خط ونشان کشیدن دادستان مرکز استان خراسان رضوی برای کارکنان معترض موسسه مالی میزان

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

دستگیری 13نفر درتجمع اعتراضی روزچهارشنبه3تیر

دادستان مرکز استان خراسان رضوی گفت: دستگاه قضایی در برخورد با عوامل ناامنی و اخلال در نظم عمومی اغماض نخواهد کرد و با افرادی که در این گونه تجمعات شناسایی و دستگیر شوند برخورد قاطعی می شود.

وی با اشاره به دستگیری ۱۳ تن از افرادی که روز چهارشنبه موجب اخلال و بی نظمی در یکی از شعبه های این تعاونی در مشهد شده بودند اضافه کرد: علاوه بر مجازات های قانونی و برخورد جدی با عاملان اخلال در نظم عمومی، افرادی که از طریق تصاویر و یا گزارش عوامل امنیتی و یا نفوذی مورد شناسایی قرار گیرند که در تجمع های غیرقانونی نقش داشته باشند نه تنها از نظر قانونی به مجازات خواهند رسید بلکه بلافاصله اخراج خواهند شد و به خاطر کارشکنی و اخلال در انجام امور برای رسیدن به حق و حقوق خود نیز از حمایت هیچ دستگاهی برخوردار نخواهند شد و دستگاه قضایی نیز برای ادامه همکاری در تعاونی اعتبار از آنان پشتیبانی نخواهد کرد.

به گزارش6تیرپارس،قاضی صادقی به تجمع غیرقانونی و ایجاد اخلال توسط برخی افراد در تعاونی اعتبار میزان اشاره کرد و گفت: امکانات تصویری با تجهیزات پیشرفته در این گونه مکان ها نصب شده است و مردم مطمئن باشند که عاملان اخلال و اغتشاش در این مراکز تاآخرین نفر مورد شناسایی قرار می گیرند و دستگاه قضایی برخورد قاطعی با متهمان خواهد داشت. وی با اشاره به دستگیری ۱۳ تن از افرادی که روز چهارشنبه موجب اخلال و بی نظمی در یکی از شعبه های این تعاونی در مشهد شده بودند اضافه کرد: علاوه بر مجازات های قانونی و برخورد جدی با عاملان اخلال در نظم عمومی، افرادی که از طریق تصاویر و یا گزارش عوامل امنیتی و یا نفوذی مورد شناسایی قرار گیرند که در تجمع های غیرقانونی نقش داشته باشند نه تنها از نظر قانونی به مجازات خواهند رسید بلکه بلافاصله اخراج خواهند شد و به خاطر کارشکنی و اخلال در انجام امور برای رسیدن به حق و حقوق خود نیز از حمایت هیچ دستگاهی برخوردار نخواهند شد و دستگاه قضایی نیز برای ادامه همکاری در تعاونی اعتبار از آنان پشتیبانی نخواهد کرد.

قاضی غلامعلی صادقی همچنین درباره وضعیت پرسنل این تعاونی اعتبار نیز گفت: طبق مصوبه مراجع قانونی، اداره کار باید در این باره پاسخگو باشد اما نکته حائز اهمیت در این پرونده آن است که به یقین فروش املاک و اموال و تهیه نقدینگی زمانبر خواهد بود و هیئت تصفیه نمی تواند در عرض چند ماه مشکل را حل کند بلکه این موضوع و حل همه مسائل و مشکلات میزان، فرآیندی چند ساله خواهد داشت؛ بنابراین تعدادی از پرسنل میزان با نظر هیئت تصفیه و دیگر مراجع قانونی به فعالیت خود در این تعاونی ادامه خواهند داد و برخی کارکنان که همکاری لازم را در این باره داشته باشند، در استخدام میزان باقی خواهند ماند و حتی در سال های بعد نیز در اولویت استخدام دیگر مراکز قرار می گیرند. اما افرادی که در تجمع های غیرقانونی نقش داشته باشند نه تنها از نظر قانونی به مجازات خواهند رسید بلکه بلافاصله اخراج خواهند شد و به خاطر کارشکنی و اخلال در انجام امور برای رسیدن به حق و حقوق خود نیز از حمایت هیچ دستگاهی برخوردار نخواهند شد و دستگاه قضایی نیز برای ادامه همکاری در تعاونی اعتبار از آنان پشتیبانی نخواهد کرد.

درهمین رابطه:

حمله نیروهای انتظامی مشهد به تجمع اعتراضی کارکنان اخراجی موسسه مالی میزان

ظهرامروز3تیر، همزمان با حضور هیئت تسویه بانک مرکزی درمحل موسسه مالی میزان واقع در میدان جانباز مشهد، کارکنان اخراجی این موسسه دراعتراض نسبت به حکم اخراج خود دست به تجمع زدند.نیروهای انتظامی مشهد به تجمع حمله کردند وبا کارکنان معترض درگیرشدند.

به گزارش 3تیرمهر، جمعی از کارکنان اخراجی موسسه منحل شده میزان ظهر امروز در اعتراض به تصمیمات اتخاذ شده در خصوص انحلال و اخراج از این موسسه اعتراض کردند.

اعتراضات کارکنان اخراجی که ظهر امروز در محل این موسسه واقع در میدان جانباز مشهد اتفاق افتاد به دلیل حضور هیئت تسویه بانک مرکزی و تصمیمات اتخاذ شده در خصوص اخراج این افراد به درگیری فیزیکی و دخالت نیروهای انتظامی ختم شد.

اخراج صدها کارمند مؤسسه مالى و اعتبارى میزان توسط هیئت تسویه موجب شد تا تعدادی از این پرسنل برای چندمین بار متوالی اعتراض خود را با تجمع در مقابل این موسسه به گوش مسئولان برسانند.وعده های مسئولان تاکنون ثمری نداشته است

بنابهمین گزارش، چندی پیش نیز ده ها نفر از پرسنل موسسه مالی و اعتباری منحل شده میزان با مراجعه به استانداری خراسان رضوی خواستار توجه مسئولان و استاندار در خصوص تعیین تکلیف وضعیت خود شده بودند.

کارمندان این موسسه مالی و اعتباری با بیان اینکه امنیت شغلی و خانوادگی آنها با انحلال این موسسه به خطر افتاده و بلاتکلیف هستند خواستار حل مشکلاتشان شدند.

جمعی از این معترضان با بیان اینکه پیش از این مسئولان استان و به ویژه استاندار بر حل مشکل آنها قول مساعد داده بودند بیان کردند: وعده های مسئولان تاکنون ثمری نداشته است.

ششم تیرماه1394

akhbarkargari2468@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.