تهدید خانواده یکی از کشته‌ شدگان اعتراضات در ایران

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

یک فعال مدنی در ایران می‌گوید خانواده وحید حیدری، یکی از بازداشت‌شدگان که در زندان‌های جمهوری اسلامی جان‌باخته است «تهدید» شده اند.

مقام‌های جمهوری اسلامی علت مرگ آقای حیدری در زندان را «خودکشی» اعلام کرده‌اند اما کمپین حقوق بشر در ایران به نقل از نزدیکان وحید حیدری گزارش داده که در زمان رویت جنازه، روی سر او آثار ضرب و شتم و کبودی دیده شده است.

علی باقری، فعال مدنی در شازند اراک، که با بستگان وحید حیدری از نزدیک صحبت کرده، به رادیو فردا گفته است که خانواده آقای حیدری «تهدید» شده است.

در پی انتشار گزارش‌هایی از رخ دادن چند «خودکشی» در زندان‌های ایران در پی اعتراضات سراسری اخیر در ایران، سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای خواستار انجام «تحقیقات فوری» در این باره شد.

یک روز پس از تایید خبر مرگ سینا قنبری، از شرکت‌کنندگان در اعتراضات اخیر ایران، کمپین حقوق بشر در ایران در گزارشی از مرگ «وحید حیدری در بازداشتگاه اراک» و محسن عادلی در زندان دزفول خبر داد. مقام‌های جمهوری اسلامی علت مرگ این افراد را خودکشی اعلام کرده‌اند.

اعتراضات به وضعیت اقتصادی و سیاست‌های حکومت ابتدا از مشهد و چند شهر دیگر از هفتم دی آغاز شد اما به سرعت به شماری به بیش از ۱۰۰ شهر دیگر ایران از جمله تهران گسترش یافت و بیش از یک هفته ادامه داشت.

در این اعتراضات که شعارهای تندی علیه رهبران و سیاست‌های داخلی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی سر داده شد، بیش از ۳۷۰۰ نفر بازداشت شدند و کشته شدن دست کم ۲۲ نفر نیز تایید شده است.

تهدید خانواده یکی از کشته‌ شدگان اعتراضات در ایران

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.