اخباروگزارشات کارگری11مهر1394

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اخباروگزارشات کارگری11مهر1394
– تجمع کارگران معترض اخراجی پارس خودرو مقابل شرکت سایپا
– آغازدومین هفته اعتصاب کارگران معدن زمستان یورت دراعتراض به عدم پرداخت بیش از7ماه حقوق ومزایا!
– فراخوان شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور به مناسبت روز جهانی معلم
– برگزاری مراسم بزرگداشت شاهرخ زمانی در کرج
– اخراج 50 درصد کارگران برخی از قطعه سازان
-نگرانی کارگران کارخانه بسا پارس صنعت ازنداشتن امنیت شغلی!
-۲۰کارگرکارخانه سدید ریخته گر اخراج شدند
– کاهش مزد کارگران کشتی نگین‌سبز
– عدم پرداخت3ماه حقوق کارگران ساختمان ونصب در آبادان
– اعتراض به سر کوب کارگران ایران مقابل پارلمان اروپا
-جان باختن 2کارگر شرکت راهسازی در دیهوک
-اخراج2900نفرازکارکنان در دستور کار شرکت هواپیمایی ایرفرانس
-توسط جنگنده های آمریکایی
تجمع کارگران معترض اخراجی پارس خودرو مقابل شرکت سایپا
صبح امروز شنبه ۱۱ مهر، کارگران معترض اخراجی پارس‌خودرو، مجتمع صنعتی زیرمجموعه شرکت سایپا، مقابل در ورودی شرکت سایپا در کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص کرج تجمع کردند.
کارگران معترض می‌گویند مدیران پارس‌خودرو پس از اعتصاب غذای هزاران کارگر این مجتمع صنعتی در دی‌ماه سال گذشته، آن‌ها را به‌عنوان نفرات فعال در اعتراضات شناسایی کرده و پس از اتمام قرارداد کار، اخراج‌ کردند.
تاکنون دست‌کم ۲۴ کارگر معترض پارس‌خودرو پس از اتمام قرارداد کار اخراج شدند اما گزارش‌های تایید نشده از شمار ۴۰ نفری اخراجی‌ها خبر می‌دهند.
به گزارش11مهرپویش، یکی از کارگران حاضر در این تجمع گفت: در جریان اعتراضات دی‌ماه سال گذشته کارگران  پارس‌خودرو، عوامل کارفرما از کارگران معترض فیلم‌برداری می‌کردند.
گفتنی است نزدیک به هفت هزار کارگر پارس‌خودرو در روزهای هفتم تا نهم دی‌ماه پارسال در اعتراض به آنچه «دریافت دستمزد ناکافی» می‌خواندند، اعتصاب غذا کرده بودند.
معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی کارخانه پارس‌خودرو در پایان اعتراضات کارگری سال گذشته در این کارخانه تاکید کرده بود هیچ کارگری پس از این اعتراضات اخراج نخواهد شد.
آغازدومین هفته اعتصاب کارگران معدن زمستان یورت دراعتراض به عدم پرداخت بیش از7ماه حقوق ومزایا!
کارگران معادن زغال سنگ زمستان یورت از ادامه اعتصاب هفته گذشته خود دراعتراض به عدم پرداخت بیش از7ماه حقوق ومزایا خبر می‌دهند.
به گزارش11مهرایلنا،این کارگران گفتند که به غیر از روزهای تعطیل پنجشنبه و جمعه از ابتدای هفته گذشته (چهارم مهر ماه) تا به امروز این اعتصاب ادامه داشته‌ است.
آنها در عین حال می‌گویند: که از امروز شنبه حدود ۴۰ نفر از همکاران رسمی آنها که در آستانه بازنشستگی قرار دارند به کار سابق خود بازگشته‌اند اما در عمل حدود ۳۵۰  کارگر پیمانی این واحد معدنی همچنان به اعتصاب خود ادامه می دهند.
کارگران معترض معدن زمستان یورت می‌گویند که در حال حاضر ارزش مطالبات مزدی پرداخت نشده آن‌ها به ۷ و نیم ماه می‌رسد.
گفته می‌شود این طلب مزدی شامل  دستمزد ماه‌های دی، بهمن و اسفند سال ۹۳ و همچنین دستمزد اردیبهشت و خرداد، تیر، مرداد وشهریور سال جاری است.
همچنین برپایه اظهارات کارگران پیمانکاری زمستان یورت، بیمه این کارگران نیز هر ماه به طور کامل به حساب سازمان تامین اجتماعی پرداخت نمی‌شود و به همین دلیل سوابق بیمه‌ای آن‌ها با مشکل روبرو شده است.
به گفته کارگران اعتصابی، مدیران پیمانکار در پاسخ به اعتراض کارگران مدعی هستند که منابع مالی کافی برای پرداخت حقوق کارگران را در اختیار ندارند.
فراخوان شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور به مناسبت روز جهانی معلم
زمان: شانزدهم مهرماه ۱۳۹۴ از ساعت ۱۰ الی ۱۲ صبح
مکان تجمع در سراسرکشور :
همکاران مراکز استان ها و مناطق نزدیک به آنها در محوطه ادارات کل
همکاران شهرستان ها در ادارات شهرستان
همکاران تهران نیز در اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران
برگزاری مراسم بزرگداشت شاهرخ زمانی در کرج
صبح روز جمعه، ده مهرماه، جمعی از فعالان کارگری برای بزرگداشت شاهرخ زمانی، طی مراسمی گرد هم جمع شده و یاد و خاطره ی این فعال کارگری را گرامی داشتند.
مراسم با اعلام یک دقیقه سکوت به یاد این زندانی سیاسی آغاز شد و سپس سرود انترناسیونال به طور جمعی خوانده شد. در ادامه شرحی از فعالیت های کارگری و اجتماعی وی برای حاضران مطرح گردید.
در پی آن با بحثی در باره ی شرایط زندگی کارگران و زحمتکشان و ضرورت مقابله با وضعیت کنونی و تشدید فشار بر فعالان کارگری مراسم ادامه یافت. حاضران همگی بر ضرورت اتحاد وهمدلی در میان فعالان کارگری در شرایط کنونی و ایستادگی در برابر فشارهای فزاینده بر فعالان کارگری و کارگران تاکید داشتند.
این مراسم که از ساعت 9 صبح آغاز شده بود تا ظهر ادامه یافت. حاضران با تاکید بر ضرورت ایجاد تشکل های مستقل و سراسری کارگری و خواندن سرود “سراومد زمستون” مراسم را به پایان بردند.
منبع:سایت کانون مدافعان حقوق کارگر
اخراج 50 درصد کارگران برخی از قطعه سازان
عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو گفت: با توجه به افزایش طلب قطعه سازان از خودروسازان داخلی، هم اکنون برخی از قطعه سازان تا 50 درصد نیروی کاری خود را اخراج کرده اند.
به گزارش11مهرایرنا،محمدرضا نجفی افزود: بیش از یک هزار و 200 شرکت قطعه ساز در کشور فعال و همه آنها تقریبا از خودروسازان داخلی طلبکار هستند.
وی با بیان آنکه اگر خودروسازان طلب قطعه سازان را پرداخت نکنند، بسیاری از این شرکت ها فعالیت خود را تعطیل می کنند، اظهار داشت: کاهش تولید بر عملکرد قطعه سازان بسیار تاثیرگذار بوده و اگر این روند ادامه یابد علاوه بر اخراج نیروی انسانی آموزش دیده توسط قطعه سازان، بسیاری از آنها باید فعالیت خود را متوقف کنند.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو تاکید کرد: در صورتی که منابع مالی مناسبی برای خودروسازان تزریق شود آنها نیز می توانند بسیاری از طلب قطعه سازان را پرداخت کنند.
نجفی منش افزود: بدهی خودروسازان داخلی به قطعه سازان بسیار طولانی مدت شده و این مساله مشکلات اساسی برای آنها به وجود آورده در حالی که قطعات یدکی تولیدی قطعه سازان ایرانی از کیفیت بالایی برخوردار است و هم اکنون بسیاری از قطعات آنها به خارج از کشور صادر می شود.
وی خواستار حمایت دولت از قطعه سازان شد و گفت: بدنبال مشکلی که چند سال پیش در ترکیه بوجود آمد، دولت ترکیه به جای بیمه بیکاری پرداخت 50 درصد دستمزد نیروی انسانی شاغل در شرکت های قطعه سازی این کشور را متقبل و 50 درصد دیگر توسط شرکت های قطعه سازی به کارگران پرداخت شد تا آنکه قطعه سازان وضعیت مناسبی پیدا کردند.
وی اظهار داشت: تولید قطعه براساس نیاز خودروسازان انجام می شود و هرگونه کنترل کیفیت قطعه باید توسط سیستم کیفیت و بازرسی خودروسازان عملی تا قطعه کیفی وارد سیستم تولید خودرو شود.
نگرانی کارگران کارخانه بسا پارس صنعت ازنداشتن امنیت شغلی!
به دلیل توقف فعالیت کارخانه «بسا پارس صنعت» در دو ماه گذشته، ۵۷ کارگر قراردادی این کارخانه تولید کننده قطعات خودرو از بابت امنیت شغلی خود احساس نگرانی می‌کنند.
به گزارش11مهرایلنا،فعالان کارگری منطقه تاکستان می‌گویند از مرداد ماه سال جاری تاکنون  فعالیت روزمره کارخانه «بسا پارس صنعت» که در زمینه تولید قطعات پیچیده موتوری خودرو فعالیت دارد، به دلیل کاهش سفارشات متوقف شده است.
به گفته این منابع هرچند توقف بسا پارس صنعت در دو ماه گذشته تاثیری بر پرداخت مطالبات مزدی کارگران این واحد تولیدی نداشته است اما آنها نگرانند که با ادامه این وضعیت تمدید قراردادهای چند ماهه آنها با مشکل مواجه شود.
طبق اظهارات کارگران، از زمان رکود اقتصادی سه سال پیش مشکلات این کارخانه نیز آغاز شده است ودر طول این مدت کارفرمای طوری کارخانه را اداره کرده است که تعدیلی در ساختار نیروی انسانی شکل نگیرد.
کارگران بسا پارس صنعت در توجیه علت نگرانی خود می‌گویند اخیرا به دلیل کاهش یکباره فروش محصولات خودرو سازان بزرگ به تبع آن مشکلات این کارخانه بیشتر شده به طوری که حجم محصولات این کارخانه که پیشتر به روزی ۹۶۰ دستگاه می‌رسید هم اکنون به صفر رسیده است.
کارگران بسا پارس صنعت می‌گویند، متوقف شدن ناگهانی تولیدات این کارخانه باعث شده بسیاری از کارگرانی که دارای قراردادهای موقت هستند و سالهاست در این کارخانه صنعتی کار می‌کنند امنیت شغلی خود را در خطر ببینند.
۲۰کارگرکارخانه سدید ریخته گر اخراج شدند
۲۰ کارگر قرار دادی کارخانه سدید ریخته گر پس از ۱۸ سال سابقه کار به دلیل «عدم نیاز کارفرما به کار آنان» اخراج شدند.
در عین حال کارگران اخراجی کارخانه سدید ریخته‌گر نیز راجع به وضعیت خود می‌گویند: قرار بود صبح امروز (۱۱ مهر ماه) برای پی گیری مشکلات خود به دیدار برخی نمایندگان مجلس در تهران برویم  اما به دلیل برپایی تجمعی سیاسی دیگری که همزمان با ورود ما در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود موفق به پیگیری خواسته‌های خود نشدیم.
به گزارش11مهرایلنا،کارگران کارخانه سدید ریخته‌گر با اعلام این خبر گفتند: اخراج‌های اخیر همکاران آنها از ابتدای مهر ماه سال جاری اتفاق افتاده است.
این کارگران با یادآوری اینکه پیش از این نیز نزدیک به ۴۰ نفر از همکاران آنها به تدریج در سه ماهه فصل تابستان اخراج شده بودند، افزودند: تمامی این اخراج‌ها پس از اتمام قراردادهای کار همکاران آنها اتفاق افتاده است.
علاوه براین گفته می‌شود که کارگران اخراجی مانند کارگران باقیمانده هنوز بابت معوقات مزدی پرداخت نشده از کارفرمای سدید طلبکارند.
گفته می شود مجموع این کارگران در تمامی این مدت بخشی از طلب مزدی خود را بصورت مبالغ جزئی که علی الحساب به آنها پرداخت شده است دریافت کرده‌اند و در حال حاضر حجم معوقات مزدی آنها نزدیک به هشت ماه می‌شود.
به گفته کارگران ،کارفرمای کارخانه سدید ریخته گر از بهمن ماه سال گذشته (۹۳) به دلیل کمبود نقدینگی، توان پرداخت به موقع حقوق کارگران را ندارد.
کاهش مزد کارگران کشتی نگین‌سبز
کارگران کشتی نگین سبز می‌گویند به تازگی پرداخت بخشی از مزایای اضافه‌کاری و شب کاری آنها متوقف شده است.
به گزارش11مهراینا،یکی از کارگران کشتی‌  نگین‌سبز اعلام کرد: مدیران شرکت نگین‌سبز به دلیل آن‌چه‌که «صرفه‌جوئی در هزینه‌ها، تعمیرات و آماده‌سازی کشتی، توقف کشتی و…» خوانده می‌شود، اضافه‌کار و شب‌کاری کارگران این شرکت را قطع کرده‌اند.
او گفت: من و سایر همکارانم نزدیک به ۱۰۰ کارگر می‌شویم و به صورت شبانه‌روزی (اقماری هر ۱۵ روز ) بر روی کشتی کار می‌کنیم. مطابق مقررات قانون کار باید بابت کارکرد این ایام به همه ما مزایای شب‌کاری و اضافه کاری تعلق بگیرد.
وی افزود: این روال کاری توقف بردار نیست و حتی در ایامی که کشتی جهت تعمیر در توقف‌گاه می‌ماند بازهم ما کارگران به همان شیوه گردشی در محل کار خود حاضر می‌شویم زیرا در عمل بازهم این ما هستیم که تعمیرکاری کشتی را انجام می‌دهیم.
این کارگر نگین سبز ادامه داد: چه در زمان تردد کشتی در دریا و چه در زمان انجام تعمیرات هیچ تغییری در فعالیت ما صورت نمی‌گیرد و همچنان به صورت شبانه روزی در کشتی کار‌ می‌کنیم، توقع داریم مزایای اضافه کاری و شب کاری به ما پرداخت شود.
وی ادامه داد: با این حال مطلع شدیم که کارفرما به بهانه متوقف بودن کشتی‌های‌ های در دست تعمیر حاضر نیست بابت ایامی که ما کارگران به صورت شبانه روزی مشغول تعمیر و بازسازی کشتی بودیم مزایای مزدی مربوطه را پرداخت کند.
وی افزود: از سوی دیگر مدیریت ارشد شرکت برای آن‌که دیواری بین کاپیتان، مدیران ماشین‌ها و کارکنان اداری با کارگران سطوح پائین خود ایجاد کنند به افزایش حقوق و مزایای آنان دست‌زده تا در برابر اعتراضات کارگران مقاومت کنند و این عمل به‌نوعی افزایش هزینه‌ است اما حقوق و مزایای کارگران سطح پائین که در کشتی‌ به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند و بیشترین زحمات بر روی دوش آنهاست باید پایین نگهداشته شود.
به‌گفته این کارگر، شنیده‌ها حاکی از این است که این شیوه صرفه‌جوئی در هزینه‌ها برای سایر کارکنان شرکت همچون هاپر و… نیز به اجرا در خواهد آمد.
این کارگران افزود: علاوه بر این مشکل بیمه‌ای او و دیگر همکارانش شرکت نگین‌سبز همچنان به قوت خود باقی‌مانده است.
 لازم به‌یادآوری است، سازمان تامین اجتماعی بابت کارگران که از طریق شرکت نگین‌سبز بر روی کشتی مشغول کارند ۴۲ ماه حق بیمه پرداخت نشده طلبکار است و تا این لحظه تنها نتیجه  مذاکرات کارفرما با با تأمین اجتماعی استان هرمزگان پرداخت شدن حق بیمه تیرماه کارگران بوده است.
عدم پرداخت3ماه حقوق کارگران ساختمان ونصب در آبادان
پرداخت حقوق ۴۰ کارگر شرکت پیمانکاری ساختمان و نصب صنایع پتروشیمی (ECC)، به دلیل آنچه «کمبود منابع مالی» ذکر می‌شود طی سه ماه اخیر به تعویق افتاده است.
به گزارش11مهرایلنما،فعالان کارگری استان خوزستان با اعلام این خبر گفتند:کارگران یاد شده حدود ۴۰ نفر هستند که از طریق شرکت پیمانکاری ساختمان و نصب صنایع پتروشیمی (ECC)  در فاز سه پالایشگاه آبادان به ساخت سازه‌های نفتی اشتغال دارند اما طی سه ماه تابستان (تیر، مردادو شهریور) مزدی دریافت نکرده‌اند.
به نقل از این کارگران گفته می‌شود که بدحسابی وزارت نفت باعث تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی آنها شده است.
برپایه این اطلاعات وضعیت به وجود آمده در حالی است که پیش از این به دلیل در دست ساخت بودن پروژه‌های نفتی تا نزدیک به دو هزار کارگر از طریق همین شرکت پیمانکاری در پروژه‌ سازه‌های نفتی مشغول کار بودند اما با نزدیک شدن به زمان اتمام پروژه‌ها تعداد این کارگران به ۱۲۰ کارگر ودر ‌‌نهایت به حدود ۴۰ نفر در سال جاری کاهش یافته است.
به گفته کارگران در راستای خاتمه یافتن فعالیت‌های آنها در سه ماهه نخست سال جاری نیز تعداد ۲۰ کارگر این شرکت پیمانکاری به دلیل کاهش حجم کار به مرور اخراج شده‌اند اما با داشتن رای دریافت معوقات مزدی هنوز موفق به تسویه حساب با کارفرما نشده‌اند.
اعتراض به سر کوب کارگران ایران مقابل پارلمان اروپا
محل لوکزامبورگ ، بروکسل 25 دسامبر 2015(8/7/94 )
مونینا وانگ به نمایندگی از آی تی یو سی در این مراسم چنین گفت:
به نمایندگی از آی تی یو سی واتحادیه های سراسری بلژیک سی اس سی CSC و اف جی تی بی FGTB ابتدا میخواهیم ابراز همدردی کنیم و همچنین صمیمانانه تسلیت بگوییم به خانواده شاهرخ زمانی و دیگر فعالین سندیکای، شاهرخ کسی بود که به 11 سال زندان در 2011 محکوم شد و در 13 سپتامبر در زندان جان باخت .
زمانی زندگی خود را وقف مبارزه برای آزادی کرد و صدایش را بلند کرد بر اساسی ترین حقوق کارگران و آزادی تشکل.
خانواده او ، جنبش مستقل کارگری در ایران و اتحادیه های کارگری جهانی یکی از رهبران کارگری با جرات خود را از دست داد، او کسی بود که وفادارانه زیر سخت ترین شرایطی که قابل مقایسه با هیچ جا نیست مبارزه کرد.
اجازه دهید در این فرصت ادای احترام کنیم به تمامی کارگران شجاع، معلمان، رانندگان اتوبوس، آنها کسانی هستند که مرعوب قدرت نشده اند و ساکت نمی مانند و برای آزادی مبارزه می کنند و در این راه جانشان در خطر است.
شما تنها نیستید وفراموش نمی شوید.
جنبش اتحادیه های کارگری جهانی با شما هستند. ما صدای شما را می شنویم و در این مبارزه تا پیروزی از شما حمایت می کنیم.
 
امروز آ تی یو سی و اتحادیه های کارگری بلژیک اینجا هستند تا به دولت ایران فشار بیاورند بخاطر بازداشتهای اخیر و محکومیت اعضای اتحادیه های مستقل کارگری ایران ، ما معترض هستیم و این اعمال را قویا محکوم کنند.
از ماه مارس مجددا کارگران ومعلمان در سراسر کشور برای مزد بهتر ،آزادی تشکل صنفی ومنزلت اجتماعی اشان به خیابانها آمده اند.
دولت ایران در عکس العمل به اعتراضات کارگران موج جدیدی از دستگیری کارگران، حمله به خانه ها و دفاتر رهبران تشکلات کارگری، و همچنین محاکمه های جدید و حکم های طولانی برای کسانی که در حال حاضر در زندان می باشند را شروع کرده است.
ما باور داریم که دولت با تمام قوا به سرکوب همه جانبه ای برای از بین بردن کارگران مخالف دست زده و از بین بردن جنبش مستقل کارگری را در دستور کار دارد.
چند سال پیش زمانی که برای اولین بار روحانی انتخاب شد، تعداد زیادی از مردم، از جمله برخی در همین پارلمان اروپا، ابراز امیدواری کردند که دموکراسی در جامعه ایران جای پایی باز خواهد کرد!
در آن زمان آ تی یو سی شک وتردید خود را ابراز کرد.
امروز، پس از توافق ایران با P5 + 1 و همگام با لغو تحریم ها، سوداگران سرمایه مشتاق وعجولانه در کشف فرصتها در ایران هستند. همزمان حاکمان دولتی نیز نگران باز شدن درها هستند ، و تصمیم گرفته اند هر نوع مخالفتی را سرکوب کنند و تلاش دارند مانع هر باور و اندیشه دموکراتیک در ایران بشوند.
این جنبش (کسانی که ما برایشان اینجا هستیم ) کارگران امروز جامعه را رهبری می کنند- کارگران و سازمانهای مستقل شان آماده نبرد شدند.
قصد رژیم برای از بین بردن روح دموکراتیک وستیزه جوی کارگران است چیزی که حکومتهای دیکتاتوری یا توتالیتر برای کنترل جامعه از آن استفاده می کنند.
به همین دلیل است که در چند هفته گذشته:
زمانی با جانش بهایش را پرداخت،
محمود صالحی بار دیگر به 9 سال زندان محکوم شد،
علی نجاتی از سندیکای کارگران نیشکرهفت تپه دستگیر شد،
اسماعیل عبدی، دبیر کل انجمن صنفی معلمان ایران ممنوع الخروج شد و سپس بازداشت گردید.
و بسیاری از معلمان دیگر صرفا بخاطر آمدن به خیابان از ماه آوریل در زندان می باشند.
اینها دلایلی است که آی تی یو سی شدیدا به این اعمال مقامات اعتراض کند – و این کار را ادامه خواهد داد.
به این دلایل است که ما دبیر کل سازمان بین المللی کار را برای مداخله فراخوانده ایم.
 
برای همین دلایل است ما و اعضایی در این اعتراض شرکت کرده ایم.
ما می خواهیم که قوانین سختی برای کمپانیهای که خواهان سرمایه گذاری در ایران هستند بسته شود. بهمین خاطر پارلمان اروپا باید قوانینی برای این سرمایه گذاریهای بگذارد تا سرمایه گذاران حمایت کنند برای حقوق بنیادین کارگری در ایران
برای همین دلایل است که شما و ما امروز اینجا هستیم.
برای گفتن و اعتراض به دولت ایران و دولت های بین المللی که ما این دستگیری ها، سوء استفاده و آزار و اذیت در ایران را تحمل نمی کنیم.
بپاخیزیم برای دموکراسی ، کرامت و منزلت انسانی.
و ما همچنان انجام این کار را ادامه می دهیم .
متشکرم
منبع:سایت کانون مدافعان حقوق کارگر
جان باختن 2کارگر شرکت راهسازی در دیهوک
2 نفر از کارگران یک شرکت راهسازی هنگام عملیات بهسازی و روکش آسفالت محور دیهوک-بیرجند بر اثر سانحه رانندگی جان باختند.
به گزارش 11مهرخراسان، این حادثه ظهر پنجشنبه گذشته بر اثر برخورد یک دستگاه تریلر کشنده حامل بار کاشی که از یزد به سمت بیرجند در حال حرکت بود با کارگران شرکت راهسازی که در کیلومتر 38 جاده دیهوک به بیرجند مشغول کار بودند، اتفاق افتاد که 2 کارگر به علت شدت جراحت در دم جان باختند.
چند ماه قبل نیز یک کارگر شرکت راهسازی در جاده دیهوک راور بر اثر برخورد یک خودروی سواری هنگام انجام کار جان باخت.
اخراج2900نفرازکارکنان در دستور کار شرکت هواپیمایی ایرفرانس
مدیران شرکت هواپیمایی ایرفرانس پس شکست در مذاکرات با نمایندگان سندیکاها بر سر اجرای یک برنامه تجدیدساختار ،در نظر دارند میزان قابل توجهی از نیروی کار این شرکت را حذف کنند. در این راستا سندیکاها از حذف حدود ۲ هزار و ۹۰۰ پست خبر می دهند.
به گزارش2اکتبریورونیوز،الکساندر دوژونیاک، مدیرعامل ایرفرانس کی ال ام در این رابطه گفت: «در حال حاضر مذاکرات به پایان رسیده است. اگر در هفته های آینده سندیکاها با یک پروژه قابل قبول و اراده واقعی برای مذاکرات بازگردند در بر روی آنها بسته نخواهد بود».
هدف از اجرای این برنامه تجدید ساختار رسیدن به سود عملیاتی معادل ۷۴۰ میلیون یورو تا سال ۲۰۱۷ گزارش شده است. علاوه براخراج نیروی کار، حذف پوشش برخی از خطوط هوایی طولانی و به تعویق انداختن پروژه های سرمایه گذاری نیز در دستور کار این کمپانی قرار دارد.
مرگ شانزده نفر از کارکنانِ سازمان پزشکان بدون مرز در قندوز افعانستان درپی بمباران یک بیمارستان توسط جنگنده های آمریکایی!
در پی بمباران هوایی بیمارستانی در قندوز افغانستانتوسط جنگنده های آمریکایی 16 نفر از کارکنان سازمان پزشکان بدون مرز جان باخته اند و از سرنوشت دهها تن دیگر خبری در دست نیست.
به گزارش3اکتبریورونیوز،در پی این حمله سازمان پزشکان بدون مرز بیاینه ای منتشر کرد و طی آن این حمله وحشیانه را محکوم کرد.
به اعتقاد این سازمان جنگنده های آمریکایی این بیمارستان را اشتباهی بمباران کرده اند و به گفته مقامات این سازمان حمله ۳۰ دقیقه بطول انجامید و در حالیکه مقامات نظامی افغان و آمریکایی از موقعیت جغرافیایی این بیمارستان مطلع بودند. در جریان این حمله ۳۷ نفر دیگر به شدت زخمی شده اند.
پزشکان بدون مرز سازمان غیردولتی بهداشتی و درمانی است که توسط برنارد کوشنر، وزیر پیشین خارجه فرانسه، تاسیس شده است و هدف آن فراهم کردن کمکهای پزشکی برای شهروندان جنگ زده، بی خانمان و محروم است.
هنوز ملیت کارکنان کشته شده این سازمان مشخص نشده است. ناتو، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، می گوید در حال تحقیق در این مورد است که آیا این بیمارستان توسط نیروهای آمریکایی بمباران شده است یا نه.
شهر قندوز از روز دوشنبه پس از حمله طالبان به این شهر و درگیریهای شدید بین نیروهای امنیتی و شبه نظامیان طالب دستخوش تحولات گسترده و خشونت های وسیعی بوده است.
یازدهم مهرماه1394
 

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.