اخراج کارگران بدنبال توقیف برخی از ماشین آلات شرکت شیمیایی متانول کاوه

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اخراج کارگران بدنبال توقیف برخی از ماشین آلات شرکت شیمیایی متانول کاوه

به گزارش۹اسفند پارس خلیج،شرکت شیمیایی متانول کاوه در ۵ کیلومتری بندر دیر که اکنون قریب به نه سال در حال راه اندازی است و بعنوان بزرگترین واحد تولیدی مگامتانول درجهان با هدف صادرات کل ظرفیت تولید به میزان ۷۰۰۰ تن می باشد، که بخاطر عدم پرداخت بدهی خود به پیمانکار نیمه تعطیل شد.

شرکت متانول کاوه یکی از شرکت های سهامی خاص است که در سراسر کشور با سرمایه های کلان و اجرای پروژه های مهم ملی مشغول به کار است که یکی از پروژه های آن نیز در شهرستان دیر در کنار ساحل خلیج فارس با پیشرفت فیزیکی بالایی در حال اجراست که اخیرا یکی از پیمانکاران که مبلغی معادل ۱۷۳۶۰۰۰۰۰۰۰ ریال هفده میلیاردو سیصدو شصت میلیون ریال از آن شرکت مربوط به سال ۸۵ مطالبه داشته که از طریق دادگاه موفق به اخذ حکمی مبنی بر توقیف اموال معادل مبلغ فوق میگردد و آن را به اجرا میگذارد .

که متاسفانه یک روز بعد از اجرای حکم توقیف اموال، از ورود کارگران بومی به محوطه کارگاهی جلوگیری به عمل آمد و بنا به گفته اکثر کارگران بومی پس از مراجعه به اداره کار و فرمانداری تا کنون برای مشخص شدن وضعیت اشتغال آنها اقدامی صورت نگرفته و همچنان بلاتکلیفند.

سوال اینجاست که شرکتی با این عظمت و قدرت چگونه با توقیف چند دستگاه نیمه تعطیل میشود و چرا این موضوع تنها گریبان کارگران بومی را میگیرد و کارگران غیر بومی به کار خود ادامه میدهند در این شهرستان کجایند مدافعان حقوق کارگر؟!!!

براساس این گزارش،پیمانکار فوق اظهار داشت :که مبلغ ۴۹۷۰۰۰۰۰۰۰ میلیون ریال مربوط به سال ۸۵ بوده که شرکت متانول تا کنون از پرداخت آن خود داری نموده و این مبلغ هم اکنون با سود حاصله به ۱۷۳۶۰۰۰۰۰۰۰ریال رسیده است که مسئولین متانول در دادگاه متعهد گردیدند مبلغ فوق را در ۵ بهمن ماه پرداخت نمایند که متاسفانه این امر تاکنون میسر نگردیده است و اینجانب علیرغم میل باطنی و با دستور مقام محترم قضایی نسبت به توقیف برخی از ماشین آلات متانول اقدام نموده ام .

شرکت متانول کاوه نیز به این بهانه و دلایل نامعلومی کار خود را نیمه تعطیل نموده است بدون توجه به آنکه این عمل آنها خسارت جبران ناپذیری به کارگران که قشر آسیب پذیر جامعه هستند وارد خواهد کرد .

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.