اخباروگزارشات کارگری12مهر1394

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اخباروگزارشات کارگری12مهر1394
– اعتصاب غذای خشک محمود بهشتی از روزچهارشنبه هشتم مهر ماه
-اعتصاب 3روزه کارگران معدن ملچ آرام دراعتراض به عدم پرداخت بیش از ماه حقوق ،مطالبات وحق بیمه!
– اعتصاب کارگران شهرداری مسجدسلیمان در  اعتراض به عدم پرداخت بیش از 4 ماه حقوق و حق بیمه وارد دومین روز خود شد
– ادامه کار بدون قرارداد کارگران شرکت پیمانکاری آریاناران معدن مس سرچشمه!
سنگ اندازی کارفرمایان و وقت کشی اداره کار در انتخاب نمایندگان کارگران؟!
– اعتراض کارگران شرکت همراهان اول مبین گستر خوزستان نسبت به پرداخت نشدن 4ماه حقوق ومزایا!
– عدم پرداخت 2ماه حقوق کارکنان شهرداری تفرش
-ادامه اخراج کارگران قطعه‌سازان خودرو:
*اخراج 150کارگرکارخانه  غرب استیل
*40کارگر کارخانه پارمیدا اخراج شدند/ ۳۰کارگر دیگر در نوبت اخراج
– گزارشی درباره آخرین وضعیت کارگران اخراجی ورزشگاه آزادی
– تجمع مربیان پیش دستانی استان لرستان دراعتراض به وضعیت استخدامشان !
– تجمع مربیان پیش‎دبستانی گلستان مقابل اداره‌کل آموزش و پرورش استان دراعتراض نسبت به حذف یک قانون نیازسنجی تحصیلی
– نامه سرگشاده دراعتراض به روش جذب نیروهای حق التدریس درآموزش وپرورش!
– اعتراض معلمان زاهدانی از فروشگاه فرهنگیان/فروشگاه تعاونی یا بنگاه اقتصادی شخصی؟!
– اعتصاب رانندگان مسافرکش روستای «گلین» در اعتراض به نرخ پایین کرایه
– افزایش بیکاری دقیقه‌ای شد/ ساعتی ۳۰۰ نفر بیکار می‌شوند!
– کشته شدن یک کارگرجوان ساختمانی  در شهرک اندیشه
– برگزاری اعتراض و اعتصاب در چند شهر اقلیم کردستان عراق
-آفریقای جنوبی در آستانه اعتصاب کارگری
اعتصاب غذای خشک محمود بهشتی از روزچهارشنبه هشتم مهر ماه
محمود بهشتی سخنگوی کانون صنفی معلمان از چهارشنبه هشتم مهر ماه اقدام به اعتصاب غذای خشک ( نخوردن آب و غذا به طور مطلق ) دراعتراض به ادامه یافتن بازداشت واعلام اجرایی شدن احکامِ معلق مانده ی پیشین، نموده است.
کانون صنفی معلمان ایران(تهران) طی اطلاعیه ای بتاریخ12مهراز اعتصاب غذای خشک محمود بهشتی از روزچهارشنبه هشتم مهر ماه  دراعتراض به ادامه یافتن بازداشت واعلام اجرایی شدن احکامِ معلق مانده ی پیشین،  خبرداد.
دراطلاعیه کانون صنفی معلمان ایران(تهران) آمده است:
به دنبال ادامه یافتن بازداشت محمود بهشتی سخنگوی کانون صنفی معلمان واعلام اجرایی شدن احکامِ معلق مانده ی پیشین، با خبر شدیم این فعال صنفی به منظور اعتراض به اجرایی نمودن این احکام ناعادلانه، از چهارشنبه هشتم مهر ماه اقدام به اعتصاب غذای خشک ( نخوردن آب و غذا به طور مطلق ) نموده است. یاد آوری این نکته ضروری است که حکم منجر به زندانی شدن کنونی بهشتی، در سال 89 در شعبه ی 15 دادگاه انقلاب و طی جلسه ای که پنج دقیقه بیشتر طول نکشیده، صادر شده است. اعتراض و امتناع های بعدی از پذیرش این حکم ناعادلانه نیز، گوش شنوایی نیافته است.
خانواده ی محترم بهشتی به توصیه ی خود ایشان و به منظور جلوگیری از ملتهب شدن فضا در مدارس، از اعلام این خبر خود داری نموده و با کمال حسن نیت، تلاش نموده اند با رأی زنی مسئولان مربوطه را به اقدام در جهت روشن نمودن وضعیت ایشان و جلوگیری از اجرای چنین احکامی ترغیب نمایند. متأسفانه پس از گذشت چهار روز و در حالی که سلامتی آقای بهشتی به شدت در خطر می باشد، هیچ گونه اقدام مثبتی صورت نداده اند و خانواده ی نگران ایشان را بدون پاسخی روشن، تنها تهدید به ممنوع الملاقات شدن کرده اند.
ازاین روست که کانون صنفی معلمان، علیرغم میل خانواده محترم بهشتی، تأخیر بیش از این را جایزندانسته تصمیم به انتشار این خبر گرفت. بی تردید از دید همه ی نزدیکان و علاقمندان به بهشتی، حفظ سلامت او مهمترین مسئله است که اکنون پس از گذشت چهار روز از این اعتصاب غذای خشک، نمی تواند شرایط قابل قبولی داشته باشد.
ما در وهله ی اول به جد خواهان حضور یک تیم پزشکی برای رسیدگی دقیق به وضعیت ایشان با حضور دست کم یکی از اعضای خانواده هستیم. همزمان، خواهان توقف اجرای حکم و اعاده ی دادرسی و رسیدگی مجدد به پرونده ی ایشان توسط قضات خارج از دادگاه انقلاب می باشیم.
بدیهی است، مسئولیت سلامت محمود بهشتی با مسئولان زندان و قوه ی قضائیه به ویژه دادستان تهران می باشد که امیدواریم در این زمینه با درایت کافی، اقدامات مثبتی را انجام دهند.
اعتصاب 3روزه کارگران معدن ملچ آرام دراعتراض به عدم پرداخت بیش از ماه حقوق ،مطالبات وحق بیمه!
کارگران معدن ملچ آرام گفتند: دراعتراض به عدم پرداخت بیش از ماه حقوق ،مطالبات وحق بیمه روز‌های چهارم، پنجم، ششم ماه جاری دست از کارکشیدند وتجمعاتی برپاکردند اما در نهایت با وعده کارفرما به کار خود بازگشتند.
به گزارش12مهرایلنا، منابع کارگری گلستان از به تعویق افتادن هفت ونیم ماهه دستمزد نزدیک به ۶۰ نفر از کارگران شاغل در معدن زغال سنگ ملچ آرام خبر می‌دهند.
این منابع خبری گزارش دادند: معدن ملچ آرام که از زیر مجموعه‌های معدن زمستان یورت شمالی است در فاصله ۲۸ کیلومتری جاده «رامیان» در منطقه «اولنگ» قراردارد و کارگرانی که در این معدن کار می‌کنند از دی ماه سال گذشته تاکنون بابت مزد معوقه طلبکارند.
به نقل از کارگران این واحد معدنی گفته می‌شود که طلب انباشته آنها مربوط به حق سنوات واضافه کاری‌های، دستمزد ماه‌های دی، بهمن و اسفند۹۳، یک سوم دستمزد اردیبهشت، تمامی دستمزد خرداد و سه ماهه تابستان سال جاری است.
علاوه به دلیل پرداخت نشدن حق بیمه این کارگران نیز به تازگی سازمان تامین اجتماعی از تمدید دفترچه بیمه کارگران این کارخانه خودداری کرده است.
به نقل از کارگران این واحد معدنی گفته می‌شود که آنها در اعتراض به وضعیت پیش آمده طی روز‌های چهارم، پنجم، ششم ماه جاری تجمع اعتراضی برپا کرده بودند اما در نهایت با وعده کارفرما به کار خود بازگشتند.
کارگران معدن ملچ آرام با یادآوری اینکه کار در معدن یکی از سخت‌ترین مشاغل جهان است می‌گویند؛ ما در این معدن در ازای انجام سخت‌ترین کار حداقل مزد را دریافت می‌کنیم که آن‌هم با تاخیر چند ماهه پرداخت می‌شود.
این کارگران می‌گویند، با وجود اینکه وضعیت فروش و تولید این شرکت معدنی مطلوب است اما از زمان روی کار آمدن مدیریت جدید در یک سال گذشته وضعیت پرداخت حقوق و دستمزد کارگران با مشکل مواجه شده است.
اعتصاب کارگران شهرداری مسجدسلیمان در  اعتراض به عدم پرداخت بیش از 4 ماه حقوق و حق بیمه وارد دومین روز خود شد
امروز یکشنبه،اعتصاب کارگران شهرداری مسجدسلیمان وتجمعشان مقابل شهرداری در  اعتراض به عدم پرداخت بیش از 4 ماه حقوق و حق بیمه، وارد دومین روز  خود شد .
به گزارش12مهر آسماری نیوز، کارگران واحدهای مختلف شهرداری مسجدسلیمان در  اعتراض به عدم پرداخت بیش از 4 ماهه حقوق و حق بیمه شان امروز و برای دومین روز متوالی در شهرداری مسجدسلیمان دست از کار کشیدند .
 این اولین بار نیست که کارگران شهرداری مسجدسلیمان  در اعتراض به نپرداختن حق و حقوقشان دست به اعتراض و تجمع می زنند . طی ماه ها و سالهای اخیر بارها کارگران شهرداری مسجدسلیمان در اعتراض به نپرداختن چندین ماهه حقوقشان اعتصاب کرده اند.
 عدم پرداخت چند ماه حقوق نه چندان زیاد این کارگران مشکلات عدیده ای را در زندگی آنها و خصوصا برای فرزندانشان در آغاز سال تحصیلی بوجود آورده است .
 برخی از این کارگران برای خرید نان خانواده خود هم دچار مشکل شده اند.
ادامه کار بدون قرارداد کارگران شرکت پیمانکاری آریاناران معدن مس سرچشمه!
سنگ اندازی کارفرمایان و وقت کشی اداره کار در انتخاب نمایندگان کارگران؟!
کارگران شرکت پیمانکاری آریاناران در معدن مس سرچشمه می‌گویند از ابتدای ماه جاری بدون امضای هیچ قرارداد جدیدی و بصورت شفاهی به کار سابق خود مشغولند اما در عمل شرایط کاری آنها از کار معین به کار حجمی تغییر کرده است.
به گفته این کارگران جلوگیری از تبدیل شدن قراردادهای کاری جدید آنها از حالت کارمعین به کار حجمی مهمترین خواسته‌های آنها در زمان مراجعه به تهران بود.
انتخاب نماینده در حضور ماموران اداره کار یکی از شروطی بود که کارگران آریاناران حاضر شدند در ازای تحقق آن به تجمع خود مقابل نهاد ریاست جمهوری و وزارت صنعت در تهران خاتمه دهند.
این کارگران در این باره می‌گویند: پس از  مراجعه از میان خود17 نفر را به نمایندگی انتخاب کردیم اما ظاهرا شرکت مس سرچشمه برای فعالیت آنها شروطی را تعیین کرده‌ است.
به گزارش12مهرایلنا،این کارگران که از طریق شرکت پیمانکاری آریاناران در معدن مس سرچشمه مشغول کارند با اعلام این خبر گفتند: در حال حاضر مهمترین نگرانی آنها از بابت تامین امنیت شغلی است.
این کارگران که ماه گذشته برای پیگیری خواسته‌های خود دست کم چند نوبت به وزارت صنعت، معدن و تجارت و نهاد ریاست جمهوری در تهران آمده بودند: می‌گویند از ابتدای ماه جاری بدون تمدید قرارداد به کار سابق خود مشغولیم و همین مسئله باعث شده است تا نگران امنیت شغلی خود باشیم.
به گفته این کارگران نزدیک به سه ماه معوقات مزدی، تبدیل وضعیت استخدامی و برخورداری از مزایای رفاهی و مزدی کارگران قرارداد مستقیم مس سرچشمه و جلوگیری از تبدیل شدن قراردادهای کاری جدید آنها از حالت کارمعین به کار حجمی مهمترین خواسته‌های آنها در زمان مراجعه به تهران بود.
این کارگران می گویند از زمانی که آنها تهران را برای آخرین بار ترک کردند بخشی از خواسته های آنها محقق شده اما هنوز بخش عمده از این مطالبات در وضعیت مبهم قرار دارد.
برپایه این اظهارت از قرار معلوم پرداخت معوقات مزدی و منتفی شدن واگذاری این کارگران به پیمانکار جدید از جمله خواسته های برآورده شده کارگران آریاناران است اما هنوز دیگر خواسته‌های آنها  از بابت تبدیل وضعیت استخدامی و دست‌یابی به مزایای مزدی و رفاهی که به سایر کارگران قراردادی مس سرچشمه تعلق می‌گیرد؛ محقق نشده است.
بصورت مشخص این کارگران می‌گویند که از ابتدای ماه جاری بدون امضای هیچ قرارداد جدیدی و بصورت شفاهی به کار سابق خود مشغولند اما در عمل شرایط کاری آنها از کار معین به کار حجمی تغییر کرده است.
آنها در این باره می گویند نگرانیم که به دلیل شفاهی بودن قرارداد کار امنیت شغلی‌مان هر لحظه در معرض تهدید قرار بگیرد.
کارگران آریاناران می‌گویند در این خصوص آنها امیدوارند که با ورود اداره کار هرچه زودتر بتوانند نمایندگان خود را برای مذاکره با مدیران شرکت مس و آریاناران در مورد پیگیری مطالباتشان انتخاب کنند.
انتخاب نماینده در حضور ماموران اداره کار یکی از شروطی بود که کارگران آریاناران حاضر شدند در ازای تحقق آن به تجمع خود مقابل نهاد ریاست جمهوری و وزارت صنعت در تهران خاتمه دهند.
این کارگران در این باره می‌گویند: پس از  مراجعه از میان خود ۱۷ را به نمایندگی انتخاب کردیم اما ظاهرا شرکت مس سرچشمه برای فعالیت آنها شروطی را تعیین کرده‌ است.
اعتراض کارگران شرکت همراهان اول مبین گستر خوزستان نسبت به پرداخت نشدن 4ماه حقوق ومزایا!
کارگران شرکت همراهان اول مبین گستر در خوزستان که در اداره های مخابرات شهرهای استان مشغول به کار هستند نسبت به پرداخت نشدن حقوق و مزایای معوقه خود اعتراض کردند.
به گزارش12مهرایرنا،تعدادی از کارگران شرکت همراهان اول مبین گستر که پیمانکار شرکت مخابرات ایران است گفتند:حقوق و مزایای ماههای خرداد ، تیر و شهریور امسال و حق بیمه اسفند ماه پارسال از سوی شرکت متبوع پرداخت نشده است.
اینان اضافه کردند: تاکنون مراتب درخواست و اعتراض خود را به مسئولان شرکت مخابرات استان خوزستان در خصوص پرداخت نشدن حقوق معوقه شرکت همراهان اول مبین گستر منعکس کرده اند ولی گره گشا نبوده است.
رییس روابط عمومی شرکت مخابرات استان خوزستان اظهار کرد: در حدود 27 نفر از کارگران مرکز 117 که کار فنی انجام می دهند و از زیر مجموعه شرکت همراهان اول مبین گستر در اهواز هستند حقوق و مزایای خرداد ، تیر و شهریور امسال خود را دریافت نکرده اند اما بیمه آنها به طور کامل پرداخت شده است.
حمیدرضا جلیلی مدعی شد حقوق و مزایای معوقه این تعداد کارگر به دلیل نقص مدارک پرونده کاری آنها است و با پیگیری هایی که انجام گرفته به زودی مشکل این تعداد کارگر حل شده و حقوق آنها پرداخت می شود.
وی گفت: شرکت همراهان اول مبین گستر با مخابرات استان خوزستان قرارداد دارد و وظیفه این شرکت تامین نیروی انسانی فنی و خدماتی برای شرکت مخابرات استان است و در مجموع یک هزار پرسنل دارد.
در عین حال کارگران معترض شرکت همراهان اول مبین گستر گفتند تاکنون موضوعی تحت عنوان نقص مدارک کارگران به عنوان علت اصلی پرداخت نشدن حقوق از سوی شرکت متبوع مطرح نبوده است.
بنابهمین گزارش،در سال جاری تعدادی از شرکت های پیمانکاری در بخش های مختلف خدماتی و اداری خوزستان به دلایل مختلف نتوانستند حقوق و مزایای کارگران زیرپوشش خود را به موقع پرداخت کنند که همین امر اعتراض و تجمع کارگران را به دنبال داشته است.
عدم پرداخت 2ماه حقوق کارکنان شهرداری تفرش
حقوق 45 پرسنل پیمانی، رسمی شهرداری و برخی از کارگران که با شهرداری قرارداد مستقیم دارند به دلیل کاهش درآمدهای شهرداری پرداخت نشده است.
 به گزارش12مهرندای تفرش، شهردار تفرش افزود:بودجه هایی که از طریق دولت به شهرداری اختصاص می یابد برای انجام پروژه های مشخص است و صرفا برای پرداخت حقوق به کارمندان و کارگران نیست.
 صابری ادامه داد: حقوق کارمندان و کارگران تنها از طریق درآمدهای جاری شهرداری تامین می شود.
 وی افزود: به دلیل وجود فصل کاری تابستان هزینه هایی صرف آسفالت و کارهای عمرانی شهر شد که این امر سبب اختلال در پرداخت حقوق شده است.
 وی در خصوص تامین حقوق معوقه کارمندان و برخی از کارگران شهرداری، خاطر نشان کرد: در آینده ای نزدیک با حضور اعضای شورای شهر جلسه ای با استاندار مرکزی تشکیل می شود.
ادامه اخراج کارگران قطعه‌سازان خودرو:
*اخراج 150کارگرکارخانه  غرب استیل
از ابتدای ماه جاری ۱۵۰ کارگر قرار دادی کارخانه غرب استیل واقع در سمنان پس از اتمام قرارداد کارشان بیکار شدند.
به گزارش12مهرایلنا،کارفرمای کارخانه غرب استیل که در زمینه تولید کننده قطعات بدنه خودرو فعالیت دارد تعداد ۱۵۰ کارگر قرار دادی خود رابعد از اتمام قرار داد اخراج کرده است.
به گفته این منابع کارگری، کارفرما مدعی است این واحد تولیدی به دلیل مشکلات مالی، توان پرداخت به موقع حقوق کارگران شاغل در کارخانه را ندارد و به همین دلیل کارفرما قرارداد کار ۱۵۰ نفر از کارگران را تمدید نکرده است.
براساس این گزارش،کارگران اخراج شده ۷ تا ۱۰ سال سابقه کار داشتند و مابقی۳۵۰ کارگر باسابقه این واحد تولیدکنندگان قطعات بدنه خودرو نیز نگرانند که با پایان مدت قرارداد، کارفرما قصد تمدید قرارداد آنان را نداشته باشد و بیکار شوند.
بر پایه این اطلاعات، اخراج ‌های صورت گرفته به تبع کاهش سفارشات خودروسازان به این کارخانه و کاهش تولید انجام شده است.
گفتنی است، کارخانه غرب استیل از سال ۱۳۶۱ با تولید ظروف استیل فعالیت خود را آغاز کرد و از سال ۱۳۷۵ با پیوستن به جرگه تولیدکنندگان قطعات بدنه خودرو از جمله پژو پارس، ۴۰۵، ROA و L۹۰، در کنار گروه صنعتی ایران خودرو، ساپکو، رنوپارس، پارس خودرو، سایپا، سازه گستر و زامیاد فعالیت می‌کند.
*40کارگر کارخانه پارمیدا اخراج شدند/ ۳۰کارگر دیگر در نوبت اخراج
منابع کارگری در صنایع لاستیکی «پارمیدا» از اخراج۴۰ کارگر قرارداد موقت این واحد تولید کننده قطعات لاستیکی خودرو خبر می‌دهند.
به گزارش12مهرایلنا،کارگران این واحد صنعتی در شهر صنعتی شرق سمنان افزودند: مدیران صنایع لاستیکی «پارمیدا» در نخستین روز‌های  ماه جاری حدود ۴۰کارگر قرارداد موقت این واحد تولیدی را یکجا اخراج کردند.
کارگران افزودند:همچنین اسامی دست کم  ۳۰ نفر از همکاران قرار دادی نیز طی ماه‌های آینده در لیست اخراج قرار دارد که در مرحله نخست کارفرما ۴۰ نفر از کارگران قرار داد موقت را با اتمام قرار داد کارشان اخراج کرده است.
به گفته این کارگران، علت اخراج این گروه از همکاران آن‌ها که دست‌کم تا ۱۰سال سابقه کار داشته‌اند اتمام قرارداد کار بوده است.
این کارگران با یادآوری اینکه جدا از اخراجهای اخیر هنوز نزدیک به ۳۰۰ کارگر قراردادی در این واحد مشغول کارند، افزودند: از قرار معلوم این اخراج ها در راستای کاهش هزینه‌ها صورت گرفته و باعث شده است تا باقیمانده کارگران نیز از بابت امنیت شغلی خود احساس خطر کنند.
کارگران این کارخانه می‌گویند کارخانه صنایع لاستیکی پارمیدا، از قطعه‌سازان خودرو، با وجود آنکه در سال‌های گذشته هیچ مشکلی در زمینه تولید و فروش محصولات خود نداشت، هم اکنون به دلیل کمبود نقدینگی و عدم گردش مالی، دچار مشکل شده است.
به گفته کارگران این کارخانه، این واحد تولیدی به سبب عدم دریافت معوقات مالی و بدهی‌های خود از تولید کنندگان بزرگ خودرو که عمده‌ترین مشتریان این کارخانه هستند، دچار بحران مالی شده است.
بر اساس این گزارش، کاهش تولید تاثیر مستقیم بر کاهش نیرو دارد چرا که وقتی تولید کم شود کارفرما ناچار است نیروهای کار را به اندازه کاهش تولید‌ات کارخانه کم کند.
گزارشی درباره آخرین وضعیت کارگران اخراجی ورزشگاه آزادی
از مجموع ۱۸ کارگر اخراجی مجموعه ورزشگاه آزادی ۱۷ کارگر به کار سابق خود بازگشتند.یکی از کارگران بدلیل عدم قبول شرایط جدید پیمانکاربازگشت بکارنشده است.
این کارگران می گویند پس تجمع اعتراضی اخیری که در مقابل ساختمان وزارت ورزش انجام دادند، تعدادی از همکاران آنها از سوی مدیریت مجموعه ورزشگاه آزادای به دلیل شرکت در این اجتماع مورد سرزنش قرار گرفته‌اند.
به گزارش12مهرایلنا،این اتفاق در روز چهارشنبه هفته گذشته (هشتم مهرماه) افتاده است و در حال حاضر 17کارگر با شرایط جدید پیمانکار مشغول کار خود هستند.
همچنین در مورد تنها کارگر اخراجی که  همراه همکاران اخراج شده خود به کار سابق بازنگشته است نیز گفته می‌شود که وی حاضر به قبول شرایط جدید پیمانکار نشده است.
پیش از این در روزهای پنجم و ششم مهرماه سال جاری، گروهی از کارگران مجموعه ورزشی آزادی با تجمع در مقابل ساختمان وزارت ورزش و جوانان نسبت به اخراج همکاران خود و نیز تغییر شرایط کارشان اعتراض کردند.
آنزمان به نقل از معترضان گفته شد که چون قرارداد جدید پیمانکار از کار معین به کار حجمی تغییر پیدا کرده است در نتیجه پیمانکار در مقام کارفرما تعداد ۱۸ کارگر را اخراج و شرایط کاری باقیمانده کارگران را دشوارتر کرده است.
براین اساس قطع مزایای اضافه‌کاری در روز تعطیل هفتگی، حق ناهار و ایاب و ذهاب از جمله تغییراتی است که با حجمی شدن قراردادهای کار این کارگران اتفاق افتاده است.
تعداد کارگران پیمانکاری مجموعه ورزشی آزادی حدود ۱۵۰نفر هستند و حدودا ۴۵ نفرشان در قسمت فنی ومهندسی و تاسیسات و مابقی در بخش فضای سبز و خدمات مشغول به کارند.
این کارگران می‌گویند: صرف‌نظر از اینکه با حجمی شدن قرارداد پیمانکار اعتبار قراردادهای جدید آنها به کمتر از یک ماه رسیده است می‌گویند در حال حاضر بابت مزایای مربوط به مزد و حق اضافه کاری از پیمانکار قبلی طلبکار هستیم اما وضعیت بازپرداخت این طلب هنوز مشخص نیست.
این کارگران در عین حال می گویند پس تجمع اعتراضی اخیری که در مقابل ساختمان وزارت ورزش انجام دادند، تعدادی از همکاران آنها از سوی مدیریت مجموعه ورزشگاه آزادای به دلیل شرکت در این اجتماع مورد سرزنش قرار گرفته‌اند.
تجمع مربیان پیش دستانی استان لرستان دراعتراض به وضعیت استخدامشان !
ظهر امروز12مهر مربیان پیش دبستان استان لرستان نسبت به وضعیت استخدامی خود تجمع اعتراض آمیزی را برپا کردند.
به گزارش 12مهرسفیرافلاک، ظهر امروز12مهر مربیان پیش دبستان استان لرستان در حاشیه برگزاری همایش سالیانه کمیته های فرهنگی  و قرارگاه راهیان نور که توسط سازمان بسیج دانش آموزی برگزار شد با اطلاع از حضور رئیس آموزش و پرورش استان در این همایش نسبت به وضعیت خود تجمع اعتراض آمیزی را برپا کردند.
در این تجمع جمعی از فرهنگیان و معلمان پیش دبستانی استان نسبت به تسریع در تعیین و تکلیف شدن وضعیت استخدامی خود و نیز پایین بودن سهمیه جذب آموزش و پرورش استان لرستان در استخدام کردن مربیان پیش دبستانی اعتراض کردند.
این مربیان که قریب به 200 نفر بودند خواستار رسیدگی به وضعیت آن ها و افزایش سهمیه جذب مربیان پیش دبستانی در استخدامی امسال وزارت آموزش و پرورش شدند.
این معترضین معتقد بودند که  رشته تحصیلی و جنسیت که از شرایط استخدامی امسال است آن ها را برای شرکت در این استخدامی محدود کرده است.
به گزارشمهردرهمین رابطه،یکی از معلمان حاضر در این تجمع اعتراضی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان تنها نیروهای شرکتی دارای رشته تحصیلی مرتبط را جذب کرده است، گفت: این درحالیست که این معلمان با سابقه شش ماه تدریس جذب شده اند.
وی با بیان اینکه معلمانی که امروز اعتراض دارند رشته های تحصیلی مرتبط و غیرمرتبط دارند، تصریح کرد: این معلمان سابقه تدریس پنج تا ۱۲ سال دارند و حتی با رشته تحصیلی مرتبط جذب نشده اند.
یکی دیگر از معلمان حاضر نیز با اشاره به اینکه ظرفیت جذب معلمان پیش دبستانی کم است، اظهار داشت: باید ظرفیت پذیرش و جذب معلمان پیش دبستانی بالا برود تا معلمان باسابقه دارای رشته های تحصیلی مرتبط جذب شوند.
تجمع مربیان پیش‎دبستانی گلستان مقابل اداره‌کل آموزش و پرورش استان دراعتراض نسبت به حذف یک قانون نیازسنجی تحصیلی
نزدیک به 90 مربی حق‌التدریسی پیش دبستانی گلستان با حضور در مقابل اداره‌کل آموزش و پرورش استان گلستان خواستار حذف قانون نیازسنجی تحصیلی برای مربیان با سابقه از مجلس شدند.
به گزارش12مهر فارس ، بعد از اعتراض‌های پیاپی معلمان در خصوص حقوق و مزایا و مسائل بازنشستگی این بار نوبت به حق التدریسی‎های پیش دبستانی رسید که نسبت به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در برابر اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان اعتراض و تحصن کنند.
معترضان حق‌التدریسی پیش دبستانی آموزش و پرورش استان گلستان بعد از ظهر امروز مقابل اداره‌کل آموزش و پرورش استان گلستان تحصن کردند.
بیش از 90 نفر حق‌التدریسی پیش دبستانی از ظهر امروز تا ساعتی پیش در جلوی درب اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان تجمع کرده و گفتند که بیش از 200 نفر از مربیان پیش‌دبستانی حق‌التدریسی استان گلستان نسبت به استخدام براساس نیازسنجی تحصیلی آموزش و پرورش معترض هستند.
اعتراضی که از طرح الحاق دو تبصره ماده 17 قانون اساسی شکل گرفته که براساس آن طبق نظر نمایندگان مجلس در طول مدت دو سال تمامی مربیان پیش‎دبستانی و نیروهای خرید خدمت آموزش که با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند، از طریق برگزاری آزمون استخدام می‌شوند.
اما موضوع مورد اعتراض حق‌التدریسی‎های پیش دبستانی اعلام نیازسنجی تدریسی در شهرستان‎ها است و می‎گویند چرا وقتی رشته‎های ما مرتبط با آموزش و پرورش است در مقاطع پیش‎دبستانی در هر شهرستان آموزش و پرورش رشته خاصی را مورد تقاضا قرار داده‎اند.
پیش از این مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در جمع‎ خبرنگاران اعلام کرده بود که استان گلستان تنها قادر به جذب یک چهارم از حق‌التدریسی‎ها است.
محمدرضا وطنی با بیان اینکه یک هزار و 560 متقاضی حق‎‌التدریسی در استان گلستان وجود دارد، تبیین کرد: امسال با توجه به مصوبه دولت در ابتدای شهریورماه از بین متقاضیان دارای شرایط به عنوان حق‌التدریس استفاده خواهیم کرد.
گفتنی است؛ نمایندگان معترض استخدامی پیش‎دبستانی طی نامه‎ای خواستار شدند که نیازسنجی تحصیلی برای مربیان با سابقه که دارای مدرک غیر مرتبت آموزش ابتدایی هستند حذف شود و بر اساس آن از حقوق مربیان با سابقه پیش‎دبستانی صیانت شود.
نامه سرگشاده دراعتراض به روش جذب نیروهای حق التدریس درآموزش وپرورش!
نیروهای حق التدریسی که طی سال های 88 تا 89 در آموزش وپرورش فعالیت می کردند با ارسال نامه ای به مجلس نسبت به عدم تعیین تکلیف آنها در مصوبه اخیر مجلس و عدم جذب حق التدریس آنها همانند مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی معترضند.
به گزارش 12مهراکو، طبق مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی، آموزش و پرورش از ابتدای مهر باید برای جبران کمبود نیرو در مناطقی که نیاز دارد از مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای شرکتی به صورت حق‌التدریس استفاده کند.
تا پیش از این آموزش و پرورش اجازه استفاده از نیروی آزاد نداشت بنابراین با پرداخت حق‌التدریس به کارکنان رسمی و به کارگیری معلمان در آستانه بازنشستگی کمبود نیروی خود را جبران می‌کرد اما با مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی به کارگیری نیروهای پیش‌دبستانی و شرکتی در آموزش‌وپرورش آزاد شد.
مصوبه مجلس برای جذب مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای شرکتی دارای شروطی است از جمله اینکه برای جذب این افراد، آموزش‌وپرورش واقعاً باید به نیرو نیاز داشته باشد و رشته تحصیلی و جنسیت مربیان پیش‌دبستانی نیز با نیازهای آموزش و پرورش هماهنگ باشد.
با وجود مصوبه اخیر مجلس برای حل مشکل مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی، این بار نیروهای حق التدریس با ارسال نامه‌ای عنوان می‌کنند که ادارات آموزش و پرورش از جذب حق‌التدریسی آنها سرباز می‌زنند و می‌گویند مصوبه مجلس صرفاً شامل مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای شرکتی می‌شود.
در نامه نیروهای حق‌التدریس که در اختیار نمایندگان مجلس نیز قرار گرفته آمده است:
 ما تعدادی نیروی حق‌التدریس هستیم در تاریخ 88/09/01 لغایت 89/03/31 به عنوان نیروی حق‌التدریسی در آموزش پرورش مشغول به کار بوده‌ایم. بنابر قانون الحاق سه ماده و دو تبصره به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدرسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش که در تاریخ 89/11/19 تصویب مجلس رسید و به رئیس‌جمهور وقت ابلاغ شد. بنابراین قانون از سه گروه آموزشیاران نهضت سوادآموزی، نیروهای حق‌التدریسی و نیروهای خرید خدمات آموزش در آزمون تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریسی که در تاریخ 90/04/03  برگزار شد شرکت کرده و حدنصاب نمره مورد نظر را کسب نکرده‌ایم.
با پیگیری‌های انجام شده نمایندگان مجلس اشتباه بودن بعضی از سوالات آزمون سال 90 مشخص شد بنابراین مجلس قانونی در تاریخ 91.08.1 تصویب و به دولت وقت ابلاغ کرد که این قانون آموزش و پرورش را مکلف نمود که در طی دوسال نیروهای خرید خدمات آموزشی را که شرایطی مشابه شرایط ما داشته و درآزمون شرکت کرده اما حد نصاب نمره لازم را کسب نکرده بودند طی آزمون مجدد در اولویت استخدام قرار دهد که بعد از پایان مهلت تعیین شده مجلس و عدم اجرای این قانون مجلس شواری اسلامی در تاریخ 94.06.15  قانونی  تصویب کرد و آموزش و پرورش را مکلف جذب حق‌التدریسی نیروهای خرید خدمات آموزشی کرد ولی بعد از ابلاغ قانون ما برای ثبت‌نام به اداره آموزش و پرورش استان مراجعه کردیم اما طبق گفته مسئولان شرایط این قانون شامل ما نمی‌شود.
این در حالی است که هنوز بخشی از مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای شرکتی به ممانعت ادارات آموزش‌ و پرورش از  جذب حق‌التدریسی آن‌ها معترضند.
اعتراض معلمان زاهدانی از فروشگاه فرهنگیان/فروشگاه تعاونی یا بنگاه اقتصادی شخصی؟!
فروشگاه فرهنگیان که وظیفه خدمت رسانی به معمان در زمینه خرید مایحتاج را دارند این روز ها در سایه غفلت دستگاه های نظارتی به بنگاه های اقتصادی شخصی تبدیل شده است.
وظیفه نظارت بر فروشگاه فرهنگیان بر عهده اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی است و تنها نظارت بر سهام فرهنگیان و انتخابات هیئت مدیره از وظایف اداره آموزش و پرورش است.
 
به گزارش 12مهرعصر هامون، در روز های اخیر در تماس های مکرری که برخی معلم های زاهدانی در خصوص فروشگاه های فرهنگیان این شهرستان داشتند خواستار پیگیری عدم نظارت بر قیمت اجناس این فروشگاه ها شدند.
فروشگاه تبدیل به بنگاه اقتصادی شخصی شده است
یکی از معلم های زاهدانی گفت: اداره آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان جهت رفاه حال فرهنگیان استان نمایشگاه هایی را در سطح استان با مدیریت کسانی که به گونه ای با آموزش و پرورش در ارتباط هستند قرار داده است تا فرهنگیان با قیمت پایین بتوانند مایحتاج زندگی و لوازم منزل را تهیه نمایند اما عدم نظارت بر این فروشگاه ها سبب شده است که قیمت اجناس به سه برابر در اختیار فرهنگیان قرار بگیرد.
وی ادامه داد: از آنجایی که معلم ها توانایی خرید به صورت نقد را ندارند مجبور می شوند از این فروشگاه ها اجناس را به سه برابر قیمت تهیه نمایند و به این شکل فرصتی برای افراد سود جو بوجود آمده است.
فرهنگی دیگری با اشاره به عملکرد و ایرادات شرکت فرهنگیان با توجه به رسالت آنها در اساسنامه، اضافه کرد: تنها ویژگی این فروشگاه اقساط شش ماهه آن است در غیر اینصورت این فروشگاه ها با امکانات و مکان آموزش و پرورش تبدیل به بنگاه های اقتصادی شخصی شده است.
وی ادامه داد: اداره تعاون و مجمع عمومی باید بر این فروشگاه ها نظارت بیشتری داشته باشند.
نظارت فروشگاه بر عهده اداره تعاون است
در تماس با یکی از مسئولان در آموزش و پرورش ، وی اظهار داشت: وظیفه نظارت بر فروشگاه فرهنگیان بر عهده اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی است و تنها نظارت بر سهام فرهنگیان و انتخابات هیئت مدیره از وظایف اداره آموزش و پرورش است.
مدیر کل تعاون و کار در ماموریت هستند
در تماس جهت پیگیری این موضوع با دفتر مهرداد جهاندیده مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان ، وی در حال حاضر در ماموریت می باشند که این پایگاه خبری جهت پیگیری این موضوع قطعا با وی در روز های آتی تماس خواهد گرفت
اعتصاب رانندگان مسافرکش روستای «گلین» در اعتراض به نرخ پایین کرایه
رانندگان مسافرکش روستای “گلین” که در 50 کیلیومتری شهر سنندج قرار گرفته است، صبح امروز شنبه11مهر در اعتراض به نرخ پایین کرایه اعتصاب کردند.
به گزارش11مهر نوای آبیدر، استان کُردستان با دارا بودن 1702 روستای دارای سکنه و جمعیت بالای 500 هزار نفر روستانشین از استان‌های پر جمعیت در بخش روستایی است که متاسفانه توجه زیادی به حمل و نقل و زیرساخت آنها از سوی دستگاه های مرتبط نمی شود.
 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.