اطلاعیه کمیته ی هماهنگی شورای موقت سوسیالیست های چپ ایران

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

در محکومیت اقدامات تروریستی جمهوری اسلامی ایران

 از سوی حزب کومه له کردستان ایران و سازمان کومه له زحمتکشان کردستان ایران اطلاع یافتیم که رژیم جمهوری اسلامی ایران دست به توطئه و اقدامی تروریستی در اقلیم کردستان علیه این دو سازمان زده است.

بنا به اطلاعیه حزب کومه له، در جمعه شب ۱۶ مرداد ماه ۱۳۹۴ برابر با هفتم اوت ۲۰۱۵‌‌‌، ازجانب سازمان‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی، چهار بمب در یکی از اماکن این سازمان جاسازی می شود. صبح روز بعد اعضای حزب متوجه کارگذاشتن بمب ها می‌شوند. بلافاصله با تیم ویژه ی حکومت اقلیم کردستان در خنثی کردن بمب تماس گرفته، درخواست کمک می کنند. تیم مزبور خود را به محل رسانده، بمب ها را خنثی می کند.

چند ساعت قبل از این اقدام، بنا به اطلاعیه سازمان کومه له زحمتکشان، یکی از عوامل جمهوری اسلامی قصد ترور رضا کعبی، مبارز سرشناس و سوسیالیست جنبش خلق کرد و جانشین دبیرکل سازمان زحمتکشان کردستان،را دارد که با واکنش به موقع و سریع او، عمل تروریستی خنثی می شود.

دستگاه های امنیتی و تبلیغاتی جمهوری اسلامی ایران همانند ترور عبدالرحمن قاسملو و صادق شرفکندی و همراهان آن ها، اقدامات تروریستی اخیر را به اختلاف میان دو سازمان کومله نسبت داده اند. این تبلیغات گوبلزی در حالی انجام می پذیرند که در تمام عملیات تروریستی رژیم در گذشته، چه در داخل و چه در خارج از کشور، تصمیم به ترور همواره در سطح مقامات بالای جمهوری اسلامی گرفته می شود و در هماهنگی با دستگاه های اطلاعاتی رژیم به اجراء در می آید.

حکومت اسلامی در ایران امروز، پس از شکست مفتضحانه سیاست و استراتژی ماجراجویانه اتمی اش با نوشیدن جام زهر در مذاکرات هسته ای و در بستر بحران عظیمی که سیاست های ارتجاعی و اسلامی رژیم در همه ی زمینه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به بار آورده اند، همواره و بیش از گذشته در پی کسب مشروعیت مردمی است. در این راه نیز، همواره و بیش از گذشته، می تواند با خیزش جنبش های نامنتظره و بزرگ اجتماعی رو به رو شود. از این رو با توسل به قهر و ترور می‌خواهد جو اختناق و وحشت در میان مردم و مبارزان کشور را گسترش دهد. نمونه ی بارز آن، تشدید اقدامات سرکوب گرانه علیه کنشگران و فعالان اجتماعی و مدنی، از جمله در میان ملیت های ایران، چون اعدام سیروان نژاوی در ۱۸ مرداد گذشته، با صدور احکام اعدام و زندان می باشد.

شورای موفقت سوسیالیست های چپ ایران اقدامات تروریستی جمهوری اسلامی در اقلیم کردستان علیه دو سازمان مبارز را به شدت محکوم می کند. ما بر این باوریم که نیروهای مبارز کرد با درس گیری از این واقعه و با هوشیاری و هماهنگی هرچه بیشتر میان خود، دسیسه های رژیم را خنثی خواهند کرد و هم راه با دیگر نیروهای سیاسی و اجتماعیِ ایران، مبارزه ی خود را در راهِ انحلال رژیم جمهوری اسلامی و برقراری آزادی، دموکراسی، برابری، عدالت اجتماعی و جدایی دولت و دین در ایران به پیش خواهند برد.

کمیته ی هماهنگی شورای موقت سوسیالیست های چپ ایران

21 مرداد ۱۳۹۴ – 12 اوت ۲۰۱۵

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.