توقف ساخت دومین کارخانه سیمان خراسان شمالی وبیکاری کارگران!

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

توقف ساخت دومین کارخانه سیمان خراسان شمالی وبیکاری کارگران!

به گزارش۲۲دی مهر،ساخت کارخانه سیمان سمنگان در خراسان شمالی پس از گذشت شش سال از آغاز آن به دلیل عدم تخصیص اعتبارات ارزی و ریالی متوقف و کارگران و مهندسان فعال در آن بیکار شدند.

تقریبا صفر تا صد کارخانه سیمان سمنگان در شرق شهر آشخانه مرکز شهرستان مانه و سملقان خراسان شمالی بر عهده آستان قدس رضوی است، در این پروژه شرکت سیمان رضوی ۵۱ درصد، آستان قدس رضوی ۲۰ درصد، موسسه سازمان اقتصادی رضوی ۱۰ درصد، شرکت ساختمانی بتنی و ماشین قدس رضوی ۴.۵ درصد، مسکن و عمران قدس رضوی ۴.۵ درصد و عباس خواجه پیری، مدیرعامل کارخانه هم ۱۰ درصد سهم دارند.

قرار بود با بهره‌برداری از کارخانه سیمان سمنگان در سال ۹۰ برای حدود ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و دو هزار نفر هم غیرمستقیم شغل ایجاد شده و روزانه هم بیش از سه هزار تن سیمان در این واحد برای مصارف داخلی تولید شود.

اگر چه ساخت کارخانه در ابتدا با شتاب و قدرت مناسبی در فضایی به مساحت حدود ۱۰۰ هکتار آغاز شد اما رفته رفته مشکلات مختلف رخ عیان کرد و سرعت ساخت کند و کندتر شد، مشکلاتی که گفته می شد مهم ترین آن کمبود اعتبار است.

در دو سال اخیر اما ساخت این واحد صنعتی حرکتی لاکپشتی داشت و برخی مواقع نیز ساکن بود اما از شش ماه پیش اجرای آن به طور کلی تعطیل و کارگران و مهندسان فعال در آن بیکار شدند.

گفته شده که در کنار عدم تخصیص اعتبارات ارزی که علی القاعده تحریم‌های موجود دلیل آن بیان می‌شود، تسهیلات ریالی این طرح نیز تخصیص نیافته و به همین دلیل کل پروژه متوقف شده است.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.