کاپیتولاسیون هسته‌ای

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

هوشنگ طالع
 
برخلاف غوغاسالاری‌ها  ، بر پایه‌ی ماده 6 پیوست قطع‌نامه 2231 ، جمهوری اسلامی محدودیت موشکی را پذیرفته است .
با وجودی که در قطع‌نامه‌های شورای امنیت ارسال جنگ‌افزار از سوی ایران به دیگر کشورها غیر قانونی اعلام شده بود ؛ اما جمهوری اسلامی این قطع‌نامه‌ها را غیرقانونی و ظالمانه می دانست ؛ اما اکنون با پذیرش قطع‌نامه شماره 2231 از سوی جمهوری اسلامی ، اجرای آن الزام‌اور است و در نتیجه دولت جمهوری اسلامی محدودیت‌های 8 ساله در زمینه‌ی موشکی را پذیرفته است .
از سوی دیگر برخلاف تبلیغات گسترده و سخنان رسمی مقامات جمهوری اسلامی ،‌ ایران از ذیل بند هفت خارج نشده است؛ بلکه قرار است اگر در ده سال تخلفی از سوی هیچ یک از طرف ها انجام نگیرد ، ایران از ذیل بند هفت خارج شود .
یرپایه‌ی بندهای 11 و 12 قطع‌نامه ، در ده سال آینده هریک از کشورهای 1 + 5 ، می‌توانند با یک تذکر به ایران در یک بازه‌ی زمانی 30 روزه ، تحریم ها را دو باره اجرایی کنند . در صورتی در این بازه‌ی زمانی 30 روزه ،  طرف معترض راضی نشود ، در شورای امنیت ، بر سر بازگشت تحریم‌ها رای‌گیری خواهد شد . این در حالی که آن کشور می‌تواند به راحتی از حق وتو برای به کرسی نشاندن خواسته‌ی خود ، بهره گیرد . بدین سان در بازه‌ی زمانی دوم ، شاکی خود بر مسند قضاوت می‌نشیند .
 این است دست‌اورد بزرگ دولت یازدهم ؛ هم‌راه ‌با کارناوال شادی « مجریان  پارتی‌های شبانه » و « جبه‌ی امیرکبیر » ،   « کمان آرش » و « سرقت افتخارات دکتر محمد مصدق » .
 
پنج‌شنبه یکم امردادماه 1394 ـ هوشنگ طالع

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.