اخبار و گزارشات کارگری (۱۱ مهر ۱۳۹۶)

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

– دومین تجمع اعتراضی کارگران جایگاه‌‌های سوخت اهوازنسبت به نداشتن امنیت شغلی پس از خصوصی سازی مقابل ساختمان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران
– تجمع کارگران کارخانه فولاد ارومیه در اعتراض به عدم پرداخت حقوق مقابل اداره کار
– شماره ای دیگر از سریال تجمعات اعتراضی کارگران کارخانه نازنخ نسبت به عدم پرداخت مطالباتشان مقابل استانداری قزوین
– تجمع کارگران اخراجی شرکت انفورماتیک ایران( شرکت‌ وابسته به بانک صادرات ایران)مقابل مجلس برای بازگشت بکار
– داوطلبان آزمون دستیاری دندانپزشکی در دومین روزاعتراضشان مقابل مجلس تجمع کردند
– نامه سندیکای کارکنان خدمات دولتی سوئیس برای آزادی فعالین سندیکایی زندانی ومختومه شدن پرونده قضایی تمامی فعالین اجتماعی
– اطلاعیه شماره ۸ کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری درباره آخرین وضعیت محمدجراحی
– اعاده دادرسی اسماعیل عبدی ردشد
– پیام یکی از اعضای کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران در مورد حادثه کارگری که در ۷ مهر در تبریز رخ داد
– پیدا شدن جسد یکی از سرنشینان شناورصیادی شرکت آبزی اکسیر کوثرپس از ۵روزغرق شدن*
– مرگ دلخراش کارگر جوان کارخانه کاغذسازی راشا کاسپین ایرانیان زنجان
دومین تجمع اعتراضی کارگران جایگاه‌‌های سوخت اهوازنسبت به نداشتن امنیت شغلی پس از خصوصی سازی مقابل ساختمان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران
صبح امروزسه شنبه۱۱مهر، کارگران جایگاه‌‌های سوخت اهوازنسبت دراعتراض به نداشتن امنیت شغلی وکاهش حقوق پس از خصوصی سازی برای دومین بار مقابل ساختمان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران،تجمع کردند.
براساس گزارش منتشره،بیش از ۴۰ نفر از کارگران چهار جایگاه سوخت در اهواز برای حل مشکلات شغلی خود امروز سه شنبه در مقابل شرکت پخش فرآورده های نفتی در اهواز تجمع کردند.
یکی از این کارگران که خواست نام وی برده نشود بیان کرد: چهار شرکت پخش که پیش از این زیر پوشش شرکت پخش فرآورده های نفتی بودند به بخش خصوصی واگذار شده و افرادی که این جایگاه ها را خریداری کرده اند اعلام کردند که تعدادی از افراد شاغل در این جایگاه ها اخراج می شوند و حقوقی پرداختی ماهیانه ۹ میلیون ریال است.
وی گفت: پیش از این کارگران این جایگاه های سوخت، ماهیانه ۱۹ میلیون ریال حقوق دریافت می کردند و این کارگران بسیار نگران وضعیت شغلی و درآمدی خود هستند.
این کارگر افزود: ۴۳ کارگر در چهار جایگاه سوخت در مناطق چهار راه آبادان، ۲۴ متری، میدان بسیج(فلکه ساعت) در اهواز و ابتدای جاده اهواز – اندیمشک زیر نظر شرکت پخش فرآورده های نفتی کار می کردند که به بخش خصوصی واگذار شدند.
وی با بیان اینکه پیش از این کارگران به عنوان نیروی ارکان ثالث شرکت پخش فرآورده های نفتی در این جایگاه های سوخت مشغول به کار بودند عنوان کرد: این کارگران خواستار جذب در شرکت پخش فرآورده های نفتی هستند؛ بسیاری از این کارگران بین ۱۰ تا ۱۸ سال سابقه کار دارند.
درهمین رابطه:
تجمع اعتراضی کارگران جایگاه‌‌های سوخت اهوازنسبت به نداشتن امنیت شغلی پس از خصوصی سازی مقابل ساختمان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران
پیش ازظهرامروز۳مهر،جمعی از کارگران جایگاه‌های سوخت اهوازدراعتراض به نداشتن امنیت شغلی پس از خصوصی سازی،مقابل ساختمان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران این شهرتجمع کردند.
بنابه گزارش منتشره،حدود ۴۰ نفر از کارگران جایگاه‌های سوخت اهواز با تجمع مقابل ساختمان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اهواز از اینکه با واگذاری جایگاه‌های سوخت دولتی به بخش خصوصی، در آستانه اخراج قرار گرفته اند، خواستار تثبیت شغلی خود شدند.
یکی از معترضان گفت: پس از واگذاری جایگاه های سوخت دولتی به بخش خصوصی مشکلاتی برای ما ایجاد شده زیرا بخش خصوصی قصد دارد بخشی از نیروها را اخراج کند یا اینکه با حقوق ماهیانه پنج میلیون به کار ادامه دهند.
وی که خواست نامش فاش نشود افزود: این در حالی است که سابقه کاری من و بسیاری از همکارانم بیش از ۱۰ یا ۱۵ سال است.
رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز اظهار کرد: این کارگران در جایگاه های شرکتی مشغول به کار هستند که سازمان خصوصی سازی کشور این جایگاه‌ها را براساس اصل ۴۴ به بخش خصوصی فروخته است.
سید اسد میرعالی با اشاره به اینکه جایگاه‌هایی سوخت در مزایده و در یک روال قانونی واگذار شده‌اند توضیح داد: کارگران نگران از دست دادن شغلشان هستند در صورتی که هنوز هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است و کارگران در جایگاه مشغول به کار هستند و به طور قطع پیمانکار با توجه به تخصص آنها از همین نیروها اسفاده می‌کند چراکه به نفع پیمانکار نیز هست.
وی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ کارگری اخراج نشده و به هیچ کارگری هم اعلام نشده که قرار است اخراج شود گفت: خریداران نیز هنوز جایگاه را تحویل نگرفته اند و ما نیز کمک می‌کنیم که از این نیروها استفاده شود و براساس قانون کار حقوق آنها پرداخت شود.
قابل یادآوری است که۱۲ جایگاه در سطح خوزستان از سوی سازمان خصوصی سازی کشور به بخش خصوصی واگذار شده این جایگاه‌ها حدود ۷۰ کارگر دارند.
تجمع کارگران کارخانه فولاد ارومیه در اعتراض به عدم پرداخت حقوق مقابل اداره کار
امروز۱۱مهر، کارگران کارخانه فولاد ارومیه در اعتراض به عدم پرداخت حقوق دست به تجمع مقابل اداره کاراین شهرستان زدند.
برپایه گزارشات منتشره،بدنبال تجمع اعتراضی امروزکارگران کارخانه فولاد ارومیه وبرگزاری جلسه ای درهمین رابطه در استانداری آذربایجان غربی،وعده پرداخت بخشی از مطالبات این کارگران از طرف جعفر صادق اسکندری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی،داده شد.
کارخانه فولاد ارومیه واقع در ارومیه – کیلومتر ۳۲ جاده مهاباد در زمین ۳۰۰ هکتاری با زیربنای موجود ۱۵۰ هزار مترمربع و فضای ۱۲۰ هزار مترمربعی در حال احداث، در پنج بخش نوردلوله خاورمیانه، فولاد ، لوله و پروفیل، فولاد ترابر، لوله گاز و گالوانیزه فعالیت دارد.
شماره ای دیگر از سریال تجمعات اعتراضی کارگران کارخانه نازنخ نسبت به عدم پرداخت مطالباتشان مقابل استانداری قزوین
امروز۱۱مهرماه،جمعی از کارگران کارخانه نازنخ برای چندین وجندمین بار دراعتراض به عدم پرداخت مطالبلتشان مقابل استانداری قزوین،تجمع کردند.
کارگرمعترض کارخانه نازنخ :از سال ۱۳۹۱ تا به امروز وعده های بسیاری برای خاموش کردن آتش اعتراض کارگران داده شده است ، اما تاکنون حتی یکی از وعده هایشان هم تحقق نیافته است.
امروز درگزارشات آمد،حدود ۶۰ نفر از کارگران کارخانه ناز نخ امروز برای مطالبه حقوق هایشان مقابل استانداری قزوین تجمع کردند.
بنابهمین گزارشات،یکی از کارگران حاضر درتجمع اعتراضی امروزگفت : حقوق و سنوات کارگران این شرکت از سال ۸۸ واریز نشده است .
وی افزود : شرکت های فرنخ و مه نخ هم با هزار و ۲۰۰ کارگر شرایطی مشابهی دارند .
دیگر کارگر حاضر در این تجمع گفت: مجموع بدهی مسئولان شرکت به کارگران سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است که طلب هر کدام از کارگران بین سه میلیون تا ۱۰ میلیون تومان است.
وی اضافه کرد: از سال ۱۳۹۱ تا به امروز وعده های بسیاری برای خاموش کردن آتش اعتراض کارگران داده شده است ، اما تاکنون حتی یکی از وعده هایشان هم تحقق نیافته است.
به گفته این کارگر ، طبق وعده استاندار قرار بود طلب کارگران تا ۱۵ اسفند پارسال تسویه شود ، اما این وعده هنوز محقق نشده است.
تجمع کارگران اخراجی شرکت انفورماتیک ایران( شرکت‌ وابسته به بانک صادرات ایران)مقابل مجلس برای بازگشت بکار
صبح امروزسه شنبه یازدهم مهرماه، کارگران اخراجی شرکت انفورماتیک ایران ( شرکت‌ وابسته به بانک صادرات ایران) برای بازگشت بکار مقابل مجلس تجمع کردند.
کارگران اخراجی:طی چند روز گذشته به ناگهان از طرف بانک صادرات به شرکت اعلام می‌شود که ادامه همکاری و تمدید قرارداد ممکن نبوده و همه نیروهای مستقر در شعب سطح کشور (۷۰۰ نیرو) از روز یکم مهرماه سال جاری حق آمدن به سر کار را نداشته و دیگر کارمند شرکت نمی‌باشد.
براساس گزارشات منتشره،کارگران معترض نامه ای هم خطاب به رئیس مجلس نوشتند.بخش هایی از این نامه بقرار زیراست:
به استحضار می‌رساند اینجانبان امضا کنندگان ذیل نامه براساس اعلام نیاز شرکت گسترش انفورماتیک ایران (مستقر در تهران) از شرکت‌های وابسته به بانک صادرات ایران و بنا به درخواست بانک مذکور در مرداد ماه ۱۳۹۴ در تهران و توابع آن و سال ۱۳۹۵ در سایر شهرستان‌ها پس از طی آزمون مصاحبه به استخدام این شرکت درآمده‌ایم که در جهت ترویج خدمات و محصولات بانکی در شعب منتخب سراسر کشور مستقر شدیم.
ما جوانان تحصیل کرده در شرایط بحران بیکاری در سطح کشور که گریبان‌گیر اکثریت جوانان این مرز و بوم می‌باشد و با توجه به اینکه به استخدام شرکت مربوطه درآمده‌ایم و با امید و آرزوی جوانی که داشتیم این کار را با جان و دل انجام دادن و هر روزه مشغول خدمت‌رسانی به مشتریان محترم بانک صادرات ایران و البته سبب رشد چشمگیر استفاده از خدمات الکترونیک این بانک براساس اذعان خود مسئولین بانک و آمار موجود در شبکه بانکی بودیم، اما طی چند روز گذشته به ناگهان از طرف بانک صادرات به شرکت اعلام می‌شود که ادامه همکاری و تمدید قرارداد ممکن نبوده و همه نیروهای مستقر در شعب سطح کشور (۷۰۰ نیرو) از روز یکم مهرماه سال جاری حق آمدن به سر کار را نداشته و دیگر کارمند شرکت نمی‌باشد.
بسیاری از ما جوانان تشکیل خانواده داده و از طرفی به دلیل دلگرمی مسئولین بانکی جهت صبوری در کار و داشتن امیدواری استخدام در این ارگان به استناد جذب نیروهای گذشته شرکتی این بانک، از سن استخدام مجدد در سازمان‌های رسمی گذشته است و هیچ کس تاکنون پاسخگوی این معضل نبوده است. اخراج چنین نیروهای فعال آن هم زمانی که دیگر نمی‌توانند بخاطر سن بالا در مکانی دیگر مشغول به کار شوند و بدون پرداخت هیچگونه خسارتی بی‌عدالتی بزرگ محسوب می‌شود در حالی که ما نیروهای شرکتی در مقابل ناملایمتی‌های شرکت و گاها بعضی از مسئولین بانکی صبوری پیشه کرده و با حداقل حقوق وزارت کار و دیرکرد در پرداخت و تمدید بیمه و قرارداد دم نزده و صادقانه و دلسوزانه به کار خود پرداخته‌ایم.
لذا ما جوانان متعهد و با ایمان و علاقه‌مند به اشتغال که در حال خدمت به هموطنان عزیز در شعب بانک صادرات ایران بودیم از جنابعالی درخواست رسیدگی عاجلانه به این موضوع خطیر را دارا هستیم. زیرا که بسیاری از ما جوانان چه در سطح استان و چه در سطح کشور پایه‌های مستحکم زندگیمان را برمبنای شغلمان ساخته‌ایم و همه گرفتار بدهی‌های، اقساط وام و هزینه‌های زندگی می‌باشیم و در صورتی که این شغل را از دست بدهیم با توجه به مساله رکود اشتغال دیگر توانایی پرداخت مشکلات ذکر شده و حتی هزینه‌های اساسی زندگی را نداشته و با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد که باعث بوجود آمدن عواقب خطرناک اجتماعی برای همه مام جوانان خواهد شد.
تقاضامندیم در جهت رفع مشکل ذکر شده جهت بازگشت به کار و برقراری قرارداد مجدد با بانک صادرات ایران بدون دخالت شرکت مذکور، رسیدگی و پیگیری این مساله مهم را در دستور کار خود قرار دهید.
داوطلبان آزمون دستیاری دندانپزشکی در دومین روزاعتراضشان مقابل مجلس تجمع کردند
صبح امروز۱۱مهر،جمعی از داوطلبان آزمون دستیاری دندانپزشکی دردومین روز اعتراضشان نسبت به نتایج آزمون دستیاری و اعمال سهمیه‌های بومی، ایثارگر،‌ شاهد و سهمیه پنج درصدی جانبازان و ایثارگران در این آزمون مقابل مجلس تجمع کردند.
درهمین رابطه:
تجمع اعتراضی داوطلبان دستیاری دندانپزشکی مقابل وزارت بهداشت
امروزدوشنبه۱۰مهر،جمعی از داوطلبان آزمون دستیاری دندانپزشکی در اعتراض به نتایج آزمون دستیاری و اعمال سهمیه‌های بومی، ایثارگر،‌ شاهد و سهمیه پنج درصدی جانبازان و ایثارگران در این آزمون مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند.
برپایه گزارشات منتشره، دندانپزشکان تجمع کننده خواستار بازبینی نحوه اعمال سهمیه‌های بومی، ایثارگر،‌ شاهد و سهمیه پنج درصدی جانبازان و ایثارگران بوده و اظهار می‌کردند در دفترچه ثبت‌نام صراحتا اعلام شده است، که باقی مانده سهمیه آزاد و ایثارگر متعلق به داوطلبین سهمیه آزاد است.
م.الف یکی از شرکت کنندگان در این تجمع اظهار کرد: ما خواهان بازبینی نحوه اعمال سهمیه‌های بومی و ایثارگر و شاهد و سهمیه پنج درصدی جدید و احقاق حقوق داوطلبین سهمیه آزاد هستیم.
وی ادامه داد: در دفترچه ثبت نام صراحتا اعلام شده است، که باقی مانده سهمیه آزاد و ایثارگر متعلق به داوطلبین سهمیه آزاد است.
این داوطلب آزمون دستیاری دندانپزشکی گفت: با افزایش سهمیه بومی و رزمندگان و ایثارگران، ظرفیت باقی مانده برای داوطلبان آزاد تنها ۳۰ درصد است.
وی گفت: نتایج آزمون دستیاری دندانپزشکی به دلیل تصمیم گیری نحوه اعمال سهمیه امسال به تعویق افتاد و به رغم گفتگوهای انجام شده با مرکز سنجش پزشکی و پیگیری‌های شحصی داوطلبان این آزمون قبل اعلام نتایج و گرفتن پاسخی مبنی بر عدم اعمال سهمیه پنج درصد، این سهمیه اعمال شد.
این داوطلب آزمون دستیاری با اشاره به اینکه طی نامه ای درخواست خود را به وزارت بهداشت اعلام کردیم گفت: اعمال سهمیه‌های جدید رزمندگان پنج درصد که طبق تبصره تا ۳۰ درصد قابل افزایش است موجی از سردرگمی و ناامیدی را نه تنها در بین اقشار ما دندانپزشکان، بلکه در بین داوطلبین کنکور سراسری و کارشناسی ارشد نیز بوجود آورده است و سال آینده در صورت اعمال؛ در بین همکاران پزشک ما نیز مشکلات و اعتراضات عدیده ای به وجود می آورد.
وی گفت: در آخر مهمترین خواسته ما این است که سهمیه‌ها بطور جدی بازنگری شوند و شانس قبولی افراد سهمیه آزاد به حالت قبل برگردد و مازاد هر سهمیه‌ای مانند سهمیه شاهد و بومی نیز همچون سابق به سهمیه آزاد تعلق بگیرد.
این داوطلب آزمون دستیاری خاطرنشان کرد: آزمون دستیاری دندانپزشکی با آزمون‌های دستیاری پزشکی و آزمون ارشد در تعداد ظرفیت‌هاست٬ حداکثر ۳۸۰ ظرفیت موجود است که با کسر سهمیه بومی و شاهد تقریبا یک سوم ظرفیت خالی می‌ماند و این یعنی اکثر شرکت‌کننده‌ها که سهمیه آزاد هستند برای تنها یک سوم ظرفیت رقابت می‌کنند.
نامه سندیکای کارکنان خدمات دولتی سوئیس برای آزادی فعالین سندیکایی زندانی ومختومه شدن پرونده قضایی تمامی فعالین اجتماعی
سفارت جمهوری اسلامی ایران، برن، سوییس
آقای سفیر
سندیکای ما مایل است توجه شما را به وضعیت آقای رضا شهابی عضو سندیکای شرکت واحد اتوبوس رانی تهران وحومه جلب کند.وی با وجود۵سال حبس کشیدن درگذشته،اخیرا دوباره زندانی شده است .
رضا شهابی در سال ۱۳۸۹ با اتهام اقدام علیه امنیت ملی محکوم به شش سال زندان شده بود.تنها «جرم» وی دفاع از حق اعتصاب و ایجاد سندیکای کارگری مستقل بود.
وی سال گذشته برای پیگیری معالجات پزشکی به مرخصی آمد،اما در ۱۸ مرداد ماه سال جاری مجبور به معرفی خودبه زندان رجایی شهر کرج شده تا سه ماه باقی مانده محکومیت خود را طی نماید. در حالی که پزشکان مخالفت خود را باادامه زندانی شدن وی اعلام کرده بودند.
پیش ازاین یکسال زندان هم به محکومیتش افزودند و به بهانه های واهی مرخصی دوران معالجه پزشکیش را هم محسوب نکردند.
رضا شهابی دراعتراض به این محکومیت هادست به اعتصاب غذا زده است. شرایط زندان رجایی شهر بسیارنامناسب است و رضا شهابی ازبیماری هایی چون درد کلیه، وآرتروزگردن،دست وپا رنج می برد و در صورت عدم پیگیری معالجات پزشکی احتمال دارد فلج شود.
این حبس پایمال کردن حقوق بشر ونیز مقاوله نامه های سازمان جهانی کار است، سازمانی که جمهوری اسلامی ایران عضو آن است.
به جز رضا شهابی که ما خواهان آزادی فوری وی هستیم، برآزادی بسیاری دیگر ازفعالین اجتماعی زندانی دیگر درایران همچون اسماعیل عبدی آموزگار و نیز محمود بهشتی لنگرودی که بتازگی دوباره زندانی شده است اصرار داریم. همچنین خواهان لغو حکم های قضایی فعالین کارگری دیگربه عنوان مثال دو فعال دیگر سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه ابراهیم مددی و داود رضوی و نیز محمود صالحی از فعالان قدیمی وسرشناس مدافع حقوق کارگران هستیم.این لیست متاسفانه کامل نیست.
در سالهای ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ دو فعال سندیکایی در زندان در گذشتند. هرسال در اول ماه مه محکومیت هاتشدید می شوند وبرای جلوگیری از برگزاری مراسم مستقل اول ماه مه روز جهانی کارگر تعدادی از فعالین کارگری بازداشت وبرای هفته ها وماه ها زندانی می شوند.
شما این نامه ما را به آقای حسن روحانی برسانید. پای زندگی فعالین کارگری وسندیکایی درمیان است. جمهوری اسلامی باید به مقاوله نامه های سازمان های جهانی که عضوش هست احترام گذاشته ورعایتشان کند.
درهمین راستا فعالین کارگری و عقیدتی زندانی باید آزاد شوند وپرونده های قضایی تمامی فعالین سندیکایی و کارگری باید مختومه شود.
با احترام
سندیکای کارکنان خدمات دولتی
ستفان گیگر دبیر کل و کاتارینا پره لیتز هوبر مدیر کل.
کپی به آقای دیدیه بورکالتر وزیر امور خارجه سوئیس
ترجمه وتکثیر:اتحادبین المللی درحمایت از کارگران درایران – سوئیس
اطلاعیه شماره ۸ کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری درباره آخرین وضعیت محمدجراحی
کارگران مبارز ، مردم آگاه:
محمد جراحی ، زندانی سابق و عضو کمیته پیگیری ایجاد تشکلهای کارگری ایران که دوشنبه ، دهم مهر ۹۶ برای ادامه ی پیگیری معالجاتش به تهران آمده بود اکنون در بیمارستان شهدای تجریش تهران بستری است.
محمد ، اینک با مرگ دست و پنجه نرم میکند وبه سختی نفس می کشد.استخوان های صورتش نمایان تر شده.
رنگ صورتش به زردی گرائیده و خوراکش به زور به سه قاشق سوپ یا شیر تقلیل پیدا کرده که علت اصلی آن نارسائی کبد و کیسه صفرا بوده ومجاری گوارشش زخم شده است.
۴سال پیش آنزمان که در زندان تبریز بود وجود گواتر سمی در گلو یش را به مسئولین بهداری زندان تبریز اطلاع داده بود و حتی خواهان معالجه در خارج از زندان به خرج خود شده بود ولی مسولین زندان گفته بودند:”نخیر،چیز مهمی نیست”.
امروز اما، گسترش این سموم در بدن، کبد این انسان زحمتکش را از کار انداخته است.
حکومتی که مبارزی را به اسارت می گیرد وبا محدودیت های فراوان اعم از: انفرادی و ندادن مرخصی وقطع ارتباط با دنیای بیرون و شکنجه روانی سعی در شکستن اراده آن مبارز، کرده و نا جوانمردانه تلاش می کند او را به تمکین وادارد.
همه ی دولتهای حامی سرمایه، کم وبیش در بالا بردن هزینه نافرمانی مقابل نظم موجود،اتفاق نظر دارند وآنجا که میزان این چپاول ها، نجومی است،قاعدتا آرامشی گورستانی را طلب می کند.
محمد جراحی ۵سال را بدون حتی یک روز مرخصی در زندان سپری می کند وبا بی توجهی کامل متصدیان به بیماری زندانی،مرگی همراه با درد را برای او رقم میزنند که به هیچ وجه بخشودنی نیست.
چونکه ضابطین قضائی زندان مسئول مستقیم سلامتی و جان زندانی می باشند.
به این روال ناعادلانه باید پایان داده شود.
حقوق انسانی یک زندانی باید به رسمیت شناخته شده ودر دوران محکومیت زندانی،دقیقآ رعایت شود.
این حقوق پایه ائی، دائمآ باید توسط مردم ونهادهای اجتماعی، مطالبه گردد.
کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری
۱۱/مهر/۱۳۹۶
اعاده دادرسی اسماعیل عبدی ردشد
حسین تاج وکیل اسماعیل عبدی از رد شدن اعاده دادرسی موکلش خبر داد.
براساس گزارشی که امروز رسانه ای شد،حسین تاج گفت: در اردیبهشت ماه برای دومین بار اعاده دادرسی اسماعیل عبدی را به دبیرخانه دیوان ارسال کردیم که در نهایت پرونده به شعبه ۳۳ دیوان عالی کشور در شهرستان قم ارجاع شد.
وی با بیان این که در روزهای گذشته متوجه شدیم درخواست اعاده دادرسی رد شده؛ افزود: باز هم پرونده را از مراجع قانونی و ذیربط پیگیری خواهیم کرد؛ در عین حال بحث آزادی مشروط ایشان نیز در حال پیگیری است.
پیام یکی از اعضای کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران در مورد حادثه کارگری که در ۷ مهر در تبریز رخ داد
سلام بردوستان عزیز
در مورد حادثه کارگری که در ۷ مهر در تبریز رخ داده یک سری جزئیاتی هست که تریبون های کارگری از درج آن جزئیات خبر غفلت کرده اند.
کارگری که در حین کار در آسانسور فوت کرده نه یک کارگر ساده بلکه دانشجوی سال آخر دکتری برق قدرت در دانشگاه شهید مدنی تبریز هستش و نه به عنوان کارفرما بلکه به عنوان کارگر ساختمانی در ساختمان مورد نظر فعالیت می نمود.
همچنین رسانه ها علت حادثه را هواس پرتی و غفلت برق کار درج کرده اند، در حالی که علت اصلی حادثه عدم رعایت ایمنی فضای تونل آسانسور و جدا نکردن فضای دو آسانسور می باشد.
ضمنا کارفرما با وجود فعالیت کارگر برق کار روی یکی از اتاقک های آسانسور اقدام به راه اندازی آسانسور کناری کرده است که باعث وقوع این حادثه شده است.
امید است جزئیات حادثه از طرف کانال اتحادیه نشر داده شود.
درهمین رابطه:
مرگ دلخراش کارگر برقکارجوان حین کاردرتبریز
امروز۷مهر،یک کارگربرقکار۳۰ساله حین کار دربالای آسانسوردرپی برخورد وزنه تعادل آسانسورباسرش در دم جان باهت.
به گزارش۷مهر روابط عمومی آتش نشانی تبریز،ساعت ۱۳:۲۹ دقیقه امروز زمانی که برق کار ۳۰ ساله به هنگام کار در بالای کابین آسانسور مشغول کار بود، وزنه تعادل آسانسور به شدت با سر وی برخورد کرده و در دم جان باخت.
مطلبی مدیر روابط عمومی آتش نشانی با اعلام این خبر گفت: پس از اطلاع رسانی این حادثه آتش نشانان به محل حادثه شتافته و مشاهده کردند در یک ساختمان نیمه کاره ۶ طبقه واقع در خیابان امیر کبیر زمانی که برق کار در بالای کابین آسانسورمشغول کار بود، وزنه تعادل از بالا بر روی سر وی برخورد و در بین تیر آهن و وزنه تعادل گیر کرده است.
مدیر روابط عمومی آتش نشانی تبریز افزود: آتش نشانان بلافاصله با رعایت اصول ایمنی، کابین آسانسور را به پایین منتقل و برق کار را رها سازی و جهت بررسی و مداوا در اختیار عوامل اورژانس قرار دادند که پس از بررسی معلوم شد وی در اثر شدت برخورد در دم جان باخته است.
پیدا شدن جسد یکی از سرنشینان شناورصیادی شرکت آبزی اکسیر کوثرپس از ۵روزغرق شدن*
امروز۱۱مهر، جسد یکی از سرنشینان شناورصیادی شرکت آبزی اکسیر کوثرپس از ۵روزغرق شدن پیداشد.
براساس گزارش منتشره بنقل از به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، کشتی تجاری ارکیده ۱ که طی چند ماه گذشته در حوضچه بندرکاسپین متوقف بود، روز جمعه (۷مهر) گرفتار امواج خروشان دریا شد و بدنه آن بر اثر برخورد با موج شکن بندرکاسپین صدمه دید.
تیم امداد و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان برای کمک رسانی به محل اعزام شدند و پس از ۳ روز با کمک نیروی دریایی، این کشتی را از شرایط اضطراری و غرق شدگی خارج و به حالت پایدار و شرایط ایمن رساندند.
در این عملیات از تجهیزات دریایی شامل دو فروند یدک کش، یک فروند کشتی ناجی و پمپ‌های دریایی بزرگ تخلیه آب و دیگر تجهیزات مورد استفاده قرار گرفت.
در این حادثه چهار ملوان که داخل کشور بودند و از روز حادثه به بعد، خبری از آنها نبود ولی در چند ساعت گذشته جسد یکی از این ملوانان که ملیتی هندی داشت در حوالی زیباکنار پیدا شد. طبق گفته مسئولان اداره کل بنادر و کشتیرانی استان گیلان از سه ملوان مفقود شده یک نفر دیگر غیرایرانی هستند.
*غرق شدن شناورصیادی شرکت آبزی اکسیر کوثربا ۴سرنشین در دریای خزر
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گیلان با بیان اینکه یک فروند شناور صیادی با ۴سرنشین در منطقه “حاجی‌بکنده” غرق شد گفت: هیچ خبری از سرنشینان این شناور در دست نیست.
برپایه گزارش منتشره، سیاوش غلامی ظهر روزهفتم مهرماه در جمع خبرنگاران گفت: طبق گزارش مرکز هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان گیلان ساعاتی پیش ارتباط این مرکز با یک فروند شناور صیادی در ساحل حوزه حاجی بکنده قطع شد.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گیلان خاطرنشان کرد: پس از قطع ارتباط با این شناور و با بررسی‌های انجام شده نتیجه حاکی از آن بود که شناور مذکور به‌علت شرایط جوی در دریا واژگون شده است.
غلامی با بیان طبق درخواست‌ از اطلاع از وضعیت سرنشینان این شناور گشت‌زنی نیروهای هلال احمر در سواحل بندرانزلی و محدوده مورد نظر آغاز شد گفت: با توجه به شرایط موجود به‌منظور اطلاع از وضعیت سرنشینان این شناور درخواست گشت‌زنی با بالگرد هم انجام شده است.
وی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط جوی موجود در استان و بدی آب و هوا برج مراقبت به‌دلیل کاهش دید افقی اجازه پرواز بالگرد را صادر نمی‌کند تصریح کرد: خلبانان و نیروهای امدادی هلال احمر استان گیلان به‌طور آماده باش منتظر مساعد شدن شرایط جوی هستند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به اینکه هم اکنون به‌منظور بررسی و امدادرسانی به شناور غرق شده جلسه‌ای در فرمانداری بندرانزلی تشکیل شده است بیان کرد: شناور صیادی مذکور ۴ سرنشین داشت و در حال حاضر اطلاعی از سرنشینان آن در دست نیست.
غلامی با تاکید بر اینکه گزارش‌هایی مبنی بر غرق‌شدگی این شناور پیش از ظهر امروز به جمعیت هلال احمر استان اطلاع‌‌رسانی شده است اظهار داشت: این شناور از روز گذشته به دریا اعزام شده است.
وی با اشاره به اینکه شناور مذکور از شناورهای خدماتی صیادی در حوزه پرورش ماهی در قفس متعلق به شرکت اکسیر کوثر بود تاکید کرد: این شناور در عملیات یک هفته‌ای در حال سفر دریایی به‌منظور سرکشی به قفس‌های پرورش ماهی در محدوده حاجی‌بکنده بوده است.
*شرکت آبزی اکسیر کوثرکه در تاریخ ۲۴/۱۲/۱۳۸۹ به ثبت رسیده اختصاصاً در زمینه آبزیان اعم از آبزی پروری، صید و بازرگانی فعالیت دارد.
مرگ دلخراش کارگر جوان کارخانه کاغذسازی راشا کاسپین ایرانیان زنجان
روزگذشته(۱۰مهر)،کارگر جوانی در کارخانه کاغذسازی راشا کاسپین ایرانیان زنجان،حین کار به درون دستگاه پالپر کشیده شده وبطوردلخراشی جانش را ازدست داد.
براساس گزارشی که امروزرسانه ای شد،معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: این حادثه بعدازظهر دوشنبه ،۱۰ مهرماه،در شرکت کاغذسازی راشا کاسپین اتفاق افتاد.
هومن امیدوار افزود: چگونگی این حادثه ناخوشایند که گفته می شود هنگام تعمیر یکی از دستگاه های مورد استفاده در این شرکت اتفاق افتاده، در دست تحقیق و بررسی است.
مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان نیز گفت: موضوع این حادثه حوالی ساعت ۱۴:۳۰ ظهر دوشنبه به این مرکز اعلام شد و بلافاصله عوامل اورژانس مستقر در پایگاه الهیه با تجهیزات کامل درمانی عازم محل شدند.
جواد مرادی افزود: متاسفانه این کارگر جوان که بخشی از سر و دستش به درون دستگاه کشیده شده بود در همان لحظات نخست حادثه جان سپرده بود و فاقد علایم حیاتی بود.
کارخانه کاغذ سازی راشاکاسپین ایرانیان در زنجان که در حوزه تولید انواع کاغذ و مقوا فعال می باشد در شهرک صنعتی شماره یک زنجان (علی آباد) واقع است.
یازدهم مهرماه۱۳۹۶
akhbarkargari۲۴۶۸@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.