آخرین خبرها از اعتراضات: ۹ نفر در درگیری‌های دوشنبه شب کشته شدند

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

تلویزیون جمهوری اسلامی از کشته شدن دست کم ۹ نفر در اعتراض‌های دوشنبه شب در استان اصفهان خبر داده است.

مطالب زیر را مطالعه کنید:

بر اساس گزارشی که شبکه خبر جمهوری اسلامی پخش کرده، ۶ نفر در درگیری‌های قهدریجان، یک نفر در خمینی‌شهر، یک عضو بسیج در کهریزسنگ نجف‌آباد و یک مأمور نیروی انتظامی در نزدیکی نجف‌آباد کشته شدند. خبرگزاری‌های ایران گزارش کرده‌اند که معترضان در قهدریجان به یک پاسگاه پلیس حمله کرده‌اند و آن را به آتش کشیده‌اند.

پیش از این هم کشته شدن دو نفر در اعتراض‌های روز شنبه و ۱۰ نفر در روز یکشنبه تأیید شده بود. به این ترتیب تعداد کشته شدگان ناآرامی‌های روزهای اخیر ایران به دست کم ۲۱ نفر رسیده است.

ویدئوها و گزارش‌های دریافتی از ایران نشان می‌دهد که تهران و برخی از شهرهای ایران دوشنبه‌شب نیز همچنان شاهد تجمعات اعتراضی بوده است. برخی تصاویر از کرمانشاه، سنندج، اردبیل و دهلران، حاکی از ادامه اعتراض‌ها در شامگاه دوشنبه است و از تهران نیز خبر می‌رسد که تجمعات اعتراضی در نواحی مختلف پایتخت برگزار شد.

گزیده‌ای از برخی واکنش‌ها:
سخنگوی فدریکا موگرینی، نماینده عالی اتحادیه اروپا در حساب کاربری توییتر خود نوشته است: اتحادیه اروپا تظاهرات اعتراضی در ایران را زیر نظر دارد. ما با مقام های ایران در تماس هستیم.

وی اضافه کرده است: به دنبال اظهارات حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، انتظار داریم که حق تظاهرات مسالمت آمیز و آزادی بیان رعایت شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در واکنش به اعتراض های گسترده در شهرهای ایران، ضمن حمایت از مردم ایران، خواستار توجه حکومت به مطالبات معترضان شده است. بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس نیز در پیامی در حساب کاربری خود در توییتر نوشته است: ما از جان باختن افراد در جریان اعتراضات درایران متاسفیم، و از همه افراد مرتبط می خواهیم از خشونت خودداری کنند و تعهدات بین المللی درباره حقوق بشر رعایت شود.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی، عربستان سعودی را متهم به دست داشتن در اعتراضات اخیر در ایران کرده و در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی لبنانی، گفته است: برخی کشورها از جمله عربستان در تحریک فضای داخل ایران از طریق اینترنت پرداخته‌اند. آقای شمخانی گفته بسیاری از هشتگ‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی رواج پیدا کرده از عربستان می‌آید.

اسماعیل کوثری، جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران با اظهار اینکه “اجازه نخواهیم داد وضعیت ناامنی در تهران تداوم پیدا کند” گفته است که “اگر وضعیت ناامنی تهران تداوم یابد، قطعا مسئولان تصمیماتی خواهند گرفت و در آن صورت کار یکسره خواهد شد.”

مقام‌های جمهوری اسلامی، روز یکشنبه اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام را ۴۰ میلیون کاربر در ایران دارد، فیلتر کردند، و از آن زمان در مورد رفع فیلتر این اپلیکیشن پیام‌رسان اظهارات متناقضی از سوی آنها بیان شده است.

با ادامه ناآرامی‌ها، مقامات جمهوری اسلامی ارتباط‌ اینترنتی و خبررسانی از طریق رسانه‌های همگانی را محدود و در مواردی مسدود کرده‌اند. به گزارش یک منبع رصد جهانی اینترنت، بعد از ظهر روز گذشته اتصال اینترنت ایران به خطوط ‌بین‌المللی برای حدود نیم ساعت قطع شد و در طول شب گذشته نیز، قطع و وصل ارتباط اینترنتی ادامه داشت هر چند مدت قطعی در هر بار کوتاه بود.

آخرین خبرها از اعتراضات: ۹ نفر در درگیری‌های دوشنبه شب کشته شدند

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.