اعتراض کارکنان مدت موقت صنعت نفت

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اعتراض کارکنان مدت موقت صنعت نفت: به عیدی کارمندی و معادل فقط یک پایه حقوق!

کارکنان مدت موقت صنعت نفت: از آنجا که در همه زمینه ها با مابراساس حقوق و مزایای کارگری برخورد می شود، در زمینه عیدی نیز براساس عیدی کارگری در قانون کار – معادل دو پایه حقوق- پرداخت شود.

به گزارش ۶بهمن پانا نیوز، در هفته‌های پایانی سال، کارکنان مدت موقت صنعت نفت با گلایه از نحوه پرداخت عیدی در سال گذشته، خواستار اصلاح این شیوه و پرداخت عیدی کارگری در پایان سال ۹۲ مطابق قانون کار ” معادل دو پایه حقوق” شده‌اند.

از ابتدای سال ۱۳۹۱ تبدیل وضعیت کارکنان پیمانکاری به قرارداد مدت موقت آغاز شد و در حالی که این کارکنان عملا تابع قانون کار به عنوان کارگر فعالیت می کنند ولی در پایان سال گذشته، عیدی آنها به صورت کارمندی و معادل فقط یک پایه حقوق پرداخت شد.

در این خصوص در همان زمان کارکنان مدت موقت صنعت نفت انتقاد جامعی نسبت به این تصمیم ارائه دادند که با توضیحاتی از سوی معاونت منابع انسانی وزارت نفت همراه بود: ” وی درباره پرداخت عیدی کارکنان قراردادی مدت موقت (مستقیم) با بیان اینکه براساس ماده واحده مصوب در سال ۱۳۷۰ که به تصویب مجلس وقت رسیده، میزان عیدی کارکنان تابع قانون کار با ساز و کار حداقل ۶۰ روز و حداکثر ۹۰ روز محاسبه می‌شد، اعلام کرد: در سال ۱۳۷۴ ماده واحده دیگری مبنی بر یکسان سازی میزان عیدی کارکنان دولت به تصویب رسید که به صراحت در آن از شرکت‌های ملی نفت، گاز و پتروشیمی نام برده و سال گذشته نیز دیوان عدالت اداری رأی به وحدت رویه و پرداخت یکسان عیدی داد.

به گفته این معاونت کلیدی وزارت نفت با این وجود در سال ۱۳۹۲ هم از دولت استعلام کرده‌ایم تا در صورت امکان پرداخت عیدی به این دسته از کارکنان به شیوه قبل اعمال شود که هنوز پاسخی دریافت نشده است ولی تصمیم بر آن شد تا اعلام پاسخ دولت، عیدی طبق ماده واحده سال ۱۳۷۴ به طور یکسان پرداخت شود تا چنانچه نظر دولت مثبت بود، مابه‌‌التفاوت آن به حساب کارکنان مدت موقت مستقیم واریز شود و درصورت منفی بودن نیز طبق قانون کار اجرا شده باشد. “

بر همین اساس این بخش از کارکنان صنعت نفت با ارسال نامه و پیام های گسترده‌ای به پانا نیوز با اشاره به اینکه باوجود گذشت حدود دو سال از اجرای این طرح و با وجود آنکه قرار بود در خرداد ماه طرح ساماندهی حقوق و مزایای این کارکنان اجرایی شود ولی متاسفانه هنوز این امر محقق نشده است، از وضعیت پرداخت عیدی امسال ابراز نگرانی کرده اند.

در این نامه کارکنان مدت موقت صنعت نفت از مسئولان درخواست کرده اند: از آنجا که در همه زمینه ها با این کارکنان براساس حقوق و مزایای کارگری برخورد می شود، در همین زمینه عیدی امسال نیز براساس عیدی کارگری در قانون کار – معادل دو پایه حقوق- پرداخت شود.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.