jrk mail logo

حقوق روزهای اعتصاب کارگران معدن سنگ آهن بافق فوراپرداخت باید گردد!

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

jrk mail logo

jrk mail logoاخباروگزارشات کارگری:ماین نیوزبتاریخ23مهرازعدم پرداخت حقوق روزهای اعتصاب کارگران معدن سنگ آهن بافق،خبرداد. براساس این گزارش، “یونس الستی ” عضو هیئت مدیره صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد کشور و نیز عضو هیئت مدیره شرکت سنگ آهن مرکزی بافق که در نشست کارگروه مطالبات مردمی در محل فرمانداری شرکت کرده بود،ضمن تاییدعدم پرداخت حقوق روزهای اعتصاب کارگران معدن سنگ آهن بافق تااین لحظه،دراین باره گفت:

حقوق سیزده روزی که کارگران اعتصاب نمودند در حال پیگیری شدن می باشد تا حل شود.

وی در پاسخ به این پرسش که سرنوشت ۵/۲۸ درصد از سهام شرکت سنگ آهن که پیش تر از این در فرابورس مطرح شده و فولاد خوزستان برنده آن شد به کجا رسیده و آیا صحت دارد سازمان تامین اجتماعی کشور و یا شرکتهای تابعه(شستا) آن را از فولاد خوزستان خریداری نموده است، تصریح کرد: هنوز وضعیت ۵/۲۸ درصد سهم، متعلق به دولت است و در آن مقطع هم قراردادش بسته نشده بود. هنوز هم هیچ مرجعی آن را خریداری نکرده است. سازمان خصوصی تصمیم می گیرد؛ یا باید معامله را ابطال کند یا باید ادامه دهد و در حال حاضر که بحث ابطال هست به جای دیگری واگذار نخواهد شد؛ مگر با مجوز دولت یا سازمان خصوصی سازی!

وی در پاسخ به این پرسش که چه گام هایی از سوی صندوق برای مساعدت احقاق ۱۵ درصد صورت گرفته است گفت: این که دولت سهام خود را در هر قالبی به مردم واگذار کند، این از اختیارات هیئت عالی واگذاری است؛ لذا نه صندوق و نه مجموعه های دیگر حق دخالت در واگذاری را ندارند. دولت و سازمان خصوصی سازی موظف هستند، بحث را در چار چوب مصوبه و قول و قرارهایی که به مدیریت استانی داده اند، پیگیری کنند، مساعدت لازم در حدی که اگر در جایی عنوان شود و نظری از صندوق بخواهد موافقت می شود، منتهی آنچه قانوناً در بحث واگذاری هست بحث سهام ترجیحی به کارکنان خارج از طرح سهام ترجیحی هرچه باشد باید به تأییدیه دولت و در نهایت هیئت عالی واگذاری برسد.

 

 

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.