پشتیبانی اتحادیۀ اروپا ازمبارزه مردم ایران

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

رادیو فرانسه : کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا، به نام بیست و هفت کشور عضو این اتحادیه گفت  به مردم ایران اطمینان می دهد که آنان را فراموش نکرده و به تلاش برای رساندن صدای آنان به گوش همه ادامه خواهد داد. وی در عین حال مقامات جمهوری اسلامی ایران را به احترام گذاشتن به حقوق شهروندان این کشور فراخواند.

بیست و هفت کشور عضو اتحادیۀ اروپا دیروز (دوشنبه) ضمن توافق برسر تحریم های جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران، مردم ایران را مورد خطاب قراداده و تأکید کردند که آنان را فراموش نخواهند کرد.

خانم کاترین اشتون (Catherine Ashton)، مسئول سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا، به نام بیست و هفت کشور عضو این اتحادیه در لوکزامبورگ، محل برگزاری نشست وزیران امورخارجۀ بیست و هفت کشور، گفت از این فرصت استفاده کرده و به مردم ایران اطمینان می دهد که آنان را فراموش نکرده و به تلاش برای رساندن صدای آنان به گوش همه ادامه خواهد داد. خانم کاترین اشتون در عین حال مقامات جمهوری اسلامی ایران را به احترام گذاشتن به حقوق شهروندان این کشور فراخواند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا تأکید کرد که در پی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دهم در خرداد ماه سال گذشته، وضعیت حقوق بشر در ایران به شدت وخیم تر شده است. کاترین اشتون ضمن محکوم کردن اقدامات توأم با ارعاب به ویژه علیه روزنامه نگاران، مدافعان حقوق بشر و دانشجویان در ایران گفت ما شاهد چیرگی و غلبۀ یک فضای ترس بر این کشور هستیم.

خانم اشتون افزود اتحادیۀ اروپا از ایران می خواهد به حقوق شهروندان خود احترام بگذارد و به ویژه به آنان اجازۀ دهد آزادانه از طریق رادیو، تلویزیون، ماهواره و اینترنت به اطلاعات دسترسی داشته باشند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا در بخش دیگری از سخنان خود اعمال شکنجه، تجاوز به حقوق زنان و فقدان آزادی دینی و بالاخره استفادۀ روزافزون از مجازات مرگ در جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.