اخباروگزارشات کارگری2اسفند1393

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اخباروگزارشات کارگری2اسفند1393

– پرستاران سراسر کشور فردا مقابل مجلس تجمع می‌کنند

– اعتصاب کارگران معدن کوشک بافق دراعتراض به اخراج همکاران پیگیراحقاق حقوقشان

– بیانیه تشکل های مستقل کارگری پیرامون تعیین حداقل مزد

– در محکومیت ادامه بازداشت ، شکنجه و اذیت و آزار فعالین کارگری

– اتحادیه نیروی کار پروژه ای ایران:شورای تعیین مزد واقعیت یا توهم

– پروین محمدی: بار دیگر، پایان سال و تب و تاب تعیین مزد به موضوع نمایشی مضحک در  شورای عالی کار تبدیل شده است

– تجمعات اعتراضی کارگران کارخانه مینو مقابل کارخانه واستانداری زنجان دراعتراض به اخراج ونداشتن امنیت شغلی

– اعتراض کارگران بازنشسته مجتمع کشت و صنعت هفت تپه به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل درموردشان

– در بازارچه پرویزخان کارگری ٧٢ ساله جان سپرد

پرستاران سراسر کشور فردا مقابل مجلس تجمع می‌کنند

مدیرکل خانه پرستار، شاخص‌های پرستاری ایران را در حد کشورهای عقب افتاده جهان دانست و گفت: پرستاران سراسر کشور فردا مقابل مجلس تجمع می‌کنند.

به گزارش2اسفند آنا،محمد شریفی‌مقدم با انتقاد از وضعیت پرستاران کشور اظهار کرد: پیرو جلساتی که تاکنون کمیته پیگیری مرکزی تهران با دفتر ریاست جمهوری داشته است، مشکلات و مطالبات جامعه پرستاری به سمع و نظر دکتر روحانی رسیده‌ است و رئیس جمهوری در جریان مسائل پرستاری قرار گرفته‌اند اما متاسفانه تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد با توجه به اینکه ارتباطات و اقدامات وزیر بهداشت به شدت بر روی دولت و به ویژه شخص رئیس جمهوری اثرگذار است و فکر می‌کنیم چون مسائل و مشکلات جامعه پرستاری کمتر مورد توجه وزیر بهداشت است و در سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم گیری‌های وزیر بهداشت توجهی به وضعیت پرستاری کشور صورت نمی‌گیرد، دولت نیز نسبت به موضوع بی‌توجه است.

شریفی‌مقدم با تاکید بر اینکه بدنه پرستاری هیچ ارتباطی با وزارت بهداشت ندارد، افزود: متاسفانه جریان پزشک‌ سالاری که بر وزارت بهداشت حاکم است، مانع از توجه به جامعه پرستاری می‌شود.

مدیرکل خانه پرستاری علت مهاجرت و اشتغال پرستاران ایرانی به کشورهای ترکیه، ‌دبی و قطر را پایین بودن شاخص‌های پرستاری دانست و گفت: شاخص‌های پرستاری کشور ما در حد کشورهای عقب افتاده است، ‌جامعه پرستاری تاکنون برای رسیدن به مطالبات و خواسته‌های خود تمام راه‌های قانونی و مجاز را پیموده است و هم اکنون نیز خواستار تعرفه‌گذاری خدمات در کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات است که از ۸ سال پیش در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و هنوز که متاسفانه وزارت بهداشت در این مورد از مجلس تمکین نمی‌کند و به‌رغم اینکه ۱۰ هزار میلیارد بودجه به این وزارت‌خانه اختصاص یافته است اما هیچ اتفاقی برای جامعه پرستاری نیفتاده است.

شریفی مقدم با بیان اینکه جامعه پرستاری عزم خود را جزم کرده است و ما نیز نگران شکل این اعتراضات هستیم، افزود: با توجه به اینکه وزارت بهداشت و نظام پرستاری به مطالبات و خواسته جامعه پرستاری تاکنون بی‌توجهی کرده است بر همین اساس آنان نیز جشن روز پرستار را تحریم کردند و فردا پرستاران سراسر کشور مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع خواهند کرد به طوری که هر ساله جشن روز پرستار را در سالن وزارت کشور برگزار می‌کردند اما امسال با توجه به تعداد کم شرکت‌کنندگان این جشن را در سالن امام علی دانشگاه شهید بهشتی برگزار کردند.

وی ادامه داد: به دنبال تشکیل کمیته پیگیری مرکزی پرستاری در تهران در سایر شهرستان‌ها از جمله شیراز، اصفهان، قزوین و یزد نیز کمیته تشکیل شد و کمیته مرکزی و کمیته‌های استانی به شکل‌های مختلف مطالبات جامعه پرستاری را پیگیری کردند که به عنوان مثال کمیته پیگیری شیراز با امام جمعه، ‌استانداری و مسئولان ارشد استان به مذاکره پرداخته است.

اعتصاب کارگران معدن کوشک بافق دراعتراض به اخراج همکاران پیگیراحقاق حقوقشان

تعدادکارگران معترض اخراجی درسال جاری ازمرز300نفرردشد*

کارگران معدن کوشک بافق صبح امروز (۲ اسفند) در اعتراض نسبت به عمل هیئت مدیره مبنی بر اخراج همکارانشان دست از کار کشیدند و کار را تعطیل کردند.

به گزارش2اسفند بافق پویا،امروز هیئت مدیره معدن کوشک به ریاست حاج محمد علیمحمدی به بهانه های نا مشخص و عجیب از جمله حضور کارگران در وزارتخانه صنعت و معدن ، ۱۴ نفر از کارگران را اخراج کرد. بقیه کارگران معدن کوشک به نشانه ی اعتراض نسبت به این عمل هیئت مدیره دست از کار کشیدند و کار را تعطیل کردند.

به گزارش2اسفند ایلنا،این کارگران که صبح امروز در حمایت از همکاران اخراجی خود تولید را متوقف کرده و تجمعی اعتراضی برپا کرده بودند، گفته‌اند: از ابتدای ماه جاری (اسفند) کارفرما ۱۶ نفر از همکارانمان را که در معادن زیرزمینی و روباز در بخش‌های انتظامات، سنگ شکن و… مشغول به کار بودند را اخراج کرده است.

کارگران حاضر در این تجمع با بیان اینکه تاکنون پرداخت حقوق دی و بهمن کارگران معدن کوشک بافق به تعویق افتاد است، درباره دلایل اخراج این ۱۶ کارگر با سوابق ۳ تا ۱۰ ساله می‌گویند؛ از قول کارفرما نقل شده است که این کارگران در جریان اعتراضات کارگری دی و آذر دست داشته و فراهم کننده زمینه اغتشاش و ناامنی در معدن بوده‌اند.

به گفته کارگران، تجمعات و اعتراضات آنان خودجوش بوده و تنها برای دست یابی به حقوق و خواسته‌ها ی کارگران و به طور خاص بر علیه بی‌عدالتی برگزار شده است، و از طرف هیچ شخص یا نهادی هدایت نشده است.

یکی از کارگران معترض گفت: در طول ماه‌های گذشته بعد از هر دوره از اعتراضات کارگری بار‌ها به ما وعده داده شد که به مطالباتمان رسیدگی  می‌شود اما این وعده‌ها همچنان محقق نشده‌اند.

این کارگر معدن کوشک بافق ادامه داد: یکی دیگر از دلایل اعتراض امروز کارگران محقق نشدن وعده‌هایی است که در خصوص حذف غیبت‌هایی است که در روزهای اعتراض برای کارگران حاضر در تجمعات محاسبه شده است.

به گفته این کارگر معترض، در روز‌هایی که کارگران معدن در واکنش به تعویق پرداخت مطالبات خود اعتصاب کرده بودند، واحد اداری این معدن برای تمامی کارگران ۴ روز آخر آذر و ۶ روز اول دی را غیبت محاسبه کرده است. این در حالیست که  بنا بر ادعای این کارگر،کارفرما در جلسه شورای تامین وعده کرده بود که غیبت کارگران در روزهای اعتراضات را حذف می‌کند.

براساس این گزارش ، عمده‌ترین مطالبات کارگران معدن کوشک بافق اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، توجه به مسائل رفاهی و رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در محل معدن، پرداخت حق سختی کار و حق پله و تونل، حق جذب سرب و هزینه‌های غذایی، برخورداری از امنیت شغلی و افزایش مدت قراردادهای منعقده، عدم استفاده از دستگاه‌های فرسوده در معدن و همچنین استاندارد سازی سیستم‌های برق و آب و تهویه و نامناسب بودن امکانات خانه بهداشت، پرداخت اضافه کاری طبق قانون و مواردی از این دست عنوان شده بود. همچنین کارگران خواهان رسیدگی کارفرما به وضعیت پرداخت دیهٔ دو کارگر این معدن که سال گذشته در حین کار در این معدن کشته شده بودند، هستند.

گفتنی است، معدن کوشک بافق یک معدن با مالکیت خصوصی است که توسط  شرکت  معدن   بافق

(سهامی عام) اداره می‌شود و با بیش از ۳۵۰ کارگر در در فاصله ۱۶۵ کیلومتری شرق یزد و ۴۵ کیلومتری شمال شرق شهرستان بافق واقع شده است.

*اخباروگزارشات کارگری:بنا به گزارشات ثبت شده دربایگانی اخباروگزارشات کارگری با اخراج امروزدرمعدن کوشک بافق،تعدادکارگران معترض اخراجی درسال جاری ازمرز300نفرردشد.

بیانیه تشکل های مستقل کارگری پیرامون تعیین حداقل مزد

ما کارگران با اتکا به قدرت اتحاد و همبستگی مان لحظه ای در دفاع از معیشت خود درنگ نخواهیم کرد

امروز هر انسان شریف و منصفی بر این واقعیت غیر قابل انکار واقف است که میلیونها کارگر و انسان زحمتکش از کارگران صنایع بزرگ و کوچک تا معلمان و پرستاران و بازنشستگان در بدترین وضعیت معیشتی ممکن در تاریخ 50 ساله اخیر کشور قرار دارند، طوری که بنا بر اذعان کارشناسان و نهادهای رسمی حکومتی در حال حاضر زندگی میلیونها خانواده کارگری به سه برابر زیر خط فقر سقوط کرده است و میوه و گوشت و لبنیات در حال برچیده شدن از سفره های خالی آنان است.

چنین شرایط دهشتناکی در کشوری قحطی زده رخ نداده، بلکه این وضعیت بر کارگران و زحمتکشان کشوری تحمیل شده است که دارای نیروی جوان و تحصیل کرده و ماهر و بالاترین ذخایر ترکیبی نفت و گاز جهان است. آیا شرم آورتر از این وجود دارد که در چنین کشوری معلمان به سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان شان تبدیل بشوند و دست به مسافر کشی در خیابانها بزنند؟ آیا در چنین کشوری شایسته است که کارگران و دیگر زحمتکشان بازنشسته به دلیل ناچیز بودن حقوق بازنشستگی به شکل خردکننده ای دغدغه معیشت داشته باشند؟ آیا در چنین کشوری میباید میلیونها کارگر با ساعات کار 12 ساعته و 18 ساعته در مقابل همسر و فرزندانشان شرمنده لقمه ای نان باشند؟ آیا در چنین کشوری میتوان قبول کرد که هزاران نفر در آن دست به فروش کلیه بزنند و تن فروشی و نکبت اعتیاد و استیصال و نا امیدی از زندگی، میلیونها نفر از مردم آن کشور، از نوجوانان تا جوانان و کهنسالانش را در خود فرو برد؟

بی تردید پاسخ همه ما کارگران و عموم مردم شریف ایران به همه این سوالات منفی است. از همین رو هم بوده است که ما کارگران و دیگر زحمتکشان هیچگاه در دفاع از شرافت انسانی خود ساکت ننشسته ایم و علیرغم بگیر و ببند و زندان و محاکمه و تعقیب قضائی به هر شکل و شیوه ای از طومارنویسی تا اعتصاب و تجمع خواهان پایان دادن به وضعیت فلاکتبار موجود شده ایم. اما انگار که در این مملکت کارگران حق حیات ندارند، طوری که چرخه تحمیلِ حداقل مزدی خفت بارتر از پیش، هر ساله با خیمه شب بازی تشکلهای دست ساز دولتی و شورایعالی کار با زیر پا گذاشتن ماده 41 قانون کار به ستمگرانه ترین شکلی تکرار میشود و میلیونها خانواده کارگری در معرض فقر و فلاکت روز افزون تری قرار میگیرند. تداوم چنین چرخه توقف ناپذیری از تحمیل ستم معیشتی بر ما کارگران در طول سالها و دهه های گذشته تا بدانجا پیش رفته است که امروز در حالیکه حداقل مزد کارگران 608 هزار تومان است و بسیاری از آنان حتی همین حداقل را نیز دریافت نمیکنند طبق اذعان کارشناسان و نهادهای رسمی حکومتی سبد هزینه یک خانوار چهار نفره به بیش از سه میلیون تومان رسیده است و بدین گونه ادامه حیات و بقا ما کارگران عملا غیر ممکن شده است.

لذا با عنایت به این واقعیت محرز و غیر قابل انکار، ما امضا کنندگان این بیانیه با یادآوری اعتراضات اخیر معلمان و کارگران صنایع خودروسازی و عزم و اراده خلل ناپذیر عموم کارگران برای برخورداری از یک زندگی مطابق با استانداردهای امروزی به دولت و صاحبان سرمایه اعلام میداریم چنانچه به فوریت فاصله سبد هزینه بالای سه میلیون تومانی با حداقل مزد خفت بار 608 هزار تومانی پر نشود، روبروز بر عمق و دامنه اعتراضات کارگران افزوده خواهد شد و ما با اتکا به قدرت اتحاد و همبستگی مان لحظه ای در دفاع از معیشت خود درنگ نخواهیم کرد.

2 اسفند 1393

اسامی امضاء کنندگان بیانیه به ترتیب حروف الفبا:

1-اتحادیه آزاد کارگران ایران

2-کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری

3-کانون مدافعان حقوق کارگر

4-کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری

5-سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

6- سندیکای کارگران نقاش استان البرز

اطلاعیه شماره ۳۴ کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد

در محکومیت ادامه بازداشت ، شکنجه و اذیت و آزار فعالین کارگری

کارگران ، تشکل‌های کارگری ، انسان‌های شریف و آزاده

همانگونه که در اخبار و یا اطلاعیه‌های مختلف مشاهده کردید در چند ماه گذشته نیرو‌های امنیتی حمله گسترده‌ای را علیه فعالین کارگری متشکل در تشکلات کارگری از جمله اعضای کمیته هماهنگی‌ آغاز کردند ، هر دفعه به بهانه‌های واهی کارگران عضو کمیته‌های مختلف کارگری از جمله کمیته هماهنگی‌ برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری احضار شده و برای مدتی‌ بازداشت میشوند و سپس با قید وثیقه آزاد شده و برایشان دادگاه تشکیل میشود و احکام نا عادلانه‌ای برای آنها صادر میشود.

نیرو‌های امنیتی با تمام قدرت اعضای کمیته هماهنگی‌ برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری را مورد خشم خود قرار داده اند و روزی نیست که فعالین متشکل در این کمیته تهدید ، احضار و یا بازداشت نشوند ، اتهام این فعالین فقط عضویت در تشکلی می‌باشد که این کارگران با اتکا‌ به نیروی خود و به طور مستقل آن را تشکیل داده اند و این از حقوق اولیه هر کارگری است که تشکل مستقل خود را ایجاد کند تا بتواند متحدانه با دیگر هم طبقه‌ای‌های خود به جنگ با سرمایه و استثمار کنندگان برود.

زانیار دباغیان فعال کارگری عضو کمیته هماهنگی‌ برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری هم یکی‌ از همین بازداشتی‌های اخیر است که در روز ۱۲ بهمن ماه هنگامی که عازم محل کار خود بود توسط نیرو‌های امنیتی بازداشت و به مکان نا معلومی منتقل شد که تا به این لحظه هیچ خبری از وضعیت او در دست نیست.

کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد ضمن محکوم کردن چند باره احضار ، تهدید ، شکنجه و بازداشت فعالین کارگری خواستار آزادی بدون قید و شرط زانیار دباغیان و دیگر فعالین کارگری در بند است.

کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد

شماره تماس با سخنگوی کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد، عثمان اسماعیلی :

09182842451

komitedefaa@gmail.com

http://komitedemahabad.blogfa.com/

سی‌ بهمن ۱۳۹۳

اتحادیه نیروی کار پروژه ای ایران:شورای تعیین مزد واقعیت یا توهم

ماه های آخر هر سال شاهد اخباری درباره ی شورای تعیین مزد هستیم، ولی تا به امروز در هیچ سالی کار مزد کارگران بر اساس نرخ تورم واقعی بررسی نشده است. در ضمن، آمار منتشره از سوی بانک مرکزی دارای آن چنان پیچیدگی علمی اقتصادی است که خود تنظیم کنندگان آن هم قادر نیستند واقعی بودن آن را اثبات کنند. شاید اشاره کردن به علل چنین پدیده ای مرا درمعرض یک اتهام تاریخی- سیاسی قرار دهد (بیگانه هراسی یا پارانویایی)، با این وجود قضاوت در این مورد را به شما دوستان ارجمند می سپارم.

لینک متن کامل:https://kmkoomak.wordpress.com/

پروین محمدی: بار دیگر، پایان سال و تب و تاب تعیین مزد به موضوع نمایشی مضحک در  شورای عالی کار تبدیل شده است

امسال دولت “تدبیر و امید “تلاش کرده است  از ابتدای سال تحت عنوان تعیین فرمول جدید مزد به آن بپردازد. اما چیزی که در این میان  نمود پیدا کرد خروجی جلسات به اصطلاح تخصصی شان بود که نهایتا با طرحهایی تحت عناوین پر طمطراق  حمایت از “تولید و اشتغال” برخی از بندهای کلیدی قانون کار را نشانه گرفتند و تلاش کردند بدون جنجال تغییر کلی قانون کار بتوانند موادی از آن را تغییر دهند تا کارفرمایان با آسودگی بیشتری کارگران را اخراج کنند و دهان هر معترض کارگری را در محیط کار ببندند. در ادامه چنین رویکردی نهایتا با همکاری مجلس شورای اسلامی ایجاد پاره ای تغییرات ضد کارگری تر در قانون کار  به تصویب رسید و حال در پایان سال نمایش تعیین مزد را بر روی صحنه برده اند.

لینک متن کامل:http://www.etehadeh.com/?page=news&nid=4225

تجمعات اعتراضی کارگران کارخانه مینو مقابل کارخانه واستانداری زنجان دراعتراض به اخراج ونداشتن امنیت شغلی

یک فعال کارگری در کارخانه مینو واقع در خرمدره با نامناسب و بحرانی خواندن شرایط تولید در این کارخانه تولید مواد غذایی، این وضعیت را تهدیدی برای امنیت شغلی ۳۰۰ کارگری دانست که هم اکنون در این واحد تولیدی به صورت فصلی مشغول به کار هستند.

به گزارش2اسفند ایلنا،کارگران این کارخانه از اخراج تدریجی ۴۰۰ نفر از کارگران فصلی کارخانه مینوی خرمدره ظرف یک سال گذشته خبر دادند و گفت: سال پیش در این کارخانه حدود ۷۰۰ کارگر فصلی کار می‌کردند که در سال جاری به دلیل مشکلاتی که در زمینه فروش محصولات تولیدی به وجود آمد کارفرما تنها با ۳۰۰ نفر از کارگران فصلی خود ادامه همکاری داد.

کارگران همچنین از اخراج حدود ۲۵ نفر از کارگران فصلی به دلیل تمدید نشدن قراردادهای موقت شان خبر می‌دهند.

کارگران کارخانه مینو خرمدره که طی روز‌های گذشته مقابل کارخانه و ساختمان استانداری زنجان تجمعات اعتراضی برگزار کرده‌اند، در توصیف وضعیتی که باعث نگرانی‌شان شده است می‌گویند: در یک سال اخیر روند تولید کارخانه کاهش محسوسی داشته به نحوی که کارگران فصلی و قرار دادی کاملا خطر توقف تولید و بیکاری را حس می‌کنند و امنیت شغلی‌شان را در معرض تهدید می‌بینند.

کارگران کارخانه مینو خرمدره می‌گویند با وجود آنکه کارفرمای این کارخانه دستمزد کارگران را به موقع پرداخت می‌کند اما کارگران با قراردادهای کوتاه مدت یک ماهه کار مشغول به کارند و با وضعیت فعلی تولید در پایان هر ماه نگران از دست دادن شغل‌شان هستند.

به گفته آنان این کارخانه در سال جاری به دلایلی همچون مشکلات فروش محصولات و ورود رقبای جدید دچار کاهش تولید و سفارش شده است. بطوری که به سبب پائین بودن حجم سفارشات، انبارهای این کارخانه مملو از محصولات تولیدی است و می توان گفت تقریبا تولید محصول جدید در کارخانه متوقف شده است.

اعتراض کارگران بازنشسته مجتمع کشت و صنعت هفت تپه به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل درموردشان

بیش از ۴۰۰ نفر از کارگران بازنشسته مجتمع کشت و صنعت هفت تپه که از تاریخ ۲۵ اسفند ماه سال ۹۲ تا ۳۱ مرداد ماه ۹۳ بازنشسته شده‌اند نمی‌توانند از مزایای بازبینی طرح طبقه‌بندی مشاغل که در ماه‌های اخیر در این واحد تولیدی اجرا شده است برخوردار شوند.

به گزارش2اسفندایلنا،این کارگران بازنشسته که در زمان اشتغال با عنوان‌های شغلی استاد کار یک، دو و سه در بخش‌های تجهیزات مکانیکی و کشاورزی فعالیت می‌کردند، گفته‌اند به دلیل صدور حکم بازنشستگی‌شان بعد از بازبینی طرح طبقه‌بندی مشاغل نمی‌توانند همچون شاغلان و بازنشستگان اخیر از مزایای بازبینی مبالغ مربوط به عنوان‌های شغلی خود  برخوردار شوند.

این کارگران می‌گویند درست یک ماه (شهریور ۹۳) بعد از بازنشستگی آنان بازبینی طرح طبقه بندی مشاغل در مجتمع هفت تپه اجرایی شده است و این در حالی است که در زمان اشتغال‌شان فرم‌های مخصوص را پر کرده‌اند و سالهاست که همچون سایر کارگران منتظر اجرای این طرح بوده‌اند.

کارگران بازنشسته گفتند در زمان تشکیل پرونده و پر کردن فرم‌ها، به آنان وعده داده شده است «همه کسانی که این فرم‌ها را پرکرده‌اند حتی بعد از بازنشستگی‌شان از مزایای این طرح برخوردار می‌شوند».

این کارگران بازنشسته که روز سه‌شنبه (28 بهمن) برای پی‌گیری مطالبات خود تجمعی در مسجد امام جعفر صادق، جنب ساختمان اداره کار شوش برگزار کرده بودند؛ امروز گفته‌اند: طرح طبقه‌بندی مشاغل در مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در پی اعتراضات کارگران و به دنبال ۲۲ سال تاخیر از ابتدای شهریور امسال اجرا شده است، و اجرا نشدن قانون درباره این کارگران بازنشسته در حالی است که این طرح بر اساس قانون باید هر ۴ سال یکبار بازنگری شود.

در بازارچه پرویزخان کارگری ٧٢ ساله جان سپرد

یک کارگر براثر تصادف در بازارچه مرزی پرویزخان جان خود را از دست داد.

به گزارش 2اسفند کُردپا، یک کارگر ٧٢ ساله که در بازارچه پرویزخان مشغول کار بوده به دلیل تثادف جان باخت.

گفته می‌شود، راننده کامیون که به صورت دنده عقب درحال حرکت بوده، با این کارگر کبرخورد و وی به شدت زخمی می‌شود و در نتیجه جراحات شدید پس از انتقال به بیمارستان قصرشیرین جان خود را از دست می‌دهد.

براساس این گزارش،اواسط آبان‌ماه سال جاری نیز، یک کارگر دیگربه نام فرامرز سلیمانی هنگام تخلیه بار کامیون بر اثر سکته‌ی قلبی جان سپرد.

این کارگر میانسال به دلیل تأخیر و تعلل اورژانس در محل حادثه و نبود امکانات اولیه پزشکی و بی‌توجهی مسئولان این بازارچه نسبت به عدم تامین امنیت جانی برای کارگران، جان خود را از دست داده بود.

در بازارچه مرزی پرویزخان بیش از دو هزار کارگر وجود دارد که به گفته کارگران، امکانات امدادی این بازارچه جوابگوی کارگران شاغل نمی‌باشد.

بازارچه پرویزخان که در همسایگی اقلیم کُردستان عراق واقع است علاوه بر عملکرد صادراتی و وارداتی، دارای عملکرد مسافر نیز می‌باشد.

این بازارچه‌ی مرزی زیرنظر سازمان همیاری شهرداری‌های استان کرمانشاه است.

دوم اسفندماه1393

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.