اخباروگزارشات کارگری14مهر1394

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اخباروگزارشات کارگری14مهر1394
– اعتصاب کارگران کارخانه فولاد و چدن درود هیجدهمین روز راپشت سرگذاشت!
– علی نجاتی دیروز به بهداری زندان کارون منتقل شد
– اعتراض کارکنان پتروشیمی فارابی مستقر در بندر امام، برای رسیدن به خواسته‌های خود، به روز دوم کشیده شد.
عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، عدم اضافه کردن ۳۰ درصدی حقوق و عدم پرداخت حق اورهال (تعمیرات اساسی) مطالبات این کارگران است.
– درخواست اسماعیل عبدی از سخنگوی کانون صنفی معلمان، محمود بهشتی لنگرودی، برای شکستن اعتصاب غذا
– اعتراضات دامنه دار کارکنان سازمان محیط زیست نسبت به وضعیت حقوقی و معیشتی خود!
– گزارشی درباره کارگران کشاورزی شاغل در نیشکر هفت تپه
– تجمع کارگران پیمانکاری بدربرق پالایشگاه ستاره خلیج فارس دراعتراض به عدم پرداخت 3ماه حقوق!
– تجمع رانندگان تاکسی مقابل ساختمان بیمه تاکسیرانی در اعتراض به حذف حق بیمه!
-تجمعات اعتراضی رانندگان شرکت مخابرات کرمان مقابل استانداری- اگر اعتراض کنیم اخراج می شویم
– بلاتکلیفی کارگران اخراجی کارخانه ستبران برای بازگشت‌به کار
– اخراج 20856 کارگر از کارخانجات فارس طی یکسال گذشته !
-7کارگر قرار دادی کارخانه آرمان شفق اخراج شدند
– عدم پرداخت 3ماه حقوق کارگران شهرداری دهلران!
– گزارشی درباره آخرین وضعیت کارگران کارخانه شیشه آبگینه !
– تجمع دانشجویان دانشگاه شریف در اعتراض به سوء مدیریت در تربیت بدنی دانشگاه
– آیا بازداشتگاه سنندج در استان کردستان ایران در فهرست مخوف ترین زندان های دنیا قرار دارد؟
– طی 5ماه نخست سال13کارگردرکردستان بر اثر حوادث کارجان باختند!
– مرگ کارگرقراردادی شهرداری بردستان بوشهر براثرتصادف درحین کار!
– اعتصاب سراسری در اقلیم کردستان عراق
– آغاز اعتصاب کارمندان و حقوق بگیران در اربیل
-5 اکتبر2015  روز اعتصاب و تظاهرات در ایر فرانس
-خصوصی سازی و شورش کارگران در راه آهن مکزیک
اعتصاب کارگران کارخانه فولاد و چدن درود هیجدهمین روز راپشت سرگذاشت!
هیجده روز از شروع اعتصاب کارگران کارخانه فولاد و چدن درود برای تضمین امنیت شغلی  ودراعتراض به عدم پرداخت4ماه حقوق ،مزایا وماه ها حق بیمه می‌گذرد.
کارگران اعتصابی به دلیل عملکرد منفعلانه شورای اسلامی کار این واحد تولیدی خواستارانحلال این نهاد و تجدید انتخابات  هستند.
به گزارش14مهرایلنا،این کارگران که نزدیک به ۱۰۰ نفر هستند، می‌گویند: از بیست و هشتم شهریور ماه در اعتصاب هستیم اما در این مدت هیچ مقام مسئولی به خواسته ما رسیدگی نکرده است.
به گفته این کارگران به غیراز کارفرما و مسئولان دولتی حتی اعضای شورای اسلامی کار کارخانه فولاد و درود چدن نیز تا به امروز پاسخگوی خواسته‌های قانونی آن‌ها نبوده‌اند.
کارگران اعتصابی به دلیل عملکرد منفعلانه شورای اسلامی کار این واحد تولیدی خواستارانحلال این نهاد و تجدید انتخابات  هستند.
به غیر از چهار ماه  حقوق ومزایای مزدی پرداخت نشده، حق بیمه این کارگران نیز برای مدت زیادی است که پرداخت نشده است.
به نقل از کارگران این واحد صنعتی به دلیل همین بدهی انباشته سازمان تامین اجتماعی تا این لحظه با پیشنهادی که از سوی کارفرما در جلسه شورای تامین شهرستان درود مبنی بر پرداخت بیمه بیکاری به این کارگران مخالفت کرده است.
علی نجاتی دیروز به بهداری زندان کارون منتقل شد
علی نجاتی عضو هیات مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه و از فعالین شناخته شده جنبش کارگری ایران که پس از 15 روز  بازداشت در اداره اطلاعات اهواز، از روز پنج شنبه گذشته به زندان کارون انتقال داده شده است دیروز به دلیل وضعیت وخیم جسمانی ناشی از بیماری قلبی اش به بهداری این زندان منتقل شد.
دیروز پس از  گذشت 5 روز از پیگیری همسر علی نجاتی برای رساندن دارو به وی، مسئولین زندان داروها را تحویل گرفتند اما همچنان از دادن ملاقات به خانواده اش خودداری کردند.
علی نجاتی هم اکنون مدت 20 روز است که تحت بازداشت قرار دارد و پیگیریهای تاکنونی خانواده اش برای آگاهی از دلایل بازداشت علی و ملاقات با وی به نتیجه ای نرسیده است.
اتحادیه آزاد کارگران – 14 مهر ماه 1394
دومین روزتحریم غذای کارگران پتروشیمی فارابی
اعتراض کارکنان پتروشیمی فارابی مستقر در بندر امام، برای رسیدن به خواسته‌های خود، به روز دوم کشیده شد.
عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، عدم اضافه کردن ۳۰ درصدی حقوق و عدم پرداخت حق اورهال (تعمیرات اساسی) مطالبات این کارگران است.
به گزارش 14مهرایلنا ، جمعی از کارکنان رسمی و قراردادی پتروشیمی فارابی که جهت پیگیری مطالبات خود از روز گذشته با خودداری از خوردن غذا در کارخانه، اعتراض خود را آغاز کرده بودند، امروز نیز به این اعتراض ادامه دادند.
عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، عدم اضافه کردن ۳۰ درصدی حقوق و عدم پرداخت حق اورهال (تعمیرات اساسی) مطالبات این کارگران است.
درخواست اسماعیل عبدی از سخنگوی کانون صنفی معلمان، محمود بهشتی لنگرودی، برای شکستن اعتصاب غذا
سیزدهم مهرماه، برابر با پنجم اکتبر، به مناسبت روز جهانی معلم، معلمان در اندرزگاه شماره هشت زندان اوین میزبان حدود چهل تن از زندانیان سیاسی و صنفی بودند.
در این مراسم اسماعیل عبدی، دبیر کل کانون صنفی معلمان و علیرضا هاشمی، دبیر کل سازمان معلمان، حضور داشتند.
اسماعیل عبدی، که از تاریخ ششم تیرماه بدون صدور هیچ حکمی، در بازداشت به سر می برد، در رابطه با روز جهانی معلم و تاریخچه آن، در این مراسم، سخنرانی کوتاهی ایراد کرد.
در این سخنان عبدی گفت:
در چهل و چهارمین اجلاس وزرای آموزش و پرورش کشورهای عضو سازمان یونسکو که در تاریخ سوم تا هشتم اکتبر سال 1994م. در شهر ژنو برگزار شد، از ایران نیز هیاتی به ریاست محمدعلی نجفی شرکت داشتند و در همین اجلاس، پنجم اکتبر به عنوان روز جهانی معلم انتخاب شد.
در پایان مراسم، اسماعیل عبدی در رابطه با وضعیت محمود بهشتی لنگرودی ابراز نگرانی کرد و با تاکید بر درست بودن خواسته های وی، از او درخواست کرد که به خاطر حفظ سلامتی خود و رفع نگرانی دوستان و همکاران، به اعتصاب غذای خود خاتمه دهد.
محمود بهشتی لنگرودی، از چهارشنبه گذشته در اعتراض به وضعیت خود، در اعتصاب غذا به سر می برد.
منبع:حقوق معلم وکارگر
اعتراضات دامنه دار کارکنان سازمان محیط زیست نسبت به وضعیت حقوقی و معیشتی خود!
کارکنان سازمان محیط زیست روزهای دوشنبه راس ساعت 30/8 صبح برای اعتراض نسبت به وضعیت حقوقی و معیشتی خود و سوء مدیریت ریاست سازمان، پیاده روی به مدت نیم ساعت در محوطه پارک پردیسان انجام می دهند که همچنان این عمل هم باعث نگردید تا مسئولین به خواسته های پرسنل رسیدگی نمایند تا اینکه روز گذشته طبق روال هفتگی پرسنل برای پیاده روی جلوی سنگفرش سازمان تجمع نمودند که مصادف با ورود اتفاقی خانم ابتکار به سازمان گردید.
خانم ابتکار در پاسخ به اعتراض کارمندان سازمان محیط زیست ضمن اعلام این موضوع که در حال پیگیری مشکلات است گفت:شما که روز اول وارد مجموعه محیط زیست شده اید نمی دانستید که حقوق این سازمان پایین است؟ شما با علم به این وارد مجموعه شدید در نتیجه اگر اعتراضی هست سازمان را ترک کنید.
به گزارش14مهرتهران پرس، اردیبهشت ماه سال 94 کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست بیانیه شماره 1 را مبنی بر رسیدگی به وضعیت معیشتی پرسنل تهیه نمودند و بر این اساس گردهمایی اعتراضی از سوی پرسنل در جلوی درب ورودی سازمان شکل گرفت که پس از دعوت پرسنل به سالن همایش از سوی خانم ابتکار قولهایی مبنی بر پیگری و رفع موارد عنوان شده در بیانیه شماره 1 دادند.(در 21 بند)
پس از گذشت حدوداً سه ماه با توجه به اینکه اقدامی در خصوص آن بیانیه صورت نگرفت در بیانیه 2 درخواست گردید که به موارد بیانیه 1 رسیدگی شود. پس از گذشت 20 روزاز بیانیه شماره 2 هم هیچگونه اقدامی در این خصوص صورت نگرفت.
بنابراین گزارش مجددا  جمعی از پرسنل جلوی درب سازمان پس از ارائه بیانیه شماره 2 مبنی بر رسیدگی به موارد ارسال شده در بیانیه 1 و 2  تجمع نمودند که باحضور مدیر کل حراست و سازمان و بازرس ویژه خانم ابتکار، همکاران به جلسه ای جهت رسیدگی به مشکلات دعوت شدند که بر اساس ان و جلسات آتی مقرر گردید تا پایان شهریور ماه مواردی از مطالبات کارکنان رفع گردد که بنا بر گفته کلیه مسئولین حاضر در جلسه حداقل 5 بند از 21 بند در عرض یک روز می توانست مرتفع گردد که تاکنون نه تنها هیچ یک از مطالبات پرسنل در بیانیه 1 و 2 رفع نگردید.
بن کارتهای پرسنل در عید غدیر و قربان و تولد اما رضا و هفته دولت شارژ نگردید و  پاداش ماده 5 قانون خدمات کشوری که بر اساس آن می بایست یک برج حقوق پرسنل باشد نصف آن واریز گردیده است.
بنابهمین گزارش،پرسنل سازمان روزهای دوشنبه راس ساعت 30/8 صبح برای اعتراض به سوء مدیریت ریاست سازمان پیاده روی به مدت نیم ساعت در محوطه پارک پردیسان انجام می دهند که همچنان این عمل هم باعث نگردید تا مسئولین به خواسته های پرسنل رسیدگی نمایند تا اینکه روز گذشته طبق روال هفتگی پرسنل برای پیاده روی جلوی سنگفرش سازمان تجمع نمودند که مصادف با ورود اتفاقی خانم ابتکار به سازمان گردید.
خانم ابتکار در پاسخ به اعتراض کارمندان سازمان محیط زیست ضمن اعلام این موضوع که در حال پیگیری مشکلات است گفت:شما که روز اول وارد مجموعه محیط زیست شده اید نمی دانستید که حقوق این سازمان پایین است؟ شما با علم به این وارد مجموعه شدید در نتیجه اگر اعتراضی هست سازمان را ترک کنید.
ابتکار در ادامه خطاب به معترضان گفت: شما در حال کمک به  دلواپس ها هستید. شما  دولت تدبیر و امید رو ضعیف میکنید .
ابتکار در نهایت گفت که ما با وضع بدی این مجموعه را تحویل گرفتیم و در طی این دوسال مشغول سر و سامان دادن به عملکرد نامناسب روسای قبلی بودیم که وقتی یکی از نیروهای سازمان عنوان کردند که روسای قبلی هم همچین موردی را عنوان کردند با حالت ناراحتی و عصبانیت و قهر عنوان کردند که مرا با مدیران سابق مقایسه میکنید پس من حرفی برای گفتن ندارم.
گفتنی است اعتراضات پرسنل سازمان محیط زیست به وضعیت حقوقی و معیشتی خود و سوءمدیریت رییس سازمان شش ماه است که ادامه دارد.
گزارشی درباره کارگران کشاورزی شاغل در نیشکر هفت تپه
خواسته های کارگران روز مزد : دریافت روزانه ۵۰ هزار تومان دستمزد – دادن آب یخ یا مبلغ آن به کارگران- سرویس رفت و آمد کولر دار – لحاظ شدن سختی کار در دمای ۶۰ درجه در سوابق بیمه ای – رعایت حداقل حقوق مصوب دولت در مورد کارگران کشاورزی هفت تپه.
گزارش خبرنگار پیام سندیکا از نیشکر هفت تپه
مشکلات کشاورزان شاغل در نیشکر هفت تپه
کارگران کشاورزی شاغل در نیشکر هفت تپه در ۱۲بخش کار می کنند که در هر بخش ۵ سر میراب مشغول به کار هستند . در این بخش ها معمولا ۲۵ کارگر رسمی و بین ۲۰ تا ۳۰ کارگر پیمانکار یا روز مزد هم کار می کنند.ساعت کار کارگران پیمانکار روز مزد ۱۲ ساعت بوده و روزانه چنانچه کار کنند روزی ۳۰ هزار تومان دریافتی اشان است که همین حقوق ناچیز هم بطور معمول ۲ تا ۳ ماه عقب می افتد.این کارگران و میراب هایشان باید ۵۰ هکتار از زمین های کشاورزی را آب داده و در گرمای ۶۰ درجه به بالا کار کنند.
این کارگران فاقد هر گونه تسهیلاتی برای رفع گرما زدایی هستند.برای این کارگران که با وسیله های شخصی ( موتورسیکلت ) به سرکار می آیند ، در دمای بالای ۶۰ درجه یک تراکتور اختصاص یافته که با ۴ قالب یخ باید به کارگران آب خنک بدهد که با آن دما به جز تحویل آب جوش خدمات دیگری از آن بر نمی آید. به همین خاطرکارگران از خانه های خود با فلاسک یخ می آورند . بیمه کارگران روز مزد سر و سامانی ندارد و معلوم نیست که آیا هر ماه پرداخت می شود یانه؟ از حق مسکن بن خواربار و سرویس حمل و نقل هم خبری نیست. این کارگران با موتورسیکلت های خود به سرکار می آیند و ماهانه ۲۸ هزار تومان پول بنزین می گیرند. و این درحالی است که سرپرستان مبلغ ۸۰۶ هزار تومان و مدیران یک میلیون چهارصد هزار تومان پول بابت بنزین دریافت می کنند. خواسته های کارگران روز مزد : دریافت روزانه ۵۰ هزار تومان دستمزد – دادن آب یخ یا مبلغ آن به کارگران- سرویس رفت و آمد کولر دار – لحاظ شدن سختی کار در دمای ۶۰ درجه در سوابق بیمه ای – رعایت حداقل حقوق مصوب دولت در مورد کارگران کشاورزی هفت تپه.
تجمع کارگران پیمانکاری بدربرق پالایشگاه ستاره خلیج فارس دراعتراض به عدم پرداخت 3ماه حقوق!
کارگرانی که از طریق شرکت پیمانکاری بدربرق در پالایشگاه ستاره خلیج فارس مشغول کارند می‌گویند که نزدیک به ۳ ماه مزد پرداخت نشده طلبکارند.این کارگران هفته گذشته در اعتراض به وضع موجود تجمع اعتراضی برپا کردند.
به گزارش14مهرایلنا،یکی از این کارگر برق‌کار گفت: نزدیک به ۱۵۰ نفر هستیم و از تیرماه امسال تاکنون پرداخت دستمزدهایمان به تاخیر افتاده است.
وی بابیان اینکه هفته گذشته او و همکارانش در اعتراض به وضع موجود تجمع اعتراضی برپا کرده بودند،گفت: بعد از این تجمع کارفرما قول داد که مطالبات ما در هفته پیشرو پرداخت خواهد شد.
وی بابیان اینکه در حال حاضر او و همکارانش منتظر تحقق وعده کارفرما هستند، افزود: در شرایط خیلی سختی کار می کنیم، همین چند روز پیش یکی کارگران کابل‌کش به دلیل شدت شرجی و گرم بودن هوا از هوش رفت و تقریبا زمان زیادی طول کشید تا برای انتقال وی به بیمارستان خودرو پیدا کنیم.
وی در بیان بخش دیگری از کوتاهی کارفرما اظهار داشت: شماری از کارگران به‌دنبال معوقات مزد و شرایط دشوار کار، تصمیم به تغییر شغل گرفته اند اما در بازگشت به شرکت برای دریافت رضایت‌نامه شغلی، کارفرما از تحویل نامه خودداری کرده است.
تجمع رانندگان تاکسی مقابل ساختمان بیمه تاکسیرانی در اعتراض به حذف حق بیمه!
روز گذشته13مهر، تعداد زیادی از رانندگان تاکسی در اعتراض به حذف حق بیمه خود مقابل ساختمان بیمه تاکسیرانی در خیابان ملک تجمع کردند.
به گزارش 14مهرتسنیم، نزدیک به 2ماه از قطع بیمه رانندگان تاکسی می‌گذرد اما هنوز هیچ مقام مسئولی در این زمینه شفاف سازی نکرده است.
موضوع قطع بیمه تأمین اجتماعی رانندگان تاکسی مدتی است که مطرح است و علت اصلی آن از زبان تاکسی‌رانان عدم پرداخت حق بیمه سهم کارفرماست که تکلیف دولت بوده، در نشست 24 شهریور ماه سال جاری محمد باقر نوبخت پیرامون این موضوع گفته بود که در ارتباط با حق بیمه تاکسی رانان، سازمان تأمین اجتماعی  در این زمینه اقدام می کند.
وی بیان کرده بود: اینطور نیست که هر ماه باید حق بیمه از سوی دولت به این سازمان داده شود. معمولاً حسابی بین دولت و تأمین اجتماعی است و این سازمان باید تعهدات خود را دنبال کند و من در این رابطه پیگیری می کنم.
این موضوع تا جایی پیش رفت که روز گذشته تعداد زیادی از تاکسیران ها در اعتراض به حذف حق بیمه خود مقابل ساختمان بیمه تاکسیرانی در خیابان ملک تجمع کردند. اخبارهای رسیده مبنی بر این است که در آن تجمع هم کسی به این موضوع توجه نکرد.
یکی از رانندگان تاکسی بیان می  کند: زمانی که به ساختمان بیمه تاکسیرانی در خیابان ملک مراجعه کردم و پیگیری وضعیت بیمه تأمین اجتماعی خود شدم. آنها بیان کردند که شماره بیمه خود را در سامانه مشاهده سوابق وارد کن و مشاهده کن حق بیمه برایت پرداخت شده یا خیر؟
به راستی این پاسخ از سوی مسئولان سازمان تأمین اجتماعی پذیرفتی است؟
یکی از سخت‌ترین شغل‌ها، شغل «راننده تاکسی» است که باید در تمام فصول سال از صبح تا شب در خیابان‌ها رانندگی کند و اگر چند روزی قصد سفر کردن، استراحت کردن در منزل را داشته باشد، یا بیمار باشد و نتواند کار کند، از مزد آن روز بی‌بهره می‌ماند. در واقع این شغل، شغلی بدون مرخصی است و سرما و گرما هم سرش نمی‌شود! با این اوصاف چگونه این توجیح پذیرفتی است که به خاطر عدم پرداخت حق بیمه دولت به تأمین اجتماعی، بیمه این افراد قطع شود و از کمترین حمایت اجتماعی محروم شوند.
برپایه این گزارش،حدود 2ماه ازصحبت نوبخت مبنی بر پیگیری این  موضوع می گذرد و هنوز کسی در این زمینه پاسخگو نیست.همه تلاش خود را برای گرفتن پاسخ مسئولان سازمان تأمین اجتماعی( از جمله حسن زدا، معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی) بکار گرفتیم تا شاید وسیله خیری شویم برای انعکاس این مشکلات و گرفتن پاسخ آنها اما نشد که نشد.
تجمعات اعتراضی رانندگان شرکت مخابرات کرمان مقابل استانداری- اگر اعتراض کنیم اخراج می شویم
 
4 ماه است که حقوق مان را ندادند، حق سنوات، پاداش و عیدی، حق اولاد و حق مسکن نداریم، لیست حقوقیمان با لیستی که برای بیمه رد می شود تفاوت دارد، اگر اعتراض کنیم اخراج می شویم، بالاخره اینکه ما در این فصل مدرسه شرمنده همسر و …
صبح روز11مهر که برای جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به استانداری مراجعه کردم ، تعداد زیادی را دیدم که در محل ورودی استانداری تجمع کرده بودند و دو نفر سرباز نیز ایستاده بودند و از ورود آنها جلوگیری می کردند.
جلو رفتم و از معترضین سوال کردم برای چه اینجا تجمع کرده اید، یکی از آنان که بسیار هم دلخور بود و عصبانی گفت :
من راننده استیجاری مخابرات هستم و الآن حدود ۴ ماه است که حقوق عقب افتاده داریم و کسی در این مورد جوابگو نیست ، در صورتی که نه اضافه حقوق داریم، نه حق اولاد و نه حق مسکن، تکلیف چیست؟
با صحبت ایشان دیگران نیز اعتراض خود را بیان کردند و گفتند باور کنید هر دو ماه یک بار این تجمع ایجاد می شود ما می خواهیم از طرف مسئولین یک جواب دندان شکن داشته باشیم اینکه بخواهیم هر دو ماه یکبار اعتراض کنیم که نمی شود، مگر ما آدم نیستیم ، ما هم داریم زحمت می کشیم ، همسر و فرزند داریم باید علی الخصوص که الآن فصل مدرسه است شما بگویید جواب بچه هایمان را چگونه بدهیم ؟
یکی از آنان بیان کرد: اگر من تصادف کنم ، و در این میان خودروی من صدمه ببیند و یا اصلا خود من از بین بروم چه کسی می خواهد جوابگو باشد حتی جوابگوی خانواده من نیستند، چه کسی جوابگوست؟
دیگری گفت : ببخشید که نمی توانیم خودمان را معرفی کنیم چون می دانیم بعد از اعتراض حتما تعدادی را اخراج خواهند کرد و می گویند می خواهیم تعدیل نیرو کنیم. شرکت مخابرات ما را به عنوان راننده به کار گرفته و حقوق و بیمه امان را به عنوان کارگری رد می شود.
یکی دیگر عنوان کرد: تنها من و دیگری نیستیم ، بلکه هر کدام از ما ۱۰ سال تا ۱۲ سال سابقه کار با این شرکت را داریم و الاآن نزدیک ۲ سال است که دچار مشکل شده ایم. وقتی به اداره کار مراجعه می کنیم می گویند که شما شرکت خصوصی هستید و ربطی به ما ندارد، حدود ۱۰۰ نفر راننده در کل استان هستند که برای شرکت به صورت استیجاری کار می کنند و ما در کرمان حدود ۶۰ نفر هستیم، نه سنوات داریم نه عیدی و پاداش داریم تا دو ماه پیش هم مشکل تاخیری بیمه داشتیم که با همین اعتراضات رفع شد باور کنید در این ۴ ماه که حقوقمان عقب افتاده شرمنده فرزندانمان هستیم اینها را چه کسی می خواهد پاسخگو باشد، متاسفانه در این دوره و زمانه تا اعتراض می کنیم تنها کاری می کنند اخراجمان می کنند و می گویند می خواهیم تعدیل نیرو کنیم و اگر می خواهید با همین شرایط بسازید ، اگر نه ، خداحافظ شما.
گاهی اوقات هم می خواهند ما دست از اعتراض برداریم و دیگر چیزی نگوییم وعده امروز و فردا می دهند ، باور کنید خود مسئولین که بهتر می دانند در این دوره و زمانه هنوز تحریم و رکود همچنان پا برجاست و همه چیز گران است ، گاهی اوقات باید مثل آدم های بی بضاعت پیش پدر خودم یا پدر عیالم کمر خم کنم و آبرو بریزم که مقداری پول به من قرض دهند که امرار معاش کنم تا مسئولین کمی دلشان به رحم آید و حقوقمان را بدهند.
از مسئولین می خواهیم که خودشان را جای ما بگذارند و ببینند که اگر فقط پول یک هفته مخارج زندگیشان را نداشته باشند چه اتفاقی می افتدا برسد به ۴ ماه .
یکی دیگر با عصبانیت تمام جلو آمد و گفت تازه حقوق ما را با لیستی که به اداره کار داده می شود برابری ندارد ، تازه توی لیست حقوقی، حق اولاد ، حق مسکن می نویسند و یک و اندی میلیون برآورد شده و رد می شود بیمه ، در صورتی که حقوق ما را کمتر از این می دهند. باور کنید اگر حقوق ما را مثل دیگران سر موعد بدهند و یا چند روزی این طرف و آن طرف بدهند موردی نیست می توانیم تحمل کنیم ولی اینکه بخواهند ۴ ماهی یک دفعه بدهند اصلا نمی شود. تازه اگر این وسط اتفاقی هم بیفتد بیمه بیکاری به ما تعلق نمی گیرد در صورتیکه حقوق و بیمه امان به صورت کارگری رد می شود.
در همین حین کارمند حراست این شرکت نیز به جمع پیوست به سراغش رفتم و خواستم از او سوالاتی بپرسم که حاضر به جوابگویی نشد و تنها گفت من از هیچ چیز خبر ندارم .
منبع: آرمان کرمان
بلاتکلیفی کارگران اخراجی کارخانه ستبران برای بازگشت‌به کار
پس از گذشت سه ماه از صدور رای بازگشت به کار هفت نفر از کارگران اخراجی کارخانه ستبران هنوز چهار نفر از این کارگران بلاتکلیفند.
به گزارش14مهرایلنا،کارگران کارخانه ستبران با اعلام این خبر گفتند: در اردیبهشت ماه سال جاری قرارداد کاری یازده نفر از همکاران آنها پس از خاتمه تمدید نشد و در نتیجه این تعداد از کارگران اخراج شدند.
این کارگران بابیان اینکه همان زمان کارفرمای ستبران علت این اخراج ها را رکود بازار فروش محصولات عنوان کرده بود، افزودند با شکایت اخراج شدگان به اداره کار در نهایت ظرف مدت دو ماه برای هفت نفر از آنها رای بازگشت به کار صادر شد.
برپایه این اطلاعات در حال حاضر نزدیک به سه ماه از این ماجرا می‌گذرد اما هنوز تمامی کارگران اخراج شده نتوانستند به کار سابق خود بازگردند.
بصورت مشخص گفته می‌شود که در حال حاضر معطلی چهار نفر از این کارگران ستبران برای انجام کار سابق ادامه دارد.
یکی از کارگران این واحد تولیدی در توضیح این ماجرا گفت: همکارانی که اخراج شدند بین ۶ تا ۱۶ سال سابقه کاری داشتند و در زمان اخراج کارفرما به آنها وعده داد که در صورت بهبود شرایط همه آنها را دوباره استخدام خواهد کرد.
از قرار معلوم کارگران اخراج شده این واحد تولیدی در پنج ماهی که اخراج شده‌اند در جستجوی کار به واحدهای صنعتی و خدماتی زیادی مراجعه کرده‌اند اما به دلیل شرایط سنی که دارند تا این لحظه هیچ کاری برای آنها پیدا نشده است.
گفته می‌شود کارگران اخراجی این واحد تولیدی در حال حاضر تحت پوشش بیمه بیکاری هستند و نگرانند که با ادامه این وضعیت نتوانند برای مدت زیادی با این شرایط بتوانند زندگی کنند.
کارخانه ستبران در زمینه ساخت مواد اولیه ساخت انواع کاشی ساختمانی فعالیت دارد و به گفته کارگران اخراجی مدیریت این کارخانه مدعی است که در شرایطی که به دلیل مشکلات اقتصادی حتی قادر به پرداخت دستمزد کارگران موجود نیست امکان بازگشت به کار اخراج شدگان وجود ندارد.
اخراج 20856 کارگر از کارخانجات فارس طی یکسال گذشته !
شیرازه طی گزارشی بتاریخ14مهر،از اخراج 20856 کارگر از کارخانجات فارس طی یکسال گذشته،خبرداد.
براساس این گزارش،برخی آمارها حکایت از آن دارد که سال گذشته 11 هزار کارگر کارخانجات فارس به دلایلی همچون تعطیلی کارخانه و تعدیل نیرو خانه نشین شده اند که از این تعداد، 9459 نفر مربوط به 7 ماه پایانی سال 93 بوده اند.
امسال نیز تا 5 ماهه اول سال یعنی تا پایان مردادماه 11397 کارگر شاغل به خیل بیکاران فارس افزوده شده اند در حالی که 721 نفر از این تعداد به دلیل اتمام قرارداد اخراج شده اند و مابقی به دلیل عدم رونق فعالیت های اقتصادی کارخانجات و کارگاه ها کار خود را از دست داده اند.
شهریورماه امسال، مهرزاد مویدی عضو کارگری شورای عالی اشتغال هم از موج جدید اخراج کارگران از کارخانجات فارس خبر داد و گفت: آن قدر کارخانه تعطیل شده در فارس هست که اگر مسئولین هر روز بخواهند چسب بر در یکی از این کارخانجات بزنند تا پایان سال زمان کم می آورند.
وی افزود: بالا رفتن هزینه های تولید و کمبود نقدینگی به دلیل عدم فروش محصولات و در کنار آن عدم توزیع یارانه تولید، کارخانجات را به سمت اخراج چراغ خاموش کارگران و نهایتا تعطیلی کشانده است.
7کارگر قرار دادی کارخانه آرمان شفق اخراج شدند
از ابتدای ماه جاری 7کارگر قرار دادی کارخانه آرمان شفق با سابقه کاری1تا8سال اخراج شدند.
اخراج شدگان نیز مانند کارگران باقیمانده آرمان شفق هنوز بابت معوقات مزدی مرداد و شهریور از کارفرمای طلبکارند.
در عین حال کارگران اخراجی کارخانه آرمان شفق نیز راجع به وضعیت شغلی خود می‌گویند: به تبع سختی کار در مقابل کوره‌های ذوب آهن وخط تولید  هر ماه شاهد سوختگی یا مصدومیت یکی از کارگران براثرحوادث کاری هستند.
به گزارش14مهرایلنا،کارگران کارخانه میلگرد سازی آرمان شفق تاکستان با اعلام این خبر گفتند: همکاران اخراج شده آنها در این واحد تولیدی بین  یک تا ۸ سال سابقه کار داشتند.
این کارگران با یادآوری اینکه پیش از این نیز نزدیک به ۵۰نفر از همکاران آن‌ها بتدریج از نوروز ۹۴ تا پایان شهریور ماه اخراج شده‌اند، افزودند: تمامی این اخراج‌ها پس از اتمام قراردادهای کار همکاران آن‌ها اتفاق افتاده است.
علاوه براین گفته می‌شود که اخراج شدگان نیز مانند کارگران باقیمانده آرمان شفق هنوز بابت معوقات مزدی مرداد و شهریور از کارفرمای طلبکارند.
در عین حال کارگران اخراجی کارخانه آرمان شفق نیز راجع به وضعیت شغلی خود می‌گویند: به تبع سختی کار در مقابل کوره‌های ذوب آهن وخط تولید  هر ماه شاهد سوختگی یا مصدومیت یکی از کارگران براثرحوادث کاری هستند.
به گفته کارگران، با وجود آنکه کارگران از بیمه تامین اجتماعی وبیمه تکمیلی دانا برخوردارند اما بعد از وقوع حادثه حمایت چندانی از سوی کارفرما وشرکت‌های بیمه گر به آنان نمی‌شود ودر بیشتر موارد کارگر مقصر شناخته شده نمی‌توانند حتی هزینه‌های درمانی خود وخسارات‌های جانبی دیگر را ازشرکت بیمه  بگیرند.
وی همچنین تصریح کرد: برای نمونه در سال ۹۲ یکی از کارگران این واحد صنعتی بر اثر حادثه ناشی از کار فوت می‌کند که تا این لحظه هنوز غرامت کامل این حادثه به خانواده وی پرداخت نشده است.
عدم پرداخت 3ماه حقوق کارگران شهرداری دهلران!
یکی از کارگران زحمت کش شهرداری دهلران اظهار کرد: بنده گذشته از این که برخی از اوقات حتی هزینه خرید نان شب خود را ندارم، برای هزینه درمان همسرم هم نمی‌توانم کاری بکنم. ولی من از این غصه دارم که چرا همه اعضای شورا قبل از انتخابات فقط می گفتند ما برای حق کارگران آمده ایم، حالا آنها کجایند؟
نسیم دهلران طی گزارشی بتاریخ14مهر،از عدم پرداخت 3ماه حقوق کارگران شهرداری دهلران،خبرداد.
بنابهمین گزارش،یکی از کارگران زحمت کش شهرداری دهلران اظهار کرد: بنده گذشته از این که برخی از اوقات حتی هزینه خرید نان شب خود را ندارم، برای هزینه درمان همسرم هم نمی‌توانم کاری بکنم. ولی من از این غصه دارم که چرا همه اعضای شورا قبل از انتخابات فقط می گفتند ما برای حق کارگران آمده ایم، حالا آنها کجایند؟
 وی افزود: شاید حقوق کارگری با وجود هزینه‌های بسیار زیاد مخارج، کفاف زندگی ما را نداشته باشد اما همین درآمد کم موجب می‌شود حداقل نیازهای زندگی را برآورده کنیم که متأسفانه شهرداری آن را هم از ما دریغ کرده است.
 این کارگر که 3 ماه حقوق نگرفته بیان نمود: آقایان شهردار و شورای شهر که گویا خبر از زندگی و دغدغه‌های کارگران ندارند باید این را بدانند که مشکلات عدیده‌ای برای امرار معاش کارگران به وجود آمده است و کارگران خواستار رسیدگی زود هنگام به مطالبات خود شده و شهرداری دهلران نیز لازم است این مشکلات را مرتفع و رسیدگی و پرداخت به موقع حقوق کارگران را در اولویت امور خود قرار دهد.
 یکی دیگر از کارگران گفت:  ما نیاز به درآمد داریم و اگر چند ماه حقوقمان را دریافت نکنیم با مشکلات مالی برای اداره زندگی مواجه می شویم، به طوریکه بنده نمی توانم برم مغازه سر خیابان و بازار، چونکه برای مدرسه بچه هام قرض گرفتم، نتونستم شروع مدرسه رو با لباس های کهنه ببینم.
 گزارشی درباره آخرین وضعیت کارگران کارخانه شیشه آبگینه !
کارگرکارخانه شیشه آبگینه: مسئلهٔ اصلی این است که مسئولین تکلیف کارگرانی که سابقه کار بعضی از آن‌ها تا ۲۵سال است – را مشخص نمی‌کنند. این کارگران عمر خود را پای این کار گذاشته‌اند و نباید با آن‌ها اینگونه برخورد شود. اگر کسی هم پیگیری کند بعضا برخورد قهری با او صورت می‌گیرد و این برای کارگرانی که خرج سنگین زندگی به گردن آنهاست گران تمام می‌شود.
به گزارش14مهرایلنا، کارگران کارخانه شیشه آبگینه که به دلیل متوقف بودن روند تولید این واحد صنعتی از یک سال پیش تا کنون معطل و سرگردانند و برای تامین معاش خانواده‌هایشان گوجه چینی می‌کنند.
دست‌کم از چند ماه پیش پرداخت دستمزد نزدیک به یکصد کارگر باقیمانده این واحد صنعتی دچار تاخیرهای طولانی مدت شده است و برای همین از مدتی قبل این کارگران برای کشاورزان محلی بصورت روزمزد گوجه چینی می‌کنند.
انجام کارهای ساختمانی، پیک موتوری و رانندگی در موسسات کرایه خودرو از دیگر راه‌های امرار معاشی است که این روز‌ها کارگران شیشه آبگینه برای گذراندن مخارج زندگی خود مشغول انجام آن هستند.
به نقل از این کارگران گفته می‌شود که آن‌ها از اینکه بخواهند هر روز در محل کارشان منتظر پرداخت شدن بخشی از معوقات مزدی خود بمانند خسته شده‌اند و ترجیح می‌دهند تا در خارج از ساعات کاری راه دیگری را برای تامین معاش خود پیدا کنند.
در این رابطه یکی از کارگران شیشه آبگینه گفت: می‌دانیم که چیدن گوجه هیچ آینده شغلی ندارد، همه به عنوان کارگر متخصص شیشه آبگینه در سازمان تامین اجتماعی دارای پرونده بیمه هستیم اما وقتی که نه مزدی داده می‌شود و نه حق بیمه ناچاریم تا به نحوی مخارجمان را تامین کنیم.
آن‌ها در عین حال از اینکه در یک سال گذشته مسئولان استانی نتوانسته‌اند مشکل پیش از آمده در این واحد تولیدی را مرتفع کنند گلایه دارند و می‌افزایند: بی‌توجه‌ای کارفرما به مشکلاتی که برای کارگران این کارخانه بوجود آمده است هر روز لطمات زیادی را به آنان وارد می‌کند.
به گفته وی، ادامه بلاتکلیفی در وضعیت کارگران این کارخانه و اینکه چندین ماه حقوق نگرفته‌اند باعث شده زندگی خانواده گی برخی از کارگران متلاشی شود وآنان امروز از زن وفرزندان خود دور شوند.
او گفت: وضعیت کارگران شیشه آبگینه هر روز به نسبت روز قبل بد‌تر می‌شود وهر چند وقت یکبار اخبار اخراج وپرداخت نشدن حقوق کارگران این کارخانه در بسیاری از رسانه‌ها منتشر می‌شود، اما هنوز مسئولان مستقیم این وضعیت را به جهت بی‌اطلاعی پی گیری نمی‌کنند.
طبق اظهارت وی وضعیت کارخانه و کارگران شیشه آبگینه برای مسئولان استان قزوین عادی شده بطوریکه اول مهر ماه زمانی که ۱۰۶ کارگر قرار دادی این کارخانه یکجا اخراج وبیکار شدند مسئولان هیچ واکنشی نشان ندادند با این حال شائبه اخراج ۶۰ کارگر قرار دادی دیگر در کارخانه قوت گرفته است.
این کارگر کارخانه شیشه آبگینه در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر این واحد حدود ۴۰کارگر رسمی و ۶۰ کارگر قرار دادی دیگر دارد وکارفرما قصد دارد با اخراج کارگران قرار دادی با سابقه کارخانه به نوعی فعالیت کارخانه را کاملا متوقف کند.
به گفته وی؛ بخش زیادی از دستگا‌ها وتجهیزات تولیدی کارخانه از سوی تعدادی ازکارگران بازنشسته این کارخانه بابت مطالبات معوقه وسنوات پلمپ وضبط شده است.
به گفتهٔ این کارگر، مسئلهٔ اصلی این است که مسئولین تکلیف کارگرانی که سابقه کار بعضی از آن‌ها تا ۲۵سال است – را مشخص نمی‌کنند. این کارگران عمر خود را پای این کار گذاشته‌اند و نباید با آن‌ها اینگونه برخورد شود. اگر کسی هم پیگیری کند بعضا برخورد قهری با او صورت می‌گیرد و این برای کارگرانی که خرج سنگین زندگی به گردن آنهاست گران تمام می‌شود.
تجمع دانشجویان دانشگاه شریف در اعتراض به سوء مدیریت در تربیت بدنی دانشگاه
در حاشیه برگزاری اولین المپیاد ورزشی فرهنگی درون دانشگاهی دانشگاه صنعتی شریف که امروز به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس دانشگاه و بزرگداشت روز تربیت بدنی و ورزش در سالن ورزشی استاد جباری در حال برگزاری است جمعی از دانشجویان این دانشگاه در مقابل این سالن دست به تجمع زدند.
به گزارش14مهر خبرگزاری دانشجو، در حاشیه برگزاری اولین المپیاد ورزشی فرهنگی درون دانشگاهی دانشگاه صنعتی شریف که امروز به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس دانشگاه و بزرگداشت روز تربیت بدنی و ورزش در سالن ورزشی استاد جباری در حال برگزاری است جمعی از دانشجویان این دانشگاه در مقابل این سالن تجمع کرده‌اند.
 براساس این گزارش این دانشجویان در اعتراض به سو مدیریت‌های صورت گرفته در چند ماه اخیر در اداره تربیت بدنی دانشگاه و نادیده گرفتن اکثریت خواسته‌های به حق دانشجویان مانند برگزاری مسابقات بین دانشگاهی و همچنین به تعویق افتادن تعمیرات اماکن ورزشی بیانیه‌ای را برای تحریم مسابقات المپیاد ورزشی هم بستگی استاد دانشجو منتشر کرده‌اند که متن بیانیه به شرح زیر است:
بیانیه تحریم مسابقات المیپاد ورزشی همبستگی استاد دانشجو
 در پی سو مدیریت‌های صورت گرفته در چند ماه اخیر در اداره تربیت بدنی دانشگاه و نادیده گرفتن اکثریت خواسته‌های بر حق و ابتدایی دانشجویان مانند برگزاری مسابقات بین دانشکده‌ای و به تعویق افتادن تعمیرات اماکن ورزشی، اکثریت اعضای تیم‌های ورزشی دانشگاه تصمیم بر تحریم مسابقات المپیاد هم بستگی استاد دانشجو گرفته‌اند.
 گفتنی است این تصمیم به معنای مخالفت با نفس مسابقات استاد دانشجو نمی‌باشد بلکه به معنای مخالفت با نحوه برگزاری آن و حذف مسابقات بین دانشکده‌ای می‌باشد. لذا امید است این حرکت موجب سو تفاهم بین اعضای تیم‌های ورزشی دانشگاه و استادان و دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در این مسابقات نشود.
 لازم به ذکر است این حرکت صددرصد دانشجویی بوده و پس از مراجعات مکرر ولی بی‌نتیجه به مدیر تربیت بدنی انجام شده است و هدف اصلی آن نکوهش رفتار‌ها و عملکرد مدیریتی مدیر تربیت بدنی دانشگاه صورت گرفته است. عملکردی که نتیجه آن تعطیل بودن ورزش در دو ماه مرداد و شهریور به د

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.