بیانیه سندیکاهای کارگری سوئد-ایران در جهت نجات معلمین مبارز در بند ایرج رهنما و غلامرضا غلامی کنداری

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

شورای هماهنگی تشکلات صنفی معلمان ایران  در اطلاعیه ای که به تاریخ ۱۹ ژانویه۲۰۲۳ انتشارداده است از تمام نهادی بین الملی خواستار آزادی و حمایت بین اللملی  در محکوم کردن، دستگیری غیرقانونی و محکومیت های غیر تصور نهادهای قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران شده است.

سندیکاهای کارگری سوئد-ایران ضمن محکوم کردن و صدور این احکام‌ غیر قانونی و ظالمانه این نهادهای قضایی و امنیتی خواستار آزادی بلافاصله و بدون قید و شرط این دو معلم مبارز میباشید.

ایرج رهنما و غلامرضاغلامی کنداری در روند مبارزات حق طلبانه و برای رسیدن به خواستهای بحق خود تمام راه های قانونی و مورد تصویب  و تائید خود نظام جمهوری اسلامی را طی کرده بودند به ۵ سال و ۱۱ سال زندان  ضالمانه  و غیر انسانی محکوم شده اند. طبق اخبار رسیده حکم زندان این دو معلم در دیوان عالی کشور نقض شده و نامه آن نهاد نیز مدتی است که به دادگستری شیراز ابلاغ شده . بعبارت دیگر اجرای آن به معنای آزادی این دو معلم تا تعیین تکلیف در شعبه هم عرض میباشد.

در اعتراض به این همه ناعدالتی  و سنگ اندازی های شبه قانونی نهایتا این دو معلم مبارز نسبت به تصمیم این نهاد های قضایی و امنیتی از ۹ روز پیش دست به اعتصاب غذای خشک زده اند و اکنون در شرایط بسیار خطرناک جسمی قرار دارند.

رژیم جمهوری اسلامی در طول این سال‌ها بویژه در رابطه با مبارزات حق طلبانه معلمان و کارگران از تمام شیوه های ممکن از قبیل: دادگاهای غیر علنی، زندان، تبعید، ممنوع خروج از کشور ،اخراج، قطع رتبه وحتی شلاق … که بازدارنده باشد مورد استفاده قرارداده اند.

آنچه که مسلم است که این رژیم سرکوبگر هیچ گونه اعتراضات مدنی را به رسمیت نمی شناسد و بدین جهت در سرکوب و تداوم نقض سیستماتیک  حقوق اساسی مردم ایران بویژه حقوق آن کسانیکه برای آزادی تشکل ها، حق تشکل یابی و آزادی بیان مبارزه می‌کنند بطور وحشیانه  و بدون رعایت هیچ گونه قوانینی که خود آنها را تصویب کرده اند عمل نمی‌کنند.

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد-ایران خواستار آزادی تمام اعضای سندیکاهی کارگری- معلمان،  فعالین مدنی سیاسی و زنان بویژه این دو معلم هستیم که بخاطر مبارزه جهت استحقاق  حقوق صنفی خود زندانی شده اند میباشیم . این آموزگاران و کارگران راستین با استقامت  مقتدر و مسئول بر سر خواست های انسانی و صنفی و قانونی خویش ایستاده‌اند  و تا با برآورد شدن تام وتمام آن خیابان و جبهه  مبارزات  را رها نخواند کرد.

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد-ایران 

عبارتند از: سندیکای حمل و نقل، سندیکای فلز، سندیکای کارگران شهرداری ها، تشکیلات سراسری معلمان سوئد،  سازمان مرکزی ۱۴ اتحادیهای کارگری سوئد ال او

ژانویهٔ ۲۰۲۳

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.