اخباروگزارشات کارگری25اردیبهشت1394

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اخباروگزارشات کارگری25اردیبهشت1394

– عدم پرداخت2ماه حقوق کارگران کارخانه سبلان پارچه (آرتا تجارت زرین)

– ازتحقق خواسته های کارگران اعتصابی معدن سنگ آهن بافق چه خبر؟

– تناقض آماری درباره نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی

– مرگ دو کارگر در عمق 25متری چاه

– اعتصاب وتظاهرات  هزاران کارگر کارخانه رنوی شهربورسای ترکیه برای افزایش دستمزد!

– سرگردانی صد ها مهاجر در آب های جنوب شرق آسیا

– یورش پلیس شیلی به تظاهرات معترضین به نظام آموزشی حداقل2کشته وتعدادزیادی مجروح  برجا گذاشت!

عدم پرداخت2ماه حقوق کارگران کارخانه سبلان پارچه (آرتا تجارت زرین)

طی 2ماه گذشته حقوق کارگران کارخانه سبلان پارچه پرداخت نشده است.

به گزارش منابع خبری محلی بنقل از کارگران کارخانه سبلان پارچه، کارگران این کارخانه طی دو ماه گذشته فقط۴۰۰ هزار تومان حقوق دریافت کرده‌اند.

کارخانه “سبلان پارچه” در سال 86 به عنوان بزرگترین نساجی خاورمیانه در اردبیل به بهره برداری رسید و هم اینک با عنوان ” آرتا تجارت زرین” با سرمایه گذاری بانک تجارت با 30 درصد ظرفیت خودبا650کارگرفعالیت می کند.

کارخانجات تولیدی گروه آرتا تجارت زرین شامل ریسندگی، مقدمات بافندگی و رنگرزی ایندیگو، بافندگی ، رنگرزی و چاپ و تکمیل، گردبافی، کشوبافی و دوزندگی است.

این مجموعه در زیربنایی به مساحت 120 هزار متر مربع و زمینی به وسعت 200 هزار متر مربع در شهرک صنعتی شماره2 شهرستان اردبیل واقع شده است.

اعضای هیأت مدیره ( حقوقی به همراه نمایندگان حقیقی ) و مدیر عامل :

1-شرکت سرمایه گذاری و ساختمانی تجارت به نمایندگی آقای محسن زکی ـ عضو غیر موظف هیأت مدیره از مورخ 91/06/10 

2- نماینده حقیقی بانک تجارت به نمایندگی  آقای عباس اشرف نژاد ـ نائب رئیس هیأت مدیره – غیر موظف از مورخ 4/7/91

3-شرکت خدمات مسافرتی و توریستی آهوان به نمایندگی آقای اسداله جلال آبادی ـ عضو غیر موظف هیأت مدیره از مورخ 22/12/91

4- شرکت خدمات تجارت به نمایندگی آقای حسن سبحانی ـ عضو موظف رئیس هیأت مدیره

5-شرکت پتکین به نمایندگی آقای محمدرضا بهزادیان ـ عضو غیر موظف هیأت مدیره

6- آقای مهندس سید جواد علوی ـ مدیرعامل

ازتحقق خواسته های کارگران اعتصابی معدن سنگ آهن بافق چه خبر؟

به دنبال اعتصاب کارگران معدن سنگ آهن بافق در تابستان گذشته ، کارگروه مطالبات مردمی شکل گرفت. طی جلساتی که این کارگروه با مسئولین استان و شهرستان داشت مقرر شد پیگیری های لازم در رابطه با توقف خصوصی سازی  ۲۸/۵درصد از سهام سنگ آهن ، اهدای ۱۵ درصد از سهام به شهرستان در جهت توسعه و ابادانی شهرستان، شرکت مسئولین استانی و شهرستان  در جلسات پاسخگویی کارگروه که هر دو ماه یکبار برگزار میشود، صورت پذیرد.

اما بعد از گذشت قریب به نه ماه هنوز هیچ نتیجه ی شفافی از اقدامات انجام شده در اختیار مردم قرار نگرفته است.

به گزارش25اردیبهشت بافق پویا،میرمحمدی در رابطه با نتیجه های حاصل شده در رابطه با بحث ۲۸/۵ درصد گفت: تصمیمی که در رابطه با این موضوع یعنی ۲۸/۵ درصد در شورای تامین استان گرفته شده است را مدتی پیش به فرماندار بافق ابلاغ نمودیم و میتوانید از فرماندار نتیجه را جویا شوید.

استاندار ضمن غیر قانونی خواندن ۱۵ درصد اعلام کرد: هیچ پیگیری در رابطه ۱۵ درصد صورت نگرفته است و ما هیچ اقدامی خلاف قانون باشد پیگیری نداریم.

وی در پاسخ به علت عدم حضور نماینده استانداری در جلسات پاسخگویی کارگروه گفت: ما کارگروهی نداریم ، کارگروه قبل از تشکیل شورای تامین وجود داشت و بعد از آن کارگروه نداریم. کارگروه اصلا رسمیت ندارد زیرا نماینده کارگران باید انتخاب شود تا بتوانیم طبق قانون به کارگروه رسمیت دهیم .

درهمین رابطه:

تصمیم درباره لغو قطعی واگذاری ۲۸/۵ درصد از سهام معدن سنگ آهن مرکزی بافق به بخش خصوصی به رئیس جمهورواگذارشد!

به گزارش منابع خبری محلی،چهارمین جلسه پاسخگویی کارگروه مطالبات مردمی در تاریخ نوزدهم اردیبهشت در محل مسجد جامع بافق برگزار شد .

-جمعیت بسیار خوبی در محل حاضر بودندو کارگران آنومالی نیز در صف های جلو نشسته بودند.

-دراین جلسه از خواسته های کارگران معدن سنگ آهن مرکزی بافق ازجمله تبدیل وضعیت قراردادکارگران ،اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور،مختومه شدن پرونده کارگران بازداشتی و….سخنی بمیان نیامد.

-تصمیم درباره لغو قطعی واگذاری ۲۸/۵ درصد از سهام معدن سنگ آهن مرکزی بافق به بخش خصوصی به رئیس جمهورواگذارشد!

حسن نجفی عضو هیات مدیره صندوق بازنشستگان فولاد تصمیم گیری که برای اولین بار و به عنوان نماینده این صندوق در چهارمین جلسه گزارش کارگروه مطالبات بافق شرکت کرده بوددرباره لغو قطعی واگذاری ۲۸/۵ درصد از سهام معدن سنگ آهن مرکزی بافق به بخش خصوصی گفت:

۲۸/۵ درصد از سهام شرکت سنگ آهن مرکزی بافق که سال گذشته از طریق فرابورس به فولاد خوزستان فروخته شده بود را خارج از حیطه این صندوق و سنگ آهن بافق دانست .

وی ادامه داد،طبق آخرین خبرها با توجه به اختلاف نظری که بین سازمان خصوصی سازی و وزارت صنعت ،معدن و تجارت موجود است مقرر شده است این مهم توسط شخص رئیس جمهور تصمیم گیری شود و سخنگوی دولت در این زمینه مامور شده است.

وی همچنین درباره اختصاص ۱۵ درصد از این شرکت به خود بافق ، ۶۷٫۵درصد از سهام واگذار شده از شرکت سنگ آهن مرکزی بافق به صندوق بازنشستگان را حق الناسی متعلق به بازنشستگان دانست وافزود۱۵ درصد باید از همان ۲۸/۵ درصدی که با دستور رئیس جمهور دولتی باقی خواهد ماند مطالبه شود.

-میزان پیشرفت  نیم دهم درصدی در این دو ماهه یکی از مهمترین دستاوردها دررابطه با راه اندازی و تامین بودجه کارخانه‌های جوار معدنی نظیر کارخانه‌های فرآوری سنگ آهن ، فولاد سازی و…. محسوب میشد که باعث لبخند برخی از حاضرین شد.

-حرفی از بکارگیری ۱۵۰۰ نیروی وعده داده شده در سال گذشته به میان نیامد.

-ندافیان نماینده ی دخیل عباس زارع زاده(نماینده مجلس) گفت:هیچکدام از اعضای کارگروه مخالف خصوصی سازی نیستند به شرط رعایت کامل اصل ۴۴ قانون اساسی

– زمان جلسه بعدی ۳ ماه دیگر ۱۵ مرداد ماه اعلام شد.

تناقض آماری درباره نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی

30 درصد از دانش‌آموختگان دانشگاهی بیکارند

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی آمار بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی را بر اساس آمار غیررسمی تا 30 درصد اعلام کرد و افزود: آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد، اما همین میزان نیز آمار مناسبی برای کشور نیست.

به گزارش25اردیبهشت ایسنا،وی در ادامه به وضع بیکاری دانش‌آموختگان به‌عنوان یکی از چالش‌ها و مشکلات کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر نرخ بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی حدود دو برابر نرخ بیکاری افراد معمولی است.

 امابه گزارش24اردیبهشت همین منبع، پرند معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طبق آخرین آمار نرخ بیکاری فارغ التحصیلان کشور 18.9 درصد است که از این تعداد 12.9 درصد مرد و 31.3 درصد زن هستند.

مرگ دو کارگر در عمق 25متری چاه

صبح امروز، در محله خزانه بالاتر از فلکه اول، دو کارگر 25 و 50 در عمق 25متری چاه گرفتاروجانشان را از دست دادند.

به گزارش25اردیبهشت فارس،سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران با اشاره به حفر چاه در یک خانه قدیمی در خزانه گفت: در این حادثه دو کارگر 25 و 50 ساله تبعه افغانستان جان خود را از دست دادند.

به گزارش25اردیبهشت فارس،جلال ملکی اظهار داشت: در محل مشاهده شد که در یک منزل 2 طبقه قدیمی در قسمت حیاط کارگران مشغول حفر چاه بودند که متاسفانه به یکباره و در عمق 25 متری به داخل چاه پرت می‌شوند.

ملکی بیان داشت: زمانی که ماموران آتش‌نشانی خواستند وارد چاه بشوند با گاز زیادی در درون چاه روبرو بودند که پس از انجام عملیات، دو کارگر از چاه بیرون آورده و تحویل نیروهای اورژانس داده شد که متاسفانه 2 کارگر افغانستانی که یکی از آنها 25 سال و دیگری 50 ساله بودند جان خود را از دست داده بودند.

اعتصاب وتظاهرات  هزاران کارگر کارخانه رنوی شهربورسای ترکیه برای افزایش دستمزد!

بنا به گزارشات 15مه رسانه های فرانسوی،بیش از 1500کارگرشیفت عصر (ساعت 16 تا 24)کارخانه رنوبورسای ترکیه بدنبال عدم موافقت کارفرما با افزایش دستمزدشان دست به اعتصاب زدند.

درادامه این اقدام اعتراضی کارکنان شیفت شب(ساعت24تا8)نیز در بیرون از کارخانه رنو دست به تظاهرات  زده وازرفتن برسرکارخودداری کردند.

باهمراهی شیفت صبح(8تا16)کارگران رنوبورسای ترکیه بطوریکپارچه مقاومتشان را دربرابرتصمیم کارفرما  وعزمشان را برای ادامه اعتصاب تا دست یابی به مطالباتشان به نمایش گذاشتند.

برپایه همین گزارشات،کارگران معترض درخلال تجمع اعتراضیشان شعارهایی علیه کارفرما وسندیکای فعال در کارخانه سردادند.

گفتنی است، هرشیفت کاری این کارخانه دربرگیرنده حدود 1500کارگر است.

سرگردانی صد ها مهاجر در آب های جنوب شرق آسیا

صدها مهاجربنگلادشی و میانماری قصد داشتند خود را به سواحل تایلند، مالزی و اندونزی برسانند به دلیل ممانعت این کشورها از پذیرش آنها در سرگردانی به سر می برند. این افراد از بندری به بندر دیگر رانده می شوند و تنها کشوری که حاضر به پذیرفتن عده ای از آنها شده اندونزی است.

به گزارش15مه یورونیوز،بر اساس اخبار منتشر شده اکثر این افراد را روهینگیایی ها تشکیل می دهند. اقلیت مسلمان ساکن در میانمار و بنگلادش که همواره قربانی تبعیض نژادی و حتی آزار و شکنجه بوده اند.

قایق های حامل این افراد اغلب توسط قایق های ماهیگیری نجات پیدا می کنند. سازمان های بشر دوستانه از جمله دیده بان حقوق بشر ضمن محکوم کردن آنچه بازی پینگ پنگ و فرستادن این مهاجران از کشوری به کشور دیگر خوانده شده از دولت های جنوب شرق آسیا خواسته اند برای امداد رسانی به هزاران مهاجر سرگردان در آب های این منطقه بسیج شوند.

استفان دوجاریک سخنگوی بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در واکنش به این بحران اعلام کرد: “دبیر کل از دولت های درگیر در بحران میخواهد بر لزوم انجام عملیات نجات در دریا و نیز ممنوعیت پس زدن و باز پس فرستادن مهاجرین نظارت کنند. وی همچنین خواستار آن است که دولت ها تسهیلات لازم را برای پذیرش مهاجران در زمان مناسب فراهم کنند و مرزها و بنادر خود را به روی افراد آسیب پذیری که نیازمند کمک هستند، باز نگه دارند.”

آنچه در آب های جنوب شرق آسیا در جریان است به نوعی تداعی کننده بحرانی است که آب های مدیترانه طی ماه های گذشته شاهد آن است. جایی که هر هفته هزاران مهاجر غیر قانونی سعی می کنند از شمال آفریقا خود را به سواحل کشورهای اروپایی برسانند.

یورش پلیس شیلی به تظاهرات معترضین به نظام آموزشی حداقل2کشته وتعدادزیادی مجروح  برجا گذاشت!

جان باختگان یورش پلیس در شهر والپاریزو ۱۸ و ۲۴ ساله بودند.

به گزارش14مه یورونیوز،تظاهرات دانشجویان، دانش آموزان دبیرستانی و معلمان در شیلی روز پنجشنبه با برخورد پلیس رو به رو شد و دست کم دو معترض کشته شدند.

در تظاهراتی همزمان در سانتیاگو، به گفته برگزارکنندگان بالغ بر ۱۵۰ هزار تن به خیابان ها آمدند.

نیروهای پلیس با شلیک گاز اشک آور و استفاده از خودروهای آبپاش تلاش کردند تا آنان را متفرق سازند و شماری مجروح و تعدادی نیز بازداشت شدند. شرکت کنندگان در تظاهرات شهرهای والپاریزو و سانتیاگو خواستار اصلاح نظام آموزش عالی بودند.

بیست وپنجم اردیبهشت ماه1394

akhbarkargari2468@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.