل نمی‌کند
– کانون نویسندگان ایران: تظاهرات اعتراضی مردم در چندین شهرایران
– عدم پرداخت ماه ها مطالبات کارگران فاز ۱۲ کنگان
– تجمع تراکتوری کشاورزان اصفهان در اعتراض به نگرفتن حقابه
– تجمع اعتراضی ورزشکاران معلول و جانبازآذربایجان‌غربی در اداره ورزش وجوانان
– جان باختن۲ کارگر در شهر باسمنج براثر برق گرفتگی
– مرگ یک کارگر در معدن مس چاه فیروزه شهربابک بر اثر ترکیدگی لاستیک کامیون
– جان باختن کارگرکارخانه کاشی فرزاد بیرجند براثرسقوط
– جسد یکی از دو کارگر مفقود شهرداری تهران در کانال آب پیدا شد
– جان باختن کولبری در مرزبانه براثر شلیک نیروهای نظامی
ادامه تجمعات اعتراضی نسبت به بیکاری،گرانی،اختلاس،اختناق و…درشهرهای دورود،کرج،اهواز،اراک،گرگان،نجف آباد، ساری،شاهرود،بجنورد،ایلام و……با هشت کشته وزخمی ودستگیری صدها نفر
*شلیک نیروهای انتظامی بسوی تجمع کنندگان در شهردورود۸کشت کشته وزخمی برجا گذاشت
عصرروزگذشته(نهم دی ماه)، حدودساعت۱۶جوانان واهالی شهر دوروددست به تجمع درمیدان امام حسین زدند وبا سردادن شعارهایی نسبت به گرانی،بیکاری،اختلاس،اختناق و…….اعتراضاتشان را بنمایش گذاشتند.
باتاریک شدن هوا یگان های انتظامی با باتوم به تجمع کنندگان یورش آوردند وتجمع کنندگان حین پراکنده شدن بطرف ساختمان های دولتی وبانک ها سنگ پرتاب کردند.
سپس نیروهای انتظامی بطرف تجمع کنندگان آتش گشودند و۲نفر جانشان را ازدست دادند و۶نفر دیگر زخمی شدند.
*کرج
شنبه شب نهم دی ماه،جمعی از جوانان کرج باتجمع در منطقه گوهردشت این شهروحمله به ساختمان های دولتی منجمله ساختمان شورای حل اختلاف وچند بانک خشمشان را نسبت به اوضاع نابسامان موجود وحاکمیت بنمایش گذاشتند.
*اهواز
شنبه شب نهم دی ماه،جمعی از جوانان واهالی شهر اهواز دست به تجمع در خیابان نادری این شهر زدندواعتراض وخشمشان را نسبت به شرایط اسفناک کنونی وحکومت با حمله به ساختمان های دولتی وبانک هابنمایش گذاشتند.
* اراک
شب گذشته(نهم دی ماه)،صدها نفرازجوانان واهالی اراک دست به تجمع اعتراضی زدند.
براساس گزارشاتی که روز۱۰دی رسانه ای شد،حدود ۱۰۰نفر از تجمع کنندگان بازداشت شدند.
* گرگان
عصر روز گذشته(۹دی)،جمعی ازجوانان واهالی شهرگرگان دست به تجمع در خیابان شالیکوبی گرگان زدند.
براساس گزارشاتی که۱۰دی رسانه ای شد،بدنبال یورش نیروهای امنیتی وانتظامی حدود ۴۰نفر دستگیر شدند.
*نجف آباد
شب گذشته(۹دی)،صدها نفر از جوانان واهالی نجف آباد اجتماع اعتراضی برپا داشتند.
*ساری
روز گذشته(نهم دی ماه)،جمعی ازجوانان واهالی شهرساری درمیدان اما حسین اجتماع کردند .مغازه داران اطراف میدان کرکره هایشان را پایین کشیدند.
تظاهرکنندگان که به تعدادشان اضافه میشد با سردادن شعاربه اعتراضشان ادامه دادند که موردتهاجم نیروهای انتظامی واقع شدند.
*شاهرود:
روزجمعه هشتم دی ماه،جمعی از جوانان واهالی شهر شاهرود با تجمع وسردادن شعارهای اعتراضاتشان را نسبت به وضعیت نابسامان موجود وحکومت بنمایش گذاشتند.
*بجنورد
روزهای شنبه ویکشنبه نهم ودهم دی ماه جمعی از جوانان واهالی شهر بجنورد با تج وسردادن شعار اعتراضشان رانسبت به فقر،بیکاری،گرانی،اختلاس و…..بنمایش گذاشتند.
*ایلام
روز یکشنبه دهم دی ماه،جمعی از جوانا واهالی ایلام در میدان ۲۲ بهمن ای شهر تجمع کردند وبا سردادن شعارهایی اعتراضشان را نسبت به وضعیت موجود وحاکمیت بنمایش گذاشتند.خبرها حاکی ازحمله نیروهای انتظامی و بازداشت تعدادی از معترضان می باشد.
*تهران
خبرها حاکی است که بعداز ظهر روزچهارشنبه دهم دی ماه تجمعات اعتراضی درمحدوده میدان انقلاب وچهاراه ولی عصر وخیابان های اطرافدرتهران برپاشده است.
*رشت
براساس گزارشات رسانه ای شده شهر رشت روز چهارشنبه دهم دی ماه هم شاهدبرپایی تجمعاتی توسط جمعی از جوانان واهالی شهر بوده است.
بیانیه انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه در حمایت از اعتراضات مردم شهرها نسبت به گرانی، فقر و
مردم به تنگ آمده از فقر و نداری، گرانی و بیکاری در اکثر شهرهای ایران و دربعدی سراسری به حمایت از مردم شهرهای خراسان که در اعتراض به گرانی سرسام آور و فقر و بیکاری به خیابانها آمده بودند، دست به اعتراض و تظاهرات زده و خواهان تحقق مطالبات خود هستند.
تظاهراتهای توده ای این روزهای مردم، از کارگران گرفته تا معلمان، بیکاران ( بخصوص جوانان بیکار)، مزدبگیران کم درآمد و زحمتکشان محروم جامعه، زبانه های فوران آتشفشان خشم مردمی است که ۳۹ سال است هر گونه خواست معیشتی و آزادیخواهیش با گلوله، زندان و شکنجه و اعدام مواجه شده است.
خشم انباشته شده عمومی از حذف یارانه کالاهای اساسی مردم، از به فلاکت کشاندن مردم در قبال دزدی ها، غارت ها و اختلاس های هزاران میلیارد تومانی باندهای در قدرت، از بازداشت و زندانی کردن کارگران و معلمان و فعالین و رهبران آنها، از کشتار و شلاق زدن کارگران خواهان کار خاتون آباد، شهروئی بهبهان و آق دره، از کشتن و ضرب و شتم وحشیانه دستفروشان و کولبران مرزی و دیگر ستم ها و سرکوبگری ها علیه هر گونه حق طلبی ای، امروز از اعماق جامعه بیرون زده و دیگر فرو نخواهد خفت.
امروز مردم حق دارند به گرانی، بیکاری و فقر گسترده ای که صاحبان قدرت بر آنها تحمیل نموده تا مقاصد بی ربط به زندگی نزدیک به ۸۰ میلیون انسان را پیش گیرد، به خیابان بیایند و تظاهرات کنند. مردم حق دارند به حذف یارانه ها و افزایش چندین برابر گرانی مایحتاج زندگی اعتراض کنند و بخصوص کارگران، معلمان و مزدبگیران محروم حق دارند به حقوق چهار برابر زیر خط فقر اعتراض کنند و باز هم مردم حق دارند به حذف ۳۰ میلیون یارانه بگیر و افزایش قیمت بنزین به لیتری ۱۵۰۰ تومان و از بریدن بودجه های عمرانی، اشتغالزائی، بهداشتی و درمانی و آموزشی و تحصیلی در لایحه بودجه سال ۹۷ و سر ریز نمودن آن به پروژه های دیگر که با زندگی این مردم بیگانه است معترض باشند.
انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه از اعتراضات مردم شهرها حمایت می کند و خواهان تحقق فوری خواست های زیر که خواست مردم است، می باشد:
۱-ممنوعیت هر گونه برخورد خشن و سرکوبگرانه نیروهای، امنیتی، انتظامی و نظامی علیه معترضین در شهرها.
۲-آزادی بی قید و شرط همه بازداشت شدگان اعتراضات جاری.
۳-آزادی زندانیان سیاسی.
۴-تخصیص یارانه کافی به تمام کالاهای اساسی به طوری که قیمت کالاها را تا حدی پایین بیاورد که عموم مردم به راحتی توان خرید آنها را داشته باشند.
۵-افزایش حداقل حقوق به میزان بیشتر از حد خط فقر (بیشتر از ۴ میلیون تومان).
۶-پرداخت بیمه بیکاری معادل حداقل حقوق به همه بیکاران اعم از زن (حتی زنان خانه دار) و مرد.
۷-رایگان شدن تحصیل در همه مقاطع تحصیلی.
۸-رایگان شدن درمان و خدمات پزشکی و بهداشتی.
انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه ۹/۱۰/۱۳۹۶
کانون مدافعان حقوق کارگر:اعتراضات رو به گسترش و وظایف جنبش کارگری!
همانگونه که به خوبی از حوادث چند ماه گذشته قابل پیش‌بینی بود اعتراضات مردمی در حال گسترش است و سر باز ایستادن تا رسیدن به خواسته‌های به حق خود را ندارد .
آن هنگام که حکومت‌گران به بن‌بست رسیده باشند و هیچ راه حلی برای برون رفت از بحران‌های خودساخته را نداشته باشند و مردمِ صبور و بردبار، دیگر حاضر نباشند همانند گذشته تن به ستم بدهند ، هنگام اعتراضات گسترده‌ی اجتماعی فرا می‌رسد و از مدتها پیش طلایه‌های این اعتراضات به صورت‌های مختلف اعتراضات کارگران و زحمتکشان از یکسو وغارت شدگان اموال در موسسه‌های پولی و بانکی حکومت ساخته از سوی دیگر ، همراه با اعتراضات معلمان و جاری بودن حقوق‌های نجومی در کنار فقر و سیه روزی اکثریت قاطع مردم تحت استثمار ، زمینه اعتراضات سراسری را فراهم کرده است .
در چند هفته‌ی گذشته اغلب مسئولان درجه اول حکومتی از سال‌های اولیه جمهوری اسلامی تا اکنون ، به صحنه آمده و ناچار شدند به این اوضاع نابه‌سامان اعتراف کنند. در این صورت تنها پاسخ مردم است که باید مشکل را حل کند . انگاه که مسئولان در جه اول از اوضاع موجود ناراضی بوده و در نقش به اصطلاح خودشان مخالف اکنون به صحنه می‌آیند ، پس بر مردم است که راه حل معضلات را بیان کنند . اکنون در اعتراضات روزهای گذشته مردم راه حل خودشان را با صدای بلند میگویند :
آقایان از تخت به زیر آیید!
متاسفانه حکومتگران مقتدر هنگامی گوش شنوا می‌یابند که دیگر در قدرت نباشند . در چنین شرائطی نیروهای غیر مردمی و از جمله جناح‌های مختلف سرمایه دارای می‌توانند با سوار شدن بر اعتراضات مردمی بار دیگر کارگران و زحمتکشان و مردم تحت ستم را با ترفندی جدید به بند بکشند . هوشیاری و انجام وظایف جنبش کارگران و زحمتکشان میتواند از افتادن به دامی جدید جلو گیری کند . به ظن ما وظایف جنبش کارگری را میتوان در این شرائط به صورت زیر بر شمرد.
🔴پیوند میان خواسته‌های کارگران و زحمتکشان با سایر اقشار به جان آمده از ظلم و ستم حاکمان با مشارکت هر چه بیشتر و با تمام توان در هر گو نه اعتراضی که جنبه مردمی دارد .
🔴جلوگیری از گسترش شعارهای انحرافی و مرتجعانه مانند طرفداران بازگشت سلطنت و یا سینه چاکان نظام سرمایه داری از هر نوعش
🔴مقابله با رفرمیست‌ها و اصلاح طلبانی که تا همین چند ماه پیش شعار حمایت از یکی از جناح‌های حکومتی را میدادند و مردم را به انتخاب میان بد و بدتر ترغیب میکردند و اکنون خود نمیدانند کدام بد بود و کدام بد تر!!
جنبش کارگری به خوبی میداند که خواست طبقه کارگر خواست همه مردم است و اگر به خاطر سالیان متمادی دیکتاتوری سلطنتی و غیر سلطنتی سطح آگاهی مردم تحت ستم پائین مانده است و یا بخاطر قتل عام رو شنفکران مردمی در دهه۶۰ و پس از آن گسست نسل‌های مبارز و انقلابی ره‌آوردی نامیمون برای مردم ما داشته است ، اکنون وظایف آگاهان و بازماندگان این جنبش است تا با توانی هر چه بیشتر در جهت اگاهی رساندن به مردمی که این چنین تحت ستم قرار دارند مسیر مبارزات را به گونه‌ای بپیمایند که مردم مبارز ما بار دیگر از چاله‌ای در نیامده به چاهی دیگر نیافتد و با چشمانی باز و اندیشه ای اگاهانه به دنبال آن چیزی باشند که بنیان ستم و استثمار طبقاتی را هدف قرار داده و زندگی عاری از خشونت را برای محرومین و نسل‌های آینده رقم زند
«کانون مدافعان حقوق کارگر»
۹دی ۱۳۹۶
سخن روز
حمله به تجمع کنندگان معترض در روز های اخیر هیچ مشکلی از بن بست های حکومت را حل نمی‌کند
اعتراضات مردمی روز به روز گسترده تر می شود. در آخرین این اعتراضات با تجمع کارگران و فعالان کارگری و دانشجویی و اجتماعی برای آزادی رضا شهابی کارگر زندانی شر کت واحد که تحت شدید ترین فشارهای جسمی و روانی در زندان قرار دارد، به شدیدترین وجه برخورد شد، در روزهای قبل نیز با مردم به جان آمده از غارت اموالشان در موسسه های نزول خواری تحت نام بانک های اعتباری که اختراع مال اندوزان و سرمایه مداران کنونی است و هم چنین بازنشستگان لشکری و کشوری به شدت برخورد شده است. این برخوردها در حالی صورت گرفته که به نظر می آمد در یکی دو ماه اخیر با اعتراضات مردم جان به لب رسیده، مماشات می‌شد. این اعتراضات آنقدر محقانه هست که خود نیروهای نظامی و انتظامی نیز گاه با معترضین همراهی می‌کنند.
اما اکنون قدرتمداران گویا به این نتیجه رسیده اند که گسترش این اعتراضات می‌تواند آینده نامعلومی را برای تداوم حاکمیت زور به همراه داشته باشد، در نتیجه تصمیم گرفته شده که به هر ترتیب و با استفاده از قوای جبری جلو این اعتراضات گرفته شود؛ امری که با تداوم وضعیت موجود به غایت غیر معقول است زیرا خواسته های مردم اکنون به مرحله ای رسیده است که جلوگیری از آن با قوه قهریه غیر ممکن به نظر می‌رسد. این حمله ها که به منظور جلوگیری از اعتراضات مردمی است تنها می‌تواند ناتوانی حکومتگران را از حل مشکلات موجود به نمایش گذارد.
مردم خود به اعتراضات به حق در تجمعات گرد می آیند، اعتراضاتی که ناشی از ستم چند دهه بر کارگران، رنجبران و زحمتکشان است، چند دهه ای که تنها هنرش آن بوده که دزدی و رشوه و اختلاس را در بالایی ها گسترش دهد و فقر و تنگدستی و بی خانمانی را به اکثریت عظیم جامعه تحمیل کند. اکنون دیگر این تشت از بام به زیر افتاده است و حنای فریب و خدعه برای خالی کردن جیب مردم رنگی ندارد. این اعتراضات در حال گسترش است و به طور قطع و یقین مردم تحت ستم تا رسیدن به خواسته های خود از پای نخواهند نشست. بر حکومتگران است که کرسی های قدرت را ترک کنند زیرا که توانایی حل مشکلات مردم را ندارند.
۶دی ۱۳۹۶
منبع:سایت کانون مدافعان حقوق کارگر
کانون نویسندگان ایران: تظاهرات اعتراضی مردم در چندین شهرایران
نظر بر خبر
———————————
تظاهرات اعتراضی مردم در چندین شهرایران
چند روزی است که در شهرهای مختلف ایران گروه‌های زیادی از مردم با راه‌اندازی تظاهرات و سردادن شعار به بیان اعتراض‌های خود پرداخته‌اند. در مقابل، حکومت ماموران انتظامی و امنیتی و یگان‌های ویژه خود را گسیل کرده و در خیابان صف بسته است. طبق خبرهای منتشر شده، در نتیجه‌ی حمله‌ی ماموران تاکنون ده‌ها تن از معترضان زخمی و صدها تن بازداشت شده‌اند. همچنین در شهرستان دورود چند جوان به ضرب گلوله‌ی ماموران زخمی و کشته شده‌اند.
این‌که مردمی در یک جامعه برخوردار از حقوق اولیه و اساسی خود هستند یا نه؛ این‌که کرامت انسان در آنجا رعایت می‌شود یا نه؛ این‌که میزان آزادی مردم در جامعه‌ای تا چه میزان است، در همین برهه‌ها و دوره‌ها معلوم می‌شود. هنگامی که مردم پا به خیابان می‌گذارند تا مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خود را فریاد بزنند نوع برخورد حاکمیت با آنها معیار برخورداریشان از آزادی است. تیغ کشیدن بر روی تظاهرات مردم بی‌سلاح و به خون‌آلودن صدای آنها گواهی روشن بر غیبت و سرکوب آزادی است. در جامعه‌ای که اعتراض کردن آزاد نباشد، از آزادی خبری نیست. مردم به همان اندازه که حق اعتراض کردن را به دست می‌آورند، آزادند.
این حق مردم است که به سختی‌های معیشتی خود، به تبعیض و زندگی زیر خط فقر اعتراض کنند، این حق نویسندگان و هنرمندان است که به سانسور و تیغ حذف و قلع‌وقمع فرهنگی و ده‌ها مشکل دیگر معترض باشند، این حق زنان است که به تبعیض جنسیتی نه بگویند؛ حق جوانان است که در مقابل موانع کار و شادی‌شان معترض باشند. این . . .این حق همگان است که آزادانه صدای اعتراض خود را بلند کنند.
مردم در تجمع‌های اعتراضی خود، حق طبیعی و مدنی‌شان را محقق می‌کنند. مقابله با این حق است که ناحق است.
عدم پرداخت ماه ها مطالبات کارگران فاز ۱۲ کنگان
ماه ها مطالبات کارگران فاز ۱۲ کنگان پرداخت نشده است.
براساس گزارشی که دهم دی ماه رسانه ای شد، تعدادی از کارگران در منطقه کنگان از پرداخت نشدن پنج ماه حق کمپکارگرانی خبر می‌دهند که در پروژه‌های نفتی فاز ۱۲ این منطقه مشغول کارند.
در روابط کار مناطقی مانند پروژه‌های نفتی کنگان و عسلویه، به کارگرانی که در مکان‌هایی بیرون از محدوده کمپ اقامتی سایر کارگران زندگی می‌کنند، حق کمپ تعلق می‌گیرد.
این کارگران می‌گویند که در فاز ۱۲ کنگان مبلغ حق‌کمپ هر کارگر ۳۵۰ هزار تومان در هر ماه است و کارگران مشمول از مردادماه تاکنون بابت این مزایا طلبکارند.
علاوه‌براین کارگران مورد نظر هنوز بابت افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن سال ۹۵ طلبکارند و می‌گویند: تأئید نشدن صورت وضعیت‌های مربوط پیمانکار باعث شده است تا آن‌ها از بابت تامین نشدن تجهیزات مورد نیاز پروژه را تأمین کرده و ضعف‌های مدیریتی تحت فشار قرار بگیرند.
لازم به یادآوری است، در روزهای گذشته حدود ۳۵ نفر از رانندگان بخش ماشین آلات فاز ۱۲ کنگان بابت پرداخت نشدن معوقات مزدی خود اعتراض کرده‌ بودند.
تجمع تراکتوری کشاورزان اصفهان در اعتراض به نگرفتن حقابه
شنبه شب نهم دی ماه، کشاورزان شرق اصفهان به نشانه اعتراض ۱۰۰ تراکتور را به کنار جاده آورده‌اند.این تجمعات در اعتراض به خشکی زاینده‌رود و تحویل ندادن حقابه کشاورزان شرق اصفهان صورت گرفته است.
براساس گزارش یک منبع خبری محلی،یکی از کشاورزان معترض با تاکید بر اینکه کشاورزان شرق اصفهان براساس طومار و همچنین مصوبات رسمی دارای حقابه مشخصی هستند، گفت: مسئولان عنوان کرده‌اند که آبی برای تحویل حقابه کشاورزان وجود ندارد، با وجود این، ما دنبال سهم آب خود هستیم.
وی تصریح کرد: کشاورزان اعتراض‌های خود بارها اعلام کرده اند که دولت برای تامین حقابه ما باید از میزان سهم انتقالی آب به یزد و سایر بخش‌ها کم کنند تا حقآبه کشاورزان شرق اصفهان برای کشت پاییزه تامین شود.
وی با بیان اینکه کشاورزان شرق اصفهان برای دو کشت سهم آب دارند، افزود: به دلیل خشکسالی و کم‌آبی، دو کشت کشاورزان حقابه دار به یک کشت در پاییز کاهش یافت که متاسفانه مسئولان امسال اعلام کردند که آبی برای کشت پاییزه کشاورزان شرق وجود ندارد.
وی با تاکید بر اینکه اگر این گونه اعتراض‌ها نتیجه بخش باشد، با تحویل حقابه خود کشاورزی خواهیم کرد، افزود: در غیر این صورت بزرگان هر روستا به طور جداگانه در این خصوص تصمیم گیری خواهند کرد.
وی در پاسخ به این سوال که «امسال میزان بارش ها در اصفهان و به خصوص سرچشمه‌های کوهرنگ نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته و شرایط برای تحویل حقابه کشاورزان اندکی سخت است، گفت: بعد از بسته شدن آب زاینده‌رود از ۱۵ خرداد ماه، ذخیره سد زاینده رود درحدود ۵۰۰ میلیون متر مکعب بود که امکان ذخیره‌سازی آب برای کشت پاییزه و تحویل حقابه کشاورزان وجود داشت، اما متاسفانه به دلیل نبود برنامه‌ریزی، ذخیره سد زاینده رود هر روز کمتر شد.
وی تاکید کرد: مسئولان آب استان و کشور در این شرایط می‌توانستند با کم کردن سهم آب انتقالی به یزد، حقآبه کشاورزان شرق را برای کشت پاییزه تامین کنند.
تجمع اعتراضی ورزشکاران معلول و جانبازآذربایجان‌غربی در اداره ورزش وجوانان
صبح روزیکشنبه دهم دی ماه،ورزشکاران معلول و جانباز جانبازآذربایجان‌غربی دست به تجمع اعتراضی در اداره ورزش وجوانان این استان زدند.
برپایه گزارش منتشره،یکی از تجمع کنندگان گفت: اداره ورزش وجوانان آذربایجان غربی از معلولین حمایت نمیکند حتی در والیبال نشسته و بوچیا که مقام آوردیم یک تبریک هم نگفته است.
این مربی والیبال نشسته و بوچیای زنان اضافه کرد: باتوجه به قهرمانی که ما سه ماه قبل کسب کردیم، باید از هشتم تا یازدهم این ماه در سوپرلیگ که به میزبانی مشهد برگزار می شود شرکت میکردیم.
وی ادامه داد: رئیس اداره کل ورزش وجوانان که حتی قهرمانی ما را در والیبال نشسته و بوچیا تبریک نگفته است از ما انتظار دارد خود بدون پشتوانه در لیگ شرکت کنیم.
وی با بیان اینکه حتی به ما لباس ورزشی نمیدهند اظهار داشت: اگرما ورزشکار هستیم باید از ما حمایت شود اگر هم نیستیم باید تکلیف ما مشخص شود هدف ما این است که درسوپرلیگ شرکت کنیم.
وی تصریح کرد: هیئت جانبازان و معلولین با پرداخت حقوق شخصی خود به معلولین از ما حمایت میکند و ما از مسولین انتظار داریم در امر تهیه لباس، کیف، کفش به مارسیدگی کنند ضمن اینکه دیگر معلولین سالن مجزا، لباس ورزشی دارند اما ما نداریم.
یکی از ورزشکاران معلول استان با نارضایتی از عدم حمایت ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: من یک معلول هستم که یک ماه قبل برای شرکت در بازی های پاراآسیایی به امارات اعزام شدیم که در آنجا مقام دوم تیمی را کسب کردیم ولی متاسفانه بعد از آمدن ما به ایران هیچ مسئولی برای تبریک گفتن به پیشواز ما نیامد.
وی ادامه داد: در بازگشتمان به استان جز چند نفر از دوستان هیچ کس به دیدن ما در فرودگاه نیامد.
یکی دیگر ازتجمع کنندگان گفت: ما ماه ها است که به دلیل نبود سالن نمیتوانیم تمرین کنیم.
وی بیان کرد: ما ۲۵دی مسابقه داریم به دلیل نبود سالن دوبار تمرین کردیم آیا با دوبار تمرین میتوان مسابقه داد.
جان باختن۲ کارگر در شهر باسمنج براثر برق گرفتگی
سخنگوی اورژانس استان آذربایجان‌شرقی گفت: براثر برق گرفتگی مقابل یک کارگاه درب و پنجره‌سازی یک کارگردر دم فوت کرد و کارگر دوم با وجود تلاش اورژانس در بیمارستان جان باخت.
وحید شادی‌نیا اظهار داشت: در حادثه بعد از ظهر امروز یکشنبه یازدهم دیماه در شهرستان باسمنج با دریافت برق گرفتگی و کاهش هوشیاری دو نفر مقابل کارگاه درب و پنجره‌سازی در شهرستان یاد شده سریعا دو دستگاه آمبولانس اورژانس عازم محل شدند.
وی ادامه داد: مرد ۲۴ساله قبل از رسیدن اورژانس در دم فوت کرده بود با این حال اقدامات پیشرفته احیا قلبی ریوی انجام شد ولی موثر واقع نشد.
شادی‌نیا گفت: در خصوص وضعیت مصدوم دوم گفت ;مرد۳۰ساله تحت اقدامات پیشرفته احیا قلبی ریوی وادامه تلاشهای کادر درمانی بیمارستان فوت کرد.
وی افزود: شاهدان تماس میلگرد به سیم‌های پست فشار قوی مقابل کارگاه را علت احتمالی حادثه اعلام کردند و علت در دست بررسی است.
مرگ یک کارگر در معدن مس چاه فیروزه شهربابک بر اثر ترکیدگی لاستیک کامیون
براثر ترکیدگی لاستیک کامیون ، در معدن مس چاه فیروزه شهربابک یک کارگر ۳۰ ساله در دم جان باخت.
رمضانی مدیر معدن مس چاه فیروزه این کارگر آپاراتی مشغول بادکردن لاستیک کامیون بود که ناگهان بر اثرترکیدگی لاستیک و برخورد با وی جانباخت.
جان باختن کارگرکارخانه کاشی فرزاد بیرجند براثرسقوط
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: شب گذشته در کارخانه کاشی فرزاد یک کارگر از ارتفاع سقوط می‌کند و وقتی این کارگر را با کمک آتش نشانی از تل خاک بیرون آوردیم، متاسفانه فوت کرده بود.
جواد خامسان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: شب گذشته در کارخانه کاشی فرزاد یک کارگر از ارتفاع سقوط می‌کند.
وی افزود: کارگر این کارخانه با سر سقوط می‌کند و در یک تل خاک فرو می‌رود به طوری که فقط پاهایش از خاک بیرون بوده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه آخر وقت بوده، دوستان این کارگر در پی این فرد بودند و بعد از چند ساعت که دنبال این کارگر می‌گشتند، او را در این تل خاک پیدا کردند و هر چه سعی کردند نتوانستند او را از خاک بیرون بیاورند.
خامسان تصریح کرد: ساعت ۳:۱۳ دقیقه بامداد با هلال احمر و آتش نشانی تماس گرفته می‌شود و یک تیم از هلال احمر به محل حادثه اعزام می‌شود و وقتی این کارگر را با کمک آتش نشانی از تل خاک بیرون آوردیم، متاسفانه فوت کرده بود.
جسد یکی از دو کارگر مفقود شهرداری تهران در کانال آب پیدا شد
سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: جسد یکی از دو کارگر شهرداری تهران که به مدت ۲۴ ساعت در کانال زیرزمینی آب مفقود شده بودند، پیدا شد.
جلال ملکی عنوان کرد: در پی تلاش های ۲۴ ساعته نیروهای آتش نشانی، اولین جسد کارگر شهرداری که روز گذشته داخل کانال آب مفقود شده بود، پیدا شد.
ملکی افزود: متوفی ۲۴ ساله است و تلاش ها برای یافتن کارگر مفقود دیگر ادامه دارد.
شب گذشته حادثه مفقود شدن کارگران در کانالی واقع در خیابان پیروزی، بعداز بزرگراه امام علی به آتش‌نشانی تهران اعلام شد که بلافاصله دو ایستگاه آتش‌نشانی و عوامل شهرداری در محل حادثه حاضر شدند.
بر اساس این گزارش، چند کارگر متعلق به یک شرکت پیمانکاری داخل یکی از کانالهای زیرزمینی مشغول کار بودند که به یک‌باره تعدادی از آنها از کانال خارج شده و گفتن که ناگهان حجم زیادی آب در کانال جاری شده، آنها سراسیمه از کانال خارج شدند اما دو نفر از کارگران موفق به خروج از کانال نشدند.
آتش‌نشانان پس از اعلام این حادثه به همراه عوامل شهرداری و کارگران این شرکت پیمانکاری مشغول عملیات شدند و از دریچه‌های مختلف وارد این کانال شده و به جست‌وجو در انشعابات کانال پرداختند.
جان باختن کولبری در مرزبانه براثر شلیک نیروهای نظامی
شب گذشته(۹دی)،یک کولبر براثر شلیک نیروهای نظامی جانش را ازدست داد.
به گزارش منابع خبری محلی،نیروهای نظامی در مرز “میشیاب” بانه بسوی یک گروه از کولبران آتش گشودند ویک کولبر بنام هادی امینی ۲۶ساله واز اهالی روستای بیان دره جان مورد اصابت گلوله واقع شد وجان باخت.
دهم دی ماه۱۳۹۶
akhbarkargari۲۴۶۸@gmail.com

اخبار و گزارشات کارگری (۱۰ دی ۱۳۹۶)

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.