جمهوریخواهان ایران: دراویش بازداشت شده را آزاد کنید! به آزار دگراندیشان پایان دهید!

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

بنا به گزارش سایت مجذوبان نور، پایگاه اطلاع رسانی دراویش گنابادی، روز شنبه ۲۹ شهریور (۲۰ سپتامبر) بیش از پانصد نفر از دروایش گنابادی که قصد داشتند طی یک گردهمآئی در مقابل دادستانی تهران، به برخورد های امنیتی و قضائی با هم کیشان خود اعتراض کنند، بازداشت شدند. آن ها می خواستند «با چشم و دست بسته» همبستگی خود را با دراویش زندانی اعلام کنند. اما قبل از آن که موفق به برگزاری تجمع شوند، اکثرا بازداشت شدند. هم چنین روز یکشنبه ۳۰ شهریور نیز حدود ۳۰۰ تن از دراویش قصد ادامه تجمع در مقابل دادستانی را داشتند که توسط ماموران و خودرو های نیروهای انتظامی به محاصره درآمده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته و ده ها نفر زخمی و راهی بیمارستان شده اند.

۹ تن از دراویش گنابادی بیش از دو هفته است که در اعتصاب غذا به سر می برند. آن ها به سیاستی که حکومت جمهوری اسلامی از اواسط دهه هشتاد علیه دراویش در پیش گرفته است، اعتراض دارند. دراویش گنابادی طی نامه ای خطاب به سازمان ملل و نهادهای مدافع حقوق بشر، گوشه ای از تضییقات حکومت علیه خود را چنین توضیح داده اند:

«ما دراویش نعمت‌اللهی گنابادی سال‌هاست که به بهانه‌های مختلف به سفارش نهادهای امنیتی از کار بی‌کار می‌شویم، از حق آموزش عالی محروم می‌شویم، خانه و محل کارمان و حتی اندیشه‌مان با رفتارهای خصمانه و حتی وحشیانه نیروهای امنیتی مورد تفتیش قرار می‌گیرد. محل عبادتمان را آتش می‌زنند و با بولدوزر خراب می‌کنند. دراویش را به شیوه‌‌ای مرعوب‌کننده از شهر خارج می‌کنند و مورد ضرب و شتم جسمی و روانی قرار می‌دهند، به طور پیاپی بازداشت می‌کنند و در سلول‌های انفرادی در حبس نگه می‌دارند و به روش قرون وسطایی مورد بازجویی قرار می‌دهند و در حالی که با رجوع وکلای دادگستری و با عنایت به اصول مصرح در قانون اساسی خواستار برخورد قانونی ماموران هستیم، وکلای‌مان را نیز دستگیر می‌کنند و آن ها را به سال‌های طولانی زندان و ممنوعیت از فعالیت محکوم می کنند.»

در حکومت تبعیض گرای دینی ایران، بیش از سی و پنج سال است که تضییع حقوق شهروندان به امری روزمره تبدیل شده و محرومیت های اجتماعی، بازداشت، شکنجه و اعدام دگر اندیشان بلاوقفه ادامه داشته است. نه تنها قانون اساسی این نظام، بر انواع تبعیض علیه شهروندان بنا شده، بلکه آن حداقل هایی از حقوق فردی و اجتماعی که نظام حاکم خودر ا ملزم به رعایت آن شناخته نیز همواره مسکوت مانده و در عمل همه کسانی که مطابق میل حکومتگران فکر و رفتار نمی کنند، از دگراندیشان و دگرباشان تا بهائیان و دراویش گنابادی به خاطر عقیده و مرام و گرایش مذهبی خود در معرض انواع محدودیت و سرکوب نهادهای امنیتی و قضائی قرار گرفته اند.

ما جمهوریخواهان ایران ضمن تاکید بر اصل حقوق و فرصت های برابر، برای هر شهروند ایرانی، صرف نظر از عقیده و باور یا جنسیت و تبار خود، هرگونه تعرض به این حقوق اولیه انسانی را به شدت محکوم می کنیم و خواستار آزادی فوری دراویش گنابادی و دیگر زندانیان عقیدتی و احترام به حقوق شهروندی دگر اندیشان هستیم. ما از همه آزاد زنان و آزاد مردان میهنمان دعوت می کنیم تا در حمایت از زندانیان اعتصابی دراویش گنابادی و صدها تن از اعضای خانواده آن ها که به خاطر دفاع از حقوق شهروندی خود زیر سرکوب دستگاه های امنیتی و قضایی رژیم قرار گرفته اند، و نیز برای آزادی همه زندانیان سیاسی ایران، صدای خود را بلند کنند.

هیات سیاسی اجرائی:
اتحاد جمهوریخواهان ایران
اتحاد برای پیشبرد سکولار دمکراسی در ایران
سازمان جمهوری خواهان ایران

۳۱ شهریور ۱۳۹۳ –۲۲ سپتامبر ۲۰۱۴

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.