خانواده سامان نسیم از اجرای حکم اعدام او خبر داده اند

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

سامان رسول‌پور، روزنامه‌نگار ایرانی در گفتگویی با رادیوی بین المللی فرانسه گفت شب گذشته یکی از بستگان نزدیک سامان نسیم به او گفته است که حکم اعدام دیروز اجرا شده است.

آقای رسول پور با این حال تاکید کرد که خانواده سامان نسیم بدلیل این که « امیدوارند این خبر نادرست باشد و در عین حال به آنها هشدار داده شده که نباید خبررسانی بکنید» نمیتوانند این خبر را تائید بکنند اما به گفته آقای رسول پور، برادر سامان نسیم در گفتگو با کمال حسینی، روزنامه نگار در کردستان این خبر را تائید کرده است.

در همین حال، سایت “کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی” هم روز جمعه از قول خانواده‌ی سامان نسیم خبر داد که وزارت اطلاعات با این خانواده تماس گرفته و گفته است که روز شنبه « برای تحویل وسایل سامان » به زندان ارومیه مراجعه کند. 

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی افزوده است که بر اساس اطلاعات منابع این نهاد، سامان نسیم، توسط ماموران اداره اطلاعات ارومیه وبا حضور شخص دادستان عمومى و انقلاب ارومیه در زندان مرکزى ارومیه اعدام شده است.

منابع رسمی قضایی و دولتی ایران خبر اعدام سامان نسیم را تائید نکرده اند اما بر اساس گزارشها، قرار بود این حکم روز پنجشنبه، ۳۰ بهمن، در زندان ارومیه اجرا شود.طی دو روز گذشته، سازمان عفو بین الملل و کشورهای فرانسه و آمریکا از احتمال اعدام این زندانی سیاسی اظهار نگرانی کرده بودند.

بر اساس گزارشها، قرار بود حکم اعدام سامان نسیم روز پنجشنبه، ۳۰ بهمن، در زندان ارومیه اجرا شود و طی دو روز گذشته، سازمان عفو بین الملل و کشورهای فرانسه و آمریکا از احتمال اعدام این زندانی سیاسی اظهار نگرانی کرده بودند.

سامان نسیم در آوریل ٢۰١۳، از سوی دادگاه انقلاب مهاباد درآذربایجان غربی به اتهام عضویت در گروه “پژاک” و اقدام مسلحانه علیه سپاه پاسداران به اعدام محکوم شد.

او هنگام بازداشت ١٧سال داشت.

 
TAGS: ایران – حقوق بشر – اعدام

 

گزارش های رسیده از ایران حاکی از آن است که سامان نسیم، زندانی سیاسی ایران در زندان ارومیه ، روز پنج‌شنبه ۳۰ بهمن‌ماه/ ١٩فوریه اعدام شده است.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.