مستقل از جمهوری اسلامی و مستقل از قدرتهای خارجی برای دمکراسی در ایران مبارزه کنیم

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

مستقل از جمهوری اسلامی و مستقل از قدرتهای خارجی برای دمکراسی در ایران مبارزه کنیم

بیانیه

 رژیم جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه رژیمی مستبد و متجاوز به حقوق مردم ازاوان انقلاب مردمی در ایران بوده و هیچ نوع مشروعیتی از رای آزاد مردم ایران نداشته و حقوق مردم را بطور مستمر و گسترده پایمال کرده است. جای هیچ تردیدی نیست که این رژیم هرگز توان پاسخ گوئی به خواستهای دمکراتیک ملت ایران را ندارد، فساد، دزدی، ورشکستگی و … کلیه ساختارهای دولت را فرا گرفته است و باید برای رسیدن به دموکراسی از آن گذر کرد.

عناصر و نیروهای آزادیخواه معتقد به استقلال ایران، بدیل دمکراتیک برای آبادی و آزادی و عدم وابستگی ایران آینده می باشند، نه وابستگان و آنهائیکه  سر سپرده بیگانگان شده اند.ما به تمامیت ارضی کشورمان پایندی راسخ داریم  و بهمراه سایر هموطنان آزادیخواه و مستقل مان در مقابل تجاوز و دست اندازی بیگانگان به میهن مان ایران با جان و دل و بی امان دفاع خواهیم کرد.

شرم آور است که متاسفانه بخشی از فعالان نیروهای سیاسی در نبود یا با کمبود یک جریان بزرگ سیاسی مستقل و با برنامه، خود را به اردوی طرفداران غرب و امریکا آنهم با بهانه و قصد نجات وطن نزدیک کرده و به فعالیت خود ادامه می دهند .  آنها با کمک گرفتن از بیگانگان،ضعف و بی مایگی خود را نشان می دهند. در صورتی که  پذیرش اصل استقلال بدون هیچ قید و شرطی راه نجات مردم ایران است.

ما همه ی این تلاش ها را زیان آور می دانیم. هیچ چیز جز رأی و اراده ی مردم  ایران ضامن استقلال کشور نیست. توصیه ما به این افراد و گروهها اینست که تا دیر نشده به اصل استقلال و عدم وابستگی چه مستقیم و چه غیر مستقیم به قدرتها و دولتهای خارجی و نیز به رژیم جمهوری اسلامی را بطور کامل رعایت کرده و فراموش نکنیم در تاریخ صد ساله گذشته تمام افراد و نیروهائیکه در زیر سایه ی قدرتها  و دولتهای خارجی حرکت کردند ، مسبب عقب ماندگی اجتماعی و سیاسی جامعه ایران بوده اند  و نتیجه اعمال این سیاست های وابسته چیزی جز استقرار حاکمیت خودکامه و عقب مانده رژیم جمهوری اسلامی و ولایت فقیه آن بر کشور و مردم ایران نبوده است.

امردیگر چشم دوختن بخش زیادی از نیروهای سیاسی به اصلاحات در درون نظامهای استبدادی فاسد بوده است. تجربه ی سالهای دراز گذشته در راه مبارزه سیاسی – اجتماعی و برای کسب استقلال و آزادی ایران و رشد بر میزان عدالت اجتماعی ،این بوده است که اصلاحات در چارچوب نظامهای فاسد و استبدادی به نفع حقوق ملی انجام نمی گیرد بلکه منجر به مستحکم تر شدن پایه های نظام استبدادی و وابستگی بیشتر به بیگانگان می شود. نمونه ی آن پدید آمدن نظام ولایت فقیه و بی نتیجه ماندن اصلاحات در آن  مباشد. می بایست متحدا خواهان دگرگونی بنیادین در ایران بود و اتخاذ این روش و سیاست میتواند به حاکمیت رژیم استبدادی و دیکتاتوری مذهبی ولایت فقیه پایان دهد، نه حمایت از” اصلاح طلبان” درون رژیم که تا کنون امتحان شده است و عدم صلاحیت خود را در عرصه های مختلف بارها به اثبات رسانده اند.

در عرصه سیاست داخلی و خارجی نیروهائیکه به مماشات با “تمدن غرب” و شهر آئینی اروپائی و نزدیکی با آمریکا و با حمایت اقتصادی مالی و سیاسی آنها در واقع سیاست خصوصی سازی و وابسته ساز نئولیبرالیسم را در ایران حمایت می کنند و به پیش می برند، آب به آسیاب سرمایه داری جهانی سلطه گر میریزند، و بجای اتخاذ سیاست اقتصادی عادلانه و  پایاپای بر اساس منافع متقابل ( بر پایه موازنه منفی و به شیوه ی دکتر مصدق)، به حفظ و تداوم رژیم کمک می کنند. نمونه های این گونه سیاست مخرب و ضد انسانی غرب در اکراین و یونان و اسپانیا بخوبی نشانگر این واقعیت تلخ استراتژی نوین کشورهای اروپائی و آمریکا جهت گسترش سلطه خو بر منابع نفتی و تداوم جنگ بین عدالتخواهی و بی عدالتی در اروپا و کشور های “پائین دست باختر آسیا” می باشد.

ما همبستگی ملی جمهوریخواهان ایران هشدار میدهیم که دخالتهای بیگانگان و قدرتهای خارجی در نا امن کردن مرزهای ایران و بخطر انداختن حفظ تمامیت ارضی ایران جدی است، فریب وعده های پوچ قدرت های بزرگ را نباید خورد و توافق های جدید با قدرت های بزرگ هیچگونه کمکی به پیشبرد خواستهای ملت ایران نمی کند، بلکه باعث تاراج منابع ملی و وابسته کردن هر چه بیشتر وطن ما خواهد شد وخطرهای بالقوه بزرگ را بدنبال خواهد داشت.همچنین اکنون که نظام جمهوری اسلامی و در راس آن ولی فقیه بعد از سالیان متمادی گرفتار کردن ایران در بحران هسته ای و تحمیل ضررهای هنگفت و میلیاردی به بنیه ضعیف اقتصاد بیمار ایران ،در پی توافق وین جام زهر چشم پوشی از خطوط قرمز هسته ای خود را سر کشیده است و مجبور به پذیرش خطوط قرمز قدرتهای جهانی شده است ،هشدار می دهیم که این نظام نیازمند بحران وادامه بحران سازی می باشد. تجربه نشان دا ده است که نظام حاکم همانگونه که در پی تسلیم نامه های گذشته همچون پذیرش قطعنامه 598 ، برای جلوگیری از اعتراض مردم دست به سرکوب زد، اینبار نیز شرایط سرکوب داخلی و مخالفان را فراهم می آورد و وظیفه هر ایرانی آزاده و نیز نیروهای سیاسی مستقل ،افشای سیاستهای خانمانسوزنظام ولایت فقیه و دفاع از حقوق مردم است.

همبستگی ملی جمهوریخواهان ایران  بر این نظر است که سرنوشت ایران وخاورمیانه باید به دست مردم ایران و مردم کشورهای منطقه رقم بخورد، از تجربه های تلخ و ناگوار وغیرانسانی در افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن و.. درس بیاموزیم  تنها تکیه گاه ما باید نیروی مردم ایران باشد، تا  پیروزی برای استقرار استقلال، آزادی، مردم سالاری و جدائی نهاد دین از دولت از طریق جنبش عمومی مردم ایران ممکن گردد.

پیروز باد مبارزات استقلال طلبانه مردم ایران.

 بر قرار باد آزادی و استقلال.

همبستگی ملی جمهوریخواهان ایران

25 تیر 1394

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.