jdl 01

پیام جنبش جمهوری خواهان دموکرات و لائیک ایران به مناسبت ۷۰ سال فعالیت حزب دموکرات کردستان ایران

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

jdl 01

jdl 01

با درودهای فراوان شاد باش ما را به مناسبت ۷۰ سال فعالیت حزب دموکرات کردستان ایران بپذیرید.

حزب دموکرات کردستان ایران از جمله احزاب پیشگام مبارزه علیه استبداد در ایران بوده است.

مردم ستم دیده کردستان از دیرباز تحت ستم مضاعف قرار داشته اند ودر دوجبهه مبارزه کرده اند، یکی ظلم و ستم به زبان و فرهنگ محلی خود و دیگری فشارهای سیاسی ـ اقتصادی ناشی از سیاستهای استبدادی دولتهای حاکم در ایران.

تلاش مردم و احزاب کرد برای  اتحاد و زنده نگه داشتن فرهنگ و زبان مادری در این سرزمین و مبارزه برای کسب حقوق دموکراتیک ملّی خود در چهارچوب جمهوری ای آزاد، دموکراتیک و مبتنی بر جدایی دولت و دین در ایران ، پاسخگوی بسیاری از نیازهای بلاواسطه مردم این منطقه خواهد بود.

جنبش جمهوری خواهان دموکرات و لائیک ایران، پایبندی به زدودن ستم ها، نابرابری ها و تبعیض های قومی، فرهنگی و زبانی، سپردن تصمیم گیری ها در امور محلّی و منطقه ای به نهادهای منتخب ساکنان، عدم به کارگیری قهر و خشونت در حل مسالۀ ملّی- قومی و گشودن مباحثه ای ملّی جهت تعیین شکل و چارچوب مطلوب برای تحکیم همزیستی تاریخی ومسالمت آمیزمردم سراسر کشور (خودمختاری، فدرالیسم، انجمن های ایالتی و ولایتی …) را  از جمله وظایف سیاسی خود می داند.

همگرائی جمهوری خواهان وتلاشهائی که در این رابطه برای شکل دهی به متحد شدن اپوزیسیون جمهوری خواه معتقد به جدائی دولت و دین صورت می گیرد، از جمله تلاشهائی است که می توانیم با هم پی گیریم. برهمین اساس نیز حمایت و یاری همه ما برای رسیدن به دموکراسی و آزادی امری است ضروری و این امر بدون همبستگی و اتحاد همه ایرانیان با فرهنگها و زبانهای گونه گون علیه استبدادحاکم در ایران میسر نیست.

در پایان، یادمان ۷۰ سالگی حزب دموکرات کردستان ایران را در چنین روزی شادباش می گوئیم و کوشش شما در مبارزه علیه ظلم و ستم را قدر می نهیم.

شورای هماهنگی جنبش جمهوری خواهان دموکرات و لائیک ایران

۲۹ مرداد ماه ۱۳۹۴/۲۰ اوت ۲۰۱۵

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.