اخباروگزارشات کارگری28دی1393

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

– تجمع دوباره کارگران مجتمع مس خاتون آباد شهربابک مقابل فرمانداری

– صدور حکم تعلیق برای یکی از کارگران دخانیات کردستان

– تجمع ۳۰ کارگر بازنشسته مقابل تامین اجتماعی سقز

– کارگران فضای سبز شهرداری خرم آباد ۷ ماه حقوق معوقه دارند

عدم پرداخت 4ماه حقوق کارگران فضای سبزشهرداری بروجرد

– سه ماه تعویق حقوق ۲۱۰ کارگر کارخانه آریا خزر شمال

– حداقل عیدی امسال کارگران یک میلیون و ۲۱۶ هزار تومان تعیین شد

– کمپین آزادی معلمان زندانی ،رسول بداقی ومحمود باقری

– پیگیری مجدانه شکایت هزار کارگر از اختلاس سه هزار میلیارد تومانی از صندوق سازمان تامین اجتماعی + متن کامل لایحه 15 صفحه ای دکتر خلیل بهرامیان

– وزارت نیرو و شهرداری در برابر برق گرفتگی کارگران پاسخگو باشند

تجمع دوباره کارگران مجتمع مس خاتون آباد شهربابک مقابل فرمانداری

کارگران اقماری شرکت ذوب خاتون آباد بار دیگر در مقابل فرمانداری تجمع کردند.   

به گزارش 28دی بابک آنلاین، امروز(28دی)شماری از کارگران شرکتهای اقماری ذوب خاتون شهربابک دوباره در مقابل فرمانداری شهرستان تجمع کردند.

گفتنی است این افراد چهارشنبه هفته گذشته در مقابل فرمانداری تجمع کردند که بعد از حضور و پاسخگویی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری و مدیر مجتمع مس شهرستان به سوالات آنها مکان را ترک کردند

معترضین که از پاسخ این دو تن قانع نشدند صبح امروز دوباره در مقابل فرمانداری تجمع کردند و خواستار رسیدگی به مشکل خود شدند.

درهمین رابطه:

تجمع کارگران مجتمع مس خاتون آباد شهربابک مقابل فرمانداری دراعتراض به بلاتکلیفی استخدامشان!

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهربابک: اگر بخواهد کاری خلاف قانون صورت گیرد طبق قانون با شما برخورد می شود.

از ابتدای صبح امروز(چهارشنبه) شماری از کارگران شرکتهای اقماری ذوب مس خاتون شهربابک دراعتراض به بلاتکلیفی استخدامشان مقابل فرمانداری شهرستان دست به تجمع زدند.

این کارگران که از پروژه های پالایشگاه ، اکسیژن، اسید، انبار کنسانتره  و کانی مس بودند علت تجمع خود را آزمون استخدامی اخیر مجتمع مس شهربابک اعلام کردند.

به گزارش24دی بابک آنلاین،یکی از این معترضان گفت: آقای سعدمحمدی مدیر عامل اسبق شرکت مس در ابتدای کار پروژه قول جذب تمام نیروها به هنگام راه اندازی شرکت را دادند و همین امر سبب شد تا 4 سال با حقوق کم به امید جذب در پروژه پالایشگاه  کار کنیم. اکنون مسئولین وقت شرکت مس خواستار ارائه مدرک کتبی از صحبتهای آقای سعدمحمدی شده اند این امر سبب شده ما دیگر به گفته های شفاهی مسئولین مس اعتماد نداریم.

اما امروز به علت عدم حمایت مسئولین شهرستان از کارگران پروژه های فوق؛ مجتمع مس برای تامین نیروی مورد نیاز این شرکت آزمونی ترتیب داده است که خیلی از این نیروها شرایط ثبت نام را ندارند.

یکی دیگر از معترضین گفت: اکثر این نیروها به امید قول مسئولین تشکیل خانواده دادند که اکنون قریب به 1500 نفر با حقوق کم زندگی می کنند. اما اکنون که شرکت آماده کار است می خواهند افراد دیگر را جذب کنند و مسئولین باید از ما حمایت کنند.

معترض دیگری گفت: مسئولین مس باید پاسخ بدهند چرا وقتی قرار است آزمون برگزار شود از نیروهای بیکار بومی جذب نمی شوند و تماما افراد غیر بودمی با حقوق 3 برابر افراد بومی جذب می شوند. به طور مثال در پروژه پالایشگاه 600 نفر مشغول به کار می باشند که 130 نفر بومی شهرستان و بقیه افراد غیر بومی هستند

وی افزود: همه ما 4 سال پیش قانونی و با نامه اداره کار به پروژه ها معرفی شده ایم.

بنابه گزارش همین منبع، میثم یزدان پناه ابوسعیدی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهربابک به همراه مهندس کمالی مدیر مجتمع مس شهربابک ظهر امروز در جمع کارگران معترض خاتون آباد حضور یافت و گفت: اگر یک ماه جلوی فرمانداری هم بنشینید تا زمانی که خسارت به اموال دولتی، توهین به اشخاص و بر خلاف نظام کاری صورت نگیرد هیچ کس با شما کاری ندارد اما اگر بخواهد کاری خلاف قانون صورت گیرد طبق قانون با شما برخورد می شود.

صدور حکم تعلیق برای یکی از کارگران دخانیات کردستان

ایلنا طی گزارشی بتاریخ28 دی از صدور حکم تعلیق برای یکی از کارگران دخانیات کردستان،خبرداد.

براساس این گزارش،این کارگر کارخانه دخانیات کردستان  به دلیل پی‌گیری مطالبات همکارانش با حکم تعلیق از کار مواجه شده است.

این گزارش می افزاید،پس از آنکه مدیریت کارخانه دخانیات کردستان حاضر نشد تا در خواست کارگران را برای بهبود وضعیت پرداخت حقوق کارگران بپذیرد، در اقدامی غیر منتظره حکم تعلیق این کارگررا صادر کرد.

تجمع ۳۰ کارگر بازنشسته مقابل تامین اجتماعی سقز

حدود ۳۰ کارگر که تحت قانون بازنشستگی پیش از موعد بازنشسته شده‌اند صبح امروز (یکشنبه ۲۸ دی) مقابل یکی از شعب سازمان تامین اجتماعی در شهرستان سقز تجمع کردند.

به گزارش 28دی ایلنا، این گروه از کارگران بازنشسته به شیوه محاسبه مستمری‌شان توسط سازمان تامین اجتماعی اعتراض دارند.

بر اساس این گزارش، سازمان تامین اجتماعی مستمری این گروه از کارگران بازنشسته را بر اساس حقوق آخرین دو سال پرداخت حق بیمه یعنی حقوق بیست و چهار و بیست و پنجمین سال کاری محاسبه کرده است.

معترضان می‌گویند سازمان تامین اجتماعی هزینه‌ای را که بابت ۵ سال زودتر بازنشسته کردن آنان دریافت کرده است در محاسبه مستمری‌شان در نظر نگرفته است.

میزان مستمری بازنشستگی عبارت است از یک سی‌ام متوسط مزد یا حقوق بیمه شده ضربدر سنوات پرداخت حق بیمه.

بر این اساس متوسط مزد یا حقوق برای محاسبه مستمری بازنشستگی عبارت است از مجموع مزد یا حقوق بیمه شده که بر اساس آن حق بیمه پرداخت شده ظرف آخرین دو سال پرداخت حق بیمه تقسیم بر بیست و چهار.

مستمری ناعادلانه بازنشستگان پیش از موعد

بنابه گزارش همین منبع،گروهی از مستمری ‌بگیران تامین اجتماعی که شمار آن‌ها تا حدود ۴۰ هزار نفر می‌رسد و پیش از بازنشسته شدن برابر قوانین کار و تامین اجتماعی در استخدام دستگاه‌های دولتی بودند، در فاصله سالهای ۸۶ تا ۸۹ با مصوبه دولت و مجلس از مزایای پنج سال سنوات ارفاقی استفاده کردند و پیش از موعد بازنشسته شدند.

بر اساس مقرراتی که به بازنشستگی پیش از موعد این گروه از کارگران دولت منجر شد، سازمان تامین اجتماعی در زمان صدور حکم بازنشستگی این کارگران، حق بیمه و مستمری مربوط به سنوات ارفاقی را به نرخ روز دریافت کرده است و علاوه بر آن بابت هر سال باقیمانده تا پر شدن سابقه پرداخت حق بیمه، مبلغ اضافی دیگری را که بصورت پلکانی و با ضریب ۱. ۱ محاسبه می‌شد دریافت کرده است.

براین اساس چنانچه در سال ۸۶ قرار بود تا یک کارگر شاغل در دستگاه دولتی با استفاده از این مصوبه پس از ۲۵ سال پرداخت حق بیمه بصورت پیش از موعد بازنشسته شود، دولت در مقام کارفرما می‌بایست از یکسو به نرخ سال ۸۶ معادل ۵ سال حق بیمه را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کرد و از سوی دیگر بابت همین ۵ سال مبلغ اضافی دیگری را که با ضریب ۱. ۱ و بصورت پلکانی و تصاعدی محاسبه می‌شد به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می کرد.

طبق گفته این گروه از بازنشستگان، سازمان تامین اجتماعی در شرایطی که بابت بازنشستگی پیش از موعد آن‌ها همه هزینه‌های جانبی را محاسبه و از کارفرما دریافت کرده است اما در محاسبه و پرداخت مستمری آن‌ها بدحسابی و کم فروشی کرده است.

بر این اساس در شرایطی که مبنای محاسبه مستمری بازنشستگی بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی میانگین جمع حقوق بیمه پرداخت شده دو سال آخر سابقه کاری است، سازمان تامین اجتماعی مستمری این تعداد از بازنشستگان پیش از موعد را بدون محاسبه هزینه‌های مربوط به سنوات ارفاقی محاسبه کرده است.

معترضان به این شیوه محاسبه سازمان تامین اجتماعی مدعی‌اند که برابر قانون وقتی کارفرمایان آن‌ها همه هزینه‌های اضافی بازنشستگی پیش از موعد آن‌ها را پرداخت کرده است دلیلی ندارد که این هزینه‌ها در محاسبه مستمری‌های آن‌ها لحاظ نشود.

بازنشستگان معترض می‌گویند مستمری آنان که بدون محاسبه ۵ سال ارفاق سنوات بازنشسته شده‌اند با یک بازنشسته معمولی که با سنوات کامل بازنشسته شده است حدود یک میلیون تومان اختلاف دارد.

این گروه از بازنشستگان با یادآوری اینکه در فاصله سالهای ۸۶ تا ۹۰ حدود ۵ هزار نفر از آن‌ها با طرح دعوی در دیوان عدالت اداری توانستند سازمان تامین اجتماعی را نسبت به تغییر شیوه محاسبه مستمری‌های خود وادار سازند، می‌گویند از سال ۹۰ سازمان تامین اجتماعی در شیوه بازنگری مستمری همه بیمه شدگانی که چنین وضعیتی بازنشسته بودند تجدید نظر کرد اما در ‌‌‌نهایت از سال ۹۱ تاکنون این سازمان به استناد رای جدید دیوان عدالت اداری در محاسبه مستمری‌های آن‌ها به شیوه سابق کم فروشی و بدحسابی کرده و هزینه‌های مربوط به سنوات ارفاقی را نادیده گرفته است.

کارگران فضای سبز شهرداری خرم آباد ۷ ماه حقوق معوقه دارند

عدم پرداخت 4ماه حقوق کارگران فضای سبزشهرداری بروجرد

کارگران فضای سبز شهرداری خرم آباد حدود ۷ ماه است حقوق نگرفته‌اند. علاوه براین پول بیمه از حقوق این کارگران کسر می شود اما بیمه ما کامل پرداخت نمی‌شود، یعنی در طول سال فقط چند ماهحق بیمه برایشان واریزمی شود.به این کارگران هیچ گونه عیدی و پاداشی هم داده نمی شود.

 به گزارش 28دی تسنیم ، کارگران فضای سبز شهرداری خرم آباد سال هاست که به خاطر نگرفتن حقوق ماهیانه با مشکلات معیشتی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند، چرا که این کارگران همیشه بعد از چهار یا پنج ماه حقوق می‌گیرند، اما مشکل اینجاست که بعد از ماه‌ها فقط حقوق یک ماه (600 هزار تومان) را دریافت می‌کنند و این روند ادامه پیدا کرده است و این مسئله سبب شده زندگی را به سختی بگذرانند.

کارگران فضای سبز شهرداری خرم آباد به خاطر مشکلات مالی گله‌مندی خود را به مسئولان مربوطه ابلاغ می‌کنند اما متأسفانه تاکنون به نتیجه مطلوبی نرسیده اند.

 محمد کارگر فضای سبز می‌گوید: چند سال است که پیمانکار بخش خصوصی با مجوز شهرداری مسئولیت فضای سبز خرم آباد را برعهده گرفته است و متأسفانه ماهیانه حقوق کارگران را پرداخت نمی‌کند و بعد از پنج، شش ماه حقوق یک ماه را به ما می‌دهند.

وی با اشاره به تأخیر در گرفتن حقوق خود افزود: با زندگی متأهلی سختی‌های زیادی می کشیم و این مسئله سبب شده همیشه شرمنده زن و بچه ام باشم از طرفی هم به خاطر ترس از بیکار ماندن مجبور شده‌ام این کار را سال‌ها با این شرایط ادامه دهم.

محمد بیان کرد: به خاطر نگرفتن حقوق ماهیانه همیشه مجبور می شوم که برای گذاراندن زندگی از اطرافیانم با وعده چند ماهه قرض بگیرم تا بتوانم نیازهای خانواده ام را برآورده کنم.

وی گفت: با وجود حقوق نگرفتن به موقع، مشکل بیمه هم داریم، پول بیمه از حقوق ما کسر می شود اما بیمه ما کامل پرداخت نمی‌شود، یعنی در طول سال فقط چند ماه برای ماه بیمه حساب شده است.

مصطفی یکی دیگر از کارگران فضای سبز با اشاره به دغدغه های زندگی اش، عنوان کرد: کارگر فضای سبز هستم و همیشه با نگرفتن حقوق به موقع، در زندگی با مشکلات زیادی مواجه‌ام چرا که از یک طرف از عهده مخارج سنگین خانواده برنمی آیم و از طرف دیگر اجاره نشین هستم و با داشتن چند دانش آموز، سختی زندگی برایم چند برابر شده است.

وی افزود: اگر حقوق ما به موقع پرداخت شود، بالأخره تکلیف خود را می دانیم و همیشه بدهکار دیگران نیستیم.

آقای کوشکی یکی دیگران از کارگران فضای سبز شهرداری خرم آباد گفت: با وضعیت حقوق گرفتنمان همیشه مشکل مالی داریم و واقعا” از عهده مخارج و هزینه های تحصیل فرزندانم برنمی آیم و همیشه بدهکار مغازه دارهای محله هستم اما سوالم از مسئولان این است که با این شرایط مگر می شود هر روز نان خالی را هم از نانوایی محل قرض کرد.

وی تصریح کرد: وقتی بعد از چند ماه، حقوق یک ماه را می گیرم به طور کلی همه حقوقم را به جای قرض مردم می دهم و این چرخه ادامه دارد و نکته ای که هست اینکه ما هیچ گونه عیدی و پاداشی هم نداریم، از مسئولان تقاضا داریم به وضعیت کارگران فضای سبز رسیدگی کنند.

علی آشتاب، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در این زمینه اظهار داشت: شهرداری خرم آباد خدمات فضای سبز را به پیمانکاران بخش خصوصی واگذار کرده است و کارگرانی که در این بخش شاغل هستند، 500 نفر هستند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه کارگران فضای سبز فصلی کار می کنند، بنابراین نوع کار آنها هم متناسب با شرایط آب و هوا است و به نوعی تعداد این کارگران در فصل تابستان به دو برابرهم می رسد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: پرداخت حقوق و مزایای کارگران فضای سبز خرم آباد برعهده پیمانکاران بخش خصوصی است.

وی خاطرنشان کرد: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد شهرداری هفت ماه حقوق کارگران فضای سبز را بدهکار است .

وی تصریح کرد: کارگران فضای سبز شهرستان بروجرد نیز با این مشکل مواجه هستند به طوری که تأمین اجتماعی جلوی حساب ها را بسته بود اما اکنون حساب باز شده است تا مطالبات تأمین اجتماعی نیز پرداخت شود.

آشتاب خاطرنشان کرد: تعداد کارگران فضای سبز شهرستان بروجرد 275 نفر است که نزدیک چهار ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند.

سه ماه تعویق حقوق ۲۱۰ کارگر کارخانه آریا خزر شمال

در حالی که منابع خبری در کارخانه آریا خزر شمال واقع در شهر صنعتی نکا از سه ماه تأخیر در پرداخت حقوق ۲۱۰ کارگر این کارخانه خبر می‌دهند، مدیر عامل این واحد تولیدی ضمن تایید معوقات حقوقی کارگران، اعلام کرد به دلیل نبود سرمایه در گردش توان پرداخت به موقع حقوق کارگران را از دست داده است.

به گزارش28دی ایلنا،صدر الدین بامتی، مالک کارخانه آریا خزر شمال در این باره گفت: از سال ۸۸ که این واحد تولید کننده کیسه‌های نایلونی با ۱۷ کارگر آغاز به کار کرد سرمایه در گردش کارخانه به راحتی جوابگوی منابع مالی کارخانه بود اما بعد از گذشت چند سال با افزایش چند برابری هزینه‌ها از جمله مواد اولیه، امروز توان مالی کارخانه محدود شده است.

او گفت: سال ۸۸ برای تهیه هر کیلو مواد اولیه (مواد پتروشیمی پلی پروپیلن) هزار و ۱۰۰ تومان پرداخت می‌کردیم اما امروز این مبلغ به ۴۸۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است.

او مهم‌ترین عامل تعویق حقوق کارگران کارخانه آریا خزر شمال را ناشی از عدم وجود سرمایه در گردش دانست و در ادامه با بیان اینکه معوقات حقوقی کارگران یکسان نیست گفت: مجموع طلب کارگران از کارخانه حدود ۳۵۰ میلیون تومان مربوط به حقوق ماه‌های مهر، آبان و آذر است.

او افزود، علاوه بر معوقات سه ماهه اخیر، پیش از این نیز حقوق کارگران این کارخانه تا ۵ ماه به تعویق می‌افتاد.

به گفته کارفرما، برای جبران مشکلات مالی این واحد تولیدی نیاز به دریافت تسهیلات بانکی است اما وامهایی که به این کارخانه پیشنهاد می‌شود با بهره‌های بانکی بالاست و توان بازپرداخت بهره این وام‌ها را نداریم. از جانب دیگر برخی از بانکهای شهرستان برای پرداخت تسهیلات به تولید کنندگان اسناد کارخانه را به عنوان ضمانت وام قبول نمی‌کنند.

به گفته رئیس هیت مدیره شرکت آریا خزر شمال، این واحد تولیدی  که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان کیسه‌های نایلونی در استان مطرح است در ۱۰ ماه گذشته با حداقل ظرفیت تولید کار می‌کرده است.

مالک کارخانه آریا خزر شمال با بیان اینکه مسئولان شهرستانی بویژه فرمانداری توجهی به مشکلات تولید کنندگان در بخش خصوصی ندارند، گفت: چند سال است که ما (تولید کنندگان) هر چه فریاد می‌زنیم هیچ مسئولی صدای ما را نمی‌شنود. آیا منطقی است که ما میلیار‌دها تومان سرمایه خود را در بخش تولید بکار بگیریم اما با سیاست گذاری‌های غلط اقتصادی مسئولان سرمایه ما به زیان برسد.

حداقل عیدی امسال کارگران یک میلیون و ۲۱۶ هزار تومان تعیین شد

حداقل عیدی کارگران امسال یک میلیون و ۲۱۶ هزار تومان و حداکثر یک میلیون و ۸۲۶ هزار تومان خواهد بود.

 به گزارش 28دی فارس، عیدی آخر سال کارگران برای سال جاری بر اساس قانون کار تعیین شد.

براین اساس حداقل دستمزد کارگران 608 هزار تومان بوده که طبق قانون حداقل عیدی 1 میلیون 216 هزار تومان و حداکثر آن 1 میلیون 825 هزار تومان خواهد بود.

سال گذشته نیز حداقل دستمزد 487 هزار تومان تعیین شده بود که بر مبنای آن کارگران حداقل 974 هزار تومان و حداکثر 1 میلیون 461 هزار تومان عیدی گرفتند.

کارفرمایان مکلف هستند که عیدی آخر سال را تا پیش از پایان سال به کارگران پرداخت کنند.

براین اساس طبق ماده واحد قانون کار کلیه کارگاههای مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد را به عنوان عیدی و پاداش بپردازند . مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارکنان نبایستی از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.

تبصره1- مبلغ پرداختی به کارکنانی که کمتر از یکسال در کارگاه کار کرده‌اند باید به ماخذ 60 روز مزد و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه شود. مبلغ پرداختی از این بابت برای هر ماه نباید از یک دوازدهم سقف تعیین شده در فوق تجاوز نماید.

کمپین آزادی معلمان زندانی ،رسول بداقی ومحمود باقری

به نام خداوندجان وخرد

اینک آزادی                                                                                                               

بیش ازپنج سال ازمحبوس شدن رسول بداقی وحدودچهارسال ازآغاززندانی شدن محمودباقری دیگرمعلم شریف کشورمان می گذرد.پنج سال است که رسول بداقی بدون حتی یک روز مرخصی درزندان به سرمی بردواین درحالی است که سابقه دارترین مجرمان توانسته اندازحق قانونی مرخصی زندانیان بهره مند شوند.دخترکان معصوم رسول بداقی سال هاست که آغوش پرمهرپدرراانتظارمی کشند وفرزندان محمودباقری نیزدرحساس ترین دوران زندگی ازراهنمایی هاوحمایت های پدرمحرومند.این همه ، تنهاوتنها به جرم دفاع صادقانه ازحقوق صنفی همکاران ان هم درنظام اسلامی بسیار شگفت انگیزوتاسف آورمی نماید.لذاماامضا کنندگان زیر ، به این وسیله ،انتظار به حق خانواده های این عزیزان رابرای آزادی بی قیدوشرط آنها تایید نموده وازمسوولان می خواهیم که هرچه سریع تر شرایط لازم رابرای رهایی آن ها فراهم نمایند.

کانون صنفی معلمان ایران(تهران)

نکته: تهیه کنندگان بیانیه  همه همکاران فرهنگی  ، فعالان صنفی ومدنی  درعرصه های مختلف اجتماعی وایرانیان آزادیخواه درسراسر کشور را به امضای این بیانیه دعوت می کنند.

لینک جهت امضا:

https://docs.google.com/forms/d/1KvTZaE7EgEmirOb9PYYnKtfZfpqJzu265U4yKHhtiN4/viewform

پیگیری مجدانه شکایت هزار کارگر از اختلاس سه هزار میلیارد تومانی از صندوق سازمان تامین اجتماعی + متن کامل لایحه 15 صفحه ای دکتر خلیل بهرامیان

اتحادیه آزاد کارگران ایران: بهمن ماه سال گذشته و بدنبال انتشار اسناد مربوط به اختلاس سه هزار میلیارد تومانی از صندوق سازمان تامین اجتماعی، 1000 کارگر شاغل و بازنشسته با انتخاب هماهنگ کنندگان طومار اعتراضی چهل هزار نفری کارگران(جعفر عظیم زاده، پروین محمدی، شاپور احسانی راد، شیث امانی، شریف ساعد پناه و جمیل محمدی) به عنوان نماینده های خود شکایتی را با وکالت آقای دکتر خلیل بهرامیان بر علیه این چپاول از دسترنج کارگران مطرح کردند. در این راستا دکتر خلیل بهرامیان در ادامه پیگیریهای شکایت موکلین خود  لایحه ای 15 صفحه ای را به دادگاه تسلیم و  خواهان بازداشت سعید مرتضوی به عنوان متهم اصلی این پرونده شد. خبر درخواست بازداشت سعید مرتضوی از جمله خبرهای مهمی بود که طی هفته گذشته در بسیاری از روزنامه ها و خبرگزاریها انعکاس ویژه ای پیدا کرد. در این میان روزنامه توقیف شده مردم امروز، روزنامه قانون و خبرگزاری ایرنا هر کدام طی مصاحبه هایی با دکتر خلیل بهرامیان به این مسئله پرداختند و بسیاری از خبرگزاریها و سایتهای اینترنتی پربیننده اقدام به انعکاس آن کردند.

لینک متن کامل:http://www.etehadeh.com/?page=news&nid=4157

وزارت نیرو و شهرداری در برابر برق گرفتگی کارگران پاسخگو باشند

رییس مرکز تحقیقات سوختگی از شهرداری ها و وزارت نیرو خواست تا در برابر برق گرفتگی های کارگران پاسخگو باشند.

به گزارش28دی ایرنا،دکتر «محمدجواد فاطمی» اظهارداشت: برق گرفتگی گارگران بر اثر برخورد ابزار آنان با سیم های برق عایق بندی نشده صورت می گیرد.

فاطمی افزود: سیم های عایق بندی نشده برق، طی سال، موجب ده ها برق گرفتگی و معلولیت و نقص عضو می شود که در این میان ، کارگران میلگرد به دست ، بیشترین قربانیان این برق گرفتگی ها به شمار می آیند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون دو جلسه با حضور مسوولان وزارت نیرو و همچنین مکاتباتی با شهرداری در خصوص عایق بندی سیم های برق داشته ایم و حتی از طریق معاونت ریاست جمهوری نیز این موضوع پیگیری شده که به نتیجه قطعی نرسیده است.

فاطمی ادامه داد : هنوز درباره عایق بندی سیم های برق ، تغییر جدی ایجاد نشده است و دستورالعمل مشخصی وجود ندارد تا کارفرمایان موظف شوند که سیم های برق را عایق بندی کنند.

رییس مرکز تحقیقات سوختگی اظهارداشت: سالانه 150 تا 200 تن در کشور دچار برق گرفتگی و 65 درصد آنان دچار معلولیت و قطع عضو می شوند.

وی ادامه داد:همچنین تاکنون قوانین از سوی نهادهای تصمیم گیرنده رسمی مانند وزارت نیرو و شهرداری در خصوص عایق بندی سیم های برق، اصلاح نشده است.

وی تاکید کرد: با اصلاح سیستم های ایمنی محل کار، آمار برق گرفتگی در کشور کاهش می یابد.

بیست وهشتم دی ماه1393

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.