اخبار و گزارشات کارگری (۱۶ تیر ۱۳۹۶)

اخبار و گزارشات کارگری (۱۶ تیر ۱۳۹۶)

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اخبار و گزارشات کارگری (۱۶ تیر ۱۳۹۶)

اعتراض به طرح کارورزی و مهارت آموزی وظیفه ای همگانی (کارگران،معلمان،پرستاران،کارمندان،دانشجویان،فارغ التحصیلان دانشگاه ها،دانش آموزان ،جوانان متقاضی کارو….) است
اعتراض به اجرای طرح کارورزی و مهارت آموزی دفاع ازدستاوردهای کارگران، حقوق خود ونسل های آینده است
– ادامه تجمعات اعتراضی کارکنان شرکتی مخابرات لرستان اینبار خانوادگی
– گزارش تصویری سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه ازاقدامات نمایندگانشان در کنگره کنفدراسیون اتحادیه های بخش خدمات عمومی ترکیه (KESK)
– اعتراض رسانه ای کارگران حفاری جنوب نسبت به دشواری کاردر گرمای بالای ۵۰ درجه
– مفقود وکشته شدن ۴نفردرحادثه ریزش چاه در روستای استرود بخش زرین رود
ادامه تجمعات اعتراضی کارکنان شرکتی مخابرات لرستان اینبار خانوادگی
روزپنج شنبه۱۵تیرماه،کارکنان شرکتی مخابراتِ استان لرستان در اعتراض به نداشتن امنیت شغلی،عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل وبرای تبدیل وضعیت وبازگشت بکار همکاران اخراجیشان بهمراه خانواده هایشان،مقابل نمایشگاه بین المللی شهر خرم آباد تجمع کردند.
امروزایلنا درهمین رابطه نوشت،کارکنان شرکتی مخابرات در استان لرستان برای چهارمین بار در هفته جاری تجمع اعتراضی برگزار کردند.
در این تجمع که از ساعت ۹ صبح روز گذشته (پنج شنبه/۱۵ تیرماه) مقابل نمایشگاه بین المللی شهر خرم آباد برگزار شده، کارکنان شرکتی مخابرات به همراه خانواده هایشان شرکت کرده اند.
خواسته تجمع کنندگان، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، عقد قرارداد مستقیم با مخابرات و بازگشت به کار کارکنانی است که در هفته ها و ماههای گذشته اخراج شده اند.
گزارش تصویری سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه ازاقدامات نمایندگانشان در کنگره کنفدراسیون اتحادیه های بخش خدمات عمومی ترکیه (KESK)
*دیدار و گفتگو نمایندگان سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران باحسن بکتاش رئیس BTS فدراسیون حمل و نقل شامل راه آهن، زمینی، هوایی درکنکره کنفدراسیون اتحادیه های کارکنان عمومی در انکارا

*سید رسول طالب مقدم نماینده سندیکا هنگام خواندن پیام سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در اجلاس کسک

*آقای سید رسول طالب مقدم نماینده سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در حال سخنرانی در کنکره فدراسیون اتحادیه های کارکنان عمومی ترکیه در انکارا

*سخنرانی آقای سید رسول طالب مقدم نماینده سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در کنکره کسک (انکارا)
https://t.me/vahedsyndica/۱۰۷۳
منبع:کانال تلگرام سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
اعتراض رسانه ای کارگران حفاری جنوب نسبت به دشواری کاردر گرمای بالای ۵۰ درجه
کارگران حفاری جنوب از گرمای شدید و کار در شرایط سخت انتقاد کردند.
درهمین رابطه جمعی از کارگران حفاری جنوب به ایلنا گفتند:در روزهای گذشته دمای هوا از ۵۰ درجه بالاتر رفت ولی با اینحال کار حفاری با همان شدت قبلی، ادامه داشت.
این کارگران با بیان این که نیروهای ستادی‌ و کارمندان در گرمای شدید مشمول کاهش ساعت کار می شوند ولی کارگران عملیاتی که عموما پیمانکاری هستند، مجبورند ۸ ساعت در گرما کار کنند، افزودند: بهتر است مسئولان در روزهای گرم فکری به حال کارگران پیمانکاریِ حفار بکنند.
در عین حال سایت نفت ما، رسانه نفت و انرژی در روزهای گذشته گزارش کرد که کارگران حفار خوزستان برای در امان بودن از موج گرما از ماسک پارچه ای استفاده می کنند.
مفقود وکشته شدن ۴نفردرحادثه ریزش چاه در روستای استرود بخش زرین رود
صبح امروز۱۶تیر،درحادثه ریزش در روستای استرود بخش زرین رود ازتوابع شهرستان خدابنده ۲ نیروی هلال احمر و یک نفر اهالی جان خود را از دست دادند ویک کارگرمقنی مفقودالاثراست.
هویت دونیروی جوان جمعیت هلال احمر استان زنجان وحید محمدی و سید رضا جعفری اعلام شده است.
فرماندارشهرستان خدابنده گفت: لایروبی چاه در روستای استرود بخش زرین رود از توابع این شهرستان جان چهار نفر را گرفت.
درهمین رابطه امروز،علی فتحی فرماندارشهرستان خدابنده به خبرنگاران گفت: مقنی برای لایروبی به داخل چاه رفته بود که کمربند چاه ‘ کول ‘ به پایین سقوط می کند.
کول، حلقه یا نیم حلقه ای است از جنس فولاد، سیمان یا سفال که برای جلوگیری از ریزش دیواره های چاه یا انباری استفاده می شود.
وی ادامه داد: سه نفر دیگر برای نجات مقنی در تلاش بودند که این سه تن نیز به داخل چاه سقوط می کنند، ۲ نفر بلافاصله فوت کرده و یکی از این افراد در راه بیمارستان جان خود را از دست می دهد.
فرماندار شهرستان خدابنده تاکید کرد: هم اکنون نیروهای امدادی در تلاش برای آوار برداری و نجات مقنی هستند.
مدیر روابط عمومی اورژانس استان زنجان نیز با تایید این خبر گفت: صبح روز جاری بر اثر ریزش چاه در روستای استرود زرین رود یکی از مقنی ها زیر آوار مفقود شده است.
جواد مرادی افزود: نیروهای هلال احمر و سه نفر از اهالی روستا برای کمک به داخل چاه می روند اما همزمان براثر ریزش دیواره های چاه ۲ نیروی هلال احمر و یک نفر از اهالی جان خود را از دست می دهند.
وی گفت: وضعیت فرد داخل چاه هنوز نامعلوم است.
شانزدهم تیرماه۱۳۹۶
akhbarkargari۲۴۶۸@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.