jrk

جمهوری اسلامی ایران یک زندانی سیاسی را روز سه‌شنبه اعدام کرد

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

jrk

jrkهم میهنان اعدام زندانی سیاسی  ادامه دارد  

صابر مخلد موانه  «علی اقبال لو و ستار علی پور» در زندان ارومیه اعدام شدند. روز سه‌شنبه ۱۶ دی‌ماه ۱٣۹٣جمهوری اسلامی در خفا یک زندانی سیاسی و به همراه او دو جوان دیگر را به اتهامات دیگر در سالن زندان ارومیه به قتل رساند. این جنایت در ادامه اعدام‌های بسیار گسترده در دو هفته اخیر بود.

 این زندانی سیاسی از جمله زندانیانی بود که در دو ماه گذشته به همراه 27  تن از زندانیان سیاسی محبوس  در بند 12 زندان مرکزی ارومیه در اعتراض به عدم اجرای اصل تفکیک جرایم و در راستای بند مستقل سیاسی و بازگرداندن زندانیان سیاسی پراکنده در سایر بندها و همچنین خروج زندانیان با جرایم خطرناک و جرایم مربوط به مواد مخدر از بند زندانیان سیاسی، توقف رفتارهای غیر انسانی و تحقیرآمیز در قبال زندانیان و اعضای خانواده آنها، به مدت 33 روز دست به اعتصاب غذا زده بود.

یک منبع مطلع از وضعیت اعدامی‌های زندان ارومیه گفت: «بعدازاینکه روز دوشنبه صابر مخلد موانه همراه با پنج زندانی دیگر جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شد، ساعت شش صبح در سالن مرکزی این زندان و با حضور نماینده وزارت اطلاعات، زندانی سیاسی صابر مخلد موانه و دو نفر دیگر به نام‌های علی اقبال پور اهل شهرستان سلماس و ستار علی پور اهل میاندوآب که هر دو به اتهام قصاص از سال 1390 در زندان به سر می‌برند، اعدام شدند.»

صابر مخلد موانه در 20 تیرماه سال 1391، از سوی نیروهای اطلاعاتی سپاه پاسداران دستگیر و پس از سپری کردن سه ماه در بازداشتگاه اطلاعات سپاه، به اتهام محاربه از طریق عضویت دریکی از احزاب مخالف جمهوری اسلامی به پنج سال زندان محکوم شد که این حکم با اعتراض وزارت اطلاعات درنهایت به اعدام محکوم شد و این حکم صبح سه‌شنبه به اجرا درآمد.

ظاهراً نتیجه شانتاژهای حکومت و شرکا علیه شلوغ کردن و کمپین به راه انداختن علیه اعدام‌ها که در جریان کمپین گسترده و بین‌المللی علیه حکم اعدام ریحانه جباری به اوج رسید، برای جنایتکاران حاکم باید این می‌بود که بدون هیچ نوع سروصدایی هرچقدر می‌توانند بکشند.

یک زندانی سیاسی را سه‌شنبه بدون سروصدا اعدام کردند و در دو هفته گذشته بیش از ۲۰ نفر را کشتند. چهار زن در یک روز اعدام شدند و سه نفر درملأعام باهم به چوبه دار سپرده شدند، این‌ها همه نمونه‌هایی از جنایات داعشیان حاکم بر ایران است. تصویر ایران در این روزهای آغاز سال ۲۰۱۵، تصویر خونین‌تر و وحشتناک‌تری بود. عکس اعدام درملأعام را سایت‌های حکومت اسلامی با آب‌وتاب پخش کردند و حتی عکس دست بریدن درملأعام را در رسانه‌هایشان منعکس کردند. این‌ها همه برای ترساندن مردمی است که از گم‌شدن میلیون‌ها دلار پول در دالانه‌ای حکومت خبردارند و در همان زمان شاهد بریدن وحشیانه انگشتان دست یک نفر به اتهام دزدی نان و چند هزار تومان پول هستند. این حکومت الله بر روی زمین، با دریای خشم مردم مواجه شده و برای پس زدن موج عظیم نفرتی که یک روز این حکومت را واژگون خواهد کرد بیش‌ازپیش می‌کشند و بیش‌ازپیش می‌ترسانند.

کمیته بین‌المللی علیه اعدام یک‌بار دیگر در محضر مردم منزجر از اعدام، در محضر خانواده‌هایی که عزیزان آن‌ها را در سکوت کشتند، اعلام می‌کند که تنها راه نجات محکومین به اعدام اعتراض، سروصدا کردن و دنیا را روی این جانیان خراب کردن است.

ما به افراد و جریاناتی که علیه کمپین کردن، علیه بی‌آبرو کردن حکومت اسلامی و علیه اعمال فشار بین‌المللی برای وادار کردن این جانیان به عقب‌نشینی شانتاژ می‌کنند، میگوییم که تحت تأثیر فضاسازی اتاق فکر رهبری حکومت اعدام و وزارت اطلاعات و دولت روحانی قرار نگرفته و علیه این فجایع داعشیان حاکم بر ایران اعتراض کنند.

این حکومت با اعدام و طناب دار زنده است و باید با اعتراض و مبارزه گسترده مانع قتل بیشتر افراد به هر دلیل و بهانه‌ای شد.

در همین دو هفته چهار مورد محکوم به اعدام در پای چوبه دار از طریق خانواده‌های مقتول بخشیده شدند، این نشان‌دهنده جنبش علیه اعدام در ایران است. مردمی که داغدار هستند، حاضر نیستند دستشان به خون یک نفر آلوده شود. این پاسخ مردم مترقی و انسان‌دوست در ایران به قتل عمد دولتی است.

گرامی باد یاد زندانی سیاسی صابر مخلد موانه

دبیرخانه کمیته بین‌المللی علیه اعدام

۷ ژانویه ۲۰۱۵

 

— 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.