پروژه مسکن مهر نفت اهوازمتوقف شد!

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

پروژه مسکن مهر نفت اهوازمتوقف شد!

پروژه ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکونی تحت عنوان پروژه مسکن مهر نفت اهواز که از آن به عنوان بزرگترین طرح صاحب خانه کردن بخشی از کارکنان صنعت نفت یاد می شد با گذشت بیش از سه سال در مرحله فونداسیون متوقف شده است.

به گزارش ۱۰اسفند پانا نیوز، توقف طرح‌های بزرگ صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران تنها دامن ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس، لایه نفتی پارس جنوبی، پالایشگاه بیدبلند دو طرح استحصال اتان پارسیان، خط اتان مرکز و شرق را نگرفته است.

از این رو باید نام پروژه مسکن مهر نفت اهواز را هم به جمع طرح‌های زمین مانده صنعت نفت کشور اضافه کرد تا طرح رویایی با ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان صاحب خانه شوید در کنار بسیاری دیگر از وعده ها فعلا بایگانی شود.

در طول چند ماه گذشته کاربران با ارسال ایمیل و پیام هایی نسبت به تاخیر و حتی توقف ساخت پروژه مسکن مهر نفت اهواز انتقاد کردند که حتی این انتقادها با واکنش مجری این پروژه هم روبرو شده است.

بر این اساس محمد امیرخانی مدیر پروژه مسکن کارکنان صنعت نفت شهریور ماه سال جاری با ارسال توضیحاتی توقف ساخت این مجتمع عظیم ساختمانی را ” کذب محض و مغایر با اصل امانت داری و حفظ اصالت خبر و واقعیت ” اعلام کرد.

این پروژه با هدف تامین مسکن کارکنان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در چارچوب انعقاد یک تفاهم نامه سه جانبه میان شرکت تعاونی مسکن کارکنان مناطق نفتخیز جنوب، شرکت توسعه مسکن مهر نوین و سازمان مسکن و شهرسازی استان خوزستان اجرایی شده بود که به نظر می‌رسد به دلیل مشکلات مالی در مرحله فونداسیون متوقف شده است.

در این بین اخیرا برخی از کاربران با ارسال پیام هایی در تشریح آخرین وضعیت ساخت و اجرای این پروژه اعلام کردند:

وزارت نفت و وزارت مسکن و شهر سازی سال ۸۹ تفاهم نامه‌ای به منظور ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکونی تحت عنوان پروژه مسکن مهر نفت اهواز امضا کردند.

بر اساس این تفاهم نامه که به صورت رسمی به اطلاع تمامی پرسنل شاغل در شرکت‌های نفتی تابعه وزارت نفت رسیده مقرر شد واحدهای ۱۲۰ و ۱۵۰ متری به صورت ذیل پیش فروش شوند:

– پرداخت ۲۵ یا ۳۵ میلیون در ابتدای پروژه

-اعطای وام ۲۵ ملیون تومانی در پاین پروژه و واگزار واحد

-پرسنل شرکت با ارئه مدارک مختلف و پس از طی مراحل مختلف ثبت نام و مبلغ اولیه پرداخت کرده اند که تا این قسمت ماجرا همه چیز به خوبی گذشت اما در ادامه پیمانکاری که انتخاب شده که ۲۰ روز از تاریخ تاسیس شرکت آن نمی گذشت بدون مناقصه برنده شده و هیچ قراردادی با افراد ثبت نام شده ثبت نکردند.

-۲۰درصد از مبلغ پروژه به حساب پیمانکار واریز می شود و ساخت واحدهای را شروع می شود و در نهایت اسکلت فلزی بر پا می شود ولی با افزایش نرخ مصالح پیمانکار قدرت خرید نداشته و انصراف از مناقصه داده و بدون هیچ پیش شرطی با آن تصویه حساب و به نرخ روز مبلغ کار کرد آن پرداخت شده و بعد از چند ماه پیمانکار جدیدی هنوز انتخاب نشده است و انصراف و دریافت پول اولیه بدون دریافت سود هم امکان پذیر نیست.

پیمانکاران جدید ادعای می کند با دریافت مبلغی حدود ۹۰۰ هزار تومان به ازای هر متر قادر به ساخت واحدها خواهد بود و این در حالی است حتی با افزایش نرخ‌ها پیمانکارانی هستند که در ازای دریافت مبلع ۶۰۰ هزار تومان هم می توانند واحدها را به پایان برسانند.

زمان تحویل واحدها به سر رسید ولی هیچ مدیری در وزارت نفت و مسکن و شهرسازی پاسخگو نیست.

حالا شما بگوید آیا می توان به صورت اقساطی صاحب یک واحد آپارتمان شد !

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.