این فریاد زندگی است که از چهارگوشه ایران بلند شده است!

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

نجات دو اعدامی در آمل و گلستان، موج بخشش در ایران ادامه دارد! کمیته بین‌المللی علیه اعدام به خانواده‌های مقتول که باگذشت و بخشش مانع به قتل رسیدن عامدانه و آگاهانه یک انسان شده و در مقابل ماشین جنایت و اعدام جمهوری اسلامی می‌ایستند، درود می‌فرستد و از همگان دعوت می‌کند که با اعتراض و مبارزه و دخالت فعال در نجات جان محکومین به اعدام کمک کنند  جان تعداد بیشتری را نجات دهیم و ماشین جنایت حکومت اسلامی را  عملاً از کار بیندازیم.

جمهوری اسلامی ایران، هر از چند گاهی برای نشان دادن، عزم جزم خود در قتل جوانان و برای زهرچشم گرفتن، مراسم شنیع اعدام درملأعام را به استادیوم‌ها می‌کشاند. این بار می‌خواستند چهارشنبه ٣ سپتامبر یک مرد ٣۱ ساله را در استادیوم چمران در آمل اعدام کنند. ( د- ح) ٣۱ ساله که شش سال قبل در جریان یک نزاع دسته‌جمعی بین دو همسایه متهم به قتل  یک زن به اسم رقیه ( پروین) اصغری  شد، قرار بود اعدام شود. دادستان انقلاب آمل گفته بود حکم اعدام به تائید دیوان عالی جمهوری اسلامی رسیده و سحرگاه چهارشنبه در ورزشگاه شهید چمران این حکم اجرا می‌شود. ولی با وساطت مردم و عمومی‌تر شدن فرهنگ بخشش خانواده مقتول یک‌شب قبل از اجرای حکم اعلام کردند، که متهم به قتل رابخشیده‌اند و مانع اجرای حکم اعدام  در استادیوم ورزشی شدند.

دادستان عمومی و انقلاب آمل به اسم طالبی بعد از شنیدن خبر لغو حکم اعدام گفت: اگرچه حکم قصاص در اسلام حیات‌بخش است اما عفو  و گذشت نیز از صفات خداوند است ….

با اعتراضات مردم و با گسترش فرهنگ مقابله با اعدام و فرهنگ بخشش از سوی خانواده‌های رنج‌دیده مقتولین، دادستان جمهوری اسلامی مجبور می‌شود گذشت را به صفات خداوندشان اضافه کند !

یک بخشش در استان گلستان و نجات یک جوان دیگر از اعدام ، ۲۰ نفر در چند ماه گذشته در این استان از اعدام نجات‌یافته‌اند.

(ن-ب) محکوم‌به اعدام که از یک سال قبل در سلول مرگ جمهوری اسلامی نشسته و منتظر اجرای حکم بود، قرار بود این هفته اعدام شود. با دخالت  مردم و گذشت خانواده مقتول از چوبه دار نجات یافت.

کمیته بین‌المللی علیه اعدام به خانواده‌های مقتول که باگذشت و بخشش مانع به قتل رسیدن عامدانه و آگاهانه یک انسان شده و در مقابل ماشین جنایت و اعدام جمهوری اسلامی می‌ایستند، درود می‌فرستد و از همگان دعوت می‌کند که با اعتراض و مبارزه و دخالت فعال در نجات جان محکومین به اعدام کمک کنند  جان تعداد بیشتری را نجات دهیم و ماشین جنایت حکومت اسلامی را  عملاً از کار بیندازیم.

کمیته بین‌المللی علیه اعدام

۱۱ سپتامبر ۲۰۱۴

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.