اخباروگزارشات کارگری12بهمن1393

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اخباروگزارشات کارگری12بهمن1393

– کارگران نورد لوله صفا از ظهر امروز بطور یکپارچه ای دست به اعتصاب زدند

– کارگران کارخانه پتروشیمی مهاباد یک هفته است دراعتصاب بسرمی برند

– کارگران  کارخانه تکاب‌ نیروازروزسه شنبه دراعتصاب هستند

– تجمع اعتراضی کارگران اخراجی آنومالی شمالی باخانواده هایشان در معدن سنگ آهن بافق

– علی اکبر نظری . عضو سندیکای شرکت واحد:دستمزد کارگران باید چقدر باشد؟

– بازار کار مردانه‌تر شد

– کارگر ۲۳ ساله معدن «گله توت» سرانجام کشته شد

– اعتصاب کارگران ٩ پالایشگاه و کارخانه مواد شیمیایی در آمریکا

 کارگران نورد لوله صفا از ظهر امروز بطور یکپارچه ای دست به اعتصاب زدند

اتحادیه آزاد کارگران ایران: پس از گذشت دو هفته از آخرین اعتصاب و اعتراضات کارگران نورد لوله صفا، این کارگران ساعت 13 ظهر امروز بار دیگر دست از کار کشیدند.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران در پی اعتصاب دی ماه کارگران نورد لوله صفا، کارفرمای این کارخانه با شورای تامین شهر ساوه، فرمانداری و اداره کار موافقت کرده بود یکماه از دستمزد  معوقه کارگران این کارخانه را 11 بهمن ماه و یکماه دیگر را بعلاوه عیدی و پاداش در اسفند ماه پرداخت کند و باقی مانده حقوق معوقه آنان را شامل ماههای دی و بهمن و اسفند در سال آینده بپردازد. همچنین کارفرما متعهد شده بود کلیه بیمه های واریز نشده این کارگران را که مدت 20 ماه بود به صندوق سازمان تامین اجتماعی واریز کند. کارگران نورد لوله صفا در حضور مسئولین شهر ساوه با شرط محفوظ داشتن حق اعتصاب و اعتراض در صورت خلف وعده کارفرما، اعتصاب خود را روز 26 دی ماه پایان دادند.

بنا بر این گزارش طبق توافق صورت گرفته قرار بود دیروز 11 بهمن ماه یکماه از دستمزد معوقه کارگران لوله صفا به حساب شان واریز شود اما از آنجا که کارفرما به توافق صورت گرفته عمل نکرد این کارگران ظهر امروز بطور یکپارچه ای دست از کار کشیدند و اعلام کردند در صورت تداوم خلف وعده کارفرما همچون دور اعتراضات پیشین خود توام با آتش زدن لاستیک دست به تجمع در مقابل کارخانه خواهند زد. همچنین کارفرما به وعده خود مبنی بر واریز 20 ماه حق بیمه کارگران عمل نکرده است.

بنا بر اظهار کارگران کارخانه نورد لوله صفا، خلف وعده کارفرما چه در مورد پرداخت 20 ماه حق بیمه و چه در مورد پرداخت مزد در شرایطی صورت گرفته است که کارخانه سفارش بزرگی را برای تولید دریافت کرده است بطوریکه  پس از مدتها، تولید در سالن rb نیز که یکی از مهمترین سالنهای تولیدی این کارخانه است آغاز شده است و کارخانه با ظرفیت حضور همه کارگران در سالنهای تولید در حال کار  است. 

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 12 بهمن ماه 1393

کارگران کارخانه پتروشیمی مهاباد یک هفته است دراعتصاب بسرمی برند

کارگران کارخانه‌ی پتروشیمی مهاباد در اعتراض به عدم پاسخگویی مسئولان این کارخانه و عدم پرداخت حقوق معوقه، دست به اعتصاب زدند.

به گزارش 12بهمن کُردپا، علی‌رغم اینکه کارگران کارخانه‌ی پتروشیمی مهاباد، هفت روز است به نشانه اعتراض به عدم پرداخت حقوق‌شان دست به اعتصاب زده‌اند، تاکنون مسئولان این کارخانه پاسخی به آنان نداده‌اند.

براساس این گزارش،کارکنان و کارگران این کارخانه، سه ماه است حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.

کارخانه‌ی پتروشیمی مهاباد با مساحت ١٨۵ هکتار در سه راه “دارلک”  در نزدیکی روستای “دریاز” و قم قلعه” در ١۵ کیلومتری شهر مهاباد در حال احداث است.

700نفردراین کارخانه در حال احداث و در آستانه‌ی بهره‌برداری، مشغول بکارهستند.

برپایه این گزارش، در حالی که این کارگران در شرایط بسیار سخت و طاقت فرسا در پروژه‌ی احداث این کارخانه مشغول به کار هستند اما از دریافت هرگونه تسهیلاتی از جمله بیمه‌ی درمانی محروم هستند.

کارگران  کارخانه تکاب‌ نیروازروزسه شنبه دراعتصاب هستند

کارگران کارخانه تکاب نیرو در منطقه جاده قدیم کرج، از روز سه‌شنبه (هفتم بهمن) تاکنون در اعتراض به آنچه که طولانی شدن پرداخت مطالبات مزدی‌شان عنوان شده،  دست از کار کشیده‌اند.

به گزارش12بهمن ایلنا،نزدیک به ۶۰ کارگر در این مجموعه که به نوعی انبار مرکزی شرکت برق تهران محسوب می‌شود مشغول کار‌ند اما به دلیل وضعیتی که از روز سه شنبه پیش آمده دست از کار کشیده‌اند و درب انبارهای شرکت بسته شده است.

به گفته یکی از کارگران این اقدام اعتراضی کارگران واکنش به تعللی است که مسئولان شرکت برق منطقه‌ای تهران در پرداخت مزایای دو سال پاداش‌ و یک سال حق سختی کار کارگران انجام داده‌اند‌ و به همین دلیل در حال حاضر هر کارگر تکاب نیرو بطور متوسط نزدیک به سه میلیون تومان طلبکار است.

بر اساس این گزارش، کارگران از روز سه‌شنبه ساعات کار خود را درمحوطه نمازخانه سپری می‌کنند و به محل کارشان نمی‌روند. به همین دلیل برای جلوگیری از بی‌نظمی طی این مدت درب انبارهای مرکزی شرکت برق منطقه‌ای تهران به روی ورود و خروج هرگونه وسائل و تجهیزات بسته بوده است.

شرکت تکاب نیرو یکی از زیر مجموعه‌های شرکت منطقه‌ای برق تهران است که از سال‌های میانی دهه ۷۰ بصورت مجموعه مستقل در زمینه تهیه، تجهیز، ترخیص و نگهداری تجهیزات مصرفی برق تهران فعالیت دارد و از آن زمان تاکنون به تدریج پرداخت مطالبات مزدی کارگران آن با مشکلاتی همراه بوده است.

به گفته کارگران تکاب نیرو به دنبال طولانی شدن اقدام اعتراضی کارگران این واحد خدمات و پشتیبانی صبح امروز جسله‌ای مشترکی با حضور مدیران این شرکت و شرکت برق منطقه‌ای تهران برگزار شده است که تا لحظه تنظیم این خبر از تصمیمات جلسه مذکور اطلاعی در دست نیست.

تجمع اعتراضی کارگران اخراجی آنومالی شمالی باخانواده هایشان در معدن سنگ آهن بافق

به گزارش12بهمن بافق خبر،امروز60نفرازکارگران اخراجی شرکت شهداب به همراه خانواده در معدن چغارت(شرکت سنگ آهن مرکزی بافق)دست به تجمع اعتراضی زدند.

درهمین رابطه:

تجمع اعتراضی کارگران اخراجی معدن آنومالی شمالی

حدود ۳۰ کارگر اخراجی معدن سنگ آهن آنومالی شمالی واقع در ۲۵ کیلومتری شهرستان بافق صبح امروز (چهارشنبه ۸ بهمن) مقابل درب ورودی معدن سنگ آهن مرکزی این شهرستان تجمع کردند. کارگران معدن آنومالی خواستار استخدام در معدن سنگ آهن مرکزی هستند.

به گزارش 8بهمن ایلنا، نزدیک به ۸۵ کارگر معدن آنومالی شمالی حدود یک ماه و نیم پیش پس از اتمام پروژه استخراج سنگ آهن از این معدن بیکار شدند.

بر اساس این گزارش، حدود ۳۵ نفر از این کارگران با مصوبه شورای تامین جذب معدن سنگ آهن مرکزی شده‌اند و به سایر کارگران که بیش از یک و نیم سال سابقه کار دارند گفته شده است خود را به بیمه بیکاری معرفی کنند.

براساس این گزارش،پیمانکار معدن آنومالی شمالی با کارگران قرارداد کار یکساله بسته بوده است اما آن میزان سنگ آهنی را که می‌خواسته در این مدت استخراج کند طی مدت ۵ ماه استخراج کرده است.

کارگران معترض دیروز به دفتر امام جمعه بافق مراجعه کردند و در روزهای گذشته نیز به اداره کار و فرمانداری مراجعه کرده بودند.

گفتنی است معدن آنومالی شمالی از معادن مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی ایران به شمار می‌آید.

علی اکبر نظری . عضو سندیکای شرکت واحد:دستمزد کارگران باید چقدر باشد؟

با نزدیک شدن به ماه های پایانی سال همه ی امیدها به اعلام دستمزد کارگران است . هر چند تا امروز افزایش دستمزدها هیچ گونه هم خوانی با شرایط موجود اقتصادی جامعه نداشته است و سفره های خالی کارگران هر روز کم رنگ و کم رنگ تر می شود. به اعتقاد نگارنده گوشه ای از معضلات کارگران (در خانواده و جامعه) که در ذیل به آن می پردازم را به اختصار توضیح می دهم.

نبود نمایندگان واقعی کارگران در شورای عالی کار . نداشتن تشکل مستقل کارگری، دخالت های دولت و کارفرما در جهت انتخاب نماینده ی کارگر، اشکال در اصل سه جانبه گرایی، هم فکر و هم سو بودن کارفرما و دولت. از دیگر عوامل این پدیده شوم در جلسات تعیین دستمزد کارگران است.

در جامعه ای که بیشترین جمعیت را کارگران و حقوق بگیران تشکیل می دهند، متاسفانه کارگران از امکانات بسیار کمی برخوردارند. به راستی چرا کارگران باید در مجلس شورای اسلامی فقط یک نماینده داشته باشند، آن هم تحمیلی؟

چرا نباید کارگران در تصمیم گیری های کلان جامعه نقشی داشته باشند؟

چرا نباید 11 اردیبهشت (روز کارگر) به صورت تعطیل رسمی در تقویم جای داشته باشد؟ چرا نباید کارگران در قبال زحمتی که می کشند سهم مناسبی از درآمد داشته باشند تا آنکه یک زندگی شرافتمندانه را برای خانواده خود فراهم کنند.

امروز استفاده ابزاری از زحمتکشان برای پیشبرد اهداف استثمارگرانه معمول و جاری است ، مسوولان برای پیشبرد اهدافشان از کارگران بهره می گیرند.

اجرا کردن خصوصی سازی، میتینگ های تبلیغاتی، رای گیری، راهپیمایی از دیگر عوامل استفاده از زحمتکشان می باشد.

به راستی چرا هیچ گوش شنوایی در این جامعه پیدا نمی شود؟

سهم کارگران از تامین اجتماعی چیست؟ وزارت کار چه حمایت های از کارگران می کند؟ چه کسانی از سرمایه های کارگران سود می برند؟

امثال مرتضوی ها، بابک زنجانی ها، جهرمی ها، مالکان اموال کارگران بودند و از قبال ستم کشان ثروت های میلیاردی بردند.

چرا کسی پاسخگو نیست؟ وقتی خود دولت بزرگترین بدهکار به سازمان تامین اجتماعی است ، دیگر چه توقعی می توان داشت که با این تبهکاران مافیایی برخورد کند.

به راستی مشکل از آن تعداد کارگری که در روز خود شان (11 اردیبهشت) برای تبریک و پخش شیرینی به هم طبقه ای های خویش اقدام می کنند به و جود می آید ، که آنها را دستگیر و در جواب متهم به برهم زدن امنیت کشور می شوند؟

آقایان به اصطلاح مسئول تا به کی باید شاهد تعطیلی کارخانه ها، اخراج ، بیکاری، اعتیاد، طلاق، مرگ و میر باشیم؟

تا به کی باید شاهد حمایت های یک طرفه ی شما از سرمایه داران باشیم؟

تا به کی باید شاهد شعارها و عمل نکردن به آنها باشیم؟

تا به کی باید شاهد سوءمدیریت ها باشیم؟

تا به کی باید شاهد خودمانی سازی باشیم؟

تا به کی باید شاهد واردات بی رویه باشیم؟

تا به کی باید شاهد آ‌ن باشیم که شما برایمان تصمیم بگیرید؟

پس این خط فقر دستاورد عملکرد و مدیریت چه کسانی است؟

علت این اعتراضات چیست؟

نیاز امروز، پشتوانه ی فردا یعنی چه؟

گذراندن یک روز تعطیل کنار خانواده چگونه؟

معافیت مالیاتی بیش از 4درصد ارگان ها برابر با چه قانونی؟

چه کسانی دلواپس کارگرانند؟

قرارداد سفید امضا، نداشتن امینت شغلی ، اشتغال اتباع بیگانه، خروج کارگاه های زیر ده نفر از شمول قانون کار، نداشتن استاندارد محیط کار، هزینه های سنگین درمان، مسکن مناسب. از دیگر معضلات قشر کارگران می باشد.

مطلب یاد شده گوشه ای از مشکلات جامعه ی امروزی زحمتکشان است. به امید روزی که کارگران با اتحاد هر چه بیشتر خواسته های خود را به کارفرمایان تحمیل نمایند.

توانا بود هر که دارا بود

بمیرد هر آن کس که ندار بود

برگرفته ازسایت کانون مدافعان حقوق کارگر

بازار کار مردانه‌تر شد

در سال‌های 1388 تا 1392 شکاف جنسیتی اشتغال با روندی صعودی همراه بوده و از رقم 78.8 درصد در ابتدای این دوره به رقم 82.7 درصد در سال گذشته رسیده است.

به گزارش12بهمن اقتصادنیوز،بررسی‌ها از«گزارش تحولات کمی و کیفی اشتغال زنان در سال‌های 1388 تا 1392» که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتشر شده، نشان می‌دهد: نرخ بیکاری زنان از 16.8 درصد در سال 88 به 19.8 درصد در سال 92 رسیده و رشدی 3 درصدی در این شاخص طی پنج سال اخیر را به ثبت رسانده‌است. این در حالی است که طی این دوره، نرخ بیکاری مردان از 10.8 درصد به 8.6 درصد کاهش یافته است.

همچنین در حالی که تعداد شاغلان مرد از 17 میلیون و 334 هزار و 85 نفر در سال 88 به 18 میلیون و 200 هزار و 886 نفر در سال 82 افزایش یافته، تعداد شاغلان زن در این دوره از 3 میلیون و 666 هزار و 619 نفر به 3 میلیون و 145 هزار و 293 نفر کاهش یافته است.

بدین ترتیب به نظر می‌رسد بازار کار ایران با پدیده مردانه شدن اشتغال و زنانه شدن بیکاری مواجه شده است.

جدول: تعداد شاغلان به تفکیک جنس- 1388 تا 1392

سال

مرد

زن

کل

شکاف جنسیتی اشتغال

شکاف جنسیتی بیکاری

88

17334085

3666619

21000704

78.8

64.6

89

17199685

3457008

20656693

79.9

61.6

90

17372105

3137919

20510025

81.9

59.4

91

17181105

3447120

20628225

79.9

57.9

92

18200886

3145293

21346179

82.7

54.8

کارگر ۲۳ ساله معدن «گله توت» سرانجام کشته شد

به دنبال وقوع حادثه ریزش معدن زغال سنگ «گله توت» در روز پنجشنبه ۱۸ دی ماه که به مصدومیت سه کارگر انجامید، از کرمان گزارش می‌رسد که یکی از مصدومان پس از ۲۱ روز مقاومت سرانجام ۹ بهمن ماه در بیمارستان شهید باهنر کرمان در گذشته است.

به گزارش 12بهمن ایلنا، یک کارگر پیمانی معدن گله توت در کرمان که در پی حادثه ریزش معدن دچار مصدومیت جدی شده بود شامگاه پنجشنبه ۹ بهمن ماه در بیمارستان شهید باهنر کرمان درگذشت. «مسلم رشیدی» کارگر ۲۳ ساله معدن گله توت پس از حادثه به دلیل شدت جراحات وارده از زرند به کرمان منتقل شد و در بیمارستان باهنر کرمان تحت مداوا قرار گرفت اما علی رغم بهبود نسبی حالش به دلیل وخیم بودن عفونت ریه، پس از ۲۱ روز مقاومت جان خود را از دست داد.

یکی از اعضای خانواده مسلم رشیدی امروز (دوازدهم بهمن) گفت: با بهبود نسبی وضعیت جسمانی پزشکان امکان انجام عمل جراحی را پیدا کردند، اما پنجشنبه شب مجددا حال او وخیم شد و در اثر عفونت شدید ریه فوت کرد.

به گفتهٔ وی، علت فوت مسلم رشیدی از سوی پزشکی قانونی اصابت جسم سخت، پاره گی و عفونت ریه و صدمه به کلیه‌ها عنوان شده است.

این عضو خانواده رشیدی همچنین به حوادث مشابه‌ای که در سالهای گذشته در این معدن خصوصی برای کارگران اتفاق افتاده اشاره کرد و گفت: طبق اطلاعاتی که به ما رسیده این معدن در سالهای گذشته بازهم دستخوش حوادثی از این دست بوده اما عملا هیچ اقدامی جهت بهبود وضعیت ایمنی معدن صورت نگرفته است.

حوادث معدن در کرمان در حالی ادامه دارد که سال گذشته، در پی حادثهٔ انفجار در معدن چشمه پودنه سه کارگر این معدن کشته شدند. علت این حادثه عدم رعایت مسائل ایمنی عنوان شده بود. پس از آن بود که خانه معدن ایران با ارسال نامه‌ای نسبت به آنچه «وضعیت خطرناک و غیر ایمن معادن زغالسنگ کشور» می‌خواند، هشدار داده بود. معدن گله توت دارای ۲۳۰ کارگر است و در فاصله ۴۰ کیلومتری شهرستان زرند قرار دارد.

گفته می‌شود مسلم رشیدی به همراه دو کارگر دیگر در زمان حادثه در تونل معدن مشغول انجام اتصال آهن آلات بودند که به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم در نصب این آهن آلات، با ریزش معدن مواجه شدند و چون این اتفاق در قسمت شیب دار تونل رخ داد نتوانستند به موقع فرار کنند و زیر آوار مدفون شدند.

به گفتهٔ خانواده مسلم رشیدی، علی رغم اینکه به نظر می‌رسد عدم رعایت نکات ایمنی عامل حادثه بوده است، اما هنوز نتیجهٔ گزارش بازرسی اداره کار زرند در خصوص حادثه به اطلاع آن‌ها نرسیده است. گفتنی است، علی رغم اینکه پیش از این گفته شد گزارش بازرسی اداره کار زرند ارائه شده، ایرانمنش ریاست اداره کار زرند هرگونه پاسخگویی در این زمینه را منوط به هماهنگی‌های انجام شده با این اداره کل دانسته است.

یکی از همکاران کارگر متوفی با ابراز تاسف از وقوع این حادثه گفت: آمار موارد حادثه خیز به خصوص در معادن خصوصی بیش از معادن دیگر است و این ناشی از عدم نظارت و بازرسی دقیق از این معادن است. وی گفت: این اولین باری نیست که ما شاهد حوادث اینچنینی هستیم، طبیعتا این خطرات همواره در کمین کارگران معادنی که از ایمنی کمتری هم برخوردار هستند خواهد بود اما باید مسولین راه حلی برای کاهش وقوع این حوادث پیدا کنند. وی ادامه داد: بسیاری از حوادثی که اتفاق می‌افتد رسانه‌ای نمی‌شود و بعضا می‌بینیم که کارفرمای یک معدن حتی خبر ندارد که در معدن همجوارش حادثه اتفاق افتاده و یک کارگر کشته شده است.

لازم به یادآوریست، پنجشنبه ۱۸ دی ماه بود که در پی حادثه ریزش معدن زغال سنگ «گله توت» سه نفر مجروح شدند که حال یکی از آنان وخیم گزارش ش.، کارفرما معدن گله توت پس از حادثه در گفتگوی کوتاهی با ایلنا علت حادثه را نامرغوب بودن جنس آهن آلات مورد استفاده توسط کارگران ذکر کرد که در زمان اتصال آن به محل مورد نظر چون در قسمت شیب دار تونل بوده باعث ریزش و در ‌‌‌نهایت منجر به بروز حادثه شده است.

اعتصاب کارگران ٩ پالایشگاه و کارخانه مواد شیمیایی در آمریکا

            کارگران ٩ پالایشگاه و واحد شیمیایی در آمریکا امروز (یکشنبه ١٢ بهمن ماه) به منظور تحت فشار قرار دادن شرکتهای نفتی برای موافقت با قرارداد ملی کار این کشور اعتصاب کردند.

به گزارش12بهمن شانا بنقل از خبرگزاری رویترز، سران اتحادیه‌های کارگری امروز اعلام کردند که کارگران ٩ پالایشگاه و واحد شیمیایی آمریکا اعتصاب کرده‌اند تا از این طریق بتوانند شرکتهای نفتی را برای توافق با قرارداد ملی کار جدید که ۶٣ واحد را پوشش می‌دهد، تحت فشار قرار دهند.

این اعتصاب که نخستین اقدام در حمایت از یک قرارداد از سال ١٩٨٠ میلادی تاکنون در این کشور به شمار می‌رود، واحدهایی را هدف قرار می‌دهد که روی‌هم‌رفته حدود ١٠ درصد از ظرفیت پالایش آمریکا را در اختیار دارند. این مخالفتها همزمان با کاهش قیمتهای نفت و تحت فشار قرار گرفتن شرکتهای نفتی برای کاهش مخارج روی می‌دهد.

اتحادیه کارگران فولادسازی (یو‌اس‌دابلیو) اعلام کرد که شرکت انگلیسی-هلندی شل، مذاکره‌کننده اصلی این صنعت، پس از مخالفت این اتحادیه با پیشنهاد پنجم این شرکت، مذاکرات را ترک کرد.

لئو جرارد، مدیرعامل امور بین‌الملل اتحادیه یو‌اس‌دابلیو، گفت: شل پیشنهاد متقابلی ارائه نکرد و میز مذاکره را ترک کرد. ما راهی بجز اعلام توقف کار نداریم.

بر اساس این گزارش، شل ضمن اعلام آمادگی برای از سرگیری مذاکرات، گفت: ما نسبت به مذاکره و حل‌و‌فصل اختلافات با اتحادیه یو‌اس‌دابلیو متعهد می‌مانیم و امیدواریم که هر چه زودتر مذاکرات از سرگرفته شود.

شرکتهای دیگر نیز اعلام کرده‌اند که به جای کارگران از مدیران آموزش‌دیده استفاده می‌کنند، بنابراین پیش‌بینی می‌شود که این اعتصاب سبب افزایش قیمتهای بنزین نشود.

افزون بر شل، اتحادیه یو‌اس‌دابلیو نیز در سه کارخانه متعلق به شرکت ماراتون پترولیوم در تگزاس و کنتاکی، سه پالایشگاه شرکت تسورو در وست کوست و واحد تولیدی شرکت لیوندل باسل نزدیک هوستون اعلام اعتصاب کرده‌اند.

اتحادیه یو‌اس‌دابلیو عنوان کرد که پالایشگاههای دیگر از جمله پالایشگاه شرکت اکسون موبیل در بیومونت ایالت تگزاس با تمدید ٢۴ ساعته قرارداد فعالیت می‌کنند.

قرارداد سه ساله ملی کار حدود ٣٠ هزار کارگر را در این پالایشگاهها پوشش می‌دهد که در مجموع دو سوم ظرفیت پالایش آمریکا را به خود اختصاص می‌دهند.

آخرین پیشنهاد ارائه‌شده، پنجمین پیشنهاد ردشده از زمان مذاکرات قرارداد سه ساله کار جدید بوده که از ٢١ ژانویه (یکم بهمن ماه) آغاز شده است.

اتحادیه یو‌اس‌دابلیو در نظر دارد مقدار پرداختهای سالانه موجود در آخرین قرارداد را دو برابر کند. این اتحادیه همچنین قصد دارد شغلهایی که پیشتر به پیمانکاران خارج از اتحادیه داده می‌شد به اعضای این اتحادیه واگذار شود. این اقدام سیاستی جدی‌تر برای جلوگیری از بیگاری در محل کار و کاهش هزینه‌های اعضای این اتحادیه برای بهداشت و درمان است. 

اما کاهش قیمتهای نفت از ماه ژوئن تاکنون به حدود ۴٧ دلار در هر بشکه ممکن است این اتحادیه را تحت تأثیر قرار دهد.

پالایشگاههای مستقل از جمله پالایشگاه شرکت والرو انرژی از محل خرید نفت خام ارزانتر از ذخایر شیل اویل آمریکا، به تازگی سود قابل‌توجهی را رقم زده است. این در حالی است که کاهش قیمتها بر فعالیتهای بالادستی شرکتهای معظمی مانند اکسون موبیل که پالایشگاههایشان در آمریکاست، ضربه زده است.

دوازدهم بهمن ماه1393

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.