قیمت تخم مرغ ارزان میشود!؟

قیمت تخم مرغ ارزان میشود!؟

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

قیمت تخم مرغ ارزان میشود!؟

ستاد تنظیم بازار در ایران از کاهش قیمت تخم مرغ خبر داد, ستاد تنظیم بازار در ایران قیمت هر شانه تخم‌مرغ را ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان و هر دانه آن را ۴۲۰ تومان اعلام کرده است.

این ستاد قیمت‌های بالای این ارقام را گرانفروشی خوانده و از مصرف کنندگان خواسته “تخلفات” را اطلاع دهند. طی بیست روز گذشته قیمت هر شانه تخم مرغ در تهران از ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان (در میادین شهرداری) تا ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان در سطح شهر به فروش می‌رسید. منابع غیردولتی البته گفته بودند در این مدت قیمت هر عدد تخم مرغ به ۶۰۰ تومان هم رسیده بود.

از مهرماه امسال با شروع بیماری های تنفسی در مرغداری‌های بعضی استان‌ها قیمت تخم مرغ رو به افزایش گذاشت

کاهش قیمت تخم مرغ در حالی اعلام شده که براساس آمار گمرک ایران در یک هفته اخیر حدود ۱۱۶ تن تخم‌مرغ به ایران وارد شده است. با کاهش موجودی تخم‌مرغ در ایران قیمت این کالا در هفته‌های اخیر رو به افزایش گذاشت و دولت مجبور شد اجازه واردات تخم‌مرغ را صادر کند. محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت هفته پیش گفت که مجوز واردات حدود ۱۹ هزار تن تخم مرغ صادر شده است.

دولت ایران کاهش عرضه از تیرماه و شیوع آنفلونزا را عامل اصلی افزایش قیمت تخم مرغ می‌داند. از مهرماه امسال با شروع بیماری های تنفسی در مرغداری‌های استان‌هایی مانند تهران، البرز، آذربایجان، قزوین و قم قیمت تخم مرغ رو به افزایش گذاشت.

بعضی دیگر البته افزایش قیمت خوراک طیور را عامل این گرانی معرفی کرده‌اند.

محمد باقر نوبخت می‌گوید: “برای حفظ سلامت مردم نسبت به معدوم کردن مرغ ها اقدام کردیم و در این راستا ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن مرغ تخم گذار معدوم شد که ۱۴ تا ۲۰ درصد از نیاز ما را این میزان مرغ معدوم شده تأمین می‌کرد.”

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی امروز دوشنبه یازدهم دی گفت: “آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان سطح وسیعی از کشور را در بر گرفته و مشکلات عدیده‌ای برای مرغداران به وجود آورده است، چراکه آنها بیشترین آسیب را در این میان دیده‌اند و امیدواریم از طریق بیمه بتوانیم بخشی از خسارت‌های وارد شده به آنها را جبران کنیم.”

افزایش قیمت تخم مرغ در حالی اتفاق افتاده که بر اساس آمار بانک مرکزی تخم مرغ در مقایسه با سایر مواد خوراکی از بیشترین رشد قیمت در هفته آخر آذر ماه برخوردار بوده است. بر همین اساس قیمت تخم مرغ در مقایسه با هفته آخر آذر ماه پارسال حدود ۵۴ درصد افزایش داشته است. افزایش قیمت تخم مرغ با انتقادهایی هم مواجه شد و بعضی دیگر خواهان تحریم خرید آن شدند.

مطالب مرتبط با این موضوع :

صدای نسل امروز

هموطنان ببینید چه بر سر این ملت آوردند. تهیدستی و بیداد میکند اما این زن شرافتمند با چه زبانی خواست هایش که خواست مردم است

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.