هم‌گامی در توطئه‌ی آمریکا ـ عربستان

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

هوشنگ طالع 
با توجه به این اصل که تصمیم‌های اجلاس‌های اوپک به اتفاق آرا می‌باشد ، سکوت وزیر نفت دولت یازدهم     ( نماینده جمهوری اسلامی ) در دو کنفرانس اخیر وزیران نفت اوپک که منجر به افزایش تولید و حفظ سطح آن ، برای ضربه‌زدن به مردم و ملت ایران و نیز دولت روسیه گردید ، بسیار تامل برانگیز است ؟! و جای پرسش‌های بسیار دارد که البته به شیوه‌ی مرضیه‌ی حاکم در جمهوری اسلامی ، مانند هزاران پرسش دیگر که با منافع ملی ارتباط تنگاتنگ دارند ، بدون پاسخ مانده‌اند وخواهند ماند .
بارها مسئولان جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند که افزایش تولیدنفت و در نتیجه کاهش بهای آن ، توطئه‌ایست که به فرمان آمریکا از سوی عربستان سعودی و دیگر چاکران آمریکا به مورد اجرا گذارده شده است .
برای فریب مردم و ملت ایران ، وزیر نفت دولت یازدهم اسلامی که با این دستور به کنفرانس اوپک می‌رفت که « ساز مخالف » نزند ، در نامه‌ای به سازمان اوپک ، خواستار آن شد که کشورهای اوپک برای بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی ، جا باز کنند ؟!
 وی بااین نامه که در اردوی آمریکا ـ عربستان و دیگر چاکران ، ‌سخت «‌ دهشت‌افکنی » کرده است ؟! نوشته است اگر اعضای اوپک می‌خواهند قیمت‌ها در همین حدود بماند ( ‌یعنی دولت یازدهم جمهوری اسلامی با این سطح قیمت‌ها موافق است ) باید شرایط بازگشت نفت ایران را فراهم کنند .
 بیژن زنگنه گفته است : ما نامه خود را نوشته‌ایم و در باره اقدام خود برای افزایش تولید منتظر تصمیم هیچ کس نیستیم . وی اعلام کرده است که با رفع تحریم‌های غرب ، ایران قادر است در عرض یک ماه 500 هزار بشکه توان صادراتی خود را افزایش دهد .
راستی را اگر آقای وزیر پیش از فرستادن نامه آن را خوانده باشد ، به طور حتم خودش هم خنده‌اش گرفته است. یا شاید گمان برده است که با این نامه می‌تواند « ‌سر مردم ایران شیره بمالد » و هم‌گامی کامل دولت یازدهم با خواسته‌های آمریکا ـ‌ عربستان را به گونه‌ای توجیه کند .
 آیا با این همه «‌ نشان دادن ضعف » و « وادادگی »‌ دولت یازدهم ‌‌‌‌‌‌‌‌انتظار دارید عربستان سعودی ، ‌منافع ایران را در خلیج‌فارس ، بحرین ، یمن و … ، جدی بگیرد ؟!‌
آقای بیژن زنگنه و رییس آقای زنگنه و نیز هم‌کاران آقای زنگنه در دولت : باید بدانید که در برابر این اقدام‌های  ضد منافع ملی ، مسئولیت مشترک دارید و باید برابر این مردم و این ملت ، پاسخ‌گو باشید .
 اما حال روز وزیر نفت دولت یازدهم جمهوری اسلامی در میان وزیران نفت اوپک ، مصداق این شعر زنده‌یاد فروغ فرخ‌زاد  است :
                                  « من آن مترسکم که دگر هیچ کلاغ از من نمی‌ترسد » .
 
یک‌شنبه – 17 خردادماه 1394 ـ هوشنگ طالع      

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.