اوباما: ترامپ صلاحیت ریاست جمهوری را ندارد

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اوباما در یک کنفرانس خبری که روز ۲ اوت / ۱۲ مرداد برگزار شد در واکنش به پرسش یکی از خبرنگاران گفت: «به نظر من نامزد جمهوری‌خواهان صلاحیت خدمت کردن در مسند ریاست جمهوری را ندارد.»

رئیس‌جمهوری آمریکا سپس با آوردن چند مثال از عملکرد ترامپ در کارزار انتخاباتی‌اش گفت که نمی‌فهمد جمهوری‌خواهان چرا بر چنین نامزدی صحه می‌گذارند.

باراک اوباما در ادامه شک و تردید جدی خود را در مورد توانایی دونالد ترامپ برای خدمت کردن به عنوان فرمانده کل قوای آمریکا مطرح کرد: «او دانش پایه‌ای و ساده در مورد مسائل مهم، در اروپا، در خاورمیانه، در آسیا را ندارد و این بدان معنی است که او آمادگی انجام وظایف ریاست‌ جمهوری را ندارد.»

روز ۳۱ ژوئیه / ۱۰ مرداد دونالد ترامپ در گفت‌وگو با شبکه «ای‌بی‌سی» به پرسشی پاسخ داد که رابطه احساسی ترامپ با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را هدف قرار می‌داد به موضوع حمله پوتین به اوکراین اشاره می‌کرد.

ترامپ در پاسخ به این نقد با جدیت گفت که: «سخنان من را هرجا می‌خواهید بنویسید، پوتین به اوکراین حمله نخواهد کرد.»

در مقابل تعجب مجری برنامه که به ترامپ یادآوری کرد که پوتین به اوکراین حمله کرده و شبه جزیره کریمه را اشغال کرده است، ترامپ سعی کرد که پاسخ اولیه خود را به گونه‌ای تصحیح کند.

اما حضور در این برنامه و مطرح کردن این ادعا که پوتین به اوکراین حمله نکرده است، موجب شده  که منتقدان ترامپ با اشاره به این موضوع بگویند او به اندازه کافی از اتفاقات روزمره سیاسی خبر ندارد.

دونالد ترامپ سعی کرده است در حساب کاربری توئیتر خود پاسخ خود را این گونه توضیح دهد: «من گفتم که زمانی که من رئیس‌جمهور باشم، پوتین به اوکراین حمله نخواهد کرد.»

اوباما همچنین خشونت‌های دونالد ترامپ را به خانواده یک افسر آمریکایی مسلمان که در عراق کشته شده مورد انتقاد قرار داد.

پدر و مادر سرباز آمریکایی مسلمان کشته‌شده در عراق، خضر و غزاله خان

پدر و مادر همایون خان، سرباز آمریکایی مسلمان کشته‌شده در عراق که مدال ستاره طلایی دارد.

خضر خان و همسرش که پسرشان همایون خان در سال ۲۰۰۴ در عراق کشته شده در گردهمایی دمکرات‌ها، ترامپ را خطاب قرار دادند و گفتند که او قانون اساسی آمریکا را نخوانده و چیزی در مورد «برابری همه شهروندان آمریکایی» نمی‌داند. آنها گفتند اگر ترامپ در قدرت بود فرزند آنها اصلا به آمریکا راه داده نمی‌شد که برای این کشور بجنگند و کشته شود.

همایون خان پس از مرگش در عراق مدال ستاره طلایی نیروهای نظامی آمریکا را دریافت کرده است.

ترامپ به این خانواده حمله کرده است و در توئیت‌هایش بر این موضوع دست گذاشته که غزاله خان –  مادر این سرباز آمریکایی مسلمان – به این دلیل حرف نمی‌زند که زن مسلمان است و اجازه حرف زدن ندارند.

بسیاری از جمهوری‌خواهان از جمله سناتور جان مک کین، به ترامپ تذکر عمومی دادند. مک کین گفته است: «ترامپ اجازه توهین به بهترین شهروندان آمریکایی را ندارد.»

اوباما در این رابطه می‌گوید: «اینکه او به یک خانواده ستاره طلایی که چنین فداکاری فوق العاده‌ای را انجام دادند، حمله می‌کند نشان می‌دهد که برای ریاست جمهوری آماده نیست.»

در واکنش به صحبت‌های اوباما ترامپ همچنان بر استراتژی حمله کردن به مخالفان اصرار دارد. او گفته است که اوباما و هیلاری کلینتون با همکاری هم ثبات خاورمیانه را بر هم زده‌اند، عراق، لیبی و سوریه را به گروه دولت اسلامی (داعش) بخشیده‌اند و اجازه داده‌اند که اسلام‌گرایان  پرسنل کنسولی آمریکا در لیبی/ بنغازی را سر ببرند.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.