اخبار و گزارشات کارگری (۲۴ مرداد ۱۳۹۶)

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

-گرمای ۵۰درجه خوزستان وبی تفاوتی مسئولان نسبت به جان صدها هزارکارگر؟!

-آغاز چهارمین هفته اعتراض کارگران پروژه قطارشهری اهواز(شرکت کیسون) باتجمع در کارگاه وبستن درهایش

-اعتصاب وتجمع خانوادگی کارگران طرح فولاد زرند ایرانیان در اعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق

-بیکاری ۱۱۰کارگرآجر ماشینی گنبدبا ماه ها حقوق معوقه درپی تعطیلی کارخانه

-تجمع مینی بوس داران سمنانی دراعتراض به کاهش میزان سهمیه سوخت مقابل استانداری و شرکت نفت

-تجمع اعتراضی اهالیشهر کاج اردل نسبت به کمبود آب آشامیدنی مقابل فرمانداری

-تجمع اعتراضی اهالی مادوان مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد

-تجمع اعتراضی اهالی چهار روستای دهستان قهاب رستاق دامغان نسبت به عدم گازرسانی مقابل فرمانداری

-درباره تجمع اعتراضی رانندگان متوقف شده در مرز افغانستان در خراسان

-مسمومیت ۱۰کارگریک تالار عروسیدراهواز براثر گاز گرفتگی

-جان باختن یک کارگردر ساوه براثر سقوط از ساختمان از ارتفاع

-مرگ دلخراش کارگر جوان شرکت سنگ ‌آهن گهرزمین درگل‌گهر

گرمای ۵۰درجه خوزستان وبی تفاوتی مسئولان نسبت به جان صدها هزارکارگر؟!

خوزستان، دومین استان صنعتی کشور، همیشهیک استان گرم و با شرایط متفاوت آب و هوایی بوده است.

اهواز که تا کنون ۲ بار لقب آلوده ترین شهر جهان را کسب کرده، امسال عنوان گرم ترین شهر جهان را نیز دریافت کرده است. با این حال مسئولان ابایی ندارند که توپ را به زمین دیگران بیندازند و بگویند هنوز هیچ قانون و یا بخشنامه ای برای نجات جان کارگران استان های گرمسیر در کار نیست.

مرگ سه کارگر به دلیل کار در دمای بالا، تغییر زمان و شرایط کار برای کارگران در خوزستان را دوباره به میان آورده است.

هفتم مرداد ماه امسال یک کارگر ۵۵ ساله در کارخانه آلومینیوم سازی مسجدسلیمان ساعت ۱۶ هنگام کار در اوج گرما به دلیل توقف عملکرد قلب و ریه جان خود را از دست داد.

یک کارگر ۳۱ ساله نیز ساعت ۱۶ دوشنبه ۱۹ تیر ماه امسال براثر گرمازدگی در یک کوره آجرپزی در حاشیه شهر کوت عبدالله شهرستان کارون در جنوب اهواز کشته شد و در تیرماه سال گذشته نیز نیزیک کارگر ساختمان بر اثر گرمازدگی در اهواز درگذشت.

خرداد ماه و تیرماه ۹۵ اهواز هشت روز و در سال جاری نیز ۲۴ روز دمای ۴۹ درجه و بالاتر را تجربه کرده است.

تابستان های گذشته، ساعت کار اداری در خوزستان با کاهش همراه بوده است که استانداری طی مصوبه ای زمان پایان کار ادارات را در روزهایی که دما ۴۹ درجه سانتیگراد و بیشتر از آن می رسد ساعت ۱۳ اعلام کرده است.

از ۲۲ خرداد امسال که ستاد بحران خوزستان کاهش ساعت اداری را اجرایی کرده، در ۳۴ روز گرم، زمان کار اداری کاهش یافته است اگر چه شریعتی استاندار خوزستان پارسال تاکید کرده بود که این مصوبه برای همه کارگران و کارمندان استان لازم الاجراست اما هیچگاه شامل کارگران نشده و کارمندان تنها مخاطب ستاد بحران بوده اند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در این باره به ایرنا می گوید: تعطیلی در ساعت ۱۳ تنها شامل قسمت های اداری است و ستاد بحران نمی تواند کارخانجات و شرکت ها را که جزو بخش خصوصی هستند در شیفت تولید تعطیل کند.

کیامرث حاجی زاده می افزاید: اطلاعیه ستاد بحران در زمینه کاهش ساعت اداری صرفا با هدف صرفه جویی در مصرف برق بوده است.

وی اظهار می کند: وظیفه اداره کل مدیریت بحران در زمان بالا رفتن دما اطلاع رسانی و آموزش و هشدار به شهروندان است که این اقدام انجام شده و اگر کسی به این مساله عمل نمی کند، ما مقصر نیستیم.

حاجی زاده تاکید می کند: تعطیلی و تغییر ساعت کاری کارگران جزو وظیفه ذاتی ستاد بحران نیست و اداره کار و بهداشت باید در این زمینه ورود کنند.

وی همچنین می گوید: تا کنون نامه ای از خانه کارگر برای تغییر شرایط کاری کارگران در زمان افزایش دما نداشتیم.

یکی از کارگران کارخانه فولاد مصوبه ستاد بحران استان را تنها به نفع کارمندان می داند و می گوید: این مصوبه برای کارمندان که در زیر کولر کار می کنند اجرا شده اما نسبت به کارگرانی که در حین کار بیهوش و یا خون دماغ می شوند و جانشان در خطر است اجرائی نشده است.

او که خواست نامش فاش نشود اظهار می کند: حتی اگر بپذیریم که تعطیلی مکرر با تداوم گرما غیرممکن است، اما راه های جایگزین دیگری برای کاهش فشار بر کارگرانی که در دمای بالا مجبور به کار هستند وجود دارد تا لااقل زندگی معمولی این کارگران به بحران کشیده نشود.

با اینحال معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان اگر چه مدعی است که این مرکز بازوی مشورتی ستاد بحران است اما می گوید: وظیفه مرکز بهداشت توصیه و آموزش به شهروندان در زمان گرم شدن هواست و وظیفه ای در قبال شرایط کاری کارگران و تعطیلی آنها ندارد.

ناصر ضیغمی اظهار می کند: ما تصمیم گیرنده نیستیم و این مساله از اختیارات ستاد بحران استان است و فقط در زمانی که طرف مشورت قرار بگیریم، پاسخ می دهیم.

این عضو دبیرخانه شورای سلامت استان همچنین از آمار کارگران خوزستانی که در تابستان دچار گرمازدگی شده اند اظهار بی اطلاعی می کند و می افزاید: سلامت و صیانت از کارگران از وظایف اداره کار است.

در خوزستان ۹۰۰ هزار نفر شاغل مشمول تامین اجتماعی هستند.

فعالان کارگری معتقد هستند بر اساس ماده ۷ قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا در شرایط بحران، دانشگاه علوم پزشکی با همکاری محیط زیست و وزارت کشور باید نسبت به تعطیلی کارگران و کارمندان اقدام کند؛ اگرچه مشکل این است که قانون در اینجا صراحتا به افزایش دما اشاره نکرده و همین مساله باعث شده، گرما مورد غفلت قرار گیرد.

ماده ۴۱ قانون کار همچنین تعیین حقوق کارگران را بر اساس مناطق مختلف و شرایط آب و هوایی عنوان کرده که این ماده قانونی نیز رعایت نشده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اما می گوید: در قانون، کار در شرایط گرمای شدید پیش بینی نشده و هیچ قانونی در زمینه تغییر شرایط و یا کاهش ساعت کار در دمای بالا و مناطق گرمسیری وجود ندارد.

سید نور محمدپور می افزاید: بخشنامه ای که از سوی ستاد بحران استانداری ابلاغ می شود، برای صرفه جویی در مصرف برق و کاهش ساعت کار کارمندان است و ما حتی در شرایط گرد و غبار دستورالعمل و یا شیوه نامه و قانونی نداریم که کارگاه های خصوصی را مجبور به تعطیلی و یا کاهش ساعت کاری کارگران کند.

وی اضافه می کند: قانون کار تنها مشاغل سخت و زیان آور را پیش بینی کرده که برای آنها ۳۶ ساعت کار در نظر گرفته است و در خوزستان نیز برخی مشاغل را در این دسته قرار داده ایم.

محمدپور تغییر در زمان کار کارگران هنگام افزایش دما را مستلزم تصویب قوانین و اصلاح قانون کار می داند و می گوید: تصویب راهکار و تغییر در شرایط کار کارگران در مناطق گرمسیر نیازمند ورود نمایندگان مجلس به این موضوع و بررسی کارشناسی است.

به گفته وی، مشاغلی که خطر جانی و بیماری برای کارگران را به دنبال دارد باید در شورای عالی حفاظت فنی مطرح و درباره آنها تصمیم گیری شود.

محمدپور اظهار می کند: کاهش و یا تغییر ساعت کاری برای واحدهای صنعتی و کارگاهی از اختیارات بخش خصوصی است که مدعی هستند با تعطیلی متضرر می شوند به طوری که این واحدها برای زمان های گرد و غبار نیز مطالبه خسارت می کنند.

وی اذعان کرد: همه قبول دارند که کار در دمای ۵۱ درجه برای برخی مشاغل که در فضای باز هستند و یا کارکنان کوره های ذوب و پتروشیمی ها بسیار سخت و طاقت فرساست بنابراین نیاز است که این موضوع به صورت کارشناسی بررسی شود تا هم جان کارگران حفظ شود و هم واحدهای تولیدی متضرر نشوند.

خوزستان، دومین استان صنعتی کشور، همیشهیک استان گرم و با شرایط متفاوت آب و هوایی بوده است.

اهواز که تا کنون ۲ بار لقب آلوده ترین شهر جهان را کسب کرده، امسال عنوان گرم ترین شهر جهان را نیز دریافت کرده است. با این حال مسئولان ابایی ندارند که توپ را به زمین دیگران بیندازند و بگویند هنوز هیچ قانون و یا بخشنامه ای برای نجات جان کارگران استان های گرمسیر در کار نیست.

آغاز چهارمین هفته اعتراض کارگران پروژه قطارشهری اهواز(شرکت کیسون)باتجمع در کارگاه وبستن درهایش

امروزسه شنبه۲۴مرداد، کارگران پروژه قطارشهری اهواز(شرکت کیسون)چهارمین هفته اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت بیش از یکسال حقوق، باتجمع در کارگاه وبستن درهایش آغاز کردند.

اعتراضات کارگران پروژه قطارشهری اهواز(شرکت کیسون) نسبت به عدم پرداخت بیش از یکسال حقوقشان از سوم مرداد ماه سال جاری آغازشد.این کارگران طی سه هفته گذشته بارها مقابل استانداری تجمع اعتراضی برپاداشتند وبابی تفاوتی مسئولان طراز اول استان روبروشدند.کارفرمای پروژه هم با بهره گیری از چنین فضایی کارگران معترض را بجای پرداخت مطالباتشان تهدید به اخراج از کارکرد.

بربستر چنین شرایطی این کارگران برای نشان دادن عزم راسخشان در راه دست یابی به مطالباتشان

دست به تجمع در کارگاه ومسدود کردن درهایش زدند.

یکی از کارگران پیمانکاری قطارشهری اهواز در این خصوص به خبرنگاری گفت: کارگران امروز تجمع خود را در کارگاه شرکت کیسون برگزار کرده و درهای کارگاه را مسدود کردند.

وی گفت: با وجود تجمع کارگران در مقابل استانداری در ۲ هفته گذشته، مطالبات آن ها هنوز محقق نشده است.

درهمین رابطه لطف الله هاشمی، مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری خوزستان با اشاره به تجمع های اعتراضی کارگران متروی اهواز، گفت: ۳۲۷ نفر در شرکت کیسون (پیمانکار قطارشهری اهواز) مشغول هستند که ۱۱ ماه است حقوق خود را دریافت نکرده اند.

وی تصریح کرد: در یک سال گذشته حدود ۲۰ میلیون ریال علی الحساب به این کارگران پرداخت شده است.

هاشمی با تاکید بر لزوم رسیدگی به مشکل کارگران متروی اهواز اذعان داشت: تا کنون ۲ جلسه با رئیس سازمان قطارشهری برگزار و با نمایندگان کارگران گفت وگو شده و قرار کمیسیون کارگری استان تا پایان هفته جاری برای تعیین تکلیف این کارگران تشکیل جلسه بدهد.

مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری خوزستان اظهار کرد: هر گونه اقدام لازم برای احقاق حقوق کارگران متروی اهواز بر اساس قانون کار انجام می شود.

اعتصاب وتجمع خانوادگی کارگران طرح فولاد زرند ایرانیاندر اعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق

صبح امروزسه شنبه۲۴مردادماه،جمعی از کارگران طرح فولاد زرند ایرانیان(شرکت فولاد تکنیک) در اعتراض به عدم پرداخت دست از کار کشیده وبهمراه خانواده هایشان مقابل کارخانه تجمع کردند.

براساس کزارشات منتشره،صبح امروز بیش از ۲۰۰ نفر از کارگران شرکت فولاد تکنیک که در طرح فولاد زرند ایرانیان مشغول بکارند به نشانه اعتراض دست از کار کشیدند.

در این تجمع که خانواده کارگران نیز حضور داشتند، کارگران خواستار پرداخت دستمزد به‌موقع خود شدند.

یکی از زنانی که در این تجمع اعتراضی حضور داشت به خبرنگاران گفت:همسرم مدتی است در این شرکت مشغول به کار شده و به علت عدم پرداخت حقوق علاوه بر اینکه در اقساط وام خود دیرکرد داریم، حتی در خرج و مخارج زندگی با مشکل جدی مواجه هستیم.

یکی از کارگران معترض نیز عنوان کرد: در تأمین مخارج زندگی جلوی همسر و فرزندانم خجالت‌زده هستم، ای کاش حقوق مسؤولان هم اندکی عقب می‌افتاد تا به درد دل ما بیشتر توجه داشته باشند.

بنا بهمین گزارشات،شرکت فولاد تکنیک از شرکت قائم رضا که مجری طرح احداث کارخانه فولاد زرند ایرانیان است مطالباتی دارد و عدم پرداخت مطالبات از سوی شرکت قائم رضا موجب شده است که شرکت فولاد تکنیک در پرداخت حقوق کارگران با مشکل مواجه گردد.

با وعده مسئولین مبنی براینکه در چندروز آینده مشکل کارگران معترض حل خواهد شد معترضین به تدریج محل را ترک نمودند.

بیکاری ۱۱۰کارگرآجر ماشینی گنبدبا ماه ها حقوق معوقه درپی تعطیلی کارخانه

کارخانه آجر ماشینی گنبد واقع در محور جاده آزاد شهر به مینودشت به دلیل قطعی گازبه مدت نامعلومی تعطیل و۱۱۰کارگرش با ماه ها حقوق معوقه بیکارشدند.

کارگران این واحد به خبرنگاری گفتند:این کارخانه از تقریبا ۲۰ روز پیش تعطیل اعلام شده است و اکثر کارگران آن هنوز بابت دستمزد ۵ تا ۸ ماهه خود را از کارفرما طلب دارند.

طبق اظهارات کارگران، مسئولان این کارخانه وعده داده‌اند تعطیلی این کارخانه موقتی است و کارگران بعد از وصل شدن گاز مجددا به کارشان بازمی‌گردند. با این وجود کارگران از تعطیلی چندین باره کارخانه نگرانند چراکه عقیده دارند ممکن است کارفرما نتواند به تعهدات خود عمل کند.

بنابه گفته کارگران، علاوه بر معوقات مزدی؛ کارفرما در زمینه پرداخت بیمه کارگران به تامین اجتماعی دچار مشکل است و این مساله؛ شرایط زندگی را برای کارگران و خانواده‌هایشان سخت کرده است.

به گفته کارگران، جدا از معوقات مزدی و بیمه‌ای، آنها هنوز عیدی سال ۹۵ خود را به دلیل ناتوانی مالی کارفرما دریافت نکرده‌اند.

تجمع مینی بوس داران سمنانی دراعتراض به کاهش میزان سهمیه سوخت مقابل استانداری و شرکت نفت

ظهرامروز۲۴مرداد، تعدادزیادیاز مینی بوس داران سمنان دراعتراض به کاهش میزان سهمیه سوخت مقابل استانداری و شرکت نفت تجمع کردند.

به گزارش منابع خبری محلی، تامین سوخت برای مینی بوس داران سمنان به مشکل جدی تبدیل شده به طوریکه مدتی است بعضی رانندگان مینی بوسها از کمبود گازوئیل در این شهرستان گلایه مندند و اعتراضات خود را با مراجعه به استانداری، شرکت نفت منعکس کردند.

امروز تعدادی کثیری از مینی بوس داران نیز در مقابل شرکت نفت تجمع اعتراضی کردند که به علت بومی نبودن مدیر مربوطه و حضور نداشتنش در شرکت و پاسخگو نبودن مسئولان، این تجمع اعتراضی به مقابل استانداری کشانده شد.

یکی از مینی بوس داران به نمایندگی از معترضین گفت: روال سوخت رسانی به مینی بوس ماهانه حدود ۱۰۰۰ لیتر گازوئیل بوده است که این میزان به ماهانه ۲۰۰ لیتر کاهش یافته است.

این راننده معترض با بیان اینکه مینی بوس های سمنان اتحادیه دارند و زیر نظر این اتحادیه کار می کنند، افزود: در روزهای اخیر مینی بوس ها را به زیر نظر شهرداری برده اند و شهرداری می گوید از این به بعد باید زیر نظر تاکسیرانی فعالیت کنید.

وی در ادامه اظهار کرد: اصلا مینی بوس چه ربطی با تاکسیرانی دارد که مینی بوس داران بخواهند زیر نظر آن کار کنند ما خودمان زیر نظر اتحادیه فعالیت می کنیم.

این راننده مینی بوس ادامه داد: شهرداری به مینی بوس داران گفته ۱۲۰ هزار تومان پول به همراه ۱۵ میلیون سفته بیاورید تا زیر نظر تاکسیرانی فعالیت خود را ادامه دهید که علت دریافت این مقدار هزینه و سفته مشخص نیست.

وی با اشاره به اینکه اتوبوس داران و کامیونداران مشکل کاهش سوخت نیز داشته اند، بیان کرد: اتوبوسرانی زیر نظر شهرداری است و مشکل سوخت آنها حل شده است و کامیونداران خودشان پیگیر مشکلشان بودند.

تجمع اعتراضی اهالیشهر کاج اردل نسبت به کمبود آب آشامیدنی مقابل فرمانداری

امروز۲۴مرداد،جمعی از اهالی شهر کاج در اعتراض به کمبود آب اشامیدنیمقابل فرمانداری شهرستان اردل تجمع کردند.

به گزارش یک منبع خبری محلی،تجمع کنندگان گفتند: بارها برای رفع این مشکل به فرمانداری و آبفا شهرستان مراجعه کردیم اما این مشکل همچنان پابرجاست و مسئولین هیچ اقدامی انجام ندادند.امروز هم دست به تجمع مقابل فرمانداری زدیم.

تجمع اعتراضی اهالی مادوان مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد

امروز۲۴مرداد،جمعی از اهالی مادوان در اعتراض به آنچه عدم تعیین تکلیف حریم جاده یاسوج- اصفهان، عنوان می‌شد، مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.

به گزارش یک منبع خبری محلی،تجمع کنندگان گفتند:چند سال است که تکلیف آنها در محدوده حریم جاده یاسوج به اصفهان در حاشیه رودخانه بشار مشخص نیست و هر دفعه عدد خاصی از سویدستگاههای ذیربط در مورد حریم قانونی جاده مطرح می‌شود که دردسرهایی برای اهالی ایجاد کرده است.

بنا بر این گزارش، این افراد خواهان ورود استانداری به این مساله می باشند.

تجمع اعتراضی اهالی چهار روستای دهستان قهاب رستاق دامغان نسبت به عدم گازرسانی مقابل فرمانداری

صبح امروز۲۴مرداد،جمعی از اهالی روستاهای فرات، فخرآباد، صلح آباد وقاسم آباد صبح امروز در اعتراض به عدم ادامه گاز رسانی به این روستاها دست به تجمع مقابل فرمانداری دامغان زدند.

به گزارش یک منبع خبری محلی،طبق گفته دهیار روستای فرات در هنگام تجمع فرماندار در مرخصی بوده که معاون و بخشدار وی در پاسخگویی به مردم نتوانستند مردم را متقاعد کنند.

وی ادامه داد: مشکل از آنجا بوجود آمده که شرکت پیمانکار به روستاهای ورکیان، خورزان و حسن آباد که در مسیر خط لوله بودند گاز رسانی کرده اما ناگهان مسیر گاز رسانی را که نوبت روستاهای ما بوده و در مسیر آن می باشد از ترتیب خود خارج و به بهانه تست نشدن مسیر انتقال گاز به روستای بدون سکنه شوکت آباد، رومنان و معصوم آباد انتقال دادند.

وی در پایان گفت: مسؤلان اگر به تعداد خانوارهای ساکن در روستای فرات نیز نگاه ساده ای می انداختند متوجه خواهند شد از نظر جمعیت نیز این روستاها در اولویت استوبا بی عدالتی در انجام امور باعث دلسردی روستاییان و مهاجرت آنان از روستاها نشوند و حتی المقدور شرایط لازم جهت بازگشت مردم به روستاها را با آرامش فراهم نمایند.

درباره تجمع اعتراضی رانندگان متوقف شده در مرز افغانستان در خراسان

بر اساس خبرهای منتشر شده در شبکه‌های مجازی رانندگان تانکرهای حامل سوخت توقیف شده در مرز و یا داخل افغانستان قرار است امروز۲۴مرداد تجمعاتی را در استان‌های خراسان به طور همزمان انجام دهند.

براساس گزارشات منتشره،دلیل این اعتراضات عدم پاسخگویی مسئولان مربوطه به رانندگان این تانکرها است که معتقدند با توجه به این‌که در کیفیت سوخت بارگیری شده به افغانستان نقشی نداشته‌اند باید بابت توقف خودروهایشان مبالغی به عنوان حق توقف دریافت کنند.

یکی از رانندگان این تانکرها به خبرنگاری گفت: مدت ۲۰ روز است که تعداد ۵۰۰ دستگاه تانکر حامل سوخت در منطقه ویژه بیرجند و تعداد ۲۰۰ دستگاه در پشت گمرک ماهیرود و تعداد ۱۰۰ دستگاه در خاک افغانستان به دلیل عدم استاندارد بودن بار تانکرها، توسط گمرک افغانستان متوقف شده‌اند و هیچ ارگان و نهادی در این زمینه پاسخگو نیست و حتی در مورد درخواست پرداخت حق توقف نیز شاهد سکوت شرکت‌های حمل‌ونقل هستیم.

به گفته وی این تانکرها توسط شرکت‌های حمل‌ونقل بارگیری شده‌اند اما این شرکت‌ها پس از بروز مشکل به هیچ وجه پاسخگوی مشکلات به وجود آمده برای رانندگان نیستند.

این راننده همچنین گفت: مسئولان گمرگ ایران تا حدودی پیگیر کار رانندگانی که در گمرگ افغانستان متوقف بوده‌اند، شده‌اند به طوری‌که رانندگان متوقف در مرز ماهیرود را به داخل کشور برگردانده‌اند اما حدود ۴۰۰ دستگاه خودروی حامل سوخت در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند همچنان برای دریافتهزینه حق توقف با شرکت‌های حمل‌ونقل دچار مشکل بوده و این شرکت‌ها جوابگوی این رانندگان نیستند و در پاسخ به اعتراضات رانندگان عنوان می‌کنند به «هر جا می‌خواهید بروید، کاری نمی‌توانید بکنید.»

این راننده همچنین خاطرنشان کرد: توقف خودروهای رانندگان موجب فلج شدن زندگی و بروز مشکلات معیشتی آنان و همچنین عقب افتادن اقساط خودروهایشان شده است که در این زمینه انتظار پاسخگویی از شرکت‌های حمل‌ونقل و مسئولان ناظر وجود دارد.

وی با بیان این‌که گمرک افغانستان سوخت‌های وارداتی توسط این تانکرها را غیر استاندارد دانسته و اجازه تخلیه نمی‌دهد این پرسش را مطرح کرد که در این زمینه آیا راننده مقصر است یا صاحب بار و شرکت حمل‌ونقل؟

مسمومیت ۱۰کارگریک تالار عروسیدراهواز براثر گاز گرفتگی

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خوزستان از مسمومیت ۱۰کارگریک تالار عروسیدراهواز براثر گاز گرفتگی در صبح روز سه شنبه۲۴مرداد،خبرداد.

شهیار میرخشتی افزود: این حادثه در ساعت ۵:۳۶ دقیقه بامداد امروز در یکی از تالارها در منطقه بهارستان اهواز برای تعدادی از کارگران تالار در هنگام خواب اتفاق افتاد.

وی افزود: نیروهای امدادی اورژانس ۱۱۵ برای انجام اقدامات درمانی اولیه و انتقال مصدومان به محل حاضر شدند و آنان را به وسیله آمبولانس های اورژانس به بیمارستان گلستان اهواز منتقل کردند.

جان باختن یک کارگردر ساوه براثر سقوط از ارتفاع

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه گفت: یک کارگر حین کاردر یک ساختمان نیمه کاره درساوه بر اثر سقوط از ارتفاع جان سپرد.

به گزارش ۲۴مرداد پایگاه پلیس، سرهنگ پرویز اسدی افزود: این کارگر ۵۶ ساله در ساختمانی در خیابان شریعتی ساوه مشغول به کار بود که پس از سقوط از ارتفاع دچار مصدومیت شدید شد .

وی اظهار کرد: فرد حادثه دیده پس از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات وارده درگذشت.

مرگ دلخراش کارگر جوان شرکت سنگ‌آهن گهرزمیندرگل‌گهر

مسؤول ایمنی شرکت سنگ‌آهن گهرزمین منطقه گل‌گهر سیرجان گفت: چرخش پیکور بیل مکانیکی جان راننده این بیل را گرفت.

سیدشجاع‌الدین گلسرخی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با بیان اینکه چرخش پیکور بیل مکانیکی جان راننده این بیل را گرفت، اظهار داشت:این کارگر ۲۵ ساله امین صفایی نام داشت که حادثه ناگهانی جان وی را گرفت.

مسؤول ایمنی شرکت سنگ‌آهن گهرزمین منطقه گل‌گهر سیرجان بیان کرد: این کارگر که با بیل مکانیکی خود را به پیکوریا مته عملیاتی معادن را به‌کار انداخته بود این دستگاه با چرخش بالا به عقب برگشت و جان این راننده بیل مکانیکی را گرفت.

بیست وچهارم مرداد ماه ۱۳۹۶

akhbarkargari۲۴۶۸@gmail.com

اخبار و گزارشات کارگری (۲۴ مرداد ۱۳۹۶)

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.