بیانیه مجامع اسلامی ایرانیان به مناسبت جنبش حق طلبانه مردم ایران

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

هموطنان گرامی

سیاست‌هائی که رﮊیم ولایت مطلقه اتخاذ و به اجرا گذاشته‌است، بحران سازی‌های پی در پی بوده‌اند و ایران را هر روز ناتوانتر و فقیرتر گردانده‌است . ادامه ولایت مطلقه فقیه کشور را گرفتار پویائی انحطاط ساخته است.

با استفاده از تضاد موجود بین حاکمان که خود، زائیدۀ فساد است، مردم بسیاری که از یک سو از فشار جنایت و خیانت و فساد ولایت مطلقه به تنگ آمده‌اند و از دیگر سو نگران وضعیت کشورند،از شمال تا جنوب،از شرق تا غرب کشور حرکت و جنبش مسالمت آمیزی را آغاز نمودند تا فریاد حق طلبانه خود را به گوش جهانیان برسانند.
اما، تجربه به ما آموخته است،جنبشی موفق است که با هدفهای روشن و شفاف استمرار یابد. شعارهایی که در این چند روزه ،در تمامی شهرها شنیده شد، و اشتراک داشت از قبیل استقلال ، آزادی ،جمهوری ایرانی ، مرگ بر استبداد. اسلام را پله کردید مردم را ذله کردید. و یا شعار شنیده شده در دانشگاه تهران ،«اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمام شد ماجرا»، بخصوص شعار « بیرون بریز هموطن ،حقتو فریاد بزن» حاکی از این است که، این بار، از تجربه جنبش ۸۸، درس آموخته و محل جنبش را بیرون رژیم و درون ایران، یعنی مستقل از رﮊیم و از قدرتهای بیگانه، معین کرده و خواستار استقرارجمهوری بمعنای صحیح آن هستند یعنی این شهروندان حقوقمند ایران هستند که اداره جامعه خویش را برعهده می‌گیرند. خواستار آن جمهوری هستند که، در آن، دین دیگر ابزار توجیه‌گر دولت استبدادی نیست. مردم ایران به تجربه دریافته‌اند که دولت دینی ممکن نیست و دروغ است و دین دولتی را نیز نمی‌خواهند. داشتن دین و مرام را حق هر شهروند و حق جامعه مدنی می‌دانند. خواستار نظامی هستند که، در آن، نیروهای محرکه در اقتصاد تولید محوری فعال می‌شوند که بر میزان عدالت اجتماعی، به هر شهروند امکان می‌دهد کار و درآمد در خور زندگانی انسان در رشد را داشته باشد. خواستار جامعه‌ بازی هستند که، در آن، همگان از حقوق انسان، حقوق شهروندی،حقوق ملی و نیز حق طبیعت یا محیط زیست سالم برخوردار باشند. ساختار دولتی حقوقمدار هستند که بتواند ایرانیان را از حقوق خویش بمنزله عضو جامعه جهانی برخوردار کند.
مجامع اسلامی ایرانیان که همواره برای استقرار حاکمیت ملی و بر قراری جمهوری شهروندان کوشیده است ضمن حمایت از این حرکت مردم ،هشدار می‌دهد که باید به هوش بود تا عناصری از درون رژیم و یا عناصری که به بیگانگان وابستگی دارند، شعاری برانگیزنده به خشونت و ممانعت کننده از همگانی شدن جنبش را شعار شرکت کنندگان در جنبش وانمود نسازند. قاعده‌ای که جنبش برای همگانی شدن باید از آن پیروی کند، این‌است که خشونت سبب می‌شود مردم صحنه را ترک گویند و اقلیتی که در صحنه می‌ماند، سرکوب شود.
پس باید خشونت زدایی را روش کرد و از بکار بردن خشونت و تخریب اموال عمومی پرهیز کرد.
شعاری که جنبش‌کنندگان را در مدار بسته بد و بدتر، و مقایسه این یا آن استبداد گرفتار کند، جنبش را از توانائی همگانی شدن محروم می‌کند و سبب فروخوابیدن آن می‌شود . نباید پنداشت که رﮊیم نقشه کار خود در سرکوب جنبش را ندارد. پس باید فرصت اجرای نقشه را به آن نداد.
تجربه به ما آموخته است ،هرگاه ملتی، باتدبیر سرنوشت خود را رقم نزند، قدرتمداران آن را به تقدیر قدرت رقم خواهند زد. همچنین،جنبش های اخیر در دیگر کشورها به ما آموخته است، هر کجا قدرت های خارجی به بهانه حمایت از مردم، بدست دست نشاندگان خود، مداخله کرده‌اند، حاصلی جز خشونت و ویرانی ببار نیاوره‌است. پس هشیار باشیم که تنها نیروی مردم و ایستادگی آنها بر حقوق خویش است که میتواند استبداد را ناتوان و در نهایت از پای در آورد.
نیروهای نظامی و انتظامی نیز بدانند،نظامها رفتنی و ملتها ماندنی هستند. بنا براین، ذلت ماندن در کنار رفتنی را بر خود روا نداشته و مردمی که جز حقوق خویش، که حقوق شما نیز هست مطالبه دیگری ندارند را مورد ضرب و شتم و سرکوب قرار ندهند.این مردم، خواهر و برادر، خانواده و هموطن شمایند، در کنارشان بمانید، تا در فردای ایران مستقل و آزاد شما نیز از حقوق خویش بهرمند شوید.
مجامع اسلامی ایرانیان ۱۰ دیماه ۱۳۹۶

بیانیه مجامع اسلامی ایرانیان به مناسبت جنبش حق طلبانه مردم ایران

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.