jrk

کشف محل دفن دو زندانی سیاسی اعدام شده توسط مردم که به صورت مخفیانه اعدام شده بودند

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

jrk

jrkکمیته بین المللی علیه اعدام

مرکز خبری کمیته بین‌المللی علیه اعدام: طبق آخرین گزارش رسیده، سازمان حقوق بشر اهواز (اهرو) گزارش کرده که مردم محلی، محل دفن دو زندانی اعدام‌شده به نام‌های هاشم شعبانی نژاد و هادی راشدی که به‌صورت مخفیانه اعدام‌شده بودند در نزدیکی روستای «جوبجی» واقع در ۷ کیلومتری جنوب شرقی شهر رامهرمز را کشف کرده‌اند.

روز شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲ هاشم شعبانی‌نژاد و هادی راشدی دو فعال فرهنگی شهر رامشیر که احکام اعدام آن‌ها توسط شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور تائید شده بود، توسط اداره اطلاعات اهواز به مکانی نامعلوم منتقل شدند.

مأمورین وزارت اطلاعات روز چهارشنبه ۹ بهمن‌ماه به خانواده این دو زندانی سیاسی اعلام کرد ایشان چند روز پیش  اعدام‌شده‌اند و بعداً محل دفن آن‌ها را به شما اطلاع می‌دهیم.

پس از اعدام این دو فعال سیاسی خانواده ایشان از تحویل پیکر فرزندان خود محروم شدند و از سوی نهادهای امنیتی تهدید شدند که حق ندارند مراسم رسمی برای آن‌ها برگزار کنند و می‌توانند ظرف مدت ۲۴ ساعت تنها در منزل مراسم خود را برگزار کرده و مردم حق اجتماع در منزل آن‌ها را ندارند؛ در غیر این صورت پیگرد قانونی در انتظارشان خواهد بود.

مأمورین وزارت اطلاعات هم‌چنین به خانواده اعدام‌شدگان گفته بودند: «باید به هرکس که به منزلتان مراجعه کرد اعلام کنید که فرزندان ما مجرم بودند و نظام جمهوری اسلامی آن‌ها را اعدام کرد.»

هاشم شعبانی‌نژاد، شاعر، وبلاگ نویس، دبیر ادبیات عرب و دانشجوی فوق‌لیسانس علوم سیاسی دانشگاه چمران اهواز و هادی راشدی، دبیر شیمی و فوق‌لیسانس شیمی کاربردی بودند.

این دو زندانی سیاسی همراه با محمدعلی عموری‌نژاد، سید جابر آلبوشوکه و مختار آلبوشوکه به اتهام محاربه و فساد فی‌الارض و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و اقدام علیه امنیت ملی به اعدام محکوم شده بودند.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.