reza shahabi 01

آزادی موقت رضا شهابی را تبریک می گوییم

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

reza shahabi 01

reza shahabi 01رضا شهابی، فعال کارگری و عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد تهران و حومه، بعد از بیش از سه هفته اعتصاب غذا و دارو، در حدود یازده شب دوشنبه ۱۸ دی ماه ۱۳۹۱، برابر با هفت ژانویه ۲۰۱۳، به بطور موقت از زندان اوین آزاد شد.

  اعتصاب غذای رضا شهابی که در اعتراض به محرومیت از معاینه و مداوای مناسب پزشکی و توهین پاسیار رژیم جمهوری اسلامی صورت گرفت، موجی از اعتراض و همبستگی اتحادیه ها و نهاد های کارگری در سطح جهانی و نیز اعتراض فعالان کارگری و انسانهای آزادی خواه در داخل و خارج از ایران را به دنبال داشت. از جمله از دو روز قبل، تعدادی از هم بندان رضا شهابی در زندان اوین در همبستگی و حمایت از او دست به اعتصاب غذا زده بودند.

   بنا به گزارش های رسیده، رضا شهابی با سپردن وثیقه ملکی توسط خانواده و با قید ممنوعیت خروج از کشور، فقط برای مدت ۵ روز جهت معالجه آزاد شده است. بنا به گزارش دوستان و خانوده رضا شهابی، او در نتیجه اعتصاب غذا حدود ۱۵ کیلو وزن کم کرده است و از لحاظ جسمی بسیارضعیف شده است، اما همچنان از روحیه بسیار بالایی برخوردار است. رضا شهابی به جرم دفاع از حقوق اولیه کارگران دوسال و نیم گذشته را درزندان بسر برده، آنهم با ناراحتی های گوناگون جسمی که  بنا به تشخیص پزشکان می باید از مدت ها پیش در خارج از زندان و در محیط آرام و مناسب مورد معالجه و درمان قرار می گرفت.

 اگر چه آزادی رضا شهابی، موقت وآنهم برای پنج روز است، که به هیچ وجه برای درمان و مراقبت های پزشکی کافی نیست، با این حال ما با شادمانی این آزادی موقت را به ایشان و خانواده محترمشان، به سندیکای کارگران شرکت واحد و کمیته دفاع از رضا شهابی و به همه سازمانها و فعالین کارگری و مترقی و تمام نهادها و انسانهای آزادی خواه و برابری طلب که در داخل و خارج از ایران از رضا شهابی حمایت کردند، تبریک می گوییم و خود را در شادی آنها سهیم می دانیم.

 رضا شهابی نباید به زندان باز گردانده شود. جای رضا شهابی و هیچ کدام از فعالین کارگری، اجتماعی و سیاسی در زندان نیست.  اتحاد بین المللی همچنان به تلاش های جهانی خود برای آزادی بدون قید شرط رضا شهابی و کلیه فعالین کارگری زندانی ادامه خواهد داد.

 اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران

۷ ژانویه ۲۰۱۳

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.