اخبار و گزارشات کارگری (۱ تیر ۱۳۹۶)

اخبار و گزارشات کارگری (۷ شهریور ۱۳۹۶)

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اخبار و گزارشات کارگری (۱ تیر ۱۳۹۶)

اعتراض به طرح های کارورزی و مهارت آموزی وظیفه ای همگانی (کارگران،معلمان،پرستاران،کارمندان،دانشجویان،فارغ التحصیلان دانشگاه ها،دانش آموزان ،جوانان متقاضی کارو….) است
اعتراض به اجرای طرح های کارورزی و مهارت آموزی دفاع ازدستاوردهای کارگران، حقوق خود ونسل های آینده است
– ارزان‌سازی نیروی کار نوبرانه‌ی جدید!

مگر جان مردم آزمایشگاه کارورزی است؟

-۵۰۰هزار سرباز وظیفه تحت پوشش مهارت آموزی قرار می‌گیرند

– فراخوان تجمع بازنشستگان

– تجمع اعتراضی کارگزاران روستایی شرکت مخابرات همدان نسبت به عدم تبدیل وضعیت وپرداخت نشدن حقوق مقابل اداره کار

– تجمع اعتراضی کارگران کارخانه دستمال کاغذی نرمه نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

– درخواست دادگاه تجدید نظر برای حکم شاپور احسانی راد

– حکم شلاق، اوج وقاحت سرمایه داری

– سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

اسامی ۲۰۰ نفر سوم ،چهارم وپنجم امضا کننده طومار برای آزادی فوری و بی قید و شرط کارگر زحمتکش زندانی رضا شهابی

– گزارشی درباره آخرین وضعیت کارگران کارخانه کنتورسازی بقلم یکی از کارگرانش

– کارگران کارخانه گندمان بروجن اخراج شدند

– اعتراض رسانه ای کارگران پیمانی اتوبوسرانی آبادان نسبت به عدم انعقاد قراردادمستقیم وپرداخت نشدن ماه ها حقوق

– جان باختن۱۲۱کارگربراثرحوادث کاری دراستان تهران در چهارماهه اول سال جاری

– مجروحیت شدید ۲نفر از کارکنان اورژانس تهران براثر تصادف آمبولانس

– مرگ جانگدازکارگرساختمانی پس از ۴روزسوزاندن عمدیش درسنندج

ارزان‌سازی نیروی کار نوبرانه‌ی جدید!

مگر جان مردم آزمایشگاه کارورزی است؟

یک حقوقدان و پژوهشگر حقوق کار در ارتباط با طرح وزارت بهداشت برای تربیت پرستاران بیمارستانی، عنوان کرد: مگر جان مردم آزمایشگاه کارورزی است؟!

تربیت کارشناس پرستاری باید از طریق دانشگاه باشد و این، مسلم‌تر از آن است که بخواهیم به وزیر بهداشت یادآوری کنیم و ارزان‌سازی نیروی کار به قیمت جان نوبرانه‌ی وزارت بهداشت است.

امروز۷شهریورفرشاد اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگاری،تصریح کرد: این که در آیین‌نامه بیاوریم مسوولیت حسن انجام اجرای این طرح هنوز بر عهده‌ی دانشکده‌های پرستار ی و مامایی است، پاک کردن صورت مساله و اغفال مردم است.

وی درباره‌ی پیشینه‌ی پرستاران بیمارستانی عنوان کرد: اواخر سال ۹۴، ابلاغیه‌ای از سوی وزارت بهداشت با عنوان « استفاده از ظرفیت‌های بیمارستانی در آموزش بالینی پرستاران» ابلاغ شد و پیرو آن، آیین نامه‌ای نیز جهت استفاده از ظرفیت بیمارستان‌ها برای آموزش دانشجویان پرستاری تصویب کرد.

اسماعیلی افزود: وقتی این آیین‌نامه با اعتراضات گسترده‌ای از سوی جامعه‌ی پرستاری روبه‌رو شد، جلسه‌ی مهمی در اصفهان با حضور روسای دانشکده‌ها برگزار شد و در آنجا، آیین‌نامه‌ی دیگری با عنوان توسعه‌ی همکاری بیمارستان‌ها و دانشکده‌ها را تصویب کردند.

مفاد آیین‌نامه اصفهان چه بود؟

وی درخصوص این آیین‌نامه عنوان کرد: در آیین‌نامه‌ی اصفهان، دانشکده‌ها برای تربیت پرستار دارای مجوز بودند نه بیمارستان‌ها. این بیمارستان‌ها بودند که باید با دانشکده‌ها تفاهم‌نامه می‌بستند و جذب پرستار نیز از طریق کنکور سراسری بود و بیمارستان‌ها باید محیط بالینی را جهت کارورزی پرستاران در اختیار دانشکده‌ها می‌گذاشتند، اما متاسفانه آیین‌نامه اصفهان را دور زدند و آن را کنار زدند.

ابلاغیه‌ی وزارت بهداشت نقض آیین‌نامه قبلی

این پژوهشگر حقوق کار ادامه داد: بیست و سوم اردیبهشت‌ماه سال ۹۶، ابلاغیه‌ی وزیر بهداشت همه چیز را عوض کرد. در این ابلاغیه به جای دانشگاه‌ها دیگر بیمارستان‌ها هستند که متولی تربیت دانشجوی پرستاری یا همان پرستار کارورز شده‌اند؛ یعنی بیمارستان هم دانشگاه باشد هم بنگاه هم درمانگاه و به این ترتیب آموزش و سود و سلامت یکجا جمع شود.

وی با تأکید بر این که «بر اساس این ابلاغیه، پرستار بیگارورزی می‌کند، مردم هم قربانی آزمون خطای پرشکی می‌شوند و کارفرما هم سودش را می‌برد»، گفت: این آیین‌نامه اجازه می‌دهد بیمارستان‌های غیرآموزشی نسبت به پذیرش دانشجو برای گذراندن واحدهای کارورزی اقدام کنند و دانشجو به عنوان کارورزی بیاید و کار یک پرستار را انجام دهد و بیمارستان هم موظف به پرداخت دستمزد و استخدام نباشد و پولش را دربیاورد و سودش را ببرد و بعد هم بگوییم دیگر پرستار بیکار نداریم.

بیگاری پرستاران و افزایش سود بیمارستان‌ها

اسماعیلی با تأکید برعقبگرد همه جانبه‌ی وضعیت تربیت پرستاران با وجود این طرح، عنوان کرد: پرستارها حق دارند که بگویند به ۸۰ سال قبل برگشته‌ایم. ۸۰ سال است که دانشگاه فقط پرستار تربیت می‌کند و حالا آقای وزیر آمده تربیت پرستار را داده به بیمارستان‌ها، برای چه؟! برای حفظ حق سلامت مردم و نه برای بیگاری از پرستار و افزایش سود بیمارستان از جان‌های بیمار!

نداشتن وحدت موضعی پرستاران، دانشجویان و کارگران

وی درباره‌ی همراهی نکردن کافی فعالان کارگری و دانشجویی با پرستاران در اعتراض به این طرح، افزود: متاسفانه بدلیل شقاق‌ها و شکاف‌هایی که بین نیروهای کار از یک سو و بین دانشجویان و کارگران از سوی دیگر طی این سالها شکل داده‌اند، وحدت موضعی بین فعالان پرستاری و فعالان دانشجویی و فعالان کارگری در این باره انفاق نیفتاده است و این درحالیست که اعتراض به این سیاست‌ها، دفاع و وحدت موضع هرسه طیف را می‌طلبد.

ارزان‌سازی نیروی کار، کالاسازی آموزش و تربیت نکردن پرستار آکادمیک

این حقوقدان همچنین گفت: آیین‌نامه‌ی استفاه از ظرفیت‌های بیمارستانی و یا کارورزی پرستاران ازنظر فعالان دانشجویی در راستای سیاست‌های کالایی سازی آموزش و از نظر فعالان کارگری عین ارزان‌سازی نیروی کار است و از نظر فعالان پرستاری نیز نابود کردن تربیت پرستار آکادمیک است.

تشکل‌های پرستاری در سیاستگذاری سلامت مشارکت ندارند

اسماعیلی در اعتراض به استفاده نکردن از همفکری تشکل‌های پرستاری درتدوین این آیین‌نامه، افزود: این سیاست‌ها و این آیین‌نامه در فضایی تنظیم و ابلاغ شده است که نظرات کارشناسی نهادهای علمی و حرفه‌ای مانند سازمان نظام پرستاری کشور، انجمن علمی پرستاری ایران، انجمن علمی پرستاران قلب ایران، انجمن صنفی پرستاری ایران و خانه پرستار هیچ مشارکتی در تصویب آن نداشته‌اند و بیشتر از آنکه مشارکتی باشد، دستوری است.

وی گفت: اکنون پرسش این است مگر قانون به این تشکل‌ها مجوز نداده؟!، مگر این تشکل‌ها در سیاست‌های سلامت کشور سهیم نیستند؟ اگر قرار است حقی در سیاست‌های سلامت در کشور نداشته باشند، تشکل‌های پرستاری را جمع کنیم بهتر است.

اسماعیلی افزود: مطابق بند ۱ و ۲ ماده ۳ قانون سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران، همکاری در تصمیم و تعیین استانداردهای آموزشی سطوح مختلف پرستاری و تعیین تعداد و نحوه پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌های کشور از وظایف سازمان نظام پرستاری است و حداقل باید در این حوزه مشارکت داشته باشد.

آیین‌نامه‌ی اصفهان را دور زده‌اند

وی گفت: در حالی که آیین‌نامه اصفهان یعنی آیین‌نامه «توسعه‌ی همکاری بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی با دانشکده‌های پرستاری و مامایی در آموزش دانشجویان پرستاری» حداقل با مشورت و نظرات کارشناسی نهادهای مختلف حرفه‌ای بوده که در حال حاضر کنار گذاشته شده است و یکی از معترضان و منتقدان اصلی این طرح همین سازمان نظام پرستاری است و معلوم نیست این چه طرحی است که رضایت صنف پرستاران را نتوانسته جلب کند و به یکی از منتقدان اصلی خود بدل کرده است؟

طرح پرستاران بیمارستانی حق مردم بر سلامتی را سلب می‎کند

این پژوهشگر حقوق کار، این طرح را خلاف قانون اساسی دانست و اظهار کرد: از نظر حقوقی «حق مردم بر سلامتی» یکی از حقوقیست که در قانون اساسی در سند چشم‌انداز بیست ساله، در قوانین عادی و در منشور حقوق بیمار و در دستورالعمل برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع و علاوه بر این در اسناد جهانی و منطقه‌ای مور تاکید واقع شده است.

وی افزود: در همه‌ی این اسناد، «حق بر سلامتی» از نظر حقوقی عناصری چهارگانه دارد و یکی از مهمترین این عناصر «کیفیت» است. در کنار «قابل پذیرش بودن» و «قابل دسترس بودن» و «در اختیار بودن»، کیفیت یکی از مهمترین عناصر حق بر سلامتی است.

به گفته‌ی اسماعیلی، در همه جای دنیا تضمین عنصر کیفیت از حق بر سلامتی مستلزم پرسنل کارآزموده و حرفه‌ای است. با سپردن تربیت پرستار به بیمارستان‌ها به جای دانشگاه، با بیگاری از پرستار و با شکاف دستمزدی بین پزشک و پرستار و با این طرح کارورزی بی‌تردید «حق بر سلامتی» مردم نقض می‌شود.

جان مردم مگر میدان کارورزی است؟!

این حقوقدان، عرصه‌ی سلامت مردم را محل آزمون و خطا ندانست و تصریح کرد: جان مردم مگر میدان کارورزی است؟ آخر مگر می‌شود تربیت کارشناس پرستاری را به بیمارستان‌های خصوصی سپرد؟ یعنی اینقدر تحصیل آکادمیک پرستاری به درد نخور است؟ این بازی با جان و سلامت مردم نیست؟! مگر جان مردم آزمایشگاه کارورزی است؟!

ارزان‌سازی نیروی کار به قیمت جان مردم نوبر است!

وی با اشاره به یکی از مفاد این آیین‌نامه عنوان کرد: در متن ابلاغیه آمده است که در هر منطقه آمایشی حداقل سه بیمارستان آموزشی درمانی وابسته به دانشگاه‌های کلان منطقه که دارای شرایط مناسب برای تربیت دانشجویان پرستاری است، با توجه به مقتضیات دانشگاه و ظرفیت قابل افزایش به عنوان متولی اجرای این طرح انتخاب و با همکاری دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه مربوطه و مطابق با ضوابط آیین‌نامه مرتبط ظرفیت تربیت پرستار در این بیمارستان‌ها تعیین شود.

اسماعیلی گفت: جالب است در متن ابلاغیه وزیر آمده است که «برای جبران کمبود ظرفیت پذیرش دانشجو رشته پرستاری از ظرفیت بیمارستان‌های تابعه خود استفاده کند». صرفنظر از مساله اصلی که همان بیگاروزی پرستاران و ارزان‌سازی نیروی کار است باید پرسید آیا وزیر بهداشت حاضر است قوم و خویش خود را به دست پرستار کارورزی بسپارد که یک واحد هم پرستاری در دانشگاه پاس نکرده؟!

وی تأکید کرد: ارزان‌سازی نیروی کار داشته‌ایم، اما به قیمت جان و سلامت مردم دیگر نوبر دستاوردهای وزارت بهداشت است.

۵۰۰هزار سرباز وظیفه تحت پوشش مهارت آموزی قرار می‌گیرند

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : ۵۰۰هزار سرباز وظیفه تحت پوشش مهارت‌آموزی قرار می‌گیرند.

محمدامین سازگارنژاد،ظهرامروز۷شهریور در جمع خبرنگاران در استان اردبیل گفت: ۵۰۰ هزار سرباز وظیفه تحت پوشش مهارت آموزی قرار می‌گیرند.

فراخوان تجمع بازنشستگان

زمان: روز سه شنبه ۱۴ شهریور ساعت ۱۰ صبح

مکان: تهران- مقابل سازمان برنامه و بودجه

دوستان و همراهان عزیز

حرکت حق طلبی ما وارد فاز جدیدی شده

بهترین راهکار تجمع پی در پی و گسترده است

باید مشکلات پیشکسوتان کشوری دغدغه هر روز مسئولین باشد

در راستای ادامه حرکت اعتراضی و حق طلبانه ، روز ۱۴ شهریور را برای پیشکسوتان پیشرو و با اراده استان تهران،البرز ،قزوین،قم و شهرهای اقماری فراخوان اعلام کرده و همه با هم در مقابل سازمان برنامه و بودجه گرد آمده و ندای حق طلبی سر داده و اجرای صحیح و دقیق قانون مدیریت خدمات کشوری را از دولت و مجلس می خواهیم .

این فراخوان استانی بوده و دوستان پیشکسوت در استانها می توانند به فراخور موقعیت خود در مقابل استانداریها و صندوق بازنشستگی تجمع نمایند و در صورت تمایل به تهران آمده دوستان تهرانی را همراهی نمایند

تجمع اعتراضی کارگزاران روستایی شرکت مخابرات همدان نسبت به عدم تبدیل وضعیت وپرداخت نشدن حقوق مقابل اداره کار

ظهرامروزسه شنبه۷شهریور،کارگزاران روستایی شرکت مخابرات همدان دراعتراض به عدم تبدیل وضعیت وپرداخت نشدن حقوقشان دست از کارکشیده ومقابل اداره کار تجمع کردند.

یکی از کارگزاران معترض به خبرنگاری گفت:اعتراض ما بدلیل پرداخت نشدن حقوق معوقه و عدم انعقاد قرارداد دائمی است.

وی با بیان اینکه باید طبق ماده ۸۳ قانون کار با ما رفتار شود،گفت: انعقاد قرارداد با ما از طریق اداره کار تصویب شده اما متاسفانه مخابرات زیر بار مسوولیت نمی‌رود.

این کارگر مخابرات با اشاره به حقوق معوقه ، افزود: حقوق ما مبلغی مربوط به مطالباتی است که در واقع جزء سنوات روزانه محسوب می‌شود؛ البته امسال نیز حقوق‌ها افزایش نداشته و طبق سال گذشته پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر با این مشکل مواجه هستند، افزود: ما جزو نیروهای کارگزاران روستایی یا I.C.T روستایی به شمار می آییم که با مشکلات بسیاری مواجه هستیم.

این کارگرمعترض با بیان اینکه تعدادی از نیروها در حال حاضر با مدیر مخابرات در حال مذاکره هستند، افزود: طبق صحبت‌های صورت گرفته، مسوولان اظهار دارند که مشکل عدم انعقاد قرارداد مربوط به مرکز است اما در مورد معوقات حقوق نیز از اردیبهشت ماه امسال در حال مکاتبه هستیم که نتیجه‌ای حاصل نشده است.

تجمع اعتراضی کارگران کارخانه دستمال کاغذی نرمه نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

روزگذشته(۶شهریور)، کارگران کارخانه دستمال کاغذی نرمه در اعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی از ساعت ۹ صبح تا حوالی ساعت ۱۸ در محوطه کارخانه تجمع کردند. این کارگران بدلیل اعتراض به اخراج کارگران قراردادی، تعطیلی کارخانه و پرداخت نشدن ماه ها حقوق وحق بیمه دست به تجمع زدند.

براساس گزارشی که امروز رسانه ای شد،جمعی از این کارگران گفتند که کارخانه نوظهور از ۱ مرداد توسط مدیریت کارخانه تعطیل اعلام شده است اما هنوز این موضوع مورد موافقت مقام‌های مسئول قرار نگرفته است.

از سویی در حدود ۱۵ نفر از کارگران قراردادی کارخانه نوظهور مرداد ماه امسال اخراج شدند. به صورت کلی کارگران اخراجی کارخانه نوظهور و کارگران باقی مانده در کارخانه که در حدود ۱۸ نفر هستند، ۸ ماه معوقات مزدی دارند که ۵ ماه از آن مربوط به سال ۹۵ (فرودین تا مرداد) است.

از طرفی حدود سه ماه از حق بیمه‌های کارگران کارخانه نوظهور به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز نشده است که این مسئله در تجمع روز گذشته مورد اعتراض کارگران قرار گرفت.

کارگران باقی مانده در کارخانه در حدود ۳ نفر قراردادی و الباقی رسمی هستند که در بخش‌های نگهبانی و انبار کارخانه کار می‌کنند.

کارگران باقی مانده کارخانه نوظهور بیشتر از بیست سال سابقه کار دارند و تعداد انگشت شماری از آنها باید با استفاده از قانون سختی زیان آور، زودتر از موعد بازنشست شوند اما با تعطیلی کارخانه هم اکنون اموال کارخانه نوظهور به منظور پرداخت طلب‌هایش توقیف شده است و دادسرای مطهری مسئول رسیدگی به شکایات طلبکاران این کارخانه است.

کارخانه نوظهوری در سال ۹۲ در حدود ۲۴۰ کارگر داشت که به تدریج تعداد کارگران آن کاهش یافت و حالا تنها ۱۸ کارگر در این کارخانه باقی مانده است.

سال گذشته یک جلسه با حضور مسئولان سازمان تامین اجتماعی و اداره کار در کارخانه نوظهور برگزار شد تا با در نظر گرفتن بخشودگی های بیمه‌ای و تخصیص وام کم بهره بخشی از مشکلات کارخانه برطرف شود اما با این وجود مشکلات کارخانه نوظهور به مرور تشدید شد و حالا کار به تعطیلی کارخانه رسیده است.

درخواست دادگاه تجدید نظر برای حکم شاپور احسانی راد

محمد علی جداری فروغی از درخواست دادگاه تجدید نظر برای حکم شاپور احسانی راد خبر داد.

محمدعلی جداری فروغی (وکیل شاپور احسانی راد) به ایلنا گفت: روز ششم شهریور به اتفاق موکل به شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان ساوه مراجعه کردم و در مورد حکم شاپور احسانی راد، اعتراض کرده و درخواست تجدیدنظر کردم.

وی با بیان این که موکل من به استناد ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی، به اتهام اخلال در نظم عمومی به ۹۰ میلیون ریال جزای نقدی بدل از ۶ ماه حبس تعزیری و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شده بود؛ افزود: در جلسه رسیدگی دادگاه ۱۰۱ کیفری ۲ ساوه، دو شاهد از طرف شاکی (کارفرما) معرفی شده بودند که آن دو کارگر نیز تایید کردند هیچ گونه عمل خلافی از طرف موکل صورت نگرفته است و علاوه بر این، در پرونده نیز دلیلی بر ورود اتهام به موکل وجود ندارد.

این وکیل دادگستری ادامه داد: امیدوارم با رسیدگی در دادگاه تجدیدنظر، حکم تبرئه شاپور احسانی راد صادر شود.

حکم شلاق، اوج وقاحت سرمایه داری

محمد حسن پوره /معلم مزد بگیر

بار دیگر صدور حکمی شنیع،غیر انسانی و قرون وسطایی بر پیکر نحیف کارگر با اتهام مطالبه نان .اگر درگذشته کارگران آق دره ،کارگران اعتصابی معدن بافق،چادرملو،خبازان صنفی سنندج مورد عتاب نظام سرمایه برای مطالبه حق و نانشان قرار گرفتند ،امروز نظام سلطه و سرمایه ،با صدور حکم شلاق علیه یک فعال دیگر به نام احسانی راد ،خشم و وحشت خود را از این حق طلبی کارگران نشان داد.

صدور حکم شلاق و تداوم تکرار آن در احکام قضایی چیزی جز ارسال پیام نظام سرمایه به کارگر مبنی بر دم فرو بستن در برابر چپاول نانش نیست .

اما نکته مهم و در خور توجه صدور احکام اینچنینی و استمرار آن برای کارگران اینجاست .

اگر قانون کار فعلی را علیرغم نقدهایی که به آن هست را بپذیریم،همین قانون در فصل ششم به مراجع حل اختلاف بین کارگر و کارفرما میپردازد.

ماده ۱۵۷ از فصل ششم چنین می گوید:

«هرگونه اختلاف فردی بین کارفرما و کارگر یا کارآموز که ناشی از اجرای قانون کار و سایر مقررات کار،قردادکارآموزی،……….در مرحله اول از طریق سازش مستقیم بین کارفرما و کارگر یا کارآموزی نمایندگان آنها در شورای اسلامی کار و در صورتی که شورا در واحدی نباشد،از طریق انجمن صنفی کارگران ویا نمایندگان قانونی کارگران و کارفرما حل و فصل خواهد شد و در صورت عدم سازش از طریق هیات های تشخیص و حل اختلاف به ترتیب آتی رسیدگی و حل و فصل خواهد شد.»

چنانچه در این ماده قانون کار ملاحظه میشود ،قانونگزارمرجع حل اختلاف بین کارگر وکارفرماناشی از کار را به صراحت و در مراحل مختلف بیان نموده است.

و در ذیل وتبصره های همین قانون ،قانونگزار ترکیب هیات تشخیص و هیات حل اختلاف را مشخص نموده است .

سوال اینجاست ،با اینکه صراحتهای قانونی مراجع حل اختلاف و شکایت به وضوح وجود دارد .چرا کارفرما این مراجع را رها میکنند و به دستگاه قضا ،برای حل موضوعی که ماهیتا ناشی از کار و روابط کار است مراجعه می کنند؟؟

پاسخ این سوال واضح است .نظام سلطه و سرمایه برای ایجاد رعب و وحشت و خفه کردن هر صدایی که حق طلبانه و مطالبت محور این را در دستور کار خود قرار داده و چون در قانون کار جرائم از نوع شنیع بودن به احکامی چون احکام شلاق برخودار نیست کارفرما به تحریک دستگاه سرکوب و درجهت نیل به بی حقوق کردن کارگر برای اعمال خشونت و ارعاب و وحشت به دستگاه قضا گناه میبرد .

ماده ۱۶۶قانون کار بیان میکند،

«آرای قطعی صادره از طرف مراجع حل اختلاف کار لازم اجرا بوده و بوسیله اجرای احکام دادگستری به مورد اجرا گذاشته خواهد شد .»

در این ماده هم قانونگزار،به احکام صادره مراجع حل اختلاف ماهیت قضایی داده وتا آنجا پیش میرود که اجرای احکام این مراجع را در اختیار دستگاه قضا نهاده است .

ملاحظه میشود احکام صادره هیات های تشخیص و هیات های حل اختلاف استانی،هویت و ماهیت قضایی پیدا میکند .

دوباره همان سوال قبلی مطرح میشود .

با این ماهیت احکام مراجع حل اختلاف چرا کارفرمایان ،از دستگاه قضا برای حل اختلاف بین خود وکارگر استفاده میکنند ؟؟؟؟

وپاسخ همان پاسخ بالاست.

در فصل هفتم قانون کار نوع جرائم را چنین بیان میکند .

«متخلفان از تکالیف مقرر در قانون بر حسب مورد و مراتب جرم به مجازات حبس یا جریمه نقدی و یا هر دو محکوم خواهند شد .»

در این فصل قانون کار باز قانونگزار با صراحت نوع حکم را متناسب با نوع جرم چه از سوی کارگر ،کارفرما وکارآموز را بیان کرده و حبس،جریمه یا ترکیبی از جریمه و حبس بیان نموده و صحبتی از شلاق نیست .

حال باید پرسید اولا چرا کارفرما این مراجع حل اختلاف را رها میکند و به دستگاه قضا پناه میبرد و ثانیا دستگاه قضا با وجود صراحت قانونی و مرجعیت قانون کار برای شکایتهایی که ماهیت کار و کارفرمایی دارد به صدور جرایمی خارج از جریان مصرح در قانون کار میپردازد ؟؟؟؟؟؟؟؟

حال به به پاسخ هایی بالا مجموعا اینطور میشود پاسخ داد ،که نظام سرکوب و سیستم سرمایه داری ،برای جلوگیری از مطالبه نان و اعتراض علیه شرایط موجود و تداوم استثمار نیروی مزد بگیر ،از این اهرم های سرکوب استفاده میکند تا به ارسال این پیام به اقشار مزد بگیر ،ضمن ایجاد رعب و وحشت آنها را از پیگیری خواسته های تضیع شده نهی کند .

کارکنان معدن سنگ آهن بافق،در اعتراض به خصوصی سازی که به اعتقاد آنها سبب بیکاری آنها (چون داری قراداد موقت هستند)و کاهش دستمزدها خواهد شد .

شاکی فرماندار (دولت)است ،دولتی که باید حامی کارگر باشد،دستگاه وزارتش(وزارت کار)با قانونی که در ارتباط با روابط کارگر و کارفرما دارد (قانون کار)چرا به دستگاه قضا برای شکایت رجوع می کند ؟؟؟

دفاع عریان از نظام سرمایه داری پاسخ این سوال است ،چرا که جرائم موجود در قانون کار همانطور که در سطور بالا بیان شد ،تکلیف شکایت کارفرما از کارگر و کارآموز را به صراحت بیان نموده است.

تنفر و انتقام سرمایه داری از مبارزه کارگری است که ماهیت مبارزه اش جز مطالبه نان و اعتراض به تضیع حقوق پایمال چیزی دیگر نیست و آخرین آن صدور حکم شلاق برای فعال کارگری شاپور احسانی راد بود که حکمی شنیع و مردود است و امید اینچنین حکم مورد بازنگری قرار گیرد و نسبت به لغو آن اقدام شود ،در غیر این صورت ادله دیگری است بر دفاع از نظام سرمایه داری و له کردن کارگر و خفه کردن صدای حق طلبانه او .

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

اسامی ۲۰۰ نفر سوم ،چهارم وپنجم امضا کننده طومار برای آزادی فوری و بی قید و شرط کارگر زحمتکش زندانی رضا شهابی

۱-علی نجاتی۲- محمد رجبی۳- علیرضا بدر۴- رضا ستاری۵- سعید شهرکی محمدی۶- احمد زاهدی لنگرودی۷- مینا ابوترابی۸- مرتضی قربانی۹- میلاد دهقان۱۰- مهدی قویدل۱۱- ساناز داود زاده فر۱۲- مصطفی عزیزی۱۳- سونا مروت۱۴- مهرداد مروت۱۵- علی اکبر مکروت۱۶ سهیلا اسدی۱۷- الناز اسدی۱۸- اقبال محمدی۱۹- غلامرضا محمدی۲۰- سارا ساورسفلی۲۱- احمد صلحی۲۲- محمد عبدی فرد۲۳- حبیب صادقی۲۴- کیوان مهتدی۲۵- رسول بداغی۲۶- یزدانی۲۷- رضوان نوابی۲۸- الهام عبداله پور۲۹- سمانه گودرزی۳۰- زینب نورانی۳۱- اکرم نورانی۳۲- مریم خزایی۳۳- امیر حسین سعیدی۳۴- صدیقه پابرجانی۳۵- کبری رجایی۳۶- بتول غلامی۳۷- پریسا رضوانی۳۸- عزت الملوک عمویی۳۹- فاطمه مذهبی۴۰- کبری روشن۴۱- سمیه جباری۴۲- آزاده آشوریان۴۳- شورانگیز جهانی۴۴- دیبا نظری۴۵- مینا روشن۴۶- امیر حسین ادیب۴۷- آزاده ناصری۴۸- زهرا عیبک۴۹- بهاره عیبک۵۰- ابراهیم محمد زاده۵۱- مریم نعیمی۵۲- سهند ریاحی۵۳- سامان رحمانی۵۴- مریم اسدالهی۵۵- فواد زندی۵۶- سپیده رفیع پور۵۷- مازیار هنر خواه۵۸- امیر علی حسین زاده۵۹- علیرضا خوشرو۶۰- میلاد ذوالفقاری۶۱- پرستو قربانی۶۲- علی عسکری۶۳- سعید صادقیان۶۴- فرزانه عباسی۶۵- فرزانه بهجتی۶۶- محمد ایران نژاد۶۷- پرویز فاضل نژاد۶۸- باهره حافظی۶۹- ساجد رحمی زاد۷۰- پرشنگ خلیقی۷۱- خسرو غلامی۷۲- فرزاد عابدی شجاع۷۳- مینا محمودی۷۴- فرناز پور سپهری۷۵- کاوه قادریان۷۶- آرمن نظریان۷۷- ایمان میرزاوند۷۸- احسان میرزاوند۷۹- سیاوش قلاوند۸۰- یاسر قلاوند۸۱- سامان میرزاوند۸۲- عظیم تباه فر۸۳- محمد علی میرزاوند۸۴- نوروز میرزاوند۸۵- شاپور رشنو۸۶- حامد فلاحی۸۷- مهدی توپ چی۸۸- یاسر فریدیان۸۹- وحید حسینی ایرانی۹۰- حامد خدا دوست۹۱- شهین منصوری ارانی۹۲- عرفان زارعی۹۳- احمد رضا نظری۹۴- نرگس فریادرس۹۵- میر پویان دوست محمدی ۹۶- سحر آریا۹۷- ناهید محمودی۹۸- آلاله شیروی۹۹- عرفان رشیدی۱۰۰- کاوه صباغی۱۰۱- آذر اسلام پور۱۰۲- فاطمه احدی۱۰۳- ناهید عرجونی۱۰۴- محمد میزبان۱۰۵- مریم رحمانی۱۰۶- مریم ملکیان۱۰۷- محدثه سالاروند۱۰۸- الهه شعبانی۱۰۹- عمادالدین شوری جزه۱۱۰- حسین مصطفوی۱۱۱- اشکان جباری۱۱۲- آرش سیف۱۱۳- کریم سیف۱۱۴- شکراله شهابی۱۱۵- سعید علی بخشی۱۱۶- سروش حق خواه۱۱۷- بهنام تهرانی شریف۱۱۸- بابک ذاکری۱۱۹- احمد رضا عبدخانی۱۲۰- نیلوفر غلامی۱۲۱- میثم فرجمندی۱۲۲- سعید کلانکی۱۲۳- الهه عین بخش۱۲۴- محمد رضایی۱۲۵- هادی مسعودی۱۲۶- طوبی عازم۱۲۷- مرجان دهقانی پور۱۲۸- ناصر دهقانی پور۱۲۹- علیرضا فرید کیا۱۳۰- نرگس الیکایی۱۳۱- سینا حبیبی۱۳۲- سینا فاتحی۱۳۳- حسین رنگچی۱۳۴- رضا خسروانی۱۳۵- روژین محمدی۱۳۶- مهسا محمدی۱۳۷- امین خسروی۱۳۸- محمد نادر کردی۱۳۹- محمد رضا محمد زاده۱۴۰- مصطفی صفا۱۴۱- احسان حاصلی۱۴۲- مازیار گیلانی نژاد۱۴۳- محسن بانصیری۱۴۴- جعفر بانصیری۱۴۵- محمد بانصیری۱۴۶- کوروش بانصیری۱۴۷- مهران بانصیری۱۴۸- الهه بانصیری۱۴۹- شریفه بانصیری۱۵۰- نادیا بانصیری۱۵۱- فاطمه بانصیری۱۵۲- فرشته بانصیری۱۵۳- مدینه بانصیری۱۵۴- بهرام بانصیری۱۵۵- نادربانصیری۱۵۶- ساسان بانصیری۱۵۷- حسین بانصیری۱۵۸- داریوش بانصیری۱۵۹- مصطفی بانصیری۱۶۰- سعیده بانصیری۱۶۱- رضا حیدری نسب۱۶۲- محمد نادری۱۶۳- علی اسدالهی۱۶۴- روژان مظفری۱۶۵- انسیه یزدانیان۱۶۶- مرتضی تق پور۱۶۷- ایوب محمدی۱۶۸- محمد رضا شیخ حسنی۱۶۹- زهرا قنبری۱۷۰- نسا نائینی۱۷۱- اسداله صادقی۱۷۲- مندی شمس۱۷۳- شری ازادی۱۷۴- مهدی سرکانی۱۷۵- محمد نصیرایی۱۷۶- علی پور آذر۱۷۷- بنفشه جمالی۱۷۸- علیرضا اخوان۱۷۹- بیتا طاهباز۱۸۰- کارن جواهری۱۸۱- حمید امینی۱۸۲- علی یزدانی۱۸۳- سعید داوری۱۸۴- کاوه علی کرمی۱۸۵- مریم دژم خوی۱۸۶- ولی آزادی۱۸۷- شهناز رضا قلی۱۸۸- جلوه جواهری۱۸۹- افروز کاظم زاده۱۹۰- حسین نایب هاشم۱۹۱- سامان ویسانی۱۹۲- جواد قاسمی۱۹۳- جعفر حسین زاده- ۱۹۴دانیال حسینی۱۹۵- محمد حسن شهسواری- فرنگیس بیات- محمد هوسمی۱۹۶- بیتا طاهباز۱۹۷- مهدی جام گوهری۱۹۸- افشین پاشایی۱۹۹- احد اسماعیلی زاده۲۰۰- روزبه درنشان

۱-محمود رستمی ۲-اسکندر لطفی۳-علی سعیدی۴-آزیتا عاملی راد ۵-یحیی زارعی ۶-حدیث حیدرى ۷-غزل معصوم شاهی ۸-علی قربانیان ۹-لقمان ویسی ۱۰-شعبان محمدی ۱۱-محمد ایران نژاد ۱۲-الیاس قنواتی ۱۳-وحید دهقانی ۱۴-معصومه حیدری ۱۵-مژگان باقری ۱۶-روژان مظفزی ۱۷-زهرا محبی ۱۸-محمد علی زحمتکش ۱۹-فاطمه پرمر ۲۰-لیلاملکی ۲۱-شهرام جمالی ۲۲-پویا بنی آدم ۲۳-دانیال ایمانی ۲۴-آسیه سپهری ۲۵-علیرضا عسکری ۲۶-علی عسکری ۲۷-محمد ایران نژاد ۲۸-ابراهیم زراعت پیشه ۲۹-حمید پرویز ۳۰-چیا ویسیانی ۳۱-علی فخفوری ۳۲-روژین پزشکیان ۳۳-جمیله محبعلی ۳۴-اسکندر قربانی ۳۵-نوید قویدل ۳۶-جمیله محبعلی ۳۷-عاطفه رنگریز ۳۸-رامیار امجدی ۳۹-ژیلا خیر۴۰-علی فروتن ۴۱-اولدوز هاشمی ۴۲-رحیم امیری ۴۳-مینو کیخسروی ۴۴-علی نجفی ۴۵-علی رسولی ۴۶-شهرزاد قدیری ۴۷-مهرنوش حیدرزاده ۴۸-آرمان اسماعیلی۴۹-سامان رحمانی ۵۰-پرنیان رحمان‌زاده ۵۱-سید محمد رسول حسینی ۵۲-الهام رسولی ۵۳-اشکان بیرانوند ۵۴-پروانه اسانلو ۵۵-نسرین رحیمی۵۶-فاطمه گلگزی ۵۷-فرشته اسانلو ۵۸-عزیز ناصری ۵۹-الهام سعیدی ۶۰-حافظ کریمیان ۶۱-علی ایمانی ۶۲-شهاب ایزدی ۶۳-محمد کریمی ۶۴-حمزه دایی چی ۶۵-مهرنوش شاه علی ۶۶-امجد وستمی ۶۷-احسان عبادی ۶۸-اسماعیل رضایی ۶۹-پویا غفاری ۷۰-امین خسروی ۷۱-نرگس صیدی ۷۲-آدینه بیگی ۷۳-محمودبهشتی لنگرودی ۷۴-محمد محسنی ۷۵-رضا حسینی ۷۶-نعیمه حسینی ۷۷-مائده جناب ۷۸-نیلوفر غلامی ۷۹-عشرت بستجانی ۸۰-سارا دهقان ۸۱-بهرام گرگان ۸۲-افشین پاشایی ۸۳-وحید میرشکار ۸۴-مسعود شفیعی ۸۵-میکایئل صدیقی ۸۶-رحمان شهبازی ۸۷-دانیال مازینی ۸۸-جمال لیل نهاری ۸۹-سهند ریاحى ۹۰-شیدا حقیقی ۹۱-فرزاد حسن زاده ۹۲-حافظ اصفهانی ۹۳-لطیف سیدمحمدی ۹۴-مظفر روخنده ۹۵-شعیب نادرپور ۹۶-امیررضا افشین نیا ۹۷-غلامرضا غلامحسینی ۹۸-امیررضا افشین نیا ۹۹-امیرحسین محمدی فرد ۱۰۰-ساناز اله یاری ۱۰۱-بهنام محمدی ۱۰۲-مرتضی حبیبی۱۰۳-بهروز خباز ۱۰۴-سهیلا سیاوشی ۱۰۵-لیلا حسینی ۱۰۶-محسن عمرانی ۱۰۷-بهشاد تجمّل ۱۰۸-فاطمه ملک زاده ۱۰۹-نسترن مرادی ۱۱۰-کاملیا توسلی ۱۱۱-آگرین نادری ۱۱۲-مطهره یوشی ۱۱۳-وحید صالحی ۱۱۴-سودابه یزدانی ۱۱۵-امین مرادی ۱۱۶-ظهیر رضوی ۱۱۷-سپیده رفیع پور ۱۱۸-سودابه یزدانی ۱۱۹-احمد نور ۱۲۰-مازیار هنرخواه ۱۲۱-سعید بهرامى ۱۲۲-رضا خباز ۱۲۳-بهاره زندی ۱۲۴-گلشن رشدیه۱۲۵- داود حسینی ۱۲۶- سمیرا پورامیری ۱۲۷- محسن صبورى ۱۲۸- مهدی جنگی ۱۲۹-سجاد نیک عاطفه ۱۳۰- محمدعلی سرشار ۱۳۱-گل آرا جهانیان ۱۳۲-احمدرضا افضلی ۱۳۳- امیر کریمیان ۱۳۴- سالار محمدی ۱۳۵- وحید احمدی ۱۳۶- بهمن نمتزی ۱۳۷- زهرا رفعیی ۱۳۸-رضا سرلک ۱۳۹- احمد ایران پناه ۱۴۰- سحر صاحبی ۱۴۱- قاسم فلاح ۱۴۲- سهند سعادتمندى ۱۴۳- محمدرضاکراری ۱۴۴- فاطمه سحابی ۱۴۵- افشین پاشایی ۱۴۶-مسعود نیکخواه ۱۴۷- تهماسب سهرابی ۱۴۸- امیر عباس نورانی ۱۴۹- رامین دریایی ۱۵۰- احمد فاطمی ۱۵۱- حسین شاه پری ۱۵۲-ابراهیم بهارنژاد ۱۵۳- شبنم نیکزادی ۱۵۴- محبوبه کرمی ۱۵۵-محمدابراهیم نوروزی گوهری ۱۵۶-علی حسن پور ۱۵۷- رضا عبداللهی ۱۵۸-سیده سارا حسینی ۱۵۹- کیوان غفاری ۱۶۰- آصفه کامرانی ۱۶۱- شوگار فتحی ۱۶۲- مهشید مموئی ۱۶۳- فرزانه ژاله رفعتی ۱۶۴- ولی علی زاده ۱۶۵- احمد عالى نژاد ۱۶۶- سعید رضایی ۱۶۷-علیرضا زرین اقبال ۱۶۸- مجتبی یوسفی ۱۶۹- یداله زوله ۱۷۰- مریم اسماعیلی ۱۷۱- فرزانه شعبانى ۱۷۲-ارمغان چیذری فرد ۱۷۳- یدالله نعمتی ۱۷۴- صحرا اکرامی ۱۷۵-شریف ج ۱۷۶ -پیمان زینتی ۱۷۷-گل آسا حاجی میرزایی ۱۷۸- لاله محمدی ۱۷۹- پروین اسفندیاری ۱۸۰- زینب سپهری ۱۸۱- نگین فرهود ۱۸۲- پروین صالحی ۱۸۳-نزهت نیستانی ۱۸۴- رحیم امیری۱۸۵- سید روح الله انوری۱۸۶- مهناز حسینی ۱۸۷-نازنین حسینی ۱۸۸ -سعید باقری ۱۸۹- فرنگیس محمدی ۱۹۰- فهیمه طاهری ۱۹۱- نگار عباسی ۱۹۲- سید حمیدرضا حسینی ۱۹۳- امین جهاندیده ۱۹۴- مهدی فاضل ۱۹۵-مهری عاطفراد ۱۹۶- میلاد خرمی ۱۹۷- مهدی فاضل ۱۹۸- مریم خمس ۱۹۹- جمشید مولائی ۲۰۰- هاتف خالدی

۱- مهدیار جهانگیری۲- صادق فلاح پور۳- فائزه عبدی پور۴- مسعود چراغی۵- عماد برقعی۶- پیمان حسینی۷- محمد امین سامان۸- فرامرز خجسته۹- محمد دینی۱۰- علی بوتیمار۱۱- داریوش محمدی مجد۱۲- روزبه گرجی بیانی۱۳- آبدین غلام زاده۱۴- اسماعیل قنواتی۱۵- آرمان اسماعیلی۱۶- سولماز اسکندری۱۷- غزال خوش آبادی۱۸- اصغر پاشایی۱۹- علی سالم۲۰- رهام یگانه۲۱- حسین فعله گری۲۲- حسن رضیئی۲۳- محمد حیدری۲۴- علی شوقی۲۵- فاطمه رزمی۲۶- سعید شوقی۲۷- صغری صادقی۲۸- هانیه شوقی۲۹- مینا شوقی۳۰- مینا شوقی۳۱- فریبا شوقی۳۲- جواد چاره گویی۳۳- میر اسماعیل حسینی۳۴- حسین شوقی۳۵- وحید شوقی۳۶- حسن شوقی۳۷- اسماعیل شوقی۳۸- حاج بابا صادقی۳۹- عسگر صادقی۴۰- سعید صادقی۴۱- ناصر صادقی۴۲- مهدی راستین۴۳- محمد راستین۴۴- جلیل راستین۴۵- الناز ابراهیمی۴۶- احمد صادقی۴۷- جعفر صادقی۴۸- قربان صادقی۴۹- اسعد صادقی۵۰- حسن صادقی۵۱- محمد باقر صادقی۵۲- فاطمه صادقی۵۳- حسن نیکو خصال۵۴- محمد علی نیکو خصال۵۵- احمد رزمی۵۶- صدیقه

نیکوخصال۵۷- سمیه شوقی۵۸- علی اوسط طالبی۵۹- عطیه پیرعلی۶۰- وحید ملک۶۱- شیرین خسروی۶۲- حمید محمدی۶۳- حسین مهدوی۶۴- محمد رسولیان۶۵- صلاح زمانی۶۶- اقبال محمد رضای۶۷- امین زرین تراز۶۸- مهدی صابری۶۹- پریدا نوری زاده۷۰- بهرام کیوان۷۱- کمال گویلی۷۲- نگین فرهود۷۳- ماهرو محمدی ۷۴-فاطمه سلیمانیان ۷۵-محمود علیدوستی ۷۶-سعید میهن آرا ۷۷-آزاد رنجبر۷۸-زهرا فیاض ۷۹-اصغر مشهدی ۸۰- مهسا مکارم ۸۱-جواد کرمانی ۸۲-انوشیروان مکی ۸۳-امید کریمی ۸۴-وحید محمدزاده ۸۵-اسرین رادمنش ۸۶-میر اقا رضازاده ۸۷-پیمان بهاری ۸۸- فاطمه چهرگان ۸۹-مهسا فراحی شاندیز۹۰- ابراهیم خدادادی ۹۱-ارین اسکندری ۹۲-حسین دنیاری ۹۳-حسین موسوی ۹۴- آرزوملکی ۹۵- آرام قادری ۹۶- بهرام گرگان ۹۷- سمیره ویسی ۹۸- سیده سمانه هاشمی نژاد ۹۹- حمید آزادی ۱۰۰- رضا خواجه ده ۱۰۱- احسان رمضانی ۱۰۲- بهجت میری ۱۰۳-سحر صفری۱۰۴- سیما سلمانی ۱۰۵- محمد غزنویان ۱۰۶- مزگان مراد پور ۱۰۷- عطیه چیتی ۱۰۸- عظیم محمدی ۱۰۸- حسین حسن زاده۱۰۹- حجت علی نژاد۱۱۰- بهروز فیضی۱۱۱- رحمان حسن پور۱۱۲- رضا بهروزی۱۱۳- داود نوائیان۱۱۴- علی صمد۱۱۵- مرتضی صادقی۱۱۶- مریم ملک۱۱۷- حسن زهتاب۱۱۸- ساسان سلیمانی۱۱۹- داریوش پارسا۱۲۰- مهدی پرویز۱۲۱- ناهید پور عیسی۱۲۲- امین جهاندیده۱۲۳- سهیلا قاسم پور۱۲۴- ابراهیم گوهری ۱۲۵-منیژه آزادی ۱۲۶-الیاس میرزائیان ۱۲۷-عبدالباسط سلیمانی ۱۲۸-محسن قاسمی ۱۲۹-صادق عبدی ۱۳۰-آیدا عمیدی ۱۳۱-فریدون روحانی ۱۳۲-مهدیس محمدی۱۳۳- علی اوسط طالبی ۱۳۴-مهرداد کریمی ها ۱۳۵-احسان محمدی۱۳۶- رقیه محمد حسینی۱۳۷- طاها شاهمرادی۱۳۸- امید علیشناس۱۳۹- ایدا اقاخانی۱۴۰- هیمن پزشکیان۱۴۱- دارا مستوفی۱۴۲- ستاره ۱۴۳- رشید ایمانی۱۴۴- سمیرا رشیدپور۱۴۵- امید مرادپور۱۴۶- محسن رایی۱۴۷- فرید نازاری۱۴۸- دومان بکایی۱۴۹-آرمان براری۱۵۰- جواد لعل محمدی۱۵۱- طهورا چرخ انداز۱۵۲- گل آرا جهانیان۱۵۳- سهیل نوروزی۱۵۴- شروین طاهری۱۵۵- زهره وکیلی۱۵۶- بهزاد شقاقی۱۵۷-قربانیان۱۵۸- هژیر پلاسچی۱۵۹- اردشیر جم‌نشان۱۶۰- محمد زرینه۱۶۱- سمیه اسدی۱۶۲- سمیه اسدی۱۶۳- حسین مسرتی۱۶۴- ریبوار داودی۱۶۵- محمدرضا قاری۱۶۶- عباس احمدنیا۱۶۷- مسعود بازیار۱۶۸- اسماعیل قنواتی۱۶۹- رامش طاهری۱۷۰- منیره ازادی خواه۱۷۱- مهدی اصلاغی۱۷۲- گیتی اصلاغی۱۷۳- علیرضا تقوایی ۱۷۴- غلامرضاناصر۱۷۵- فرزانه حسن زاده۱۷۶- حمیدرضا فرزانه۱۷۷- روح الله سپندارند۱۷۸- پرنیان دیبایی۱۷۹- فاطمه نوچیان۱۸۰- عبداله معتمدی کوچکسرایی۱۸۱- آرزو نامدار زنگنه۱۸۲- مهرپویا علا۱۸۳- نارین نمازی۱۸۴- بهرنگ حشمتیان۱۸۵- کسرا صدیق۱۸۶- مهدی سروقدی۱۸۷- آراز عزیزپور۱۸۸- غالب حسینی۱۸۹- آرش۱۹۰-

شکوفه غفاری ۱۹۱-تهمینه حاجى ۱۹۲-پریسا قاسمی ۱۹۳- فاطمه مرادی ۱۹۴- موژان آرین شکوه ۱۹۵-علی محمدی ۱۹۶-سیده سمیرا نبوی ۱۹۷-غلامرضا پرتوی ۱۹۸-ناهید فتحعلیان۱۹۹- مرتضی شاه محمدی۲۰۰- عارف فاتحی

گزارشی درباره آخرین وضعیت کارگران کارخانه کنتورسازی بقلم یکی از کارگرانش

کارگر کارخانه کنتورسازی:

در سال ۹۶ کماکان قسمتی از حقوق ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد و حقوق کامل ماه‌های تیر و مرداد پرداخت نشده است و به‌سبب عدم پرداخت حق بیمه دفترچۀ بیمه کارگران تمدیداعتبار نمی‌شود.

در چند سال گذشته مدیریت وقت شرکت سوءمدیریت خود را به گردن کارگران انداخته و با تهدید آن‌ها به اخراج و معرفی تعدادی از آنان به مقامات امنیتی و همچنین، با واردکردن اتهاماتی همچون تحریک کارگران به اعتراض برای معوقات خود، سعی در ساکت‌کردن کارگران نموده که با روشن‌شدن ماجرا برای مقامات امنیتی به مقصودش نرسید.

پس از خصوصی‌سازی بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی در سال ۱۳۸۸، شرکت کنتورسازی به فردی واگذار شد. پس از گذشت چند سال و سوءمدیریت خود و فرزندش به عنوان مدیرعامل، شرکت دچار کمبود نقدینگی گردید و برای جبران این مشکل شروع به عملیات در بورس کرد (قیمت هر سهم در زمان واگذارى دولت ٢٠۶ تومان بود و بعد از افتتاح‌هاى نمایشى قیمت آن به ١٣۵٠تومان افزایش یافت که با اطلاع مردم از غیرواقعى‌بودن آن قیمت به٨٠٠تومان کاهش یافت؛ ولى بعد از اقداماتی خاص قیمت هر سهم به یک‌باره به ٨٠٠٠ تومان رسید). هیئت مدیره از این راه به سود هنگفتی رسید؛ تا اینکه در سال ۹۴ به شکایت سازمان بورس مدیرعامل شرکت روانۀ زندان شد و با رسانه‌ای‌شدن این امر اعتراضات کارگری شدت بیشتری پیدا کرد. در سال ۹۵ به دلیل معوقات فراوان حقوق، کارگران دست به تجمع در شهرستان البرز، استانداری، دفتر امام‌ جمعه و مجلس شورای اسلامی زدند و برای نشان‌دادن وضعیت اسف‌بار خود سفره‌های خالی پهن کردند. ولی در نهایت با همین سفره‌های خالی به استقبال سال نو رفتند. با این حال، در انتهای سال ۹۵ فقط مبلغ چهارصد هزار تومان به حساب کارگران واریز شد.

خوب است بدانید، از سال ۹۵ از حقوق ماه‌های خرداد، تیر، مرداد، شهریور، مهر و آبان و حقوق کامل ماه‌های آذر، دی ، بهمن، اسفند و دو ماه عیدی کارگران کماکان پرداخت نشده است.

بعد از تعطیلات نوروز ۹۶، شخصی به عنوان مشاور مالی و مدیر کارخانه معرفی شد و با حمایت کلیۀ ادارات استان و شهرستان البرز، قول مساعد داد، اگر تولید راه‌اندازی شود، هر ماه با پرداخت حقوق جاری، بخشی از معوقات سال ۹۵، نیز، پرداخت می‌شود. در نهایت کارگران با وساطت شهردار وقت مشغول کار شدند؛ مدیر جدید پس از مدتی عنوان کرد مطالبات سال ۹۵ به او مربوط نیست! در مقابل، کارگران از طریق مجاری قانونی و با پیشنهاد تمامی مسؤولان استان، اقدام به شکایت دسته‌جمعی برای معوقات سال ۹۵ کردند و موفق به گرفتن رأی قطعی به نفع خود از ادارۀ کار و ارجاع آن به دادگستری و متعاقب آن توقیف اموال باقی‌ماندۀ شرکت برای کارگران شدند. متأسفانه، مدیریت شرکت به‌جای احقاق حقوق کارگران، رئیس شورای شرکت و دبیر شورا را تهدید به اخراج کرده و تمدید قرارداد کار را منوط به استعفا از شورا نمودند. پس از استعفای این دو از ورود آنان به شرکت جلوگیری شد و پس از گذشت یک ماه، هر دو را از کار اخراج کردند. آقای مدیر جدید پس از گذشت ۵ ماه، با سه ماه حقوق معوقه کارگران، در سال ۹۶ از ادامۀ همکاری انصراف داده و با برداشت حقوق خود شرکت را ترک کرده و علت کناره‌گیری خود را برداشت‌های عاملی از حساب جدید شرکت، بدون هماهنگی با وی، اعلام نمود.

در اواخر مردادماه، سومین مدیر به سمت مشاور مالی و مدیر کارخانه جایگزین شد. او وعده داد شرکت در حال واگذاری است و خریداران احتمالی از بنیاد مستضعفان و بانک پاسارگاد با همراهی مسؤولان استانداری و فرمانداری البرز به شرکت مراجعه کرده‌اند. با وساطت تعدادی از کارگران با سابقه، کارگران شروع به کار نمایشی کرده تا وضعیت کارخانه را همچنان فعال نشان دهند. در حال حاضر، در سال ۹۶ کماکان قسمتی از حقوق ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد و حقوق کامل ماه‌های تیر و مرداد پرداخت نشده است و به‌سبب عدم پرداخت حق بیمه دفترچۀ بیمه کارگران تمدیداعتبار نمی‌شود.

همچنین، بدهی شرکت به دارایی، بانک‌ها، تأمین اجتماعی و پیمانکاری‌های بزرگ و کوچک بالغ بر چندصد ملیارد تومان است و تمامی دستگاه‌ها، امکانات، تجهیزات و خطوط تولید شرکت کنتورسازی و رسا نور(که زیر مجموعۀ شرکت کنتورسازی است)در توقیف طلبکاران فوق‌الذکر است.

در پایان، یادآور می‌شود، در چند سال گذشته مدیریت وقت شرکت سوءمدیریت خود را به گردن کارگران انداخته و با تهدید آن‌ها به اخراج و معرفی تعدادی از آنان به مقامات امنیتی و همچنین، با واردکردن اتهاماتی همچون تحریک کارگران به اعتراض برای معوقات خود، سعی در ساکت‌کردن کارگران نموده که با روشن‌شدن ماجرا برای مقامات امنیتی به مقصودش نرسید.

این وضعیت کارگران شرکت کنتورسازی است که در آتش بی‌کفایتی تمام مدیران و مسؤولان شرکت کنتورسازی می‌سوزند .

به دادِ ما کارگران کنتورسازی برسید!

کسی صدای ما را نمی‌شنود!

کارگران کارخانه گندمان بروجن اخراج شدند

مدیر عامل کارخانه گندمان ازاخراج۲۷نفر از کارگران این واحد تولیدی غذایی واقع در بروجن ، بلوار بوعلی ، روبروی میدان میوه ،خبرداد.

براساس گزارشی که امروز رسانه ای شد،وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با وضعیت بحرانی مواجه شده ایم، گفت: عدم نقدینگی و سرمایه در گردش با عث شده تا میزان تولید ما از ۵ تن در روز به ۲۰۰ کیلو برسد و به این خاطر مجبور شده‌ایم بسیاری از کارگران خود را تعدیل کنیم.

محمد رضا عابدی مدیر عامل کارخانه گندمان که در زمینه تولید رشته‌های آشی و پلویی فعالیت می‌کند با اشاره به اینکه این کارخانه در حال تعطیلی هست، اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت تولید کارخانه گندمان در شرایط بسیار بحرانی قرار گرفته و رفته رفته این کارخانه در حال تعطیلی است چرا که تعداد کارگران ما از ۳۰ نفر در سال گذشته به ۲ تا ۳ نفر در حال حاضر رسیده است.

اعتراض رسانه ای کارگران پیمانی اتوبوسرانی آبادان نسبت به عدم انعقاد قراردادمستقیم وپرداخت نشدن ماه ها حقوق

کارگران پیمانی اتوبوسرانی آبادان اعتراضشان نسبت به عدم انعقاد قراردادمستقیم وپرداخت نشدن ماه ها حقوق،را رسانه ای کردند.

براساس گزارشی که امروز رسانه ای شد،۴ماه حقوق وعیدی سال جاری ۱۰۸ کارگر پیمانی اتوبوسرانی شهر آبادان پرداخت نشده است.

کارگران پیمانکاری اتوبوسرانی آبادان خواهان آن هستند تا مانند همکاران رسمی خود به صورت قرارداد مستقیم رابطه همکاری خود را ادامه دهند و بتوانند از مزایا‌ی ویژه‌ای همانند پاداش، حق طرح طبقه‌بندی مشاغل و…. برخوردار شوند.

این کارگران که از طریق پیمانکار در شرکت اتوبوسرانی آبادان به حرفه‌هایی همچون رانندگی، تعمیرات موتوری و ستادی مشغول کارند، بابت مطالبات ماه‌های اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد سال جاری طلبکارند و هنوز عیدی سال ۹۵ خود را دریافت نکرده‌اند.

به گفته این کارگران، در شرکت‌ اتوبوسرانی شهر آبادان نزدیک به ۱۴۰ کارگر مشغول کارند که از این تعداد حدود ۱۰۸ نفر در استخدام پیمانکار و مابقی کارگران رسمی هستند.

کارگران مورد نظر که خواهان بهبود وضعیت شغلی خود هستند، می‌گویند: همه امکانات از قبیل مالکیت خودروها، تامین هزینه‌های حمل ونقل شهری و حتی پرداخت مطالبات مزدی آنها به وسیله شرکت اتوبوسرانی آبادان صورت می‌گیرد و در این میان پیمانکار مربوطه تنها نقش واسط را برعهده دارد.

کارگران پیمانکاری اتوبوسرانی آبادان خواهان آن هستند تا مانند همکاران رسمی خود به صورت قرارداد مستقیم رابطه همکاری خود را ادامه دهند و بتوانند از مزایا‌ی ویژه‌ای همانند پاداش، حق طرح طبقه‌بندی مشاغل و…. برخوردار شوند.

از قرار معلوم بیشتر این کارگران بین ۶ تا ۲۰ سال سابقه کارند و از قرار معلوم بدحسابی در پرداخت حق بیمه‌های آنها باعث شده کارگران باسابقه برای بازنشستگی با مشکل روبرو شوند.

در همین رابطه «حمیدرضا سیادت» مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی آبادان با تایید معوقات مزدی راننده‌های پیمانی سازمان گفت: حدود دو سال است که راننده‌های پیمانی سازمان اتوبوسرانی آبادن دستمزد و سایر مزایای مزدی خود را با تاخیر ۲ تا ۴ ماهه دریافت می‌کنند.

او با بیان اینکه آخرین دستمزدی که راننده‌های سازمان اتوبوسرانی آبادان دریافت کرده‌اند مربوط به دستمزد اسفند ماه سال ۹۵ است، افزود: قرار است طی امروز و فردا دستمزد فروردین ماه راننده‌ها با ۴ ماه تاخیر پرداخت شود.

به گفته وی، همچنین رانندگانی که به صورت مستقیم با سازمان اتوبوسرانی قرارداد دارند نیز دست‌کم چهار ماه است دستمردشان به صورت حداقلی (پایه حقوق) بدون پرداخت مزایا به حسابشان واریز می‌شود.

سیادت در ادامه با اشاره به اینکه مجموعه شهرداری و سازمان اتوبوسرانی آبادان دچار کمبود منابع مالی است، افزود: سازمان اتوبوسرانی یک واحد خدماتی و فاقد درآمد مستقیم است و منابع مالی آن از سوی شهرداری و وزرات کشور تامین می‌شود.

جان باختن۱۲۱کارگربراثرحوادث کاری دراستان تهران در چهارماهه اول سال جاری

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران عنوان نمود:درچهارماه نخست سالجاری۱۲۱مورد فوت ناشی از حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ،۴/۳۴درصدافزایش یافته است.

به گزارش۶شهریور روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران،دکتر قادی پاشا گفت:در چهارماه نخست امسال،یکصدوبیست ویک مورد فوت ناشی از حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی استان ارجاع شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۵ که تعداد فوت ناشی از حوادث کار ۹۰نفر اعلام شده بود۴/۳۴درصد افزایش یافته است.

وی از کل فوت شدگان ناشی از حوادث کار در چهارماه را، ۸۸نفرمردو۲نفرزن بوده اند.

مجروحیت شدید ۲نفر از کارکنان اورژانس تهران براثر تصادف آمبولانس

سخنگوی اورژانس تهران گفت: صبح امروز۷شهریور، تصادف یک دستگاه خودرو سواری پژو با آمبولانس منجر به مصدوم شدن دو تکنسین اورژانس شد.

براساس گزارشات منتشره، حسن عباسی گفت: ساعت ۱۰:۱۷ صبح امروز سه شنبه یک دستگاه خودروی سواری پژو با آمبولانس اورژانس ۱۱۵ تهران به شدت برخورد کرد.

وی افزود: در پی این حادثه ۲ تکنسین اورژانس تهران که در حال انتقال یک مصدوم به مرکز درمانی بودند از ناحیه سر و صورت به شدت آسیب دیدند.

سخنگوی اورژانس تهران گفت: با دریافت خبر این حادثه بلافاصله ۲ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد و مصدومین حادثه را پس از اقدامات درمانی به بیمارستان امام حسین منتقل نمودند.

مرگ جانگدازکارگرساختمانی پس از ۴روزسوزاندن عمدیش درسنندج

کارگرساختمانی که بدنبال آتش زدن عمدی یک ساختمان نیمه کاره دچار آتش سوزی۷۰درصدی شده بود ،پس از ۴روزدست وپنجه نرم کردن بامرگ در بیمارستان تبریز،جان باخت.

به گزارش منابع خبری محلی،بامدادروز پنج‌شنبه دوم شهریوماه، مأموران شهرداری سنندج یک منزل مسکونی درحال ساخت واقع در میدان نبوت، خیابان لاله، کوچه بابایی سنندج را آتش زدند. مصلح حسینی، کارگر ساختمانی که دراین ساختمان درخواب بسرمیبرد آتش گرفت ودچارسوختگی۷۰درصدی شد.

این کارگرسنندجی پس از ۴روز دست وپنجه نرم کردن بامرگ دربیمارستان جانش را ازدست داد.

هفتم شهریورماه۱۳۹۶

akhbarkargari۲۴۶۸@gmail.com

اخبار و گزارشات کارگری (۷ شهریور ۱۳۹۶)

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.