احتمال اجرای حکم کور کردن چشم یک معترض در روزهای آینده

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

یک معترض که در جریان اعتراضات دی‌ماه ۹۶ در فرخ‌شهر استان چهارمحال و بختیاری به اتهام پرتاب سنگ به سمت یک مأمور نیروی انتظامی و کورشدن چشم چپ این مأمور محاکمه شده بود، در خطر فوری اجرای حکم قصاص چشم قرار دارد.

سازمان حقوق بشر ایران با محکوم‌کردن احکام غیرانسانی قصاص عضو، از جامعه جهانی می‌خواهد که تا دیر نشده، در تماس با مقام‌های جمهوری اسلامی هرچه در توان دارند برای توقف اجرای این حکم و لغو آن به کارگیرند.

سیدمهدی موسویان اهل فرخ‌شهر در تاریخ دهم دی‌ماه ۱۳۹۶ بازداشت و متهم به پرتاب سنگ به سوی یک سرهنگ نیروی انتظامی شد. این سنگ به چشم چپ مامور اصابت کرد و باعث نابینایی او شد.

به‌رغم انکار سیدمهدی موسویان، جلسه دادگاه در تاریخ هفتم بهمن‌ماه ۱۳۹۷ تشکیل شد و او را مقصر دانست. شاکی تقاضای خود را مبنی بر قصاص بینایی چشم چپ و مطالبه دیه مطرح کرد. اکنون سیدمهدی به کورشدن چشم چپ محکوم شده و قرار است طی روزهای آینده حکم او در شهرکرد اجرا شود.

یک منبع مطلع به سازمان حقوق بشر ایران گفت که شاکی ۱۴ میلیارد تومان خواسته بود تا از قصاص چشم منصرف شود اما خانواده سیدمهدی موسویان توان جمع‌آوری چنین مبلغی را نداشته‌اند.

تصویر بخشی از حکم دادگاه در زیر آمده است. گفتنی است که این رای در دیوان عالی تایید شده است.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.